”Lähes kaikki kysyvät ennen hengityskoneeseen laittoa että kuolenko”
JUHA-PEKKA TIKKA | 12.10.2021 | 12:32- päivitetty 12.10.2021 | 14:18
Teho-osaston erikoislääkäri kertoo kuppinsa menneen nurin.
Päijät-Soten erikoislääkäri Katriina Rautjärvi on julkaissut suorasanaisen Facebook-päivityksen koronatilanteesta.
– Muutaman päivän sisällä olen törmännyt mielestäni järkeviin ihmisiin jotka olen tuntenut vuosia. Keskusteluissa on käynyt ilmi ettei koronarokotus kiinnosta syystä tai toisesta. Rokotuksen ottaminen on jokaisen oma asia, enkä halua siihen ketään painostaa mutta haluan jakaa oman näkökulmani asian suhteen.
Hän kuvailee, miten jo puolitoista vuotta on koronaa vastaan taisteltu eikä loppua näy.
– Varmasti kaikilla on ollut rankkaa. Teho-osastoilla ja muutenkin terveydenhuollossa me ollaan ihan loppu ja kypsiä tähän tilanteeseen. Töitä ja lisätöitä saa tehdä enemmän kuin jaksaa muttei kukaan kohta enää jaksa. Myönnän olevani jo ihan poikki, toki elämästäni löytyy väsymykselle muitakin syitä, erikoislääkäri Katriina Rautjärvi kirjoittaa.
Ennen hengityskoneeseen laittoa lähes kaikki kysyvät: K u o l e n k o ?
3
70
Vastaukset
- Anonyymi
TURUN SEUTU
Koronapotilaiden määrä uhkaa siirtää leikkauksia Tyksissä – ylilääkäri: ”Olemme rokottamattomien panttivankeina”
Tehohoidetuista potilaista 90 prosenttia on ollut rokottamattomia. - Anonyymi
Miksi rokotetut sairastuu koronapiikeistä ja joutuu sairaalaan, kyllä ihmiset tietää tuttujaan jotka on ottaneet kpronapiikkejä ja tulleet kipeiksi niistä, mutta tiedän monta ihmistä jotka on sairastaneet syysflunssan tai influenssan ja se on sairastamalla mennyt ohi, tämä ei ole valejuttu...
- Anonyymi
Niin ,Katariina Rautjärvi, koronapiikit on vapaaehtoisia, ei sinun pidä ottaa itseesi siitä että toiset ei halua myrkkypiikkejä kehoonsa,kunnioita ihmisten yksityisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818