Mitä sarjakuvia luet?

Jukka-27

Niin eli kysymys on tuollainen.
Itse luen vain Aku Ankkaa, mutta minulla onkin niitä kasaantunut jonkinmoiseksi kokoelmaksi.

18

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähestulkoon kaikkea. Asterix, Aku Ankka erityisesti murrealbumit, Lucky Luke, Ahmed Ahne, Harald Hirmuinen, Masi jne. Mad, Myrkky ja Pahkasika. Joskus vuosia sitten erilaista sarjakuvaa oli 1000 niteen verran. En tiedä paljonko on nyt. Luku ei sisällä lehtiä.

    • ...korkkareiden ja Viivin ja Wagnerin väliltä. Suurimmiksi rakkauksiksi voisi sanoa Aku Ankkaa, Sin Cityä ja Batman-albumia Year one.

    • Saku Sankka

      Aku Ankkaa enimmäkseen...

      Onkohan Aku suomen suosituin sarjakuva?
      ehkä, ehkä ei...

    • elisant

      Omia suosikkejani ovat Ryhmä-X -lehti (vieläkin), vanhat Modesty Blaise - tarinat, erityisesti Don Rosan piirtämät Aku Ankat ja Asterixit. Lehdestä tulee vilkaistua myös aina ihanan suloinen Lassi ja Leevi ja naisen elämää hauskasti kuvaava Maisa ja Kaarina, seurattua Jeren teiniarkea ja uusin henkilökohtainen ihastuksen aiheeni on ainakin Iltasanomien sivuilla seikkaileva pieni goottityttö...
      Erityisen söpöjä ovat myös Karvinen ja Tenavat.

    • Neil Gaimanin sarjakuvia, varsinkin Sandmaneja. Frank Milleriä (mm. Sin City), Pauli Kallion "Kramppeja ja nyrjähdyksiä" (etenkin Christer Nuutisen piirtämiä!), Jukka Tilsaa, Kung-Fu Poliiseja, Don Rosan Akuja, Ave Koskelan Hemmo Paskiaisia, Gary Larson jaksaa viihdyttää vieläkin, Calvin & Hobbes tietenkin... Olikohan niitä vielä? Varmaankin joo, mutta ei kaikki tule tietenkään mieleen kerralla. Joakim Pirinen ja Kati Kovács on mainittava. Ai niin, Hellboy ja From Hell. Siinäpä ehkä ne luetuimmat.

    • Dargo

      Dragon Ball, Aku Ankat, Viivi ja Vaagner, Pikku Piko, Pikon ja Fantasion Seikkailuja, Marsupilamia Ryhmä X ja lukematonta määrää muita sarjiksia

    • pike

      Aku Ankka, Nemi, Karvinen, Jere, Tenavat, Lassi ja Leevi ja... ai niin, Masi! Enimmäkseen noita, mutta paremman puutteessa menee myös niitä kaiken maailman superhemmoja... riippuu paljolti siitä mitä on milloinkin saatavana.

      • Joo

        Marvelin sarjakuvia, varsinkin vanhoja Ryhmä-X:iä ja Hämiksiä, kultakausilta 1980-luvulta 1990-luvun alkuun (vuosiluvut tarkoittavat Suomessa julkaistujen lehtien vuosilukuja) ja kaikkea mahdollista Marvelia. Mail-Man, maailman legendaarisin palstanpitäjä ja lapsuuden ainoa ystävä =). Aku Ankkoja ja Aku Ankan taskukirjoja, Tinttejä, Asterixeja, Lucky Lukeja, Ahmed Ahne, Piko ja Fantasio, Niilo Pielinen, näitähän löytyy.


    • Viiivi

      Dragonballia, Salapoliisi Conania,Lucky Lukea, Cocco Billiä, Asterixia,Witchiä...

    • NightCrawler

      Allekirjoittanut lukee edelleenkin Ryhmä-X:ää
      tosin vanha klassikko Tex Willerkin edelleen saa sijoittamaan muutaman kolikon ärrän tiskille. Itse valittelen sitä, että marvelin tarjonta on meillä aika heikoissa kantimissa. Ankkakin tulee luettua jos eteen sattuu mutta en pahemmin itse kylläkään ostele sitä. Ja Nemi ihastuttaa positiivisesti =)

    • tyttö 24v.

      Aku mulle tulee tilattuna vieläkin. Viiviä ja Wagneria, B. Virtasta, Karvista, Madia ja Myrkkyä tulee joskus luettua ja lehtien sarjakuvista luen esim. Lassin ja Leevin ja Jeren.

    • klowni

      Luen Loiselin sarjakuvia eli mm.Peter Pan on mahtava...! Sitten tässä liuta tutustmisen arvoisia sarjiksia:

      Liidulla piirretty viiva
      Tuhman rotan tarina
      Luupäät
      Sin cityt
      Helvetistä-sarja
      Maus
      Valhallat

      Jooh siinä niitä mm....luen yleensä albumeita ja usein plussaa on hyvä piirrosjälki ja värit. pastellisarjakuvat on mahtavia. Mutta jos tarina on laadukas ja etenee hyvin,niin kuvilla ja tyylillä ei niin väliä.

    • jani

      marsupilami,nonstop,zoom,akuankka,pikkupiko,piko ja fantasio,lucky luke,niilo pielinen,korkeajännitys,karvinen,asterix,yms

    • Maria-88

      Luen Lucky Lukea, One Piecea jah... Ranmaa

    • Ihanaaa-aaa.

      Mulle tulee Aku Ankka, ja sitä luen.
      Ei oo viel koossa kun 4 kansiollista.

      Ihan parhaita.

      Viivi & Wagner on myös hyvä sarjakuva. Sitä lainailen kirjastosta, ja iteltä löytyy pari kirjaa. :)

    • zkelvin

      Aku Ankasta aloitin joskus pikkutyttönä. Sitten tulivat (ei välttämättä tässä järjestyksessä) Asterix, Lucky Luke, Umpahpah, Tex Willer, Hopeanuoli, Korkeajännitykset ;), Neil Gaimanin tuotanto, Hellblazer, Viivi&Wagner, Ralf Königin tuotanto, Marsupilami, Sin City, Calvin&Hobbes, Dilbert, User Friendly, Sinfest...

    • nostalgikko

      vai mitä ne on suomeksi. Aivan ihana ämmä!

    • gladys/iines

      luen vaan iinestä, akuankka on huono se on poikien lehti minä saan tyttöjen lehtiä en halua olla poika!iines-lehdessä on hienot tosi upeat fantastiset värit joka iines-lehdessä on ollut paljon vaalean punaista lempi väriäni esimerkiksi lehdessä 1/2003 sarjakuvassa:IInes ankka pelottava peilikuva, oli niin upea mekko päällä iineksellä että melkein (melkein) kadehdin iinestä haluaisin sellaisen mekon mutta ainakaan halpa-hallista ei ole tähän mennessä tullut myyntiin sellaista mekkoa joten ehkä yksi tuntemani Brodway tanssija ompelee sen minulle ilmaiseksi koska olen aikonut itsekin aikuisena alkaa Brodway tanssijaksi ja kirjailiaksi. mekko oli tietenkin vaalean punainen.... ja ai niin muuten kuten arvata saattaa et varmaan tiedä mikä on brodway niin kerron että se on amerikkalista rivi tanssia ja.... osallistuin heti jo toiseen iines lehden piirrustus kilpailuun kun se kerrottiin iines-lehdehdessä akuankassapa ei järjestetä palkintokilpailua,piirrustus kilpailuja,tai testejä. sinä olet tyhmä paha sinä tykkäät akuankasta akuankka on hullu nimi hah hehhahhehhah! hei hei guudbaig!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe