Koulumaalitaulu

Useissa liikkeissä myydään ns. pienoiskiväärin koulumaalitaulua, kooltaan taitaa oll 55x55 cm.

Mihin tuota itse asiassa käytetään ? Itse kun ammuin 50m makuulta tuohon niin joka laukaus osui kymppiin, mutta kasan koko silti pari senttiä. Onko siis taulu tarkoitettu seisaalteen ampumiseen ja makuuammuntaan sitten jokin muu taulu ?
7606
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Jos tarkoitat Koulutaulu 22, niin se ei ole pienoiskivääritaulu. Pienoiskiväärillä ammutaan 50m matkalta tauluun jonka kympin halkaisija on noin 10mm ja mustan osan noin 110mm. Pääsääntöisesti hyvät ampujat ampuvat yhtä reikää makuuammunnassa.

Äänestä

Itse olen ampunut nuihin hirvikiväärillä sataan metriin. Kuulun kahteen eri metsästysseuraan ja toisen radalla joku vanhempi mies ihmetteli touhujani, että on meillä tuolla hirvitaulujakin? Sanoin että kyllä nämä riittää. Ammuin siis tuelta ja jos kivääri on kohdallaan, niin nuokin kylä riittävät. Ei noihin kyllä kaasumäntätoimisellä Vepr:llä osu, kun hajonta on niin suuri, mutta Sako ja Tikka käy pientä kasaa.

Äänestä

Ilmakiväärin 10m taulu kelpaa 100m kivääriammuntaan makuulta.

Äänestä
  • Kyllä riittää, on kyllä itseasiassa parempi kuin tuo pienoiskivääritaulu, kun voi ampua viiteen eri tähtäyskohtaan, niin ei tarvitse niin usein vaihtaa taulua.

Äänestä

• Taidatte ampua kiikarilla...

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Taidatte ampua kiikarilla...

Kiväärillä ammutaan missä tähtäinlaitteena kiikaritähtäin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Useissa liikkeissä myydään ns. pienoiskiväärin koulumaalitaulua, kooltaan taitaa oll 55x55 cm.

Mihin tuota itse asiassa käytetään ? Itse kun ammuin 50m makuulta tuohon niin joka laukaus osui kymppiin, mutta kasan koko silti pari senttiä. Onko siis taulu tarkoitettu seisaalteen ampumiseen ja makuuammuntaan sitten jokin muu taulu ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu