Meillä asunnon kosteusprosentti on jämähtänyt 50-60%:iin eli sen alle se ei koskaan putoa, oli sitten kesä tai talvi. Tätä kirjoittaessani mittari näyttää 65%:ia, suihkua ei ole käytetty eli mistään itseaiheutetuista toiminnoista arvo ei ole voinut nousta, liekö hetkellisesti noussut sateisen illan takia, jolloin ilman suhteellinen kosteus toki nousee, mutta pointti on siinä, että perheemme asunnon kosteusprosentti on jatkuvasti tuossa 50-60%:ssa. Voiko tarkoittaa sitä, että rakenteissa jossain on kosteusvaurio, josta tuo kosteus jatkuvasti "hohkaa"?
Vastaukset 3
- Anonyymi
Google tietää parhaiten
- Anonyymi
Mittareita on myös monenlaisia, lähtisin siitä että ostaisin toisen ja kalibroisin toisen jos voi. Nyt on vähän kosteempaa mutta kylöä talvella luulis alle 50% menevän
- Anonyymi
Lämmityskaudella kosteuden tulisi mielellään olla 25-45%. Pakkasella sisäilman kosteus saattaa helposti tippua Suomessa alle 20%:iin. Joten jos talvellakin kosteus on 60%, niin on se aika korkea. Onko asunnossa riittävä ilmanvaihto? Jos asunto on pieni ja asukkaita paljon ja esim. käytetään usein suihkua niin ilmanvaihdon tärkeys korostuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398