Koulumaalitaulu

Anonyymi

Useissa liikkeissä myydään ns. pienoiskiväärin koulumaalitaulua, kooltaan taitaa oll 55x55 cm.

Mihin tuota itse asiassa käytetään ? Itse kun ammuin 50m makuulta tuohon niin joka laukaus osui kymppiin, mutta kasan koko silti pari senttiä. Onko siis taulu tarkoitettu seisaalteen ampumiseen ja makuuammuntaan sitten jokin muu taulu ?

7

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tarkoitat Koulutaulu 22, niin se ei ole pienoiskivääritaulu. Pienoiskiväärillä ammutaan 50m matkalta tauluun jonka kympin halkaisija on noin 10mm ja mustan osan noin 110mm. Pääsääntöisesti hyvät ampujat ampuvat yhtä reikää makuuammunnassa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Itse olen ampunut nuihin hirvikiväärillä sataan metriin. Kuulun kahteen eri metsästysseuraan ja toisen radalla joku vanhempi mies ihmetteli touhujani, että on meillä tuolla hirvitaulujakin? Sanoin että kyllä nämä riittää. Ammuin siis tuelta ja jos kivääri on kohdallaan, niin nuokin kylä riittävät. Ei noihin kyllä kaasumäntätoimisellä Vepr:llä osu, kun hajonta on niin suuri, mutta Sako ja Tikka käy pientä kasaa.

• Anonyymi

Ilmakiväärin 10m taulu kelpaa 100m kivääriammuntaan makuulta.

• Anonyymi

Kyllä riittää, on kyllä itseasiassa parempi kuin tuo pienoiskivääritaulu, kun voi ampua viiteen eri tähtäyskohtaan, niin ei tarvitse niin usein vaihtaa taulua.

• Anonyymi

Taidatte ampua kiikarilla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidatte ampua kiikarilla...

Kiväärillä ammutaan missä tähtäinlaitteena kiikaritähtäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      143
      2841
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      278
      2548
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      34
      1502
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      38
      1484
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1212
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1075
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      317
      935
    10. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      60
      922
    Aihe