haluisin hamsterin

Anonyymi

Moi kaikki,haluisin siis hamsterin,mutta meillä on pieni koira ja yksi kissa.Koiraa tuskin kiinnostais paljoo mut kissa oli ennen ulkokissa ja pyydysti hiiriä,sitä varmasti kiinnostais.Tietenkin pitäisin huolen siitä että mun kissa ei pääsis lähellekkään.Haluisin syyrianhamsterin/kultahamsterin,mutta oisko semmonen hyvä rotu 13-vuotiaalle tytölle joka ei ole ikinä ennen omistanut hamsteria tai muuta jyrsijää,saisin toki apua mun parhaaltaystävältä,joka on omistanut hamstereita.Ja on mulla ollu 1 viikon pupu hoidossa.Ois todella kiva jos joku tääl osais auttaa mua tän asian kaa,vaikka en ookkaan yhtää varma saanko hamsteria,nii ois kiva kumminkin tietää tärkeimpiä asioita hamstereista ja niiden hoidosta.Jos joku ihana ihminen on jaksanut lukea tänne asti,ja jaksaisi vastata,niin ois myös kiva tietää mitä ja minkä merkkistä ruokaa ehdottaisitte syyrianhamsterille.Jos joku jaksaa,niin voi myös kertoa teidän mielipiteen tarpeeksi isosta häkin koosta.Kiitos!!<3

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nohhh...tää on ihan sika vanha keskustelu ja varmati sen oot jo saanyt mut jos joku vielä samaa miettii niin keeron nyt.

      Syö: ihan sitä siemenseosta, kurkkua, porkkanaa, salaattia, pähkinöitä (ehkä siemeniä?), lihaa kerran viikossa esim. Voi ostaa purkin jossa on jauhomatoja. Eli eläinperäistä ruokaa kerran viikossa ja tuoreruokaa/ hedelmiä ehkä noin joka toinen päivä.

      Hoitaminen: Häkki/duna/terraario siivotaan kerran 1/2/3 viikossa riipuu haiseeko se hirveästi ja miten likainen se on (koska hamsterit ovat siistejä eläimiä).
      Kun se häkki/joku muu putsataan samalla vaihetaan purut mutta kannataa jättää vanhoja puruja aina vähän jotta se sama tuoksu säilyy ja vaidetaan vessa hiekka. Veden vaihto tehdään joka päivä eli putsataan pullo ja laitetaan uutta vettä. Siinä oli ho aika paljo...ainii ja jotain kovaa jyrsittävää kannattaa olla ihan koko ajan siellä häkissä jotta sen hampaat pysyy kunnossa esim. Kuivattua leipää sitä sellasta kovaa näkkärin tapaista (en muista sen leivän nimee nyt) . Siinä jotain..kannattaa katttoo myös muita keskustelui ( en oo mikää ekspertti). Ja sit miten sen saa..noh...hamsteri anomus, näytät söpöi kuvii, hoidat jonkun toisen hamsuu jos jollain on, ja tää on sellanen mitä itse käytän mut en kyl oo viel kertonu et haluun hamsun mut: sain kerran sellasen ison läpinäkyvän laatikon kannella barbejani varten mutta siirsin ne muualle ja repisin talous papereita aika pieniksi paloiksi ja laitoin sinne. Sit oli sellanen mini pullo niin laitoin sen sinne juomapulloks seinään kii. Tein ruoka astian ja pullon korkki oli tuoreruokaa varten. Tein paperista ruaan, tuoreruuan ja sitä eläinperäistä ruokaa eli jauhomatoja(voi hamsulle antaa myös jauhelihaa ja jotain muuta esim. Puuroo...) . Sit tein sille paperista vessan ja repisin sinne vähän paperia. Tietty tarvitaan mökki tai sellane joten tein paperista tavaallaan käärön jossa molemmat puolet oli auki ja teippasin kiinni. Sit mul oli semmonen hamsteri pehmolelu ihan hamsun kokoinen niin laitoin sen sinnd ja joka päivä leikin et hoidan sitä annan sille sitä ruokaa ja putsaan sen häkkii ja sellasta. Kokeile/ kokeilkaa. Eli en oo mikää ekspertti mut oon netist lukenut ja lukenut myös kirjoja jotka on tehty ihmisille jotka aikoo hankkia lemmikkiä. Siinä kerrotiin jyrsijöista , kaneista ja muista eläimistä. T: 11v tyttö (;

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe