Sairaalan kutsuu

2lesken

Nyt tuli sitten sairaalasta kirje operaatioon.
Se jos onnistuisi, niin loppuisivat nämä myöhään- ja yövalvomiset.
Olen aamuihminen ja nämä tällaiset yökukkimiset ovat syvältä.
Olen kuitenkin epäileväinen.
Kun se ei ennenkään auttanut, tuskin nytkään.
Katsotaan onko urologi löytänyt jonkin viisasten kiven tähän viheliäiaeen vaivaan.

16

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääketiede kehittää uusia hoitomenetelmiä jatkuvasti erilaisiin vaivoihin.

      Älä suhtaudu hoitoosi epäluuloisesti, vaan lähde mukaan positiivisella ja kiitollisella asenteella. Olet onnekas, että sinua ylipäätään hoidetaan. Se ei ole itsestäänselvyys nykyään.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Minäkin olin aiemmin aamuvirkku, mutta olen ollut yökyöpeli jo vuosia.
      En ole tehnyt siitä itselleni ongelmaa, koska vuorokausirytmini on vaan yksinkertaisesti muuttunut, eikä se elämääni tai ihmissuhteisiini vaikuta mitenkään.
      Mä oon, mikä oon ja sillä siisti.

      Jos minun rytmini jotain närästää, niin se on hänen ongelmansa.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Yritys saada nukutuksi tarpeeksi mikä on tarpeeksi ja mihin aikaa vuorokaudesta, en jaksa valvoa myöhään, sitten herään näihin aikoihin, tahtoo jäädä viiteen tuntiin, harvinaista 7 tuntia.
      Päivän aktiivisuus on kiinni nukutun unen määrästä, toisaalta askareen määrä aika vähän, päivittäinen liikunta on äkkiä tehty.

    • Anonyymi

      Niin se mennöö, kuuless, elämässä on vain 2 varmaa asiaa, toinen on olemassaolo ja toinen on kuolema.

      Itse kun jo kuolemaa, julmaakin nähnyt niin, joo olen joku "EX Ku klux Klanin Dragon, tiedän kuolemasta...

      Eli ja tiedän sen että miten kun olet haastqattelussa miten jotain sitten analysoin, jotain yliopiston psykologian opiskelaakin ITSE häntä.

      Niin kovat koikutukset että ei aivan yliopistot niitä kaada, mtä joskus sain kkk:lta.

    • Anonyymi

      Kun jäin eläkelle ,ajatelin ihanaa saa nukua pitkään! Mutta toisin kävi. Käyn nyt 69 vuotta ja olen aamun virkku ,illan torkku!Ystäviä kuolema viennyt. Vaikea ylensäkin luoda uusia ystävyys suhteita syystä! Jos kerhotoiminta tai aktivinen ryhmä olet missä naisia ja eläkeellä.Ihan jokaisella viris yöt valvovat ja ylös pääset puolelta päivin.Kun pytää uloilee,jalat selkä särkee ymm.mutta ilta viinille voisin tulla kerrostalo lähiössä Helsinki 94. Mutta kun en juo viiniä!Ilta taas alan jo väsyä ja en sitten enää naapuriston vanhoja yksinäisiä eläkemummoja kotiani halua!Joten virkeänä lähden ulos aamusta yksin ulkoilee. Lounas aika kotia. 15-30minutia lepään.Kello pitää huolen ei enempää.Ei vie yöunia.Kunioitan jokaista vanhusta jotka kulkee rolatorilla,oivaltaneet saman asian.Ulkoilu tuo hyvän mielen kuin laadukaat yö unet.Toki jos lääkärin menee ja toimenpiteisin,jänytyksestä minäkin valvon silloin.Kun ei tukiverkostoa,yksin otan vastaan mitä tuleman pitää!

    • Anonyymi

      Onnea operaatioon aloittajalle! Toivon että on apua vaivaan.
      Itse stressaavana tyyppinä epäilen kaikkea uutta, varsinkin niitä, joissa kroppaani operoidaan, ei tarvitse olla kuin hammaslääkäri, jäsenkorjaajasta - niksauttajasta puhumattakaan. Kuuluu asiaan pohtia tuleva joka kantilta. Leikkausta pohtisin pitkään epäillen, toivoen ja peläten, kaikki tunteen skaalat pelissä. Ei toinen voi sanoa miten pitää suhtautua uuteen asiaan, se kun on sisäsyntyinen tunne.

      • " Virtsarakon kipuoireyhtymän aiempi nimi oli interstitiaalinen virtsarakkotulehdus. Se on melko harvinainen oireyhtymä, joka on naisilla 10 kertaa yleisempi kuin miehillä. Oireyhtymän syytä ei toistaiseksi tunneta, ja tausta on ilmeisesti monitekijäinen.

        Oireet
        Oireita ovat tiheävirtsaisuus, virtsapakko-oire, yövirtsaisuus, yhdyntäkivut sekä alavatsakivut, jotka pahentuvat rakon täyttyessä.

        Taudin toteaminen
        Kliininen diagnoosi perustuu potilaan oireisiin ja muiden sairauksien poissulkuun. Niitä voidaan selvittää erityisillä tähän tarkoitukseen tarkoitetuilla kyselylomakkeilla. Laboratoriotutkimuksista ei ole apua muuten kuin bakteerin aiheuttaman virtsarakkotulehduksen poissulkemisessa. Tunnusomaisena löydöksenä pidetään virtsarakon tähystyksessä eli kystoskopiassa rakon laajennuksen jälkeen todettavia pieniä limakalvon verenpurkaumia. Niin sanotussa urodynaamisessa tutkimuksessa rakon tuntohermotuksen herkistyminen aiheuttaa kivuliasta virtsapakko-oiretta jo alle 150 ml:n nestetäytöllä.

        Itsehoito
        Erilaiset ärsykkeet saattavat pahentaa oireilua, kuten monet ravintoaineet (voimakkaat mausteet, kahvi, sitrushedelmät, punaviini, hiilihappoiset juomat, kahvi, suklaa, tomaatti, banaani jne.) ja kylmä. Näitä siis kannattaa välttää, mutta ruokavaliota ei pidä tarpeettomasti rajoittaa.

        Milloin lääkäriin
        Vaikka parantavaa hoitoa ei tunneta, oiretta helpottavia hoitoja on useita. Ne ovat kokemusperäisiä.

        Lääkehoidoilla voidaan helpottaa kipuoiretta tai nostaa kipukynnystä. Eniten käytetty lääkeaine on amitriptyliini. Valtaosalla oireisto on lievä ja helpottuu kevyillä hoitomenetelmillä. Potilaat hyötyvät henkilökohtaisesta ohjauksesta ja tuesta.

        Erilaiset rakon huuhteluhoidot voivat auttaa. Venytyshoito on vanhin ja edelleen ehkä käytetyin oireenmukainen hoitomuoto. Pitkäkestoiset laajennukset kuitenkin saattavat vaurioittaa rakkoa ja arpeuttavat sitä kerta kerralta pienemmäksi. Erittäin harvoin turvaudutaan leikkaushoitoon. Urologit ovat perehtyneet näihin hoitoihin.

        Ehkäisy
        Virtsarakon kipuoireyhtymän syntymistä voidaan ehkäistä itsehoidon keinoilla: tiettyjen rakkoa ärsyttävien ruokien välttäminen ja kylmältä suojautuminen"

        Tuossa on katsaus sairastamaani tautiin.
        Minulle on tehty virtsarakon laajennuksia viitisen kertaa.
        Ei ole sanottavammin ollut apua.
        Lääkettä ei virallisesti ole keksitty sairauteen.
        Siihen kuuluvat selkä- ja vatsakivut.
        Ja tämä on ollut koko elämäni riesa.
        Kun pyydän jotain rauhoittavaa tai nukahtamislääkkeitä, on vaikeata saada niitä.
        Lääkäri ei kirjoittaisi, apteekki ei antaisi ulos vedoten Kelaan.
        Kyllä tämä hiton pissavaiva lyö välillä ihmisen masentuneeksi ja matalaksi.
        Ja pahenee kun ikää tulee lisää
        Virtsarakko kutistuu..
        Menen sairaalaan mutta valitettavasti tulos on ollut tähän asti plus - nolla.
        Ei mitään apua.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        " Virtsarakon kipuoireyhtymän aiempi nimi oli interstitiaalinen virtsarakkotulehdus. Se on melko harvinainen oireyhtymä, joka on naisilla 10 kertaa yleisempi kuin miehillä. Oireyhtymän syytä ei toistaiseksi tunneta, ja tausta on ilmeisesti monitekijäinen.

        Oireet
        Oireita ovat tiheävirtsaisuus, virtsapakko-oire, yövirtsaisuus, yhdyntäkivut sekä alavatsakivut, jotka pahentuvat rakon täyttyessä.

        Taudin toteaminen
        Kliininen diagnoosi perustuu potilaan oireisiin ja muiden sairauksien poissulkuun. Niitä voidaan selvittää erityisillä tähän tarkoitukseen tarkoitetuilla kyselylomakkeilla. Laboratoriotutkimuksista ei ole apua muuten kuin bakteerin aiheuttaman virtsarakkotulehduksen poissulkemisessa. Tunnusomaisena löydöksenä pidetään virtsarakon tähystyksessä eli kystoskopiassa rakon laajennuksen jälkeen todettavia pieniä limakalvon verenpurkaumia. Niin sanotussa urodynaamisessa tutkimuksessa rakon tuntohermotuksen herkistyminen aiheuttaa kivuliasta virtsapakko-oiretta jo alle 150 ml:n nestetäytöllä.

        Itsehoito
        Erilaiset ärsykkeet saattavat pahentaa oireilua, kuten monet ravintoaineet (voimakkaat mausteet, kahvi, sitrushedelmät, punaviini, hiilihappoiset juomat, kahvi, suklaa, tomaatti, banaani jne.) ja kylmä. Näitä siis kannattaa välttää, mutta ruokavaliota ei pidä tarpeettomasti rajoittaa.

        Milloin lääkäriin
        Vaikka parantavaa hoitoa ei tunneta, oiretta helpottavia hoitoja on useita. Ne ovat kokemusperäisiä.

        Lääkehoidoilla voidaan helpottaa kipuoiretta tai nostaa kipukynnystä. Eniten käytetty lääkeaine on amitriptyliini. Valtaosalla oireisto on lievä ja helpottuu kevyillä hoitomenetelmillä. Potilaat hyötyvät henkilökohtaisesta ohjauksesta ja tuesta.

        Erilaiset rakon huuhteluhoidot voivat auttaa. Venytyshoito on vanhin ja edelleen ehkä käytetyin oireenmukainen hoitomuoto. Pitkäkestoiset laajennukset kuitenkin saattavat vaurioittaa rakkoa ja arpeuttavat sitä kerta kerralta pienemmäksi. Erittäin harvoin turvaudutaan leikkaushoitoon. Urologit ovat perehtyneet näihin hoitoihin.

        Ehkäisy
        Virtsarakon kipuoireyhtymän syntymistä voidaan ehkäistä itsehoidon keinoilla: tiettyjen rakkoa ärsyttävien ruokien välttäminen ja kylmältä suojautuminen"

        Tuossa on katsaus sairastamaani tautiin.
        Minulle on tehty virtsarakon laajennuksia viitisen kertaa.
        Ei ole sanottavammin ollut apua.
        Lääkettä ei virallisesti ole keksitty sairauteen.
        Siihen kuuluvat selkä- ja vatsakivut.
        Ja tämä on ollut koko elämäni riesa.
        Kun pyydän jotain rauhoittavaa tai nukahtamislääkkeitä, on vaikeata saada niitä.
        Lääkäri ei kirjoittaisi, apteekki ei antaisi ulos vedoten Kelaan.
        Kyllä tämä hiton pissavaiva lyö välillä ihmisen masentuneeksi ja matalaksi.
        Ja pahenee kun ikää tulee lisää
        Virtsarakko kutistuu..
        Menen sairaalaan mutta valitettavasti tulos on ollut tähän asti plus - nolla.
        Ei mitään apua.

        Mene toiselle lääkärille, että saat nukahtamislääkettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene toiselle lääkärille, että saat nukahtamislääkettä.

        Ano 14:49
        Olen käynyt neljänkymmenen vuoden aikana kymmenillä eri lääkäreillä.
        Monella urologilla, aina kallonkutistajaan asti.
        Joku on todellakin todennut, että minulla on "kusta päässä".
        Kun sitten on tehty nukutuksessa laajennuksia, venytyksiä jne, on todettu että rakko on syntymästä lähtien on viallinen.
        Valuvika.
        Yksi vaihtari olisi botox ja itse katetroiminen.
        Mutta sekään ei auta selkä- eikä vatsasärkyyn.


    • Anonyymi

      nooh virtsatulehdukset saa vahat ihmiset agressiivisiksi, ja muita kaikenäköisiä vaivoja masenukksesta lukien.
      pylly kannatta pyyhkiä alhaalta ylöspäin, eikä ylhäältä alspäin, varsikin jos maha on löysällä.
      bideäkin on hyvä käyttää ettei ne kolibakteerit mene kakkosesta ykköseen, ja aiheuta
      tulehduksia
      nj

      • Ano 10.10 17:57
        Mitä tekemistä virtsarakontulehduksella on vaivani kanssa?
        Vastaus: Ei mitään


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 10.10 17:57
        Mitä tekemistä virtsarakontulehduksella on vaivani kanssa?
        Vastaus: Ei mitään

        Ala käymään avannossa tai kylmissä vesissä, vaivasi väistyy, yleensä tepsii kun tekee päinvastoin kuin lekurit neuvoo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ala käymään avannossa tai kylmissä vesissä, vaivasi väistyy, yleensä tepsii kun tekee päinvastoin kuin lekurit neuvoo

        Ano 02:59
        En tykkää laittaa päätäni avantoon kun tukka kastuu.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 02:59
        En tykkää laittaa päätäni avantoon kun tukka kastuu.

        Alapää avannossa tietysti kastuu, mutta yläpäätä ei suositella kasteltavaksi avannossa lainkaan eikä ollenkaan. Monilla on hattu, myssy tai uimalakki pään suojana, koska pään suojaaminen jäiseltä vedeltä on tärkeää. - Nm. Riskialtista pollalle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alapää avannossa tietysti kastuu, mutta yläpäätä ei suositella kasteltavaksi avannossa lainkaan eikä ollenkaan. Monilla on hattu, myssy tai uimalakki pään suojana, koska pään suojaaminen jäiseltä vedeltä on tärkeää. - Nm. Riskialtista pollalle

        Ano 18:15
        Et ihan ymmärtänyt sarkasmiani.
        En missääntapauksessa voi sairauteni takia mennä kylmään veteen.
        Helvetti on senjälkeen irti.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 18:15
        Et ihan ymmärtänyt sarkasmiani.
        En missääntapauksessa voi sairauteni takia mennä kylmään veteen.
        Helvetti on senjälkeen irti.

        Minkä sarkasmin? Mistä tiedät? Terveyttä avanto monille tuo ja suo. - Nm. Läärinkö sanoi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe