Merkitseekö parisuhde ja pariauhdekumppani

Anonyymi

Pelastusta sinulle?

30

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei todellakaan. Suostun parisuhteeseen pitkin hampain vain, jos oikeasti rakastun, kuten nyt kävi. En ole niin naivii ja tyhmä enää, että kuvittelisin parisuhteen tuovan onnen. Sitä on jo yritetty. Parisuhde ilman aitoa rakkautta on pahinta pelleilyä mitä voi keksiä. Liittykää sirkukseen parisuhderiippuvaiset. Naiselta tämä.

• Anonyymi

Minua lohduttaa vain avioliitto tietyn naisen kanssa. Kauhea tuska nyt. Mutta sen kanssa on elettävä. Toinen vaihtoehto on tehdä syntiä, paeta sydämensä ääntä. Jumala puhuu minulle nyt tämän sydämeni tuskan kautta. Se on kuritusta ja koulutusta.

• Anonyymi

.. ja ei ole mikään pelastus tuo avioliitto, paitsi jos Jumala on asian niin laskenut, että pelastamisekseni hänen on naitettava minut sille naiselle. En tiedä paljoa siitä mitä Jumala osalleni suunnittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.. ja ei ole mikään pelastus tuo avioliitto, paitsi jos Jumala on asian niin laskenut, että pelastamisekseni hänen on naitettava minut sille naiselle. En tiedä paljoa siitä mitä Jumala osalleni suunnittelee.

...
        Tämän voi joku tulkita että ollaan varattuja. Emme ole ainakaan tietääkseni. Se olisi inhottavaa jos kirjoittaisin varatulle naiselle tai kirjoittaisin varattuna.

• Anonyymi

Ei sitten! Uskon että kaivattusi on samaa sukupuolta kanssasi. Sinun tapauksessasi; unohda ja varaa paljon Buranaa.

• Anonyymi

Lyhyesti: Ei merkitse.

Vähän pidemmin: Mulla on asiat hyvin näinkin, en kaipaa pelastusta.

• Anonyymi

Ei ainakaan saisi koskaan merkitä. Ei omaa elämää voi rakentaa toisen ihmisen varaan.

• Anonyymi

Aikaisemmin merkitsi sitä että huolet, vastoinkäymiset ja murheet olisi paljon helpompi kohdata ja ilotkin olisi helpompi,kivempi ja mukavampi iloita yhdessä mutta näin kauan yksin olevana näihin asioihin tottuu ja on oppinut selviytymään yksin ja olemaan aina vahva. On ollut pakko. Vielä en kuitenkaan ole oppinut rakastamaan itseäni saati tykkäämään. Mutta ihailen itseäni siitä että olen pystynyt yksin selviytymään huonommista ajoista vahvempana, tiiliseinän läpi on vaan mentävä vaikka mikä olisi ja noustava ylös, itsekseen. Tuskin tulen saamaan ketään enää joten vielä vähemmän etsin kenestäkään pelastusta.

• Anonyymi

Yleensä parisuhde muuttaa asioita monimutkaisemmaksi sillä se on tiivis ihmissuhde, jossa itsekkään ajattelun sijaan pitäisi osata joustaa omista itsekkäistä tarpeistaan, tavoistaan jne. Mikäli ne aiheuttaa kitkaa suhteessa.

Osa sopeutuu suhteen me-henkiseen ajatteluun helpommin ja osa taas ajattelee suhteessakin että toinen on ”minun” tarpeideni ja halujeni täyttäjä, orja jonka kuuluu toimia niin kuin haluan ja tuoda mulle vain hyvää oloa.

Se ajattelu usein kosahtaa suhteen turmioksi sillä toinen jos on hyvin joustava ja kiltti suostuu siihen jonkin aikaa, mutta tulee aika kun hän alkaa haluaan myös asioita. Haluaa toteuttaa itseään, haaveitaan, unelmiaan, harrasteitaan, haluaa tuntea onnea, iloa ja ne voi ollakin kovassa ristitulessa sen toisen onnen ja ilon kanssa.

Esim. Kotona viihtynyt avovaimo haluaakin työelämään joka tarkoittaisi että mies joka on tullut kotiin valmiiseen ruokapöytään ja sen jälkeen siirtyy sohvalle katsoon lätkää kun vaimo tiskaa, pyykkää ja hoitaa lapset unille, joutuukin tilanteeseen jossa joutuukin osallistuun kotiaskareisiin ja tinkiin siitä lätkän katsomisesta sohvalla.

Se voi tuoda isoja riitoja.

Suhteessa selviää paremmin kun ymmärtää et kumpikaan ei ole toisen orja raatamassa toisen onnen eteen vaan molemmat elää yhdessä arkea yrittäen niissä puitteissa kuin mahdollista toteuttaa itselleen iloa tuovia asioita ja samalla tuoda ja luoda onnellisuutta suhteeseen.

Itse elin suhteessa jossa miehen näkemys oli et mä automaattisesti unohdan kaikki omat haaveet, harrasteet, unelmat jne. Jos ne hänen elämää tai oloaan saa epämukavaksi.

Ja näinhän se homma ei pitkälle edenny..

Mä häivyin etsiin onneani ilman sitä

• Anonyymi

Huuda minua avuksi hädän päivänä !
      Minä pelastan sinut ja sinä kunnioitat minua.

Psalmi 50:15 tämä on Jumalan puhelinnumero

• Anonyymi

Kuuntelen, on aivan hiljaista
        Rukoilen, Jumala on lähellä
        Aamen

• Anonyymi

Ei merkitse

• Ei merkitse pelastusta minulle, mutta tämä on kaksi piippuinen asia.

• Ei, vaan rakkautta, rakastamista, yhdessä eteenpäin kulkemista.

• Anonyymi

Ei. Vaan tasavertaista kumppania. Yksin ja/tai löyhässäkään suhteessa eläminen ei ole niin kivaa kuin arjen ja juhlan jakaminen aidosti rakastamansa ihmisen kanssa.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä. Enää en vähempään tyydy. Kun olet aina ollut hän, joka on ollut yksin kaikesta vastuussa, jolta toinen on vain vaatinut ja mikään ei ole koskaan riittänyt, pelkkää haukkumista saanut kiitokseksi, niin pitkän suhteen eron jälkeen en enää samaan suostu. Lupasin itselleni eron jälkeen, etten enää koskaan ala olemaan vastaavanlaisten naisten kanssa. Nyt olen jo pidempään tutustunut naiseen, joka on kaunis sisäisesti ja ulkoisesti, alan vihdoin taas luottamaan toiseen ihmiseen ja uskallan vihdoin rakastaa.

• Anonyymi

kuule ei taalla ole kenenkaan mukava olla yksin aina tarvitsee toista ihmistä

• Anonyymi

Hän täydentää minua ja korjaa halaus vajeeni, Pelastaa hänen ei tarvitse vaikka sai jo sydämeni.

• Anonyymi

Onpas kivasti sanottu toisesta ihmisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpas kivasti sanottu toisesta ihmisestä.

Niin minä hänestä ajattelen vielä, kun mies ajattelisi minusta samoin.

• Anonyymi

Yksinäisyydeltä ehkä pelastaa. Muusta en tiedä.

• Anonyymi

Hidastusta.

• Anonyymi

Vie aikaa tärkeiltä asioilta.

• Anonyymi

En näe asiaa noin.
      Mutta oikean miehen kanssa, suhteeseen ryhtyminen saattaisi tuoda jonkinlaisen pelastuksen elämään. Mutta väärän miehen kanssa, elämä olisi kuin helvettiin olisi joutunut. Tämän tähden ei ole järkevää, tehdä minkäänlaista äkkinäistä ratkaisua.

• Anonyymi

Ei. Se merkitsee hyvää "matkaseuraa" (elämänmatkalla), jos siis kumppani ja parisuhde on hyvä. Molemmat on itsenäisiä ihmisiä mutta suunta pitää olla sama.

• Anonyymi

eipa taiba olla mutta sinut mina haluan kyllä nahba

• Anonyymi

tuo oli tekstisi mukavin lause kiitos siita kovasti sinulle kirjoiA MINULLE LISAA KOSKA NAITA ON MUKAVA LUKEA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuo oli tekstisi mukavin lause kiitos siita kovasti sinulle kirjoiA MINULLE LISAA KOSKA NAITA ON MUKAVA LUKEA

jos luit ja ylimman puoliskon niin minulla ei ole nyt mitaan muuta nama tulivat vaan jostakin mieleeni niin kirjoitin ne nyt en tanaan kirjoita enempaa taytyy valilla ajatella asioita niin voi olla etta jossakin vaiheessa vaikka kirjoitankin seija

• Anonyymi

Ei minua tarvitse pelastaa. Välillä tuntuu, että tarvitsen pelastusrenkaan näiltä tunteilta. Hän upottaa mut ihanuuteensa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe