Veden valuttaminen oikein hitaasti ei pyöritä vesimittarin ratasta

Anonyymi

Onkohan vesimittari vaihtokunnossa vai kuuluuko mennä niin, että ratas ei pyöri eikä mittari mittaa sellaisia 2-3 litraa tunnissa kulutuksia? Voikohan vesi toisaalta edes mennä rattaan ohi?

Täytyy vielä testata. Jos annan kylmävesihanan valua tosi hiljaa tunnin, niin saanko 2-3 litraa vettä niin ettei näy vesimittarissa eli ilmaiseksi? :-)

15

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ÄLÄ VARASTA!

    • Anonyymi

      Pientä tuo on. Kaupungin linjassa kun on vuoto, odotetaan että vesi tulee näkyviin. Eihän vuotoa muuten löydä.

    • Anonyymi

      kyllä vesimittarin ratas pyörii, jos vesi liikkuu, tai jos ei, on rikki..

    • Anonyymi

      Voiko joku muukin kokeilla? Tässä on yli 20 vuotta vanhat mittarit. Muuten toimivat.
      Kokeilin sulkuventtiiliä. Suljin, niin vedentulo loppui. Avasin, niin vedentulo jatkui, mutta ratas ei pyörinyt edelleenkään. Eli vesi tulee mittarin ohi.
      Voiko vesi sitten valua mittarin jälkeisistä putkista litrakaupalla, kun valuttaa riittävän hitaasti? Mutta tilalle pitäisi tulla ilmaa.

    • Anonyymi

      Kyllä kai vesimittareillekin on määritelty jokin käyntiinlähtöherkkyys, jos alle sen virtauksen viitsii lirutella niin ei sitä mittari liikahda.

      • Anonyymi

        Katsoin erään vesimittarin teknistä tiedoista: Liikkeellelähtöherkkyys: 12 l/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin erään vesimittarin teknistä tiedoista: Liikkeellelähtöherkkyys: 12 l/h

        12 l/h tekee vuorokaudessa 288 litraa, kuukaudessa 8,6 kuutiota ja vuodessa yli 100 kuutiota. Hanavesi maksaa keskimäärin viitosen kuutio eli vuodessa voi saada 500 euroa rikoshyötyä, jos on mihin vettä tuo määrä lirutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 l/h tekee vuorokaudessa 288 litraa, kuukaudessa 8,6 kuutiota ja vuodessa yli 100 kuutiota. Hanavesi maksaa keskimäärin viitosen kuutio eli vuodessa voi saada 500 euroa rikoshyötyä, jos on mihin vettä tuo määrä lirutella.

        Minä voisin ottaa vesimittarin välillä pois. Itse sen asensin, ja itse olen lukenut. Sanoisin että oltiin välillä muualla, jos joku kysyy. En kuitenkaan halua että minuakin vähäosaisemmat maksavat veteni, joten jätän oharit tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voisin ottaa vesimittarin välillä pois. Itse sen asensin, ja itse olen lukenut. Sanoisin että oltiin välillä muualla, jos joku kysyy. En kuitenkaan halua että minuakin vähäosaisemmat maksavat veteni, joten jätän oharit tekemättä.

        Jos se on vesilaitoksen mittari, niin siinähän pitäisi olla sinetit.


    • Anonyymi

      Mitä höpötyksiä vesimittarit ovat suurimmaksi osaksi etäluettavia . Ei niitä voi vaihtaa eikä muutenkaan korjailla , Ei ole mittrin lukijaa näkynyt vuosikausiin. Mökillä on vanha luettava mittari kerra vuodessa tulee viesti jotta käyppäs lukenassa !!

      • Anonyymi

        Tämä on vesiosuuskunnan mittari. Täällä tunnutaan luotettavan siihen ettei kukaan pahemmin lintsaa. Etäluettavista ovat kirjoittaneet, mutta ne maksavat, eikä maaseudun väellä ole hirmuisesti löysää rahaa.


    • Anonyymi

      Unohtakaa vesi, juokaa viinaa!

      • Anonyymi

        Kuka tässä on veden juomisesta puhunut? Ei kukaan.


    • Anonyymi

      Kaksi tippaa hanasta sekunnissa niin mittari oli puli min paikallaan ja sitten pyörähti noin kuudesosa kierrosta ja taas noin puol min pysäksissä jne....
      Mittari noin10v

    • Anonyymi

      Täällä uudet mittarit ovat etäluettavia. Vesiosuuskunta seuraa ja naapurille soittivat kesken lomareissun että vuoto talossa kun wc pönttö oli alkanut liruttaan läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe