Kokemuksia kaipaan

Anonyymi

Pärjääkö narsisti lähihoitaja työssään miten.. Vai voiko edes toimia hoitoalalla ylipäätään? Lähipiirissä on eräs lähihoitaja joka vahvasti tuntuu olevan narsisti ja vielä alkoholisti. Vapaalla ollessaan ei korvaansa lotkauta omaisen sairauden suhteen, kävisi vaikka apteekissa hakemassa lääkkeet mutta ei. Kaikki se vähäkin raha juodaan kurkusta alas ja vedetään kessua posket lommolla. Ties mitä muuta vedetään. Mielestäni tuollaiset ihmiset eivät yksinkertaisesti sovellu hoitoalalle.

15

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuon tapaisia on kaikki tietämäni lähihoitajat. Elämään kyllästyneitä, kun äly ei riitä edes sairaanhoitajaksi. Juovat joka viikonloppu kaikki vapaa-ajan.
      Narsisti pärjää loistavasti työelämässä eli on se työpaikka kiusaaja. Tavalliset ihmiset joutuu lähtemään mutta narsissi vaan porskuttaa.

      • Anonyymi

        Missä ihmeen porukoissa te liikutte? Kaltaistenne kanssa? En omasta työporukastakaan tunne ainuttakaan juoppoa tai narsistia lähihoitajakolleegaa ja meitä on sentään 30 sijaiset päälle.
        T: kotihoitaja

        Provohan tuo kommentti oli, mutta voisko ton niin puhkikuluneen "läpän" jo haudata... *huoh*


    • Anonyymi

      Liian monella hoitajalla on mt - ongelmia ja jatkuva lääkitys

    • Anonyymi

      Minä sanoisin, että ongelmana on koulutus, joka luo väärää kuvaa lähihoitajan työstä. Työelämässä totuus selviää, ettei se ole pelkästään mittauksia, vaan sisältää myös enimmäkseen vaipanvaihtoa, suihkutuksia ja muuta perushoitoon liittyvää. Koulussa annetaan ymmärtää, että koulutus on laaja ja olet valmistuttuasi moni osaaja, joka hallitsee kaiken lääkehoidosta pientoimenpiteisiin. Lapsista vanhuksiin ja vielä erikoissairaanhoidon potilaat siihen päälle. Koulussa korostetaan, että lähihoitajan tutkinto on pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta sama, kuin sairaanhoitajan tutkinto. Näin ei kuitenkaan todellisuudessa ole, vaan lähihoitajan koulutus on hyvin suppeaa, jossa käsitellään jokaista osa-aluetta vain vähän. Työelämässä lähihoitajat huomaavat todellisuuden ja pettyvät. Lähihoitaja ei nimikkeenä kerro mitään. Vanha perushoitajan nimike kertoi selvästi, minkä alan asiantuntia olet. Ennen kuin lähihoitajat ehtivät pahasti älähtää, olen myös itse lähihoitajakoulutuksen käynyt, joten tiedän koulutuksen sisällön. Olen yksi niistä monista, jotka menivät siihen halpaan ja uskoin työnkuvan olevan toinen. Tosin jatkoin opiskelua kokonaan toisella alalla myöhemmin.

    • Anonyymi

      Mitä edes tarkoittaa LÄHIhoitaja? Eikö sairaanhoitaja hoida lähellä? Vai onko sairaahoitaja etähoitaja?

      Entinen perushoitaja oli hyvä ja sitä edeltävä apuhoitaja vielä parempi. Ja työnjako oli selvä.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, mitään lähihoitajakoulutusta ole käynyt. 16 viikkoa ollaan työharjoittelussa vanhusten parissa. Siinä ehtii monet vaipat vaihtaa. Lisäksi koskaan ei sanottu, että vastaa sh-koulutusta. Monihan ei pääse edes koulutusta läpi. Epäsopivuus paljastuu yleensä työharjoittelussa.

      • Anonyymi

        Tyypillinen vastaus ammattikoulun käyneeltä. Omaa koulutustaan ei osata katsoa kriittisesti, eikä kokonaiskuvaa koulutuksen sisällöstä ja sen tarpeellisuudesta pystytä tarkastelemaan realistisesti. Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa siitä, että lähihoitajakoulutuksessa annetaan paljon väärää ja turhaa tietoa, jolla työelämässä ei ole merkitystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen vastaus ammattikoulun käyneeltä. Omaa koulutustaan ei osata katsoa kriittisesti, eikä kokonaiskuvaa koulutuksen sisällöstä ja sen tarpeellisuudesta pystytä tarkastelemaan realistisesti. Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa siitä, että lähihoitajakoulutuksessa annetaan paljon väärää ja turhaa tietoa, jolla työelämässä ei ole merkitystä

        Ja itsehän kirjoitat klo 10.59. Oletko niin tyhmä ja laiska ettet ole saanut töitä?


    • Anonyymi

      Voisko joku lähihoitaja kertoa, miten vanhan perushoitajan ja lähihoitajan kouluukset eroavat toisistaan. Meillä sairaalassa perushoitajat, joita ei ole enää kuin kaksi osastolla tekevät täysin samaa työtä, kuin lähihoitajat. Itse olen sairaanhoitaja

      • Anonyymi

        Klo on 11.14. Etkö olekaan töissä vai oletko työpaikalla, mutta et tee töitä vaan haahuilet netissä? No, sitten en ihmettele ollenkaan miten teillä sairaalassa on niin pitkät jonot jos kaikki työaika menee netissä haahuiluun.


    • Anonyymi

      Jos et tiedä sairaalassa tehdään töitä kolmessa vuorossa. Voisikohan olla, että olen menossa töihin iltavuoroon???

    • Anonyymi

      Olen käynyt lukion, opiston ja sen amiksen. Mites sulla? Ammattikorkea, josta selviää kolmessa vuodessa ja sitten voi tosissaan puhua jostain kokonaiskuvan muodostamisesra.

    • Anonyymi

      Luulenpa, että apuhoitaja ei ollut näyttötutkinto. Lähihoitaja on näyttötutkinto. Ei mikään helppo ja tämän sanon lukion käyneenä.

    • Anonyymi

      Perushoitajan koulutus koostui vain perushoidon opiskeluista.

      Lähihoitajan koulutus koostuu kaikille yhteisistä opinnoista ja suuntautumisalasta.
      Nykyään ei siis enää kouluteta eri alojen hoitajia, vaan lähihoitajia; lähihoitaja voi olla perus-, vanhusten-, lasten-, kuntoutus,- mielenterveys-, hammas- tai ensihoitaja tai asiakaspalvelija. Lisäksi lähihoitaja on aina myös sosiaalialan ammattilainen.

      Minä olen suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon, olen siis verratavissa entiseen perushoitajaan, mutta lisäksi koulutukseeni kuuluu tuo sosiaaliala. Voin myös esim. työpaikkakoulutuksen saatuani työskennellä kaikilla em. hoitoaloilla.

    • Anonyymi

      Narsisti pärjää sosiaali terveydenhoitoalalla kaikkein parhaiten. Siinä samalla se kyllä myrkyttää kaiken muunkin siinä ympärillään ja useiden veronmaksajien elämän, jotka joutuvat näiden sote narsistien valtakunnassa käymään.
      Epäterveet mikrotodellisuudet ovat varsinkin eriytyneiden sotetoimintojen todellisuutta. Jossain vähän laajemmissa kokonaisuuksissa, kuten mm. terveyskeskuksissa on nykyään kuitenkin mahdollisuudet siihen, että siellä ei pääse tekemään myyräntyötä.
      Mutta siellä on kuitenkin kohdattava oikean työelämän asiat, kuten työntekeminen ammattitaidolla ja oikealla tavalla organisoiden prioriteetit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe