Jos teet huomattavasti pahempia rikoksia pääset joskus vapaaksi mutta velkavankeus voi olla elinkautista. Et pysty koskaan enää elämään normaalia elämää koska ahneet velkojat roikkuvat kintereilläsi ja rahaongelmissa ei tunneta minkäänlaista armoa koska se on monelle kaikkea muuta tärkeämpää. Jos olet sairas ja riippuvainen esim päihteistä näitä seuraa luonnollisesti luottotietojen menetys ja suomessa on niin sadistinen yhteiskunta että maassa makaavan potkiminen ja ylösnousun yrittämisen estäminen alkaa välittömästi. Ensin lähetellään rekkalastillinen jätepaperia kaikkia uhkavaatimuksia mitä ikinä keksivätkään jotka jää lopulta sitten avaamattakin kun ei ole rahaa maksaa. Ei huvita avata kirjettä jossa lukee että maksathan 355594e kahden viikon sisällä niin selviät siitä ettei mene ulosottoon. Monella on myös kuvitelma niinkuin itselläkin oli että kun ei maksa tulee oikeuskäsittely ja velka siirtyy ulosottoon. Osittain totta mutta esim intrutum justicia harrastaa sitä että ei laita velkoja ulosottoon vaan yrittää saada lypsettyä itse koroilla mahdollisimman ison potin. Eli pahimmassa tapauksessa kun ulosotto alkaa kaikki ylimääräinen tulo menee ulosottoon ja samaan aikaan intrutum nostaa omia summiaan ja kasvattaa korkoa kun et pysty tekemään maksusopimusta heidän kanssaan. Tämä velallisten lypsäminen on suomessa sallittua ja aina kuulee kommentteja mitäs velkaannuit ym ylimielistä niin kauan kunnes ollaan joku kerta itse siinä tilanteessa sitten vasta tajutaan se totuus. Miettikää velka menee ulosottoon koska ei ole rahaa maksaa ratkaisuna siihen on että tehdään velastasi isompi ja pyöritellään sitä monessa paikassa että saadaan siitä mahdollisimman suuri. Millä tavalla tämä on inhimilistä toimintaa?
T:Velkavanki koko iän elämä pilalla.
Miksi suomessa raha ongelmat on pahempi rikos kuin moni brutaali teko?
15
878
Vastaukset
- Anonyymi
Veroja voitaisin nostaa 50 sentillä kuukaudessa ja se vero voitaisiin käyttää tälläisten velkavankien vapauttamiseen. Tämä ei kylläkään käy, kun oikeistoliberaali alkaa itkemään että veroja korotetaan ja on epäinhimillistä heitä kohtaan sellainen toiminta.
- Anonyymi
Ai niin joo,.. unohtu kanssa mainita että.
Velkaantuneet ihmiset vois kanssa auttaa toisiaan eikä tuijottaa omaa napaansa pelkästään. - Anonyymi
Ai että verojen nostaminen 50 sentillä kuukaudessa riittäisi? Katsotaanpa:
Työllisiä on tuollainen 2,7 miljoonaa (Tilastokeskus 2021). Jokainen heistä maksaa kuukaidessa 50 senttiä lisää veroja. Se tarkoittaa kuukaudessa 1,35 miljoonaa euroa, eli vuodessa 16,2 miljoonaa euroa.
Ulosotossa on vuosittain suuruusluokkaa 6 miljardin euron edestä rahasaatavia. vaikka nyt arbitraarisilla vaatimattomilla 3% velanhoitokustannuksilla pelkästään niihin uppoaa vuosittain 180 miljoonaa ilman, että pääoma lyhenee lainkaan.
Jos pelkät ulosoton asiakkaiden velanhoitokulut pitäisi kattaa verorahoista, pitäisi siis jokaisen suomalaisen työssäkävijän maksaa viisi euroa kuukaudessa, eli 67 euroa vuodessa lisää veroja. Jos ulosotto-ongelmaiset haluttaisiin vuodessa vapauttaa "velkavankeudestaan", tarvittaisiin jokaiselta työlliseltä 185 euroa kuukaudessa, eli 2222 euroa vuodessa lisää veroa.
Ei kiitos, ei edes sitä vitosta kuukaudessa. Kyllä tässä veroja maksetaan jo ihan tarpeeksi.
Aloittaja sitä paitsi valehtelee. Kaikki velat, myös ennen vuotta 2008 otetut velat vanhenevat ajallaan. Mikään velkavankeus ei siis ole ikuinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että verojen nostaminen 50 sentillä kuukaudessa riittäisi? Katsotaanpa:
Työllisiä on tuollainen 2,7 miljoonaa (Tilastokeskus 2021). Jokainen heistä maksaa kuukaidessa 50 senttiä lisää veroja. Se tarkoittaa kuukaudessa 1,35 miljoonaa euroa, eli vuodessa 16,2 miljoonaa euroa.
Ulosotossa on vuosittain suuruusluokkaa 6 miljardin euron edestä rahasaatavia. vaikka nyt arbitraarisilla vaatimattomilla 3% velanhoitokustannuksilla pelkästään niihin uppoaa vuosittain 180 miljoonaa ilman, että pääoma lyhenee lainkaan.
Jos pelkät ulosoton asiakkaiden velanhoitokulut pitäisi kattaa verorahoista, pitäisi siis jokaisen suomalaisen työssäkävijän maksaa viisi euroa kuukaudessa, eli 67 euroa vuodessa lisää veroja. Jos ulosotto-ongelmaiset haluttaisiin vuodessa vapauttaa "velkavankeudestaan", tarvittaisiin jokaiselta työlliseltä 185 euroa kuukaudessa, eli 2222 euroa vuodessa lisää veroa.
Ei kiitos, ei edes sitä vitosta kuukaudessa. Kyllä tässä veroja maksetaan jo ihan tarpeeksi.
Aloittaja sitä paitsi valehtelee. Kaikki velat, myös ennen vuotta 2008 otetut velat vanhenevat ajallaan. Mikään velkavankeus ei siis ole ikuinen.Tiesit varmaan että myös muut kun työlliset maksaa veroja tuloistaan? Jätit ne laskuista pois. Ja ei, kaikkia velkoja ei pysty kuittaamaan mitenkään. No juuri tällaisten änkyröiden vuoksi mitään ei ikinä tapahdu.
- Anonyymi
Kokonaisveroja voisi kanssa laskea eurolla kuukaudessa, ja sen jälkeen lisätä euron/kk veron, josta 50 senttiä menisi sellaisina isoina chunkkeina isojen velkojen kuittaamiseen. Toista 50 senttiä voisi käyttää sellaisina slaisseina useamman pienemmän velan kuittaamiseen.
Mut ei se käy kun itkettää ja ei ei ei ei ei käy kun mun oikeisto ja ei ei ei ei veronkorotuksille!!!! Heittäydyn maahan parkumaan jos korotatte veroja. - Anonyymi
Kyykytysyhteiskunta rakastaa laitaa ihmiset eriarvoiseen asemaan. Mitä pienempi yhteisö, sitä paskempaa sakkia. Rahaongelmat ovat liian yleisiä, mutta velallisen "rikolliseen" asemaan putoaa vain ulosoton asiakas.
Jos kaikki pankin asunnon omistajat tajuaisivat olevansa aika löysässä hirressä ja ennenkaikkea jatkuvan pudotuspelin alla, alkaisi mielipiteet muuttua. Omassa kunnassani mm. jotkut yrittäjät ovat niin olevinaan, mutteivat hoksaa että asiakkaat maksavat heidänkin elämänsä. Kun kassavirta löppuu, loppuu myös laskujen maksukyky. Haluaisin (pahoina hetkinä) nähdä ne naamat sitten kun on kunnolla lojahtanut elo niskaan.- Anonyymi
Tässä on oikeasti löysät jätetty keräämään hajuja...
Kynsien alleko? - Anonyymi
Eilisessä M. O. T: ssä oli monia perheitä jotka olivat pudonneet velkaloukkuun vain siksi että omaa kotia hankkiessa oli joutunut vastuuta välttelevän rakentajan aiheuttamaan kurimukseen.
- Anonyymi
Mutta sinä itse milloinka sä maksat
surut jotka olet mulle tuottanut.
Kaihoni kalvan jonka minä sain,
kun olen sinun sanoihisi luottanut- Anonyymi
Kyllä minä maksan sen nikkelimarkan,
Jonka olen sulta ma lainannut.
Ainahan on maksettava, eikös juu,
Mitä tässä maailmassa velkaantuu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä maksan sen nikkelimarkan,
Jonka olen sulta ma lainannut.
Ainahan on maksettava, eikös juu,
Mitä tässä maailmassa velkaantuu...Olethan jo varmaankin ollut sitä vailla,
ja kauankin markkaasi kaivann ut - Anonyymi
Sydänsuruvelat tai rahavelat - kipeä loukku, eihän tälläinen kombi ikinä kuihdu...
- Anonyymi
Nosekun vihaa itseänsä kuin lähimmäistään. Rahaahan se vain on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992