Kun auto on museoiässä ja saapuu WD korjaamolle jarrut kaipaavat remppaa.
Jarrusatulan purkaminen on kova homma.
Mäntä on jumissa, letkuiliitin ja ilmausruuvi samoin. Ilmausruuvi on helppo katkaista vääntämällä
Ilmausruuvi vaatii lämpöä reilusti. Siihen ei mitkään irrotusöljyt auta.
Ruuvin päää hiotaan puhtaaksi ja otetaan siihen mukavasti päälle menevä mutteri. Mikillä hitsataan reilua virtaa käyttäen mutterin reästä kiinni nippaan, annetaan jäähtyä ja kas nippa kiertyy herkästi ulos.
Mutta se mäntä, mites se lähtee?
Jos on tuuria löytyy esim M10x1 rasvanippa joka sopii ilmausruuvin tai letkun kierteeseen.
Nyt vain prässillä rasvaa ja kas, tiukkaankin ruostunut mäntä ei voi vastustaa vaan tulee ulos. Mäntä on usein kromattu ja jos vain on saatavana kannattaa vaihtaa.
Naarmuinen ruosteinen mäntä metallin keräysastiaan.
Sitten vaan rasvan poisto ja sitruunahappoon, ja aamulla teräsharjaa ja puhdasta satulaa kokoamaan
Jarrusatulan purkaminen
Anonyymi
1
67
Vastaukset
- Anonyymi
PS. Sitruunahapotettu satula kannattaa heti neutraloida pesusoodaliuoksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743320
- 2012872
- 242709
- 492648
- 212534
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412355Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101823Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241767- 371640
- 181486