Pääministerimme Sanna Marin paljastaa luonteensa

Anonyymi

Vastuullista journalismia -logo
Sinulla on oikeus muodostaa mielipiteesi luotettavan tiedon pohjalta.

Yökylässä: Tällainen on Sanna Marin
JUHA-PEKKA TIKKA | 07.10.2021 | 13:30- päivitetty 07.10.2021 | 13:46


SDP:n puheenjohtaja ja pääministeri kertoo joutuneensa tosi paljon opettelemaan sosiaalisia taitoja.

Yökylässä Maria Veitola esittää Sanna Marin -jakson viikon päästä torstaina, mutta jakson näkee jo MTV-palvelussa ja C Moressa. Ilta-Sanomat kertoo ohjelman sisällöstä.

Sanna Marinin kerrotaan jaksossa olevan siivousintoinen ja itseään asiaihmiseksi kuvaileva pääministeri, ”joka opettelee sosiaalisia taitoja”. Hänen sanotaan myös olevan täydellisyydentavoittelija ja pragmaatikko.

– Imuroin monta kertaa päivässä ja siivoan joka päivä – se on minun elämäntapani, Sanna Marin kertoo Kesärannassa.

– Kun tulen kotiin, moikkaan perheen ja alan heti siivota. Olen sellainen ihminen, että alan siivota ja järjestellä, pyyhin keittiönpöydältä murut, laitan asianpesukoneen ja pyykkikoneen päälle, imuroin ja järjestän Emman lelut ja kaikki. Enkä edes huomaa sitä. Menen vaan ja teen kaikkea.

Hän kertoo Tampereella miehensä joutuneen monta vuotta sanomaan, ettei ole O.K. imuroida kello 24 jälkeen kerrostalossa.

– Koen syyllisyyttä ja häpeää siitä, että olen pakkomielteinen siivooja.

35-vuotias Marin avautuu jaksossa täydellisestä loppuunpalamisestaan alle 20-vuotiaana. Se johtui äärimmäisyyksiin menneestä treenaamisesta.

– Urheilin liikaa, minulla on kolmet tanssitreenit viikossa ja pyöräilin päivittäin lähes 30 kilometriä lukioon ja takaisin ja treeneihin. … Tein lisäksi kaksi juoksulenkkiä päivässä ja kerran viikossa yhden puolimaratonin enkä pitänyt lepopäiviä. …Yhtenä päivänä vain heräsin enkä jaksanut tehdä enää mitään. Se oli hirveää, totaaliromahdus, Sanna Marin sanoo.

– Vedin itseni ylikuntoon, jonka jälkeen pidin 15 vuoden tauon kaikesta urheilusta.

Marin kertoo, että hänellä ”on tapana hurahtaa totaalisesti niihin asioihin” mistä hän innostuu. ”Kaikki asiat pitää tehdä kunnolla” toistuu puheessa usein.

Kesärannan koripallokentällä Sanna Marinin kerrotaan hieman hermostuvan, kun kuvaaja ei kuvaa pallon pujahtamista sukkana sisään. Tunteiden kerrotaan hieman kuumenevan koronasta kysyttäessä.

– Näin syvälliset keskustelut eivät kuulu koriskentälle, Marin sanoo.

Hän kuvailee itseään ”tosi kunnolliseksi lapseksi, josta ei tarvinnut koskaan huolestua”. Sateenkaariperheen lapsena Pirkkalassa Marin kertoo eläneensä köyhyydestä huolimatta hyvän nuoruuden.

Marin sanoo, että ”en ole kovin romanttinen ihminen”.

– Minun on välillä vaikea lukea ihmisten tunteita ja olen joutunut tosi paljon opettelemaan sosiaalisia taitoja. …Olen enemmän asioihin panostava – ajattelin aiemmin, että paras argumentti voittaa.

Kommentoi:

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanna Marin paljastaa Maria Veitolalle häpeällisen pakkomielteensä – mies joutui hillitsemään yöllistä käytöstä
      Varo juonipaljastuksia! Sanna Marin kutsuu Maria Veitolan Kesärantaan yökylään ja tulee samalla paljastaneeksi itsestään täysin fanaattisen siivoajan, joka on käynyt jopa salaa siivoamassa äitinsä luona. – Kun tulen kotiin, moikkaan perheen ja alan heti siivota. Olen sellainen ihminen, Marin sanoo.


      JAA

      KOMMENTOI

      Pääministeri Sanna Marin osoittautuu fanaattiseksi siivoajaksi, joka saattaa siivota Kesärantaa jopa keskellä yötä.
      Pääministeri Sanna Marin osoittautuu fanaattiseksi siivoajaksi, joka saattaa siivota Kesärantaa jopa keskellä yötä. KUVA: MTV

      Katri Utula
      6:00
      SIIVOUSFANAATIKKO, täydellisyydentavoittelija, pragmaatikko, asiaihminen.

      Ainakin näillä adjektiiveilla voi kuvailla pääministeri Sanna Marinin siviilipersoonaa, josta katsojat saavat väläyksiä tulevassa Yökylässä Maria Veitola -jaksossa.

      Sanna Marin on kutsunut Veitolan yökyläilemään virka-asuntoonsa Kesärantaan sillä välin, kun aviomies Markus Räikkönen ja pariskunnan 3,5-vuotias Emma-tytär ovat lähteneet evakkoon perheen Tampereen-kotiin.

      Lue lisää: Sanna Marin sanoo Maria Veitolalle suorat sanat presidenttihaluistaan

      Vastaanotto kesäisenä hellepäivänä on lämmin, ja Marin on leiponut yökylävieraalleen juustokakun.

      – Tämä on mieheni suosikki, Marin sanoo ja kertoo nauttivansa juustokakkua mieluusti aamupalaksi.

      Varsinaiseksi keittiöihmeeksi Marin ei kuitenkaan tunnustaudu, vaikka leipoo myöhemmin vieraalleen vielä fetapiirakan. Hän kertoo kokkaavansa lähinnä lomalla ja vapaa-ajalla ja syövänsä muulloin sitä, mitä on tarjolla.

      – Kunhan lapsi saa ruokaa, niin se on tärkeintä.


      Kesärannan keittiössä valmistuu niin juustokakku kuin fetapiirakkakin.
      Kesärannan keittiössä valmistuu niin juustokakku kuin fetapiirakkakin. KUVA: MTV

      KESÄRANTAA esitellessään Marin kertoo sen sijaan avoimesti omasta siivousintoilustaan, joka on mennyt välillä jopa äärimmäisyyksiin saakka. Hän siivoaa Kesärannan useasti päivässä ja noukkii tuon tuosta jonkin roskan lattialta.

      – Imuroin monta kertaa päivässä ja siivoan joka päivä – se on minun elämäntapani, Marin sanoo.

      – Kun tulen kotiin, moikkaan perheen ja alan heti siivota. Olen sellainen ihminen, että alan siivota ja järjestellä, pyyhin keittiönpöydältä murut, laitan astianpesukoneen ja pyykkikoneen päälle, imuroin ja järjestän Emman lelut ja kaikki. Enkä edes huomaa sitä. Menen vaan ja teen kaikkea.

      KELLONAJALLA EI ole merkitystä, vaan tämä kaikki tapahtuu myös niinä iltoina, kun pääministeri saapuu kotiin yömyöhään.

      – Olen opetellut myös eroon tästä pakkomielteisestä imuroinnista. Tampereella mieheni joutui monta vuotta sanomaan, että ei ole Sanna ok imuroida kahdentoista jälkeen yöllä, me asumme kerrostalossa, Marin naurahtaa.


      Iltapalalla syödään Marinin leipomaa fetapiirakkaa.
      Iltapalalla syödään Marinin leipomaa fetapiirakkaa. KUVA: MTV

      Hän kertoo käyneensä jopa äitinsä luona salaa siivoamassa ennen pääministeriaikojaan ja pelästyneensä, kun äiti tuli kesken siivousurakan omaan kotiinsa.

      Nyt äidin kodin siivoamiseen ei ole ollut aikaa.

      – Koen syyllisyyttä ja häpeää siitä, että olen pakkomielteinen siivooja.

      Jo seitsemäntoista vuotta miehensä kanssa yhdessä ollut Marin kertoo, että siivousta lukuun ottamatta hänen miehensä on se, joka vastaa pääosin perheen arjen pyörittämisestä.

      Yökylässä Maria Veitola torstaina 14.10. MTV3 klo 21.00. Jakso on jo katsottavissa mtv-palvelussa ja C Moressa.

      Lue lisää: Marin valmistautui puoluekokoukseen siivoamalla kotinsa: ”Laitoin paikat kuntoon ja siivosin vessan”

    • Anonyymi

      Haastattelussa myös paljastui, että Sanna Marin ei ole sellainen henkilö joka puolustaisi vähemmistöryhmien oikeuksia, ja suostuu ne hyväksymään vain jos se on poliittisesti korrektia. Marin ei katso asiakseen puolustaa minkään vähemmistöryhmien asemaa ja kohtelua.

      Esim. jos homous olisi Suomessa edelleenkin kiellettyä, Veitola kysyisi Marinilta että tulisiko sanktiot homoudesta poistaa. Siihenkin Marin vastaisi, että ei ainakaan minun hallituskaudellani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe