Aloitteelisuus

Anonyymi

Olen asunut pitkään Ruotsissa.
Kiinnittänyt huomiota, että entiset kaverit Suomessa eivät paljon tee aloitteita.
Ite joudun enimmäkseen tekemään aloitteen ja kirjoittelemaan.
No, vastaavat sitten, mutta eivät siis oma-aloitteisesti.

Rupee mietityttämään, että miksi itse joutuu aina kirjoittamaan ensteks.

Olenko niin kelju tyyppi, että eivät yhtään ikävöi meikkää, vaan mistä johtuu.

Onko muilla samantapaisia kokemuksia?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneks minä lähin hyvissä ajoin sieltä mamupesästä takas Suomeen. Tosin nykyhallitus Suomestakin haluaa kait tehä mulattivaltion. Ihmettelen suuresti tätä tämänpäivän menoa, että Pohjoismaat ovat yhtäkkiä afrikkalaisten ja muitten muslimien vallassa, joita tulee kumartaa.

      • Anonyymi

        Kai niin, paitsi että kyselin toista asiaa, eli että Suomen kaverit ei tee aloituksia.
        Ehkä pyörivät niin omissa ympyröissään vaan.

        No kävin Suomessa ja virkistyi taas välillä nettiviestittely.

        On tietysti sama muuallakin. Että aloitteellisuus on kortilla.

        Kun ite ottaa yhteyksiä, niin saa joskus vastauksia.
        Mutta kyllähän sitä ihmettelee, että miks aina niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai niin, paitsi että kyselin toista asiaa, eli että Suomen kaverit ei tee aloituksia.
        Ehkä pyörivät niin omissa ympyröissään vaan.

        No kävin Suomessa ja virkistyi taas välillä nettiviestittely.

        On tietysti sama muuallakin. Että aloitteellisuus on kortilla.

        Kun ite ottaa yhteyksiä, niin saa joskus vastauksia.
        Mutta kyllähän sitä ihmettelee, että miks aina niin.

        Sama mulla! Olen muuttanut Ruotsista takaisin Suomeen jo yli viisi vuotta sitten. Jos haluaa kuulla kavereiden kuulumisia, niin se menee melkein aina niin, että minun se on heihin otettava yhteyttä. Sama juttu koskee niin Suomessa asuvia kuin Ruotsissa asuvia ystäviä. Oikein hätkähdän välillä, kun joku ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä. Sellaista se vaan taitaa olla. On mulla ollut elämän varrella sellaisiakin kavereita, jotka ottivat usein oma-aloitteisesti yhteyttä, mutta he olivat aina jotain vailla. Olis pitänyt rahaa lainata, olis pitänyt baariin lähteä kaveriksi, olis pitänyt sitä ja tätä. Olen lopettanut sellaisiin kavereihin yhteydenpidon aina, kun olen huomannut suhteen olevan läpimätä eikä korjattavissa. Siksi otankin aika rennosti, jos ei kaverissa ole muuta vikaa kuin laiskuus yhteydenpidossa :)


    • Anonyymi

      Kun tietoteknikka tuli Suomeen joka talos,eli netti.Helsingin lähiöt Ikään katsomatta ihmiset lityivät F.B. Asuvat ja elävät se keinotekoinen maailma.Varsinkin jos ovat eläkellä olevia naisia. Eivät pidä kotakti niihin ihmisiin jotka eivät ole F:B. ainoastan silloin kun tarvitsevat näkyvyyttä!Käytänössä minut on diskattu jo noin 23vuotta sitten suvusta ja ylensä yhteisöstäni.Kun en ole ilmasen älypuhelimen takana ja ilmaisten netti viestejen ymm,kuvaviestejen takana.Olen siis outo lintu täällä EU- Suomi.Kun haluan kontaktit kasvotusten,oikean ihmisen kohtaamisen.Enkä keinotekoisen dikimaailman takana olla kontaktissa.Joten ei sinussa vikaa. Ihmiset vain lähetää pika viestejä ilmasia toisille,kun siinä ajassa olisivat kerinet edes soitamaan. Tervetuloa EU-Suomi ja muistathan olla näkyvä F.B.Laitat sinne kuvia kuva kaapauksin ulkoman matkoilta, vuokra mökiltä,muokaat omaa kuvasi.Olet sitten jo tähti ja tykätän,viestitetään.

      • Anonyymi

        Lohduttavaa tietää, että en ole ainut, joka yksipuolisesti tekee aloitteita.

        Olen opetellut - siis opetellut olemaan tekemättä koko ajan aloitteita.
        Odotan, että vastaavat ja vasta sitten vastaan itse (taito sekin).

        Ei kiinnosta nuo facepukki-kaverit.
        Jos ei voi henkilökohtaisesti vastata, niin saa olla.
        On facepukkikonto, ja 2026 vastausta/tiedonantoa on siellä, tarkastin tilanteen.
        En oo kertaakaan laittanut vastausta sinne... En viitsi kuitenkaan pahoittaa kenenkään mieltä ja kertoa että enpä vastaile enkä peukuttele mitään...


    • Anonyymi

      Olen muuttanut takaisin Suomeen vajaa viisi vuotta sitten. Minulle oli jonkinlainen shokki, miten paljon Suomessa aikuisetkin harrastavat kaikenlaista. Suorastaan hullunlailla!!!

      Ruotsissa harrastamiset ovat enemmän lasten ja nuorten elämäntapa. Toki aikuisetkin Ruotsissa tekevät asioita, joita harrastuksiksi voi luokitella, mutta ne ovat enemmän kotona tapahtuvia asioita kuten lukeminen, puutarhanhoito, lemmikkieläimet, remontointi, sisustus jne. Ruotsissa on ehkä tyypillisempää kutsua tuttavia ja naapureita tuon tuosta fiikkaamaan tai vaikka illalliselle.

      Suomessa sen sijaan monet aikuiset ravaavat vapaa-aikanaan siellä sun täällä harrastamassa. Osa tietysti enemmänkin kuljettaa lapsiaan tai lapsenlapsiaan harrastamaan toimien siellä ehkä huoltojoukoissa, yleisössä tai vapaaehtoistehtävissä. Todella monet aikuiset kuitenkin käyvät aktiivisesti kuntosalilla, kirjastossa, lenkillä, näytelmäryhmän harjoituksissa, neulekahvilassa, koirapuistossa koiransa kanssa, uimahallilla, kansalais- tai työväenopiston kursseilla, venekerholla, iltarasteilla, kuoroissa, orkesteriharjoituksissa, puutyökerhossa, Lions Clubin kokoontumisissa, joogatunneilla, yleisissä saunoissa, avantouimassa (ne ovat usein seurojen uimapaikkoja), melontaretkillä, matkaluistelemassa, hiihtämässä, laskettelemassa, golfaamassa, ratsastamassa, raveissa, kunnanvaltuuston kokouksia seuraamassa, partiossa, paikallisen poliittisen puolueen kokouksissa, järjestetyissä tapahtumissa & retkillä jne.

      Ruotsissa aikuisten elämä on mielestäni vähemmän ohjelmoidumpaa ja omalla tavallaan vapaampaa kuin Suomessa. Ainakin omat tutut ruotsalaiset lähtevät kotoaan lähinnä shoppailemaan, ravintoloihin, kahviloihin, baareihin ja ehkä joskus jonkinlaisiin konsertteihin tai elokuviin. Tietysti Ruotsissa myös ainakin osa harrastaa myös jonkin verran ulkoilua ja retkeilyä ulkoilualueilla.

      Toisaalta erot maiden välillä eivät ole ihan niin suuria kuin voisi kuvitella. Ruotsissakin on aikuisia, joilla on paljon harrastuksia. Suomessa puolestaan on kotikeskeisiä ihmisiä, joiden harrastukset ovat hyvin samanlaisia kuin ruotsalaisten eli lemmikkieläimiä, puutarhanhoitoa, lukemista, käsitöitä kotona, ruoanlaittoa jne. Kummassakin maassa ihminen voi olla yksinäinen ja hänellä voi olla vaikeuksia löytää uusia ystäviä elämäänsä. Ruotsissa pärjää ehkä paremmin kaverimarkkinoilla, jos tykkää käydä baareissa, discoissa ja vastaavissa paikoissa. Suomessa harrastukset, kurssit ja yhdistystoiminta ovat auttaneet monia löytämään uusia ihmisiä elämäänsä. Kaikki eivät tietenkään niin välitä ohjatuista harrastuksista tai yhdistyksistä. Niiden kirjo on kuitenkin niin valtava, että uskallan väittää, että harrastustarjonnassa on jokaiselle jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe