IS kovi 9.10

Anonyymi

Tässä säikeessä voi paljastella. Olisi kuitenkin kiva, että pääkuvasta johdettuja sanoja ei paljasteta kuin vasta palautusajan jälkeen. Jos ne paljastetaan, ristikko menettää täydellisesti mielekkyytensä. Tulee niin suuri spoilaus, ettei ratkonnassa enää sen jälkeen ole mitään, mistä saisi kunnolla nautintoa.

71

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen verran paljastan, että ylempää alkava sanaketju on faktatietoa ja alempi on samaan faktaan liittyvä vitsi. Ylempää alkava ketju kannattaa yrittää ratkoa ensin, jotta vitsi aukeaa. Ainakin minä toimin niin. Toki joku voi kekata ensin vitsinkin.

      • Anonyymi

        Mistähän tänne on ilmestynyt tällainen päällepäsmäri, joka tietää millainen paljastelu on sopivaa ja millainen ei.


    • Anonyymi

      Kesä- ja talvipuu kahdessa kohtaa. Jos niihin vinkkiä.

      • Anonyymi

        Ajattele kuvat päinvastoin. Näin tulee helpommat assosiaatiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuvat päinvastoin. Näin tulee helpommat assosiaatiot.

        Tarkoitan tällä sitä, että jos vaihtaa kuvat keskenään, saa luontevammat vihje-ratkaisusana -parit. Kyllähän nykyisetkin toimivat, mutta uskon, että kuvittaja on luonut tarkoituksella pienen lisätvistin. Hauska kuvapari, jossa maisemat ovat täysin samat.


    • Anonyymi

      Kyllähän tässä on taas kyseessä kontrollointisäie. Melko läpinäkyvää. Tuhannet kerran hoettu että eiköhän jokainen osaa jättää lukematta sellaista säiettä josta saa tuhottua oman ratkonnan. Voi jeppejee. Tule sinä "paljastaja" kehiin pian kiitos ja kerro paljon ihania auttavia ratkaisusanoja. Melkein jo rukoilen.

      • Anonyymi

        Pääkuvasta johdettujen sanojen paljastus vaan olisi vaan niin paha ratkonnan pilaaminen, että sen tason spoileria en kenellekään soisi. Miksi joku sellaista edes haluaisi? Eihän sellaisten jälkeen ole mitään miekkyyttä ratkoa koko ristikkoa? Paljastamisissakin soisi olevan jonkin tason järkeä.

        Itselleni vihjeen TUNTUU AHTAALTA? ratkaisusanaksi sain erisnimen, mutten ymmärrä kehen voitaisiin viitata tai jos kyseessä on jekku, en ole keksinyt jekkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkuvasta johdettujen sanojen paljastus vaan olisi vaan niin paha ratkonnan pilaaminen, että sen tason spoileria en kenellekään soisi. Miksi joku sellaista edes haluaisi? Eihän sellaisten jälkeen ole mitään miekkyyttä ratkoa koko ristikkoa? Paljastamisissakin soisi olevan jonkin tason järkeä.

        Itselleni vihjeen TUNTUU AHTAALTA? ratkaisusanaksi sain erisnimen, mutten ymmärrä kehen voitaisiin viitata tai jos kyseessä on jekku, en ole keksinyt jekkua.

        KVG


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KVG

        En tuntenut lyhennettä, mutta selitys löytyi Urbaanisanakirjasta. En löytänyt liittymää vihjeen ja ratkaisusanan välille vaikka googletin.


      • Anonyymi

        Jekku on sinällään tuttu, mutta asia on ilmaistu sen verran poikkeavalla tavalla, että en ajatellut, että siitä voisi olla kyse.


      • Anonyymi

        Kukaha ikävä Sanarisin foorumin mollaaja on nyt asialla - Jukkus taaskin?


      • Anonyymi

        Olin laittanut ratkaisuksi SAMU, johon en keksinyt kunnon logiikkaa. Vokaalit voi vaihtaa. Vihjeessä vokaalit on sanoissa samoja, joten vokaalien muutos ei vaikuta vihjeeseen. Olisi epäreilua, jos vokaalien vaihto ei näkyisi vihjeessä, joten se ei tuntunut hyvältä.

        Ristiin sai AMIAT. Kaloillakin on rotuja, joten amiat kuten monet muutkin kslat saattavat olla rodullisia.

        SASU edellyttää ristiin ASIAT, mitä en pitänyt oikeana ratkaisuna. Toki millä tahansa asialle voi kirjoittaa, että kyseessä on jonkun asian asiat. Ratkaisusana ASIAT vain tuntui yliväljältä.


        Toki olisin voinut testata SASU ratkaisusanaa ja miettiä sille logiikkaa. Mutta kun en miettinyt, syytös hoksaamattomuudesta meni ihan överkisi. Se, että minun olisi pitänyt hoksata SASU logiikka oli nyt Jukkikselta tai joltakulta muulta mollaajalta huti.

        Jos Jukkis tai joku muu Sanariksen mollaja ei vpi olla mollamatta, pysyköön Sanarisin foorumissa mollaamassa - tosin siellä moderaattori poisataa mollauksia. Täällä näemmä mollaajat saavat mellastaa. Ikävää porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jekku on sinällään tuttu, mutta asia on ilmaistu sen verran poikkeavalla tavalla, että en ajatellut, että siitä voisi olla kyse.

        Tämäkin tuli siis sen jälkeen, kun joku kertoi, että ratkaisusana po. SASU (eikä SAMU, kuten olin laittanut).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin laittanut ratkaisuksi SAMU, johon en keksinyt kunnon logiikkaa. Vokaalit voi vaihtaa. Vihjeessä vokaalit on sanoissa samoja, joten vokaalien muutos ei vaikuta vihjeeseen. Olisi epäreilua, jos vokaalien vaihto ei näkyisi vihjeessä, joten se ei tuntunut hyvältä.

        Ristiin sai AMIAT. Kaloillakin on rotuja, joten amiat kuten monet muutkin kslat saattavat olla rodullisia.

        SASU edellyttää ristiin ASIAT, mitä en pitänyt oikeana ratkaisuna. Toki millä tahansa asialle voi kirjoittaa, että kyseessä on jonkun asian asiat. Ratkaisusana ASIAT vain tuntui yliväljältä.


        Toki olisin voinut testata SASU ratkaisusanaa ja miettiä sille logiikkaa. Mutta kun en miettinyt, syytös hoksaamattomuudesta meni ihan överkisi. Se, että minun olisi pitänyt hoksata SASU logiikka oli nyt Jukkikselta tai joltakulta muulta mollaajalta huti.

        Jos Jukkis tai joku muu Sanariksen mollaja ei vpi olla mollamatta, pysyköön Sanarisin foorumissa mollaamassa - tosin siellä moderaattori poisataa mollauksia. Täällä näemmä mollaajat saavat mellastaa. Ikävää porukkaa.

        Pike saa vielä hieman mollata, mutta hänkin vähän. Joku varmaa kaipaa aikaa, kun minua sai mollata mielin määrin, kun ei ollut ketään, joka puuttuisi mollauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin tuli siis sen jälkeen, kun joku kertoi, että ratkaisusana po. SASU (eikä SAMU, kuten olin laittanut).

        "Jekku on sinällään tuttu, mutta asia on ilmaistu sen verran poikkeavalla tavalla, että en ajatellut, että siitä voisi olla kyse."
        Tuo oli siis jälkikäteen toteamus, että asia oli esitetty poikkeavalla tavalla. Ilmaisin asian hieman väärin. Koska ajattelin eri ratkaisusanaa ja SASU oli kerrotun mukaan ilmaistu tavanomaisesta poikkeavasti, SASUun liittyvä logiikka ei käväissyt mielessä.


    • Anonyymi

      Eräs mollaajista kysyy Sanarisin foorumissa vihjeistä, joiden luulisi monen kymmen vuoden kokemuksella olevan selviä. Haluasiko hän, että häntä mollattaisiin täällä, kun Sanarisin foorumissa ei voi mollata?

    • Anonyymi

      Kai myös B-siat ja C-siat ovat rodukkaita

      • Anonyymi

        A-sika jne. ei taida olla käytetty ilmaus. Googlasin, en löytänyt käytetyn. A-sika jne. olisi luokittelua. Luokittelut pitäisi oikeasti olla olemassa. A-sika jne. olisi fiktiivinen sana, jos sitä ei oikeasti käytetä. Toki kun on kyssäri, fiktiivisetkin sanat voivat toimia, jos niistä muodostuu oikea sana. Tuo selittäisi kyssärin. Jos laatija ajatteli tähän tapaan, se meni ohitse.

        Rotuasiat ovat ihmisten parissa pinnalla, mutta se ei kaipaa kyssäriä kuten ei myöskään AMIAT.

        Aina laatijan ajattelutavasta ei saa otetta - Skytän kohdalla niin on tapahtunut ehkä eniten vuosien varrella.

        ASIAT yleIsellä tasolla on huono ratkaisusana, sillä se se nyt voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A-sika jne. ei taida olla käytetty ilmaus. Googlasin, en löytänyt käytetyn. A-sika jne. olisi luokittelua. Luokittelut pitäisi oikeasti olla olemassa. A-sika jne. olisi fiktiivinen sana, jos sitä ei oikeasti käytetä. Toki kun on kyssäri, fiktiivisetkin sanat voivat toimia, jos niistä muodostuu oikea sana. Tuo selittäisi kyssärin. Jos laatija ajatteli tähän tapaan, se meni ohitse.

        Rotuasiat ovat ihmisten parissa pinnalla, mutta se ei kaipaa kyssäriä kuten ei myöskään AMIAT.

        Aina laatijan ajattelutavasta ei saa otetta - Skytän kohdalla niin on tapahtunut ehkä eniten vuosien varrella.

        ASIAT yleIsellä tasolla on huono ratkaisusana, sillä se se nyt voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.

        Tässä nyt tuli dominoefekti. Kun yksi ratkaisukirjain oli väärin, toinen vihje muuttui käsittämättömäksi. En nyt väitä, että olisin itse SASU logiikan voinut keksiä, mutta se on kuitenkin mahdollista.

        ASIAT A-SIAT tavalla ymmärrettynä tuskin olisin osannut ajatella. Väliviivalliset ajatuskulut eivät ole tyypillistä Skyttää. Sellaisia odottaa enemmän Harto Hakoselta. Niitä käytti paljon myös Toni Pitkälä, joka taitaa jäädä kokonaan pois kuvioista(, mikä on sangen valitettavaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A-sika jne. ei taida olla käytetty ilmaus. Googlasin, en löytänyt käytetyn. A-sika jne. olisi luokittelua. Luokittelut pitäisi oikeasti olla olemassa. A-sika jne. olisi fiktiivinen sana, jos sitä ei oikeasti käytetä. Toki kun on kyssäri, fiktiivisetkin sanat voivat toimia, jos niistä muodostuu oikea sana. Tuo selittäisi kyssärin. Jos laatija ajatteli tähän tapaan, se meni ohitse.

        Rotuasiat ovat ihmisten parissa pinnalla, mutta se ei kaipaa kyssäriä kuten ei myöskään AMIAT.

        Aina laatijan ajattelutavasta ei saa otetta - Skytän kohdalla niin on tapahtunut ehkä eniten vuosien varrella.

        ASIAT yleIsellä tasolla on huono ratkaisusana, sillä se se nyt voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.

        Tässä olikin huutomerkki eikä kyssäri. Huutomerkki kertoo kyssäriä voimakkaamin, että vihjeessä on jotain erikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olikin huutomerkki eikä kyssäri. Huutomerkki kertoo kyssäriä voimakkaamin, että vihjeessä on jotain erikoista.

        Onko yllä olevasta ymmärrettävä, että Keisarilla oli ristikossa kaksi virheratkaisua? Keisari luuli ratkoneensa ristikon oikein mutta olikin väärässä! Siinä on opettajalle peräpukamia pitkäksi aikaa hoidettavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yllä olevasta ymmärrettävä, että Keisarilla oli ristikossa kaksi virheratkaisua? Keisari luuli ratkoneensa ristikon oikein mutta olikin väärässä! Siinä on opettajalle peräpukamia pitkäksi aikaa hoidettavana.

        Jis yksi kirjain on äärin, yleensä silloin on kaksi ratkaisusanaa väärin. On Skytän ristikoihin ennenkin ratkontavirheitä tullut. Itse asiassa eniten kun tarkastellaan loppuun asti täytettyjä ristikoita.

        En ole koskaan väittänytkään, että aina ratkon ristikot oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jis yksi kirjain on äärin, yleensä silloin on kaksi ratkaisusanaa väärin. On Skytän ristikoihin ennenkin ratkontavirheitä tullut. Itse asiassa eniten kun tarkastellaan loppuun asti täytettyjä ristikoita.

        En ole koskaan väittänytkään, että aina ratkon ristikot oikein.

        Täällä nyt vain on nyt ikävä ilmapiiri. Jos joku muu kysyy, ei v.... eikä mollata. Miksi h... tällä joku Sanarisin foorumin vakiohem,on pitää tulla vinoilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä nyt vain on nyt ikävä ilmapiiri. Jos joku muu kysyy, ei v.... eikä mollata. Miksi h... tällä joku Sanarisin foorumin vakiohem,on pitää tulla vinoilemaan.

        Täällä on karu meininki. Pysy omilla sivuillasi, jos haluat leikkiä kivahippaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on karu meininki. Pysy omilla sivuillasi, jos haluat leikkiä kivahippaa.

        Ketään ei pitäisi kohdella siten, kun Juha Neitola minua kohteli tai P-alkuinen on kohdellut toisia.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt joku laskee housuunsa hunajaa. Ihan tyhjänpäiväinen ketju, jossa saa paljastella vain aloittajan ennalta määräämät sanat, mutta tyhjänpäiväistä jankutusta senkin edestä. Tämä ketju vaikuttaa palvelevan vain aloittajan tarpeita. Let's keskustellaan. Kaiholla muistelen aikoja, kun hullu paljastelija vielä suolsi vastauksia. Ennen oli kaikki paremmin.

      • Anonyymi

        Suosittelin vain, että jättää pääkuvista johdetut sanat paljastamatta. Itse en paljasta enempää kuin itselle oli tarpeen yhdessä kohtaa ristikkoa, mutta kuka tahansa saa kysellä ja kertoa ratkaisusanoja.


    • Anonyymi

      Vihjeestä VALAISEVA en pitänyt, sillä ratkaisusana piti googlata. Todennäköisesti useimmille aivan outo asia ellei Lehto ole joskus käyttänyt. Kaksoisvihje, jossa on oivallusosa, olisi ollut paikallaan, esim RHA (VALAISIN).

      • Anonyymi

        Kauheeta jankausta kuten joku jo arvasikin tulevan. Keisari selittää seli seli. Kaikki on aina muiden vika, syy ja virhe. Omassa erinomaisuudessa ei ole koskaan syy, vaan kun ne ilkeät muut. On ihan oikein kehottaa Keisaria pysymään kivahippasivuillaan, mutta kun on niin hirveä himo esitellä omaa erinomaisuuttaan käymällä pseudorentoa keskustelua omasta mielestään oikeinratkotusta ristikosta. Naurettava pelle koko hahmo.


      • Anonyymi

        Sama länkytys jatkuu. Mitä lisäarvoa tämä itsetutkiskelu antaa muille ratkojille. Minä toivoisin..., minä suosittelen...,minä olen sitä mieltä..., minä en pidä vihjeestä...,minuakin on kiusattu...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama länkytys jatkuu. Mitä lisäarvoa tämä itsetutkiskelu antaa muille ratkojille. Minä toivoisin..., minä suosittelen...,minä olen sitä mieltä..., minä en pidä vihjeestä...,minuakin on kiusattu...!

        Ei mitään. Mutta mitä ilkeyksiin tulee, jos ei sorruta ilkeyksiin, ei ole tarvetta niihin vastatakaan. Yksi kommentti aiheutti paljon lisäkommentteja.

        Mielipiteitä vihjeistä voisi itse kukin esittää kuten tehdään muissakin foorumeissa. Ei kai tämän foorumin tarkoitus ole vain paljastella?

        Paljastelun kohtuullisuutta vain toivoisin, ettei paljastelu mene kuin velliruoan lusikoimiseksi suuhun. Jos halutaan paljastelemalla auttaa avainsanojen kasaamisessa, paljastetaan sitten melko alussa avainkirjaimet. Niiden paljastamiset eivät hirveästi edistä ratkontaa, mutta sitten ainakin pääsee siitä, mistä aita on matalin osallistumaan palkintokisaan.


    • Anonyymi

      Kokeilen kertaluonteisesti, miten tähän reagoidaan: pehkihhoo.

      • Anonyymi

        Yksi kokeilu taas... edellistenkin savut ovat vasta hälvenneet.

        Huomaathan, että jos annat kilpailurivin, kenenkään ei tarvitse ratkoa vaan kaikki voivat lähettää tekstarit arvontaan! Sitä tuskin haluat.

        Seuraavaksi keksit varmaan: "Teen riviin yhden virheen, sitten kukaan ei voita sillä rivillä, vaan pitää ensin löytää se väärä kirjain!"

        On sinulla kova hinku auttaa, kunhan se on omalla tavallasi. Se olisi hienoa, jos se ei olisi pakkomielteistä ja jos sinun ei pitäisi koko ajan reagoida anonyymien loukkauksiin, kun itsekin olet nykyisin melkein aina anonyymi. Mitä väliä? Ota nyt vain rennosti ja sivuuta tuollaiset...

        Moni uudempi vierailija ei varmaan tajua tästä mitään. Kun keskustelu koviksesta on jälleen kerran ihan sivuseikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kokeilu taas... edellistenkin savut ovat vasta hälvenneet.

        Huomaathan, että jos annat kilpailurivin, kenenkään ei tarvitse ratkoa vaan kaikki voivat lähettää tekstarit arvontaan! Sitä tuskin haluat.

        Seuraavaksi keksit varmaan: "Teen riviin yhden virheen, sitten kukaan ei voita sillä rivillä, vaan pitää ensin löytää se väärä kirjain!"

        On sinulla kova hinku auttaa, kunhan se on omalla tavallasi. Se olisi hienoa, jos se ei olisi pakkomielteistä ja jos sinun ei pitäisi koko ajan reagoida anonyymien loukkauksiin, kun itsekin olet nykyisin melkein aina anonyymi. Mitä väliä? Ota nyt vain rennosti ja sivuuta tuollaiset...

        Moni uudempi vierailija ei varmaan tajua tästä mitään. Kun keskustelu koviksesta on jälleen kerran ihan sivuseikka.

        Edellinen kirjoittaja osuu ehkä tietämättään asian (pun intended) ytimeen. Asialla ei ole mitään väliä - tärkeintä on loputon keskustelu ja jankaus. Tämän voi jokainen käydä toteamassa tekniseltä palstalta, jos ei usko tämän tai Sanariksen palstan pohjalta. Keisari haluaa ennen kaikkea tuntea kuuluvansa yhteisöön, jossa hän käy - ja mielellään johtaa - rentoa keskustelua loputtomasti ja iankaikkisesti. Asialla ei ole mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kokeilu taas... edellistenkin savut ovat vasta hälvenneet.

        Huomaathan, että jos annat kilpailurivin, kenenkään ei tarvitse ratkoa vaan kaikki voivat lähettää tekstarit arvontaan! Sitä tuskin haluat.

        Seuraavaksi keksit varmaan: "Teen riviin yhden virheen, sitten kukaan ei voita sillä rivillä, vaan pitää ensin löytää se väärä kirjain!"

        On sinulla kova hinku auttaa, kunhan se on omalla tavallasi. Se olisi hienoa, jos se ei olisi pakkomielteistä ja jos sinun ei pitäisi koko ajan reagoida anonyymien loukkauksiin, kun itsekin olet nykyisin melkein aina anonyymi. Mitä väliä? Ota nyt vain rennosti ja sivuuta tuollaiset...

        Moni uudempi vierailija ei varmaan tajua tästä mitään. Kun keskustelu koviksesta on jälleen kerran ihan sivuseikka.

        Ei ohi aiheen kirjoittelu itseistarkoitus ole. Loukkaukset nyt vaan nostetaan pintaan melko kaukaa, osa n. kahdeksan vuoden takaa. Niin loukkauksien taustoja kuin niiden reagointeja ei uudempi vierailija pysty ymmärtämään. Pitäisi pystyä olemaam reagoimatta.


    • Anonyymi

      Nyt jo voisi vinkata sinisistä. Täällähän on puhuttu puuta heinää.

      • Anonyymi

        Keisari on määrännyt, että sinisiä ei saa paljastaa. Pahoitteluni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari on määrännyt, että sinisiä ei saa paljastaa. Pahoitteluni.

        Eihän keisarilla ole vaatteita!


      • Anonyymi

        Vinkata voin. Olennaisin sana on GAAD. Jos enempää vihjaa, pilaa totaalusesti ratkonnan tuoman nautinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkata voin. Olennaisin sana on GAAD. Jos enempää vihjaa, pilaa totaalusesti ratkonnan tuoman nautinnon.

        Näemmä paljastelija meni spoilaamaan täydellisesti ratkontanautinnon. Ihan älytöntä toimintaa. En todellakaan pysty ymmärtämään sitä, että joku hakuas ihan totaalisen spoilasmisrn - mitä ihmeen järkeä on ratkoa kovista, jos ristikon antoisin asia syötetään kuin velli vauvan suuhun.

        Muuten toisessa säikeessä joku matki minua - ihsn vaan tiedoksi, etten ole sinne mitään kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näemmä paljastelija meni spoilaamaan täydellisesti ratkontanautinnon. Ihan älytöntä toimintaa. En todellakaan pysty ymmärtämään sitä, että joku hakuas ihan totaalisen spoilasmisrn - mitä ihmeen järkeä on ratkoa kovista, jos ristikon antoisin asia syötetään kuin velli vauvan suuhun.

        Muuten toisessa säikeessä joku matki minua - ihsn vaan tiedoksi, etten ole sinne mitään kirjoittanut.

        En kirjoittanut yllä olevaa viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näemmä paljastelija meni spoilaamaan täydellisesti ratkontanautinnon. Ihan älytöntä toimintaa. En todellakaan pysty ymmärtämään sitä, että joku hakuas ihan totaalisen spoilasmisrn - mitä ihmeen järkeä on ratkoa kovista, jos ristikon antoisin asia syötetään kuin velli vauvan suuhun.

        Muuten toisessa säikeessä joku matki minua - ihsn vaan tiedoksi, etten ole sinne mitään kirjoittanut.

        Ketä kiinnostaa sinun ymmärtämisesi? Kulaan ei halua sinua tänne ja silti tulet aina tänne kerjäämään verta nenästäsi. Joku taisi olla ylempänä oikeassa. Someaddikti olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun ymmärtämisesi? Kulaan ei halua sinua tänne ja silti tulet aina tänne kerjäämään verta nenästäsi. Joku taisi olla ylempänä oikeassa. Someaddikti olet.

        Yritin vain tuoda ns. tolkun ääntä - ns. hullun paljastelijan säikeessä ei tolkusta ole tietoakaan, vaikka joku niin väittää. No omapahan on ratkontansa, jos srn haluaa pahasti pilata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin vain tuoda ns. tolkun ääntä - ns. hullun paljastelijan säikeessä ei tolkusta ole tietoakaan, vaikka joku niin väittää. No omapahan on ratkontansa, jos srn haluaa pahasti pilata.

        Tilanne vaan on täysin absurdi. Kovisten idea on oman ajattelun kehittäminen, mutta jos annetaan ratkaisut valmiina, se ei ajattelua kehitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tilanne vaan on täysin absurdi. Kovisten idea on oman ajattelun kehittäminen, mutta jos annetaan ratkaisut valmiina, se ei ajattelua kehitä.

        Tulee niin hyvä mieli kun Keisarilla on paha mieli. Keisari ohjeistaa mutta ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tilanne vaan on täysin absurdi. Kovisten idea on oman ajattelun kehittäminen, mutta jos annetaan ratkaisut valmiina, se ei ajattelua kehitä.

        Yritä ymmärtää, että maailmassa on erilaisia ihmisiä ja heillä erilaisia tarpeita. Tämä fakta koskee myös ajanvietepalveluja, kuten vaikkapa sanaleikkejä. Jotkut haluaa edetä itse hikoillen, toisille on nautinto löytää ratkaisu tavalla tai toisella niin pian kuin mahdollista. On ajanhukkaa yrittää ajaa kaikki samaan toimintamalliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee niin hyvä mieli kun Keisarilla on paha mieli. Keisari ohjeistaa mutta ketään ei kiinnosta.

        Joku piti paljastuksia kohtuullisna. Minusta meni nytkin överiksi, mutta ei niin pahoin kuin joskus, jolloin n. 60% ratkaisukirjaimista tuli esille säikeessä ja kun otetaan huomioon risteäviin saadut kirjaimet ratkojan ei tarvinnut miettiä itse kuin noin neljännes ristikosta. Aloittelevalle kovisratkojalle tosin siinäkin olisi pohdittavaa.

        Skytän selitykset kannattaa ainakin lukea, että oppii ymmärtämään paremmin koviksia, jos ei ole niitä paljon ratkonut. Yleisestikin on hyvä ymmärtää vihjeiden logiikka, jotta osaa paremmin itse ratkoa ristikoita.

        Kokeneillekin ratkojille (en tarkoita vain itseäni) koviksissa jää joskus vihjeitä, joiden logiikkaa joutuu kysymään jälkikäteen (asia tulee esille Sanarisin foorumissa).

        En usein kysy selityksiä, mutta kun kysyn, minullekin voisi vastata asiallisesti - on käytösongelmaista toimintaa vastata epäasiallisesti.

        PS. Ekin mukaan Sanaris tulee taivuttaa genetiivissä Sanarisin. Kertoi jos niin Ylläpidon nimimerkillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä ymmärtää, että maailmassa on erilaisia ihmisiä ja heillä erilaisia tarpeita. Tämä fakta koskee myös ajanvietepalveluja, kuten vaikkapa sanaleikkejä. Jotkut haluaa edetä itse hikoillen, toisille on nautinto löytää ratkaisu tavalla tai toisella niin pian kuin mahdollista. On ajanhukkaa yrittää ajaa kaikki samaan toimintamalliin.

        Kyllä minä erisnimien kohdalla menen siitä, mistä aita on matalin. Jos koen, että sana, joka tulee ratkaisuun, on ennestään outo, en yritä sitä väkisin ratkoa risteävillä vaan käytän apuja. En edusta mitään ääripäätä itse pohtimisen suhteen.

        Kyllä minä ratkonnan helpottamisen jossakin määrin ymmärrän, mutta täällä valmiiksi annetun määrä vaan tuntuu aivan käsittämättömän suurelta, niin suurelta, että ratkonnan mielekkyys tulee kyseenalaiseksi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä minä erisnimien kohdalla menen siitä, mistä aita on matalin. Jos koen, että sana, joka tulee ratkaisuun, on ennestään outo, en yritä sitä väkisin ratkoa risteävillä vaan käytän apuja. En edusta mitään ääripäätä itse pohtimisen suhteen.

        Kyllä minä ratkonnan helpottamisen jossakin määrin ymmärrän, mutta täällä valmiiksi annetun määrä vaan tuntuu aivan käsittämättömän suurelta, niin suurelta, että ratkonnan mielekkyys tulee kyseenalaiseksi.

        Kun luulen jotain vihjettä erisnimi- tai faktavihjeeksi, mutta paljastuukin jekuksi, harmittaa, että spoilasin ratkontaani. Pyrin jekut yleensä itse keksimään (joskus kyllä laiskuus yllättää). Ja jos en keksi, toivon yleensä niihin vain sen verran apuja, että pääsen jäljille.

        Aivan jokaista jekkua en hoksaa, mutta esim. joistakin PuPe-lehdistä ei mitään tai juuri mitään ole jäänyt hoksaamatta. Tosin PuPe nyt ei nykyisellään edusta aivan haastavimpia ristikoita.

        Luulisi, että jokaiselle olennaisinta ratkonnassa olisi itsensä kehittäminen paremmaksi ratkojaksi. Siksi minun on vaikea käsittää ylenmääräistä paljastelua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun luulen jotain vihjettä erisnimi- tai faktavihjeeksi, mutta paljastuukin jekuksi, harmittaa, että spoilasin ratkontaani. Pyrin jekut yleensä itse keksimään (joskus kyllä laiskuus yllättää). Ja jos en keksi, toivon yleensä niihin vain sen verran apuja, että pääsen jäljille.

        Aivan jokaista jekkua en hoksaa, mutta esim. joistakin PuPe-lehdistä ei mitään tai juuri mitään ole jäänyt hoksaamatta. Tosin PuPe nyt ei nykyisellään edusta aivan haastavimpia ristikoita.

        Luulisi, että jokaiselle olennaisinta ratkonnassa olisi itsensä kehittäminen paremmaksi ratkojaksi. Siksi minun on vaikea käsittää ylenmääräistä paljastelua.

        Sinäkö päätät mikä on olennaista? Olet päsmäri.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tilanne vaan on täysin absurdi. Kovisten idea on oman ajattelun kehittäminen, mutta jos annetaan ratkaisut valmiina, se ei ajattelua kehitä.

        Tämä tyyppi on kyllä säälittävän ja naurettavan välimuoto. Kovisten idea on ajattelun kehittäminen!!!!! Itselleni se on ajanvietto tapa. Tälle neropatille se tuntuu olevan elämäntapa. Kehitän ajatteluani ihan muualla. Kokeilisit sinäkin. Aloita siitä, että lasket laitteen kädestäsi, aluksi vaikka päiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tyyppi on kyllä säälittävän ja naurettavan välimuoto. Kovisten idea on ajattelun kehittäminen!!!!! Itselleni se on ajanvietto tapa. Tälle neropatille se tuntuu olevan elämäntapa. Kehitän ajatteluani ihan muualla. Kokeilisit sinäkin. Aloita siitä, että lasket laitteen kädestäsi, aluksi vaikka päiväksi.

        Keisarilla on asperger. Tuollaista vihjailua hän ei tajua. Täytyy sanoa suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisarilla on asperger. Tuollaista vihjailua hän ei tajua. Täytyy sanoa suoraan.

        Sanotaan sitten säälittävä. Näistä ketjuista käy tuskallisen selvästi ilmi, että ihan ainakaan vielä, ei ole ajattelu ristikoita pakertaen kehittynyt.
        Pelkkää minä ja minä ja hyvää hyvyyttäni minä ja minun säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tyyppi on kyllä säälittävän ja naurettavan välimuoto. Kovisten idea on ajattelun kehittäminen!!!!! Itselleni se on ajanvietto tapa. Tälle neropatille se tuntuu olevan elämäntapa. Kehitän ajatteluani ihan muualla. Kokeilisit sinäkin. Aloita siitä, että lasket laitteen kädestäsi, aluksi vaikka päiväksi.

        Ajattelun kehittäminen ainakin ristikoiden ratkonnassa laatijouden ajattelun ymmärtämiseksi, jos ei muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan sitten säälittävä. Näistä ketjuista käy tuskallisen selvästi ilmi, että ihan ainakaan vielä, ei ole ajattelu ristikoita pakertaen kehittynyt.
        Pelkkää minä ja minä ja hyvää hyvyyttäni minä ja minun säännöt.

        Säännöissä kyse on mielekkäistä toimintaperiaatteista. Niistä on monta mielipidettä ja tämä foorumi on valinnut oman linjansa. Turha siihen näemmä on yrittää saada mitään muutosta.

        Tämä foorumi asettaa myös sääntöjä. Sen asettamiin sääntöihin kuuluu tekijäoikeuksien kunnioitus. Se joskus unohtui kokonaan. Pahat loukkaukset eivät enää onnistu.

        Sanaris pyrki tänne määrittelemään mielestään oikean tulkinnan tekijänoikeuksista. Sitä tulkintaa ei enää kukaan valvo eikä sitä noudateta - jos noudatettaisiin kaikki ns. hullun paljastelijan aloittamat ja muut samankaltaiset säikeet poistettaisiin.

        Sanaris siis pyrki täällä määrittämään sen, että ratkaisusanoja saa paljastaa vasta ristikon palintokilpailuun lähettämisen jälkeen. Ihan omia sääntöjään sekään ei tänne yrittänyt saada ts. sekään ei yrittänyt kieltää vinkkien antamista.


    • Anonyymi

      Mitä vihjeiden ymmärtämiseen tulee, Sanarisin foorumin kokeneimmillakin ratkojilla oli ongelmia joidenkin vihjeiden ymmärtämisen kanssa (eivät kertoneet minkä vihjeiden kanssa). Pitäisikö esim. erään vuoden ristikonratkonnan Suomen mestaria mollata - eräs täällä kirjoitellut hieman mollasi, kun ei tiennyt kenestä on kyse.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitit tänne kolme viestiä tänään? Ne kaikkihan ovat ihan omahyväistä puuta heinää.


      • Anonyymi

        Sanaris taistelkoon omat sotansa. Lapsellista sinun yrittää kerätä irtopisteitä mielistelemällä siihen suuntaan. Eivät taida käydä täällä vakoilemassa tekemisiäsi, joten tuo maasutus valuu hukkaan. Usko pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanaris taistelkoon omat sotansa. Lapsellista sinun yrittää kerätä irtopisteitä mielistelemällä siihen suuntaan. Eivät taida käydä täällä vakoilemassa tekemisiäsi, joten tuo maasutus valuu hukkaan. Usko pois.

        Sanaris on joskus käynyt täällä "vakoilemassa" (siitä on aihetodisteita), mutta käykö enää, tuskin. Asiasta nyt ei voi olla varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanaris on joskus käynyt täällä "vakoilemassa" (siitä on aihetodisteita), mutta käykö enää, tuskin. Asiasta nyt ei voi olla varma.

        Ja sekö on sinun motiivisi päsmäroidä näitä palstoja? Aihetodisteet sanariksen mahdollisesta vakoilusta. Varmaankaan eivät sinua sivuillensa anele, vaikka kuinka vaatisit heidän sääntöjään tänne. Herää jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekö on sinun motiivisi päsmäroidä näitä palstoja? Aihetodisteet sanariksen mahdollisesta vakoilusta. Varmaankaan eivät sinua sivuillensa anele, vaikka kuinka vaatisit heidän sääntöjään tänne. Herää jo.

        En minä Sanarisin sääntöjä tänne enkä foorumiini halua. Muistutin vain siitä, että Sanaris periaatteessa vaikutti tämän sivuston sääntöihin, joskaan vaikutusyritys epäonnistui, sillä kukaan ei täällä kunnioita Sanarisin vaatimia sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä Sanarisin sääntöjä tänne enkä foorumiini halua. Muistutin vain siitä, että Sanaris periaatteessa vaikutti tämän sivuston sääntöihin, joskaan vaikutusyritys epäonnistui, sillä kukaan ei täällä kunnioita Sanarisin vaatimia sääntöjä.

        Sanarisin sääntöjä tulee kunnioittaa heidän sivuillaan, sinun sääntöjäsi sinun sivuillasi. Osaisitko kertoa miksi vaadit molempia noudatettavaksi täällä. Ja miksi imartelet itseäsi julistautumalla valla vahtikoiraksi. Ja sanarisin sylikoiraksi. Ja mikä on palkintosi tästä kuuliaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanarisin sääntöjä tulee kunnioittaa heidän sivuillaan, sinun sääntöjäsi sinun sivuillasi. Osaisitko kertoa miksi vaadit molempia noudatettavaksi täällä. Ja miksi imartelet itseäsi julistautumalla valla vahtikoiraksi. Ja sanarisin sylikoiraksi. Ja mikä on palkintosi tästä kuuliaisuudesta.

        Yritä nyt ymmärtää, että Sanarishan vaati tänne omat sääntönsä, en minä ole vaatinut tänne Sanarisin sääntöjä. Kapinoin itsekin Sanarista vastaan tässä asiassa.

        Outo episodi sinänsä. Suomi24 ikään kuin myöntyi Sanarisin paineen alla, mutta ei kyitenkaan vaadi käytännössä noudattamaan Sanarisin sääntöjä.

        Olen kyllä esittänyt tänne omia periaattetani tai oikeammin samantapausta käytäntöä kuin ,itä Sanaris käyttää HS-säikeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että Sanarishan vaati tänne omat sääntönsä, en minä ole vaatinut tänne Sanarisin sääntöjä. Kapinoin itsekin Sanarista vastaan tässä asiassa.

        Outo episodi sinänsä. Suomi24 ikään kuin myöntyi Sanarisin paineen alla, mutta ei kyitenkaan vaadi käytännössä noudattamaan Sanarisin sääntöjä.

        Olen kyllä esittänyt tänne omia periaattetani tai oikeammin samantapausta käytäntöä kuin ,itä Sanaris käyttää HS-säikeissä.

        Esitän, että Keisari lopettaa ohjeistamisen, päsmäröinnin ja omien periaatteiden esittämisen. Tuuttaa, jos olet samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitän, että Keisari lopettaa ohjeistamisen, päsmäröinnin ja omien periaatteiden esittämisen. Tuuttaa, jos olet samaa mieltä.

        Honk honk;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että Sanarishan vaati tänne omat sääntönsä, en minä ole vaatinut tänne Sanarisin sääntöjä. Kapinoin itsekin Sanarista vastaan tässä asiassa.

        Outo episodi sinänsä. Suomi24 ikään kuin myöntyi Sanarisin paineen alla, mutta ei kyitenkaan vaadi käytännössä noudattamaan Sanarisin sääntöjä.

        Olen kyllä esittänyt tänne omia periaattetani tai oikeammin samantapausta käytäntöä kuin ,itä Sanaris käyttää HS-säikeissä.

        Yritä sinä nyt ymmärtää, että sinä olet ainoa joka siitä sanariksesta täällä länkyttää . Jos heidän valtansa ulottuu näihin vähäpätöisiin keskusteluihin, niin sitten olkoon niin. Mutta siihen asti eletään kuin pellossa. Vaikea ymmärtää mistä tuollainen "herran pelko" kumpuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä sinä nyt ymmärtää, että sinä olet ainoa joka siitä sanariksesta täällä länkyttää . Jos heidän valtansa ulottuu näihin vähäpätöisiin keskusteluihin, niin sitten olkoon niin. Mutta siihen asti eletään kuin pellossa. Vaikea ymmärtää mistä tuollainen "herran pelko" kumpuaa.

        Honk, honk!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honk, honk!

        Honk honk!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että Sanarishan vaati tänne omat sääntönsä, en minä ole vaatinut tänne Sanarisin sääntöjä. Kapinoin itsekin Sanarista vastaan tässä asiassa.

        Outo episodi sinänsä. Suomi24 ikään kuin myöntyi Sanarisin paineen alla, mutta ei kyitenkaan vaadi käytännössä noudattamaan Sanarisin sääntöjä.

        Olen kyllä esittänyt tänne omia periaattetani tai oikeammin samantapausta käytäntöä kuin ,itä Sanaris käyttää HS-säikeissä.

        Laukaiseppa taas oikeen ajatuksella näitä omia höpö juttujasi. "Yritä nyt ymmärtää, että sanaris vaati tänne omia sääntöjään. En minä......Olen kyllä esittänyt omia periaatteitani ja samantapausta(?) käytäntöä kuin sanaris käyttää". Eli se mitä tässä tulee ymmärtää on se, että olet jälleen kerran itsesi kanssa sekä samaa, että eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laukaiseppa taas oikeen ajatuksella näitä omia höpö juttujasi. "Yritä nyt ymmärtää, että sanaris vaati tänne omia sääntöjään. En minä......Olen kyllä esittänyt omia periaatteitani ja samantapausta(?) käytäntöä kuin sanaris käyttää". Eli se mitä tässä tulee ymmärtää on se, että olet jälleen kerran itsesi kanssa sekä samaa, että eri mieltä.

        Sanarisilla on kaksi käytäntöä. Pääsääntöisesti palkintoristikoissa ei saa auttaa.

        Sanaris yritti itse kustantamansa Punaisen Pelikaanin kohdalla määrittämään täällä, miten lehden ristikoita saa käsitellä. Sitä täällä kukaan ei hyväksynyt paitsi tämän sivuston moderaattori, joka ei kuitenkaan mitenkään valvo asiaa.

        Muiden lehtien, joihin Sanaris tuottaa ristikoita, Sanaris tai aktiivinen Sanaris-väki, ei ole pyrkinyt määrittämään toimintatapoja.

        Kaiketi tässä on kyse siitä, että kun on oma kustanne, Ekin mielestä heillä pitää olla valta määrittää, miten ristikoita saa muualla käsitellä.

        Muissa lehdissä kaiketi kyse on julkaisijan mielipiteestä. IS ei tänne ainakaan tule "vakoilemaan".

        Sanarisillä on eri säännöt Hesarille kuin muille. Hesarin ristikoihin saa antaa vinkkejä. Esitin tänne Hesarin ristikoiden kaltaista toimintatapaa kaikille ristikoille, kuten esim. Punaiselle Pelikaanille.

        Ei Kirjoittelussani oletässä kohdin mitään ristiriitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanarisilla on kaksi käytäntöä. Pääsääntöisesti palkintoristikoissa ei saa auttaa.

        Sanaris yritti itse kustantamansa Punaisen Pelikaanin kohdalla määrittämään täällä, miten lehden ristikoita saa käsitellä. Sitä täällä kukaan ei hyväksynyt paitsi tämän sivuston moderaattori, joka ei kuitenkaan mitenkään valvo asiaa.

        Muiden lehtien, joihin Sanaris tuottaa ristikoita, Sanaris tai aktiivinen Sanaris-väki, ei ole pyrkinyt määrittämään toimintatapoja.

        Kaiketi tässä on kyse siitä, että kun on oma kustanne, Ekin mielestä heillä pitää olla valta määrittää, miten ristikoita saa muualla käsitellä.

        Muissa lehdissä kaiketi kyse on julkaisijan mielipiteestä. IS ei tänne ainakaan tule "vakoilemaan".

        Sanarisillä on eri säännöt Hesarille kuin muille. Hesarin ristikoihin saa antaa vinkkejä. Esitin tänne Hesarin ristikoiden kaltaista toimintatapaa kaikille ristikoille, kuten esim. Punaiselle Pelikaanille.

        Ei Kirjoittelussani oletässä kohdin mitään ristiriitaa.

        Honk honk honk honk!!!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe