Miksi näin?

Anonyymi

Miksi Ubuntussa aina ja iänkaikkisesti kirjautuessa pitää laittaa salasana kaksi kertaa? Ensimmäinen ei koskaan kelpaa, tulee ravistelua. Ja sitten. Jos koneella on vain yksi tili niin miksi hitossa sen ainoan yhden tilin käyttäjänimeä pitää ensin klikata jotta pääsee antamaan salasanan???????

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ubuntussa on paljon ongelmia. Kokeilin sitä joskus mutta lopetin ja nykyään käytän Debiania.

• Anonyymi

Minä luovuin kaikista linuks-jakeluista. Näin on parempi - Windows toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luovuin kaikista linuks-jakeluista. Näin on parempi - Windows toimii.

Nyrkkisääntönä on, jotta mitä enemmän linuksia tyrkytetään, sitä enemmän siinä on erilaisia bugeja ja troijalaisia (valmiina).

• Anonyymi

Kyllä se pitäisi viimeistään nyt olla selvillä siitä että miksi noita linukseja tyrkytetään ilmaisena. Samoin se että miksi nuo tuommoiset linukset pyrkityvät aina häntäpäähän kansainvälisissä vertailussa.

• Anonyymi

Vaiha desktop environmentiä tai vaikka samalla distroa jos et saa toimimaan ei minulla tuollaisia ongelmia ole. KDE Plasmalla otti päähän kun piti tosiaan hiirellä aina klikata sitä salasanaa että kirjautui, nykyisellä gnomella (en nyt muista mikä tämä niistä on) senkuin vain painaa enter niin antaa näpytellä sanasanan.

• Anonyymi

Siis se sisäänkirjautumisruutuhan ei ole osa työpöytäympäristöä linuxissa. Sisäänkirjautumisruudun voi siis vaihtaa toiseen ilman, että tarvitsee vaihtaa työpöytäympäristöä. Sen takiahan sisäänkirjauduttaessa on mahdollista valita mitä työpöytäympäristöä käytetään. Jos sull on asennettuna useampi kuin yksi työpöytäympäristö, kuten esimerkiksi Gnome ja KDE, niin sillon voit halutessasi valita sisäänkirjautumisen yhteydessä mitä työpöytäympäristöä käytetään. Noin siis siitä huolimatta, että sisäänkirjautumisruutu ei muutu.

Eli siis jos asennat linuxin Gnome -työpöydällä varustettuna niin sillon oletuksena asennetaan myös GDM3 -sisäänkirjautumisruutu. Jos asennat linuxin KDE -työpöydällä varustettuna niin sillon asennetaan oletuksena KDM -sisäänkirjautumisruutu jne. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esimerkiksi Gnomen kanssa olisi pakko käyttää GDM3 -sisäänkirjautumisruutua tai KDE:n kanssa olisi pakko käyttää KDM -sisäänkirjautumisruutua. Toki GDM3 on yhtenevä tyyliltään ja käyttöliittymältään Gnomen kanssa, ja KDM on yhtenevä KDE:n kanssa, mutta siitä huolimatta sisäänkirjautumisruutua voidaan niin haluttaessa vaihtaa vapaasti. Eli jos yksi sisäänkirjautumisruutu ei ole mieleen niin käytä toista.

Linuxissa, toisin kuin Windowsissa, käyttäjällä on vapaus valita itä työpöytäympäristöä ja sisäänkirjautumisruutua hän haluaa käyttää ja molemmista on saatavilla useampi vaihtoehto.

Esimerkiksi itse käyttämässäni Debianissa sisäänkirjautumisruudun vaihtaminen on helppoa.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis se sisäänkirjautumisruutuhan ei ole osa työpöytäympäristöä linuxissa. Sisäänkirjautumisruudun voi siis vaihtaa toiseen ilman, että tarvitsee vaihtaa työpöytäympäristöä. Sen takiahan sisäänkirjauduttaessa on mahdollista valita mitä työpöytäympäristöä käytetään. Jos sull on asennettuna useampi kuin yksi työpöytäympäristö, kuten esimerkiksi Gnome ja KDE, niin sillon voit halutessasi valita sisäänkirjautumisen yhteydessä mitä työpöytäympäristöä käytetään. Noin siis siitä huolimatta, että sisäänkirjautumisruutu ei muutu.

Eli siis jos asennat linuxin Gnome -työpöydällä varustettuna niin sillon oletuksena asennetaan myös GDM3 -sisäänkirjautumisruutu. Jos asennat linuxin KDE -työpöydällä varustettuna niin sillon asennetaan oletuksena KDM -sisäänkirjautumisruutu jne. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esimerkiksi Gnomen kanssa olisi pakko käyttää GDM3 -sisäänkirjautumisruutua tai KDE:n kanssa olisi pakko käyttää KDM -sisäänkirjautumisruutua. Toki GDM3 on yhtenevä tyyliltään ja käyttöliittymältään Gnomen kanssa, ja KDM on yhtenevä KDE:n kanssa, mutta siitä huolimatta sisäänkirjautumisruutua voidaan niin haluttaessa vaihtaa vapaasti. Eli jos yksi sisäänkirjautumisruutu ei ole mieleen niin käytä toista.

Linuxissa, toisin kuin Windowsissa, käyttäjällä on vapaus valita itä työpöytäympäristöä ja sisäänkirjautumisruutua hän haluaa käyttää ja molemmista on saatavilla useampi vaihtoehto.

Esimerkiksi itse käyttämässäni Debianissa sisäänkirjautumisruudun vaihtaminen on helppoa.

T. miksuh

Njaa, saatat olla teknisesti ottaen oikeassa. Itse kuitenkin kun olen useampia desktop environmenttejä asennellut niin kyllä niissä on aina sisäänkirjautumisruutu on vaihdellut aina sen mukaan mitä on viimeksi käyttänyt. Ja vähän myös vinksin vonksin sekaisin useampaa kun ei ne oikeen näytä tajuavan että mikä milloinkin on päällä.

• Anonyymi

Etköhän vain yksinkertasesti kirjoita aina joka kertasen salasanan ensimmäisellä kerralla väärin. En nimittäin tiedä Ubuntusta, mutta itse en ainakaan ole Debianissa ikinä törmännyt siihen, että salasanan joutuisi antamaan kahdesti, jos sen on kirjottanut ensimmäisellä kerralla oikein. Ubuntusssa on käytössä ihn smat sisäänkirjautumisruudut, ellei niitä ole jotenkin muokattu, joten ei kyllä Ubuntussakaan ole tarvetta salasanaa kahesti syöttää ellet itse sitä kirjoita väärin ekalla kerralla.

Linux on monen käyttäjän käyttöjärjestelmä, joten tottakai sun pitää valita minä käyttäjänä haluat kirjautua. Kyllä sun pitää se valinta tehdä Windowsissakin ihan yhtälailla ennen kuin voit salasanan syöttää, jos olet käyttäjälle salasanan asettanut eikä tietokone kirjaudu työpöydälle automaattisesti. Automaattinen kirjautuminen on erittäin huono idea tietoturvan kannalta etenkin läppäreissä, joita kuljetetaan mukana, mutta silti suurin osa Windows käyttäjistä käyttää tietokonetta niin, että tietokone käynnistyy suoraan työpöydälle. Ja se on erittäin typerää ja erittäin huono idea.

• Anonyymi

Voihan siinä olla kyseessä myös joku bugi, vähän kummalta kuulostaa että joka ikinen kerta kirjoittaisi salasanansa väärin. Itsellä oli joskus mint cinnamonissa bugi että piti aina painaa kirjaudu ulos nappia kaksi kertaa ennenkuin kirjautui.

• Anonyymi

"Linux on monen käyttäjän käyttöjärjestelmä, joten tottakai sun pitää valita minä käyttäjänä haluat kirjautua."

No voihan hitsi! Pitääkö minun nyt sitten palkata muutama ylimääräinen käyttäjä kopeloimaan konetta ja kirjautumaan kun en tätä linuksia yksin voi käyttää? Jos oisin tuonkin tiennyt niin en tämmöistä linuksia koneeseen laittanut olisi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Linux on monen käyttäjän käyttöjärjestelmä, joten tottakai sun pitää valita minä käyttäjänä haluat kirjautua."

No voihan hitsi! Pitääkö minun nyt sitten palkata muutama ylimääräinen käyttäjä kopeloimaan konetta ja kirjautumaan kun en tätä linuksia yksin voi käyttää? Jos oisin tuonkin tiennyt niin en tämmöistä linuksia koneeseen laittanut olisi!

ehhehheh sähä oot hassu ukko

• Anonyymi

Minä kokeilin huvikseni kokeile jotain Black Edition -käyttöjärjeslmiä, hah, koska testailen kaikkia juttuja aina :D

Windows 20 Black Ediionkin sasatta kohta olla mustilla markinoilla.

• Anonyymi

Vaihda helpompaa sanasanaan jonka osaat tavata ensiyrittämällä tai laita asetuksista ohittamaan koko kysely.

• Anonyymi

Jakkaraongelma.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2517
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      222
      1398
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      82
      1242
    4. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1159
    5. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      76
      1146
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      133
      1065
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      11
      972
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      890
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      780
    10. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      24
      749
    Aihe