Millaiset työpäivät siivoojalla?

Anonyymi

Olen miettinyt alaa siivouksen parissa mutta asun tällä hetkellä korvessa ja täältä menee tosi huonosti busseja kaupunkialueelle. En omista ajokorttia eikä sellaiseen varaa vielä pitkään aikaan. Aikaidin bussi kaupunkialueelle menee 05.45 ja matka kestää 20 minuuttia ja sitten vielä bussin vaihto kun tuskin saan töitä läheltä keskustaa.

Alkaako siis siivoojan työ jo esim kuudelta? Ja joutuuko tekemään esim viikonloppuidin töitä kun täältä ei mene busseja sunnuntaisin kun vaan kolme kertaa sunnuntain aikana eikä yksikään aamulla...

Ja onko siivous kolmivuorotyö?

6

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvin pitkältihän työajat ovat kohde kohtaisia. Kannattaa kysyä jos löydät mielenkiintoisen kohteen/työpaikan.

• Anonyymi

6-14. 2 tai 3 paikkaa päivässä. Aika raskasta.

• Anonyymi

Vaihtelee. Aluksi tein rappu- ja kotisiivousta. Työpäivien pituus vaihteli 5-8 tunnin välillä. Työt alkoivat aikaisintaan klo 7. Ikinä ei ollut viikonloppuna töitä. Sen jälkeen olen ollut töissä parissa eri koulussa ja päiväkodissa. Yhdessä paikassa se oli kolmivuorotyötä. Aamuvuoroon mentiin klo 5. Nykyisessä paikassa yksi vuoro joka alkaa klo 11.

• Anonyymi

Asiakaskohteiden tarpeista riippuu, miten siivousalalla tehdään hommia. Esim itse pienemmällä yksityisellä, josta minua vuokrataan asiakasyritykseen.
      Hyvä puoli, ei tartte ravata monessa kohteessa päivän mittaan.
      Työt alkavat aamuyöllä.
      Kausittain on myös isompia siivousjuttuja viikonloppuna tuossa samassa kohteessa.
      Eli siivoustyössä kaikki riippuu, mitä missäkin firmassa on tarjolla hommia, eli millaisia kohteita.
      On kiinteistöjuttusiivouksia(rappusiivoukset ja vastaavat). erilaisia koteja, erityiskeikkoja, erilaisten yritysten siivouksia, jne.

• Anonyymi

Isot firmat kuten iss lt ja Sol, kilpailee kohteista, ja rahakkaat kohteet kiertää tasaisesti heidän väliä. Työaikaan ei oteta huomioon edes siirtymiä, saatikka taukoja. Kura aikana kone ajoa ei ole mitenkään huomioitu.

• Minusta kaikki on niin tilanne kohtaista ja uskon, että normaalissa siivoustyössä työnantajan kanssa pystyy sopimaan siten, että työpäivä alkaa sen mukaisesti, kuinka bussit kulkevat.
      On joitain kohteita, joissa on pakko olla tiettyyn aikaan esimerkiksi kello 6:00, mutta on valtavasti siivoustyötä ja siivouskohteita joissa ei ole mitään tiettyä aikaa. Eli voi hyvinkin aloittaa kello 7 tai vaikka kello 8.00.
      Kannattaa keskustella työhaastattelussa tai laittaa tärkeäksi kokemasi toive työn alkamisesta jo työhakemukseen, jolloin työantanja tietää jo ennen haastatteluun kutsua että voitko yleensä aloittaa työt heidän tovomalla tavallaan tai et.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5303
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4667
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      149
      1633
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1446
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1270
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1084
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      206
      977
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      913
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      839
    Aihe