Rappusiivous

Anonyymi

Kertokaa miten jaksatte rappusiivousta. Varsinkin jos kävellen/pyörällä liikutte. Olen puoli vuotta tavannut näitä kohteita ja itku meinaa tulla. Tuo ravaaminen on niin kuluttavaa. Olen tehnyt 30 vuotta työtä, koulu siivousta ja lomilla myös silloin tällöin noin kuukauden pätkän kerrostalojakin. Vaihdellen työkaverien kanssa vuorollaan kohteita. Nyt minut siirrettiin 57 v pelkkiin kerrostalokojteisiin yksin. Kunnassa tapahtui jotain, piti laittaa siivous uuteen järjestelyyn. En tiiä kauanko tätä jaksaa.

5

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En jaksanutkaan,4 kuukautta kärsin jaa sitten loppui, kaikista asioista valehdeltiin aina palkanmaksusta työntunteihin,siirtymäaikaa ei otettu huomioon.

      • Anonyymi

        Taisit olla Sollilla.


    • Minä tein viimeiset 5 vuotta porrasiivousta Oulussa ja nyt teen samaa työtä Turussa.
      En tiedä kuinka pitkiä matkoja joudut kuljettamaan pyykkejäsi, mutta Oulussa minulla oli käytössäni firman auto, kun matkat kohteiden välillä saattoivat olla jopa 10 km. Täällä Turussa kannan tavaroita mukanani, mutta matka pyykkikoneelta näihin taloihin kestää n. 5 minuttia kävellen ja voi hakea joko tauolla tai työajalla lisää välineitä jos jokin unohtuu tai loppuu tai ei muuten vaan jaksa raahata kaikkea kerralla.
      Polvien ja nilkkojen päälle työ käy hieman, mutta minä olen tykännyt työstä. Näkee ihmisiä, saa liikuntaa ja tuntuu että koko ajan on uusia haasteita erilaisten likojen, porraselementeissä olevien kolojen, saunojen tai tuulikaappien ovilasien suhteen.
      Ihan kivaa puuhaa kaikkineen.

      • Anonyymi

        Kohteet on akselilla 1-5 km. Jatkuva ravaaminen on kuluttavaa. Vaatteiden vaihto kenkien vaihto. Oon vienyt joka kohteeseen omakustanteisesti pikku kengät. Aluksi kannoin repussa yksiä työkenkiä. Ja toisaalta kumisaappaitakin on yhdet. Pitäs kuljettaa mukana saunanpesut. Suoraan sanottuna ei ole järjestelty kovinkaan kummoisesti tätä hommaa. Työautoa ei ole näköpiirissä. Kyllä huoltomiehille löytyy. Joskus vähän katkera. Minut siis siirrettiin tähän hommaan. Pomot ei välittänyt vaikka ei ole omaa autoa. Ehkä oli vääryys, kun olisi löytynyt autollisiakin. Eikä ole kyse huonoudesta. Olin pidetty koulumaailmassa. Ja tunsin kuin omat taskuuni kohteeni. Eräs henkilökunnan edustajakin haki minut tilanteeseen , ja tuumasi toisesta tekijästä. Se ei tiennyt tuon taivaallista 😁. Teki kyllä hyvää ja hymyilytti. Muistot on vaan kauniit. Uniin tulee melkein viikottain. Hyviä puolia on vapaus ei kellon mukaan voi suunnitella viikon itse miten menee kohteet mennä omille jäljille hyvät työvälineet ja ainakin on hyötyä kun osaa organisoida järkevästi . Mietityttää vain jaksaminen. Mutta edellinen työ oli henkisesti ihanaa ja virkistävää. Nyt on myös alakuloa ja masennusta. Lääke on .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohteet on akselilla 1-5 km. Jatkuva ravaaminen on kuluttavaa. Vaatteiden vaihto kenkien vaihto. Oon vienyt joka kohteeseen omakustanteisesti pikku kengät. Aluksi kannoin repussa yksiä työkenkiä. Ja toisaalta kumisaappaitakin on yhdet. Pitäs kuljettaa mukana saunanpesut. Suoraan sanottuna ei ole järjestelty kovinkaan kummoisesti tätä hommaa. Työautoa ei ole näköpiirissä. Kyllä huoltomiehille löytyy. Joskus vähän katkera. Minut siis siirrettiin tähän hommaan. Pomot ei välittänyt vaikka ei ole omaa autoa. Ehkä oli vääryys, kun olisi löytynyt autollisiakin. Eikä ole kyse huonoudesta. Olin pidetty koulumaailmassa. Ja tunsin kuin omat taskuuni kohteeni. Eräs henkilökunnan edustajakin haki minut tilanteeseen , ja tuumasi toisesta tekijästä. Se ei tiennyt tuon taivaallista 😁. Teki kyllä hyvää ja hymyilytti. Muistot on vaan kauniit. Uniin tulee melkein viikottain. Hyviä puolia on vapaus ei kellon mukaan voi suunnitella viikon itse miten menee kohteet mennä omille jäljille hyvät työvälineet ja ainakin on hyötyä kun osaa organisoida järkevästi . Mietityttää vain jaksaminen. Mutta edellinen työ oli henkisesti ihanaa ja virkistävää. Nyt on myös alakuloa ja masennusta. Lääke on .

        Mulla on aina ollut samat kengät jopa saunojen pesuissa. Turha niitä on vaihdella mennen tullen. Tavalliset kengät kestävät kyllä pientä kosteutta.
        Tietty vapaus tehdä näitä töitä on se juttu mistä tykkää ja se että näkee hyvin erilaisia ihmisiä.
        Minä yritin opiskella välillä leipomoalaa ja olin jopa työharjoittelussa. Yksi iso ongelma tuntuu olleen kulumat, jotka hidastivat työtä jota olisi pitänyt tehdä tehokkaasti ja ne myös todennäköisesti vaikuttivat sorminäppäryyteen.
        Myös se, että tätä siivoustyötä on tehnyt niin pitkään itsenäisesti taisi vaikuttaa minuun niin työharjoittelussa, kuin koulussakin. Se, kun olisi pitänyt keskustella asioista ja sopia jostain asioista esimerkiksi koulun leipomossa tai työharjoittelussa tuottivat vaikeuksia, kun on tottunut tekemään kaiken aina yksin ja olemaan vastuussa yksin siitä mitä tekee ja miten tekee.
        Tottakai siivoustyökin on tiimityötä tietyssä mielessä. PItää tietää se mitä pitää tehdä ja se miten tehdään. Palveluohjaaja sekä hänen esimiehensä seuraavat siivoamieni kohteiden siivoustasoa ja sanovat mitä pitää tehdä ja mitä ei pidä tehdä. Mutta silti se viime käden päätös on mulla että siivoanko jonkin saunan tänään vaan nopeasti pintä puolisesti vai pesenkö sen oikeasti kunnolla se päätös on loppujen lopuksi pitkälti minulla. Jos sauna on aivan kaameassa kunnossa ja jätän siivoamatta siitä tulee varmasti sanomista, mutta jos sauna näyttää siltä että sitä ei ole käytetty ollenkaan tai sitä on käytetty hyvin vähän niin silloin on helppo pyyhkiä pikaisesti se sauna ja sitten jatkaa matkaa seuraavaan saunaan tai keittiöön, joita siivoan tai johonkin muuhun.. Mieluummin sen ajan käyttää sitten toisaalle, kuin jää hinkkaamaan puhdasta saunaa.

        Joka tapauksessa vuoden minä yritin opiskella leipomoalaa ja palasin siivoojaksi. Niin se vaan on. Toisaalta se opiskeluaika ei harmita siinä mielessä, että sain hetken taukoa ja lomaa siivoustyöstä ja siten oli ihanaa palata omaan vanhaan työhön ja unohtaa leipomoala, joka tuotti valtavasti ahdistusta, masennusta ja epätoivoa kun en millään oppinut asioita, kuten piti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe