Kun aivan normaaliajossa muun liikenteen mukana, kulutus on 3,8 L/100km taajama ja maantieajoa sisältäen . Tästä ei saa pudotettua kuin vaivaiset puolilitraa . Eli kulutus silloin on 3,3 L/ 100km tämä edellyttää varovaisia kiihdytyksiä , lisäksi täytyy tyytyä 100km nopeusrajoitetulla tiellä nopeuteen 80 km Tunnissa. On mahdollista myös alle 3 litran kulutukset mutta tämä jo vaatii käytetyn nopeuden pudotamisen 60-80 km tunnissa tässäkin tapauksessa suurin osa pitää olla nopeus rajoituksen olla 50-60 km tunnissa. moottori tiellä kun pitää todellista nopeutta 120km tunnissa silloin kulutus on 5,4 litraa mutta jos tyytyy nopeuteen 100km tunnissa , kulutus on noin 4,4 . eli ainoastaan yksilira sadalle kilometrille. Kieltämättä talvella jo kymmenen asteen pakkasella matkan ollessa lyhyt 5-10Km kulutus on 6-7 liraa /100km. Ilman esilämmitystä. Onneksi ei sentään ole luokkaa 10-12 litraa 100 km mikä on tavanomainen kulutus autossa jossa ei ole hybridi järjestelmää. Kesällä tämä 5-10km ajo vie polttoainetta tällä matkalla 4,5-5,5 L100km mutta kun matka pitenee vaikka 20 km tai yli sen kulutus tasaantuu siihen 4 Litraan kun matka pitenee päästään alle neljän litran kulutuksiin. Kyllä reippaasti kiihdytellen ja ajaen nopeutta 90-110 km tunnissa kulutus on luokkaa 4,5- 5 litraa sadalle kilometrille.
Vaikeaa on polttoaineen kulutuksen merkittävä säästäminen yaris hybridillä.
86
1265
Vastaukset
- Anonyymi
Alle neljän saan pidettyä Yariksella, mutta se vaatii tarkkaavaisuutta. Moottoriteitä vältän, koska siellä pompsahtaa yli viiden litran kulutuksiin tai jopa lähelle kuutta litraa. Ajan tavallisia maanteitä ja pidän nopeuden kesät talvet mittarin mukaan 80 km / h, talvella tämä on helpompaa, kun talvinopeudet auttaa. Ilmastointia ei kannata kesällä säätää kovin kylmäksi, se nostaa kulutusta ja talvella nopea tuulilasin lämmitys puhallus, mutta muuten kabiini hiukan kylmemmällä. Renkaat katson aina matalan vierintävastuksen renkaat ja mahdollisimmat kapeat. Noilla pääsee alle neljän hyvin ja kuitenkaan tinkimättä oikeastaan mistään.
- Anonyymi
Toyotan itselataavalla täyshypridillä säästää tuhansia euroja vuodessa polttoainetta. Toyotan kulutus on hämmästyttävän pientä ja ei mitään vajaa hyprideitä kaapeleilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavalla täyshypridillä säästää tuhansia euroja vuodessa polttoainetta. Toyotan kulutus on hämmästyttävän pientä ja ei mitään vajaa hyprideitä kaapeleilla.
Vaikka ajetaan 10-13 tkm vuodessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataavalla täyshypridillä säästää tuhansia euroja vuodessa polttoainetta. Toyotan kulutus on hämmästyttävän pientä ja ei mitään vajaa hyprideitä kaapeleilla.
Yariksella ei kukaan hullu aja niin paljon, että säästäisi tuhattakaan euroa vuodessa polttoainekuluissa muihin saman kokoluokan autoihin verrattuna.
- Anonyymi
No huh oli viikolopun vuokra-autona ko hybridi , miten ihmeessä pääsit tuollaiseen kulutkseen kun sen sähköllä voi ajaa parkkipaikalla ja ehkä jossain tasamaalla alle kuuttakymppiä, itse asun kilometrinpäässä isosta siis 3 . tiestä jonka matkan se se melkein kulki sähköllä.
Mutta maantiellä ja moottoritiellä ko. yaris hori bensaa kuin kilpa--auto ei mikään talousihme,
kulutusmittari oli koko ajan yli 10l -/100 km.
ajelin yariksella sen 550 km ja tankkiin meni 38 litraa että semmoinen ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No huh oli viikolopun vuokra-autona ko hybridi , miten ihmeessä pääsit tuollaiseen kulutkseen kun sen sähköllä voi ajaa parkkipaikalla ja ehkä jossain tasamaalla alle kuuttakymppiä, itse asun kilometrinpäässä isosta siis 3 . tiestä jonka matkan se se melkein kulki sähköllä.
Mutta maantiellä ja moottoritiellä ko. yaris hori bensaa kuin kilpa--auto ei mikään talousihme,
kulutusmittari oli koko ajan yli 10l -/100 km.
ajelin yariksella sen 550 km ja tankkiin meni 38 litraa että semmoinen ihme.No huh todellinen ihme 36 litran tankkiin meni 38 litraa . Tämä on yaris hybridin tankin koko alkaen2020 . Muut kuin sinä pääsevät tankillisella 800-1050 km.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?vehicletype=1&constyear_s=2020&constyear_e=2021&gearing=3&exactmodel=yaris - Anonyymi
Kyllä juurikin näin. Mutta ei se nopeuden nosto 80-100 nosta kulutusta kuin noin puolilitraa /100km kun taas nopeuden nosto 100-120 ero on silloin noin yksi litra/ 100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No huh oli viikolopun vuokra-autona ko hybridi , miten ihmeessä pääsit tuollaiseen kulutkseen kun sen sähköllä voi ajaa parkkipaikalla ja ehkä jossain tasamaalla alle kuuttakymppiä, itse asun kilometrinpäässä isosta siis 3 . tiestä jonka matkan se se melkein kulki sähköllä.
Mutta maantiellä ja moottoritiellä ko. yaris hori bensaa kuin kilpa--auto ei mikään talousihme,
kulutusmittari oli koko ajan yli 10l -/100 km.
ajelin yariksella sen 550 km ja tankkiin meni 38 litraa että semmoinen ihme.Siinä on 30 tai 36 litran tankki, tankin koko määräytyy onko takalasin pesintä. Näin on joka tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on 30 tai 36 litran tankki, tankin koko määräytyy onko takalasin pesintä. Näin on joka tietää.
Vuosimalli alkaen 2020 tankki 36 Litraa.
- Anonyymi
Sun latauskelvoton hybridi on huono valinta katsoo asiaa miten päin vaan. Jos katsoo kulutuksen kannalta niin tuolla hitaalla koppimopolla 100km maksaa kuitenkin sen 8 euroa kun saman matkan oikean auton kokoisella sähköautolla joka liikahtaa nolsta sataan 8 sekuntia ajaa noin kahdella eurolla. Myös kaasuautolla ajaa merkittävästi halvemmalla.
Kokonaiskustannusten valossa olisit säästänyt ison summan kun olisit ostanut normijariksen. Sun alle 10.000 vuosikilometreillä et tule koskaan saamaan tuota ostohinnan erotusta takaisin.
Ja yritä olla olematta muiden jaloissa siellä liikenteessä.- Anonyymi
Ompa asiaton kommentti tietenkin ajetaan muun liikenteen mukaan . Sähköautolla ajaminen maksaa vähintäin 50euroa 100km. Kun katsot yksityis liisaus hintoja esim ID3 ajosuorite
10 000 km kk hinta 550 vakuutus vastaava polttis 400-450 euroa kuukaudessa . kyllä tällä 100-150 kk hinta erolla hoidetaan nämä bensakulut , vaikka sähkis saisi ilmaiseksi sähkönsä.
Taloudellisella bensa autolla tällä 10 000 km vuosi menee bensaan kuukaudessa polttoaineeseen 75 euroa ei 100 € eikä 150 euroa . On huomioitava leasing hinta sisältää renkaat ja määräaikaishuollot ja renkaiden kausi vaihdot. - Anonyymi
"Kokonaiskustannusten valossa olisit säästänyt ison summan kun olisit ostanut normijariksen. Sun alle 10.000 vuosikilometreillä et tule koskaan saamaan tuota ostohinnan erotusta takaisin."
Olen kanssasi samaa mieltä koskaan ei saa rahojaan takaisin kaikki menee minun tapauksessa hiukan yli 25 tuhatta euroa , ajasta vain on kysymys. Kaikilla kuluu rahaa riippumatta siitä millä merkillä tai millä käyttövoimalla liikkuu , kenellä menee enemmän ja toisilla vähemmän . ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kokonaiskustannusten valossa olisit säästänyt ison summan kun olisit ostanut normijariksen. Sun alle 10.000 vuosikilometreillä et tule koskaan saamaan tuota ostohinnan erotusta takaisin."
Olen kanssasi samaa mieltä koskaan ei saa rahojaan takaisin kaikki menee minun tapauksessa hiukan yli 25 tuhatta euroa , ajasta vain on kysymys. Kaikilla kuluu rahaa riippumatta siitä millä merkillä tai millä käyttövoimalla liikkuu , kenellä menee enemmän ja toisilla vähemmän . ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla.Niinkuin sanoin niin hybridijaris on hölmön valinta katsoo asiaa mitenpäin vaan. Jos haluaa säästää rahaa niin ostaa normijariksen.
Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto.
Latauskelvoton Hybridi on väliinputoaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin niin hybridijaris on hölmön valinta katsoo asiaa mitenpäin vaan. Jos haluaa säästää rahaa niin ostaa normijariksen.
Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto.
Latauskelvoton Hybridi on väliinputoaja.Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi . Sillä ainoastaan liikutaan paikasta toiseen ei säästetä mitään. Ei ulkomaanmatkasta joka maksaa esim. 1000 euroa säästä mitään verrattuna vaikka 5000 euron matkaan . Siitä huolimatta kuluu tuo tuhateuroa vaikka periatteessa pitäisi säästön olla 4000 euroa.
"Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto"
Toisille on ja toisille ei. Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi . Sillä ainoastaan liikutaan paikasta toiseen ei säästetä mitään. Ei ulkomaanmatkasta joka maksaa esim. 1000 euroa säästä mitään verrattuna vaikka 5000 euron matkaan . Siitä huolimatta kuluu tuo tuhateuroa vaikka periatteessa pitäisi säästön olla 4000 euroa.
"Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto"
Toisille on ja toisille ei. Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen."Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi "
Jos näin on niin miksi mittailla kulutuksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi . Sillä ainoastaan liikutaan paikasta toiseen ei säästetä mitään. Ei ulkomaanmatkasta joka maksaa esim. 1000 euroa säästä mitään verrattuna vaikka 5000 euron matkaan . Siitä huolimatta kuluu tuo tuhateuroa vaikka periatteessa pitäisi säästön olla 4000 euroa.
"Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto"
Toisille on ja toisille ei. Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen."Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi "
Tämän ketjun avauksessa pohditaan kovastikin "säästämistä".
Kuten todettu niin hölmöläisten tapaan latauskelvoton leikkaa peittoa yhdestä päästä jatkakseen sitä toisesta päästä.
Jos haluaa alunperin pidemmän peiton niin bensajaris tai kaasuauto tarjoaa sen.
Jos taas haluaa sen peitonjatkajan joka hoitaa osaoptimoinnin parhaiten niin se on sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi "
Tämän ketjun avauksessa pohditaan kovastikin "säästämistä".
Kuten todettu niin hölmöläisten tapaan latauskelvoton leikkaa peittoa yhdestä päästä jatkakseen sitä toisesta päästä.
Jos haluaa alunperin pidemmän peiton niin bensajaris tai kaasuauto tarjoaa sen.
Jos taas haluaa sen peitonjatkajan joka hoitaa osaoptimoinnin parhaiten niin se on sähköauto.Älä sönkkää sähköautolla ajaminen maksaa vähintäin 50 euroa 100 km. On aivan sama vaikka kuinka optimoisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi . Sillä ainoastaan liikutaan paikasta toiseen ei säästetä mitään. Ei ulkomaanmatkasta joka maksaa esim. 1000 euroa säästä mitään verrattuna vaikka 5000 euron matkaan . Siitä huolimatta kuluu tuo tuhateuroa vaikka periatteessa pitäisi säästön olla 4000 euroa.
"Jos haluaa minimoida käyttökulut ja päästöt niin sähköauto on parempi vaihtoehto"
Toisille on ja toisille ei. Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen."Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen."
Miten auton käyttökustannukset tai päästöt riippuvat
Auton omistajan pröystäilytarpeesta?
Viherpesusta?
Luuloista haaveista?
Nyt sekoitat mitattavissa olevat konkreettiset asiat (käyttökustannukset ja päästöt) omistajan korvien välissä liikkuviin tunteisiin.
Kehoitan etsimään sitä pientä loogisesti ajattelevaa osaa itsestäsi kun yrität funtsia Miksi nämä kaksi juttua on kaksi täysin eri asiaa. Mitattavat auton ominaisuudet ja autoon liittyvät tunteet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi "
Jos näin on niin miksi mittailla kulutuksia?Suoraankysymykseen suora vastaus. Näen pienen kulutuksen olevan periaatteessa hyvä asia samoin kun ajaa vähän luonnon ja päästöjen kannalta tämä on positiivista. Ei se nyt ole niin vaikeaa pieni auto pienet kulut vähän ajoa = kuluu vähemmän rahaa.
Kertauksena pieni kulutus on positiivisempaa kuin suuri kulutus periaatteessa . On aivan eri tarina se mitä siinä sitten säästää jos yleensä säästää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Riippuen ajoneuvotarpeesta , tai käytettävistä tuloista . Pröystäily tarpeesta, viherpesususta , luuloista haaveista , ym tarpeista riippuen."
Miten auton käyttökustannukset tai päästöt riippuvat
Auton omistajan pröystäilytarpeesta?
Viherpesusta?
Luuloista haaveista?
Nyt sekoitat mitattavissa olevat konkreettiset asiat (käyttökustannukset ja päästöt) omistajan korvien välissä liikkuviin tunteisiin.
Kehoitan etsimään sitä pientä loogisesti ajattelevaa osaa itsestäsi kun yrität funtsia Miksi nämä kaksi juttua on kaksi täysin eri asiaa. Mitattavat auton ominaisuudet ja autoon liittyvät tunteet."Nyt sekoitat mitattavissa olevat konkreettiset asiat (käyttökustannukset ja päästöt) omistajan korvien välissä liikkuviin tunteisiin"
Ei minulla mitään tunnesiteitä ole autoon , eikä mitään eritysiä vaatimuksia auton suhteen .
auto on vain väline liikkumiseen jos ja tämä riittää minun tarpeilleni on aivan sama , mitä muut ajattelevat ei vaikuta mitenkään päätöksiini. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei kukaan osta autoa siinä tarkoituksessa että siinä jotain säästäsi "
Jos näin on niin miksi mittailla kulutuksia?Niinpä, mitä sitä laskeskelee kun kuitenkin ajetaan mitä ajetaan ja kulutuksen eroilla ei ole nykyautoilla niin isoa että siinä kauheille tileille pääsisi. Tärkeintä että ajaminen ja matkustaminen on mukavaa ja riittävän ripeää.
- Anonyymi
Bensa Yaris on automaattivaihteisena n tonnin halvempi kuin hybrid.
Hybrid paljon mukavampi. Jos kulutuksella jotakin merkitystä, olen itse todennut n 1.5 l/100 km eron. Ei sillä kuuhun mennä, mutta jonkin matkaa maantietä kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sönkkää sähköautolla ajaminen maksaa vähintäin 50 euroa 100 km. On aivan sama vaikka kuinka optimoisi.
Kallista sähkö, kuka sellaista ostaa ja mistä sitä saa edes?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraankysymykseen suora vastaus. Näen pienen kulutuksen olevan periaatteessa hyvä asia samoin kun ajaa vähän luonnon ja päästöjen kannalta tämä on positiivista. Ei se nyt ole niin vaikeaa pieni auto pienet kulut vähän ajoa = kuluu vähemmän rahaa.
Kertauksena pieni kulutus on positiivisempaa kuin suuri kulutus periaatteessa . On aivan eri tarina se mitä siinä sitten säästää jos yleensä säästää.No nyt tänne on saatu melkoinen Esa Saarinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt tänne on saatu melkoinen Esa Saarinen.
Epäilen. voimakkaasti tuskin tänne suolipalstalle nyt mitään asiallisia kirjoittajia saapuu.
- Anonyymi
Yariksen ja sähköauton hinnan erotuksella saa pari säiliöautollista bensaa.
- Anonyymi
Paljonko on mielestäsi Yariksen ja saman kokoisen sähköauton hintojen ero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on mielestäsi Yariksen ja saman kokoisen sähköauton hintojen ero?
Osaatko lukea? Hinnan erotuksella saa pari säiliöautollista bensaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko lukea? Hinnan erotuksella saa pari säiliöautollista bensaa.
Aika pieniä säiliöautoja, ihan lasten leluja itää olla.
- Anonyymi
Kaasuauto voittaa latauskelvottoman kaikissa kolmessa kategoriassa.
Halvempi ostaa
Halvempi ajaa
Biokaasulla pienemmät päästöt fossiilivapaasti liikkuen.- Anonyymi
Kas kummaa kun niitä ei myydä täällä kuin ihan olemattomia määriä niiden osuus on lähinnä marginaallinen. kaikista rekisteröinneistä 1-9 2021ei ladattavan hybridin osuus 29,2%
kaasu1,0 % kun vielä vuonna 2020niiden osuus oli 1,9% tätä vauhtia kun putoaa niin jää ohimeneväksi ilmiöksi Tämä auto CNG - Anonyymi
Myykö niitä uutena joku vielä? Kehittäminen on ainakin lopetettu jo muutama vuosi sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaa kun niitä ei myydä täällä kuin ihan olemattomia määriä niiden osuus on lähinnä marginaallinen. kaikista rekisteröinneistä 1-9 2021ei ladattavan hybridin osuus 29,2%
kaasu1,0 % kun vielä vuonna 2020niiden osuus oli 1,9% tätä vauhtia kun putoaa niin jää ohimeneväksi ilmiöksi Tämä auto CNGSulla on vajetta muumeista laaksossa. Kaasuautoja myydään ja ostetaan edelleen ja ne pieksevät latauskelvottomat selkeästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on vajetta muumeista laaksossa. Kaasuautoja myydään ja ostetaan edelleen ja ne pieksevät latauskelvottomat selkeästi.
Myynti määrässäkö ? Aino missä pesevät latauskelvottomat selkeästi on arvon aleneminen
pari vuotta ja arvo on enää 50 % alkuperäisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myynti määrässäkö ? Aino missä pesevät latauskelvottomat selkeästi on arvon aleneminen
pari vuotta ja arvo on enää 50 % alkuperäisestä."Myynti määrässäkö ? Aino missä pesevät latauskelvottomat selkeästi on arvon aleneminen"
Todellisessa mitattavissa olevaa maailmassa kaasuauto on edullisempi ostaa, halvempi ajaa ja se käyttää fossiilivapaata biokaasua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myynti määrässäkö ? Aino missä pesevät latauskelvottomat selkeästi on arvon aleneminen"
Todellisessa mitattavissa olevaa maailmassa kaasuauto on edullisempi ostaa, halvempi ajaa ja se käyttää fossiilivapaata biokaasua.No ne ostavat ketkä haluavat kaasuauton ! Minä en osta, ehkä joku muu ostaa tai sitten ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on vajetta muumeista laaksossa. Kaasuautoja myydään ja ostetaan edelleen ja ne pieksevät latauskelvottomat selkeästi.
Lähin kaasutankkauspaikka 20 km päässä. Siitä sitä säästöä tulee kun käy siellä tankkaamassa joka viikko.
- Anonyymi
Kovasti pitää taas keksiä selityksiä ja perusteluja paskalle hankinnalle, sellaisia nuo pettyneet Toyotan omistajat ovat, noloa.
- Anonyymi
Kaasuautoko, hihihii. Tuotanto lopetettu, hihiii. Vaatii bensaa ja huoltoväli 5000 km, hihhihii.
- Anonyymi
Ei vaadi bensaa jos tankkaa kaasua riittävän usein. Tuotantoa ei olla lopetettu.
- Anonyymi
Yariksilla ajetaan 5000-10000km vuodessa ja sitten joku hölmö ostaa kovin ylihintaiset Toyotan säästääkseen bensakuluissa, hihii!
Noin pienillä ajoilla riittää hyvin pieni sähköauto ja silloin bensakuluja ei ole lainkaan ja huoltokulutkin minimaaliset verrattuna kalleimpaan huolto-ohjelmaan mitä Toyota edustaa.- Anonyymi
Todistettavasti ei ole ylihintainen , silloin on myyntituotteen , hinta ja laatu suhteessa kun kauppa käy . Eli raha ja tavara vaihtaa omistajaa . Pidemmillä matkoilla ei riitä pienen sähköauton toiminta matka Esim. etelästä lappiin ja takaisin . Ei siitä tule mitään matkanteosta yhtään mitään, latalua 100-200 km välein . Tietenkään tämä ei haittaa jos ei ole koskaan mitään pidempää ajoa pienet sähköautot ovat tehty kaupunkiliikkumiseen ja siinä ne ovat varteen otettava vaihto ehto siinä tapauksessa kun on kotona latauspiste ja koskaan ei ole mitään ajoa pois 100 kilometriä pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistettavasti ei ole ylihintainen , silloin on myyntituotteen , hinta ja laatu suhteessa kun kauppa käy . Eli raha ja tavara vaihtaa omistajaa . Pidemmillä matkoilla ei riitä pienen sähköauton toiminta matka Esim. etelästä lappiin ja takaisin . Ei siitä tule mitään matkanteosta yhtään mitään, latalua 100-200 km välein . Tietenkään tämä ei haittaa jos ei ole koskaan mitään pidempää ajoa pienet sähköautot ovat tehty kaupunkiliikkumiseen ja siinä ne ovat varteen otettava vaihto ehto siinä tapauksessa kun on kotona latauspiste ja koskaan ei ole mitään ajoa pois 100 kilometriä pidempään.
"Pidemmillä matkoilla ei riitä pienen sähköauton toiminta matka Esim. etelästä lappiin ja takaisin . Ei siitä tule mitään matkanteosta yhtään mitään"
Yarishan on tunnetusti pitkää matkaa ajavien ykkösvalinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pidemmillä matkoilla ei riitä pienen sähköauton toiminta matka Esim. etelästä lappiin ja takaisin . Ei siitä tule mitään matkanteosta yhtään mitään"
Yarishan on tunnetusti pitkää matkaa ajavien ykkösvalinta.Ei ole erityisesti mikään pitkän matkan auto , vaikka sekin onnistuu vaivatta , toisin on pienellä akku autolla jonka range on melko onneton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole erityisesti mikään pitkän matkan auto , vaikka sekin onnistuu vaivatta , toisin on pienellä akku autolla jonka range on melko onneton.
No tässä sellaisella pienellä akkuautolla ajetaan maantiellä 1.000km kymmenessä tunnissa.
https://www.youtube.com/watch?v=dPE8CPmC96s
Teidän jutut on pelkkää harhakuvitelmaa ja valehtelua. Sinäkin olit aivan varmasti lukenut näistä 1.000km testeistä aikaisemmin ja myös tästä.
Näin ajettiin Norjassa maanteillä eli sähköautoille 500km kertataival oikeassa elämässä ei ole temppu eikä mikään.
Ford Mustang Mach-E Long Range RWD 618km
Tesla Model 3 LR 2020 612km
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD 552km
Volkswagen ID.3 Pro S 564km
Skoda Enyaq 522km
Volkswagen ID.4 532km
Hyundai Kona 2021 537km
Polestar 2 467km
Audi e-tron GT 528km
Hyundai Ioniq 5 502km
Talvella on mitattu vain osa autoista ja siellä km-määrä on ollut näillä autoilla 500-400km eli kuski tarvitsee paljon useammin taukoa kuin sähköauto latausta.
MIkä saa valehtelemaan vaikka tietää varmasti että kiinni jää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistettavasti ei ole ylihintainen , silloin on myyntituotteen , hinta ja laatu suhteessa kun kauppa käy . Eli raha ja tavara vaihtaa omistajaa . Pidemmillä matkoilla ei riitä pienen sähköauton toiminta matka Esim. etelästä lappiin ja takaisin . Ei siitä tule mitään matkanteosta yhtään mitään, latalua 100-200 km välein . Tietenkään tämä ei haittaa jos ei ole koskaan mitään pidempää ajoa pienet sähköautot ovat tehty kaupunkiliikkumiseen ja siinä ne ovat varteen otettava vaihto ehto siinä tapauksessa kun on kotona latauspiste ja koskaan ei ole mitään ajoa pois 100 kilometriä pidempään.
Toyotan hinnat on taivaissa parempiin autoihin verrattuna, mutta tyhmiä höynäytetään panttimaksulla jonka ostaja maksaa tajuamatta, että sillä ja kalliilla huolto-ohjelmalla hän saa osan pantista takaisin kun ostaa uuden Toyotan nopeasti ja näin hän elää harhassa, että sai Toyotastaan hyvän hyvityksen, no kun hönö on sen itse maksanut, hiihiiii!
- Anonyymi
Saman kokoluokan sähköauto 10 tuhatta kalliimpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä sellaisella pienellä akkuautolla ajetaan maantiellä 1.000km kymmenessä tunnissa.
https://www.youtube.com/watch?v=dPE8CPmC96s
Teidän jutut on pelkkää harhakuvitelmaa ja valehtelua. Sinäkin olit aivan varmasti lukenut näistä 1.000km testeistä aikaisemmin ja myös tästä.
Näin ajettiin Norjassa maanteillä eli sähköautoille 500km kertataival oikeassa elämässä ei ole temppu eikä mikään.
Ford Mustang Mach-E Long Range RWD 618km
Tesla Model 3 LR 2020 612km
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD 552km
Volkswagen ID.3 Pro S 564km
Skoda Enyaq 522km
Volkswagen ID.4 532km
Hyundai Kona 2021 537km
Polestar 2 467km
Audi e-tron GT 528km
Hyundai Ioniq 5 502km
Talvella on mitattu vain osa autoista ja siellä km-määrä on ollut näillä autoilla 500-400km eli kuski tarvitsee paljon useammin taukoa kuin sähköauto latausta.
MIkä saa valehtelemaan vaikka tietää varmasti että kiinni jää?Juu norjassa ei ole temppu eikä mikään , onhan mainitut autot näitä taviksen autoja
"MIkä saa valehtelemaan vaikka tietää varmasti että kiinni jää?"
Parempi on kun kysyt sitä itseltäsi , silloin saat vastauksen joka varmasti miellyttää ja samalla se on hyvä todistus oikeellisuudesta. Jatketaan.... Tai ne jatkaa jotka jaksavat ,haluavat jatkaa tätä turhanpäivästä älämölöä... olisiko pientä provoilua tai sen yritystä havaittavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hinnat on taivaissa parempiin autoihin verrattuna, mutta tyhmiä höynäytetään panttimaksulla jonka ostaja maksaa tajuamatta, että sillä ja kalliilla huolto-ohjelmalla hän saa osan pantista takaisin kun ostaa uuden Toyotan nopeasti ja näin hän elää harhassa, että sai Toyotastaan hyvän hyvityksen, no kun hönö on sen itse maksanut, hiihiiii!
Toisille ovat kalliita ja toisille ei . Mitäs panttimaksua siinä on kun ostaessa saa tuntuvan käteisalennuksen. Ymmärrän kyllä jos ei ole kokemusta autokaupoista , mutta netti provoilusta enemmän . Kyllä tätä seli seli seli riittää loputtomiin . No jos ei ole parempaa tekemistä niin menee se aika näinkin mieluisan harrastuksen merkeissä . Tosin tämä turha provoilu ei ole kovinkaan vaativaa. Aivan eri asia on asiallinen , järkevä kirjoittelu jossain hieman arvostetummassa keskustelupalstalla. Mutta täällä suoli palstalla menee joukon jatkona, jatkakaa toinen toisianne tukien..
- Anonyymi
"Onneksi ei sentään ole luokkaa 10-12 litraa 100 km mikä on tavanomainen kulutus autossa jossa ei ole hybridi järjestelmää. " Mielenkiintoista. Minulla ei ole hybridijärjestelmää, mutta kulutus talvipakkasella taajama-ajossa on tuo sama 6-7 litraa mitä sinullakin. Auto vaan on paria kertaluokkaa Yarista isompi, farkku-Passatti. Ex-auto vei talvisessa nurkka-ajossa tuon kuvailemasi "tavanomaisen" 10-12 l sadalla, mutta siinä oli 3.0-litranen bensa-V6 automaattisella tehonhukkaimella. Ja Rönöö Laguna "sliipperi" oli kyseessä. Hieno ja toimiva auto mutta kalliiksi kävi tuolla "tavanomaisella" (ilmeisesti tavanomaista bensa-Tojon tasoa?) kulutuksella.
- Anonyymi
Hyvä on jos ja kun autosi menee pienellä polttoaineella. Taajama ajossa . Minulla ei ole kokemuksia kuin kymmenestä uudesta autosta läheskään kaikki eivät ole olleet toyotia. Käytettynä ostettuja on ollut toistakymmentä eri merkkisä enemmän ja vähemmän ajettuja . ajokortti on ollut 56 vuotta kilometrejä on kestynyt pitkälti ylikasimiljoonaa kilometriä . Minulla ei ole ollut käytössäni autoa joka veisi taajama ajossa mikä vie vähemmän kuin toyota hybrid. Voit ihan laittaa linkiksi esimerkin kun koeajossa on todettu taajama kulutuksen olevan luokkaa alle 4litraa sadalle kilometrille . Mitkään Specsit kun eivät tue väitettäsi tuosta alhaisesta city kulutuksesta.
- Anonyymi
Nämä lukemat eivät tue väitettäsi pienestä city kulutuksesta , joka on samaa luokkaa kun yaris hybridillä sis alle neljä litraa.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2019&constyear_e=2021&page=2&gearing=4&exactmodel=variant - Anonyymi
Todella ihmeellistä totuuden vääristelyä ja vielä julkisesti höpisevät siellä jotain kahdetakymmenestä litrasta ensinmäisten kilometrien aikana.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autoilijat-huomio-bensalasku-jopa-tuplaantuu-pakkasella/2306254#gs.dcgoe9 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on jos ja kun autosi menee pienellä polttoaineella. Taajama ajossa . Minulla ei ole kokemuksia kuin kymmenestä uudesta autosta läheskään kaikki eivät ole olleet toyotia. Käytettynä ostettuja on ollut toistakymmentä eri merkkisä enemmän ja vähemmän ajettuja . ajokortti on ollut 56 vuotta kilometrejä on kestynyt pitkälti ylikasimiljoonaa kilometriä . Minulla ei ole ollut käytössäni autoa joka veisi taajama ajossa mikä vie vähemmän kuin toyota hybrid. Voit ihan laittaa linkiksi esimerkin kun koeajossa on todettu taajama kulutuksen olevan luokkaa alle 4litraa sadalle kilometrille . Mitkään Specsit kun eivät tue väitettäsi tuosta alhaisesta city kulutuksesta.
Helppoa. Audi A2 joka on jo vanha peli.
Mutta kaikenkaikkiaan koko kysymys pelkästään fossiilisella kulkevan auton kulutuksista kaupungissa on yhtä kiinnostava kuin se mikä höryveturi poltti vähiten halkoja välillä Jyväskylä-Oulu.
Kaupunkiautot ovat nykyään ladattavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa. Audi A2 joka on jo vanha peli.
Mutta kaikenkaikkiaan koko kysymys pelkästään fossiilisella kulkevan auton kulutuksista kaupungissa on yhtä kiinnostava kuin se mikä höryveturi poltti vähiten halkoja välillä Jyväskylä-Oulu.
Kaupunkiautot ovat nykyään ladattavia.Mitä sekoilet ?
"Auto vaan on paria kertaluokkaa Yarista isompi, farkku-Passatti. Ex-auto vei talvisessa nurkka-ajossa tuon kuvailemasi "tavanomaisen""
"Helppoa. Audi A2 joka on jo vanha peli" siis kumpaa tarkoitat A2 tai Passat farkkua . tai onko toinen ihan mielikuvitus auto tai kumpikin . Tai otatko variantin tilat yhditettynä A2 kulutukseen .
"Kaupunkiautot ovat nykyään ladattavia."
Aivan näin toiset ovat ladattavia ja toiset ei, ihan nyt nykyaikanakin.
"Mutta kaikenkaikkiaan koko kysymys pelkästään fossiilisella kulkevan auton kulutuksista kaupungissa on yhtä kiinnostava kuin se mikä höryveturi poltti vähiten halkoja välillä Jyväskylä-Oulu."
Minulle on aivan sama jos sinua kiinnostaa tai ei. Ihmettelen ? miksi kommentot kun ei edes kinnosta . Pientä ristiriitaa on väitteissäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa. Audi A2 joka on jo vanha peli.
Mutta kaikenkaikkiaan koko kysymys pelkästään fossiilisella kulkevan auton kulutuksista kaupungissa on yhtä kiinnostava kuin se mikä höryveturi poltti vähiten halkoja välillä Jyväskylä-Oulu.
Kaupunkiautot ovat nykyään ladattavia.Näin nykyaikana .
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/adada2d1-2aa9-473e-be85-c7a0e3ab9afc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sekoilet ?
"Auto vaan on paria kertaluokkaa Yarista isompi, farkku-Passatti. Ex-auto vei talvisessa nurkka-ajossa tuon kuvailemasi "tavanomaisen""
"Helppoa. Audi A2 joka on jo vanha peli" siis kumpaa tarkoitat A2 tai Passat farkkua . tai onko toinen ihan mielikuvitus auto tai kumpikin . Tai otatko variantin tilat yhditettynä A2 kulutukseen .
"Kaupunkiautot ovat nykyään ladattavia."
Aivan näin toiset ovat ladattavia ja toiset ei, ihan nyt nykyaikanakin.
"Mutta kaikenkaikkiaan koko kysymys pelkästään fossiilisella kulkevan auton kulutuksista kaupungissa on yhtä kiinnostava kuin se mikä höryveturi poltti vähiten halkoja välillä Jyväskylä-Oulu."
Minulle on aivan sama jos sinua kiinnostaa tai ei. Ihmettelen ? miksi kommentot kun ei edes kinnosta . Pientä ristiriitaa on väitteissäsi."Mitä sekoilet ?"
Samaa voisi kysyä sinulta. Yhdistelet kirjoituksia toisten postauksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä sekoilet ?"
Samaa voisi kysyä sinulta. Yhdistelet kirjoituksia toisten postauksiin.Typo:
Samaa voisi kysyä sinulta. Yhdistelet kirjoituksiani toisten postauksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on jos ja kun autosi menee pienellä polttoaineella. Taajama ajossa . Minulla ei ole kokemuksia kuin kymmenestä uudesta autosta läheskään kaikki eivät ole olleet toyotia. Käytettynä ostettuja on ollut toistakymmentä eri merkkisä enemmän ja vähemmän ajettuja . ajokortti on ollut 56 vuotta kilometrejä on kestynyt pitkälti ylikasimiljoonaa kilometriä . Minulla ei ole ollut käytössäni autoa joka veisi taajama ajossa mikä vie vähemmän kuin toyota hybrid. Voit ihan laittaa linkiksi esimerkin kun koeajossa on todettu taajama kulutuksen olevan luokkaa alle 4litraa sadalle kilometrille . Mitkään Specsit kun eivät tue väitettäsi tuosta alhaisesta city kulutuksesta.
Löytyy vino pino tankkauskuitteja kilometreineen. Matkamittarivirhe korjattuna talvirenkailla ja kesärenkailla erikseen. Yariksen yllämainittuun 6-7 litran talvikulutukseen pääsee vastaavissa oloissa pääkaupunkiseudulla helposti. Kannattaa se moottori esilämmittää autossa kuin autossa.
Sinulla varmaankin todistusaineistona vain ajotietokoneen näyttämä lukuja? Näyttää se minullakin alimmillaan 3:lla alkavia lukuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on jos ja kun autosi menee pienellä polttoaineella. Taajama ajossa . Minulla ei ole kokemuksia kuin kymmenestä uudesta autosta läheskään kaikki eivät ole olleet toyotia. Käytettynä ostettuja on ollut toistakymmentä eri merkkisä enemmän ja vähemmän ajettuja . ajokortti on ollut 56 vuotta kilometrejä on kestynyt pitkälti ylikasimiljoonaa kilometriä . Minulla ei ole ollut käytössäni autoa joka veisi taajama ajossa mikä vie vähemmän kuin toyota hybrid. Voit ihan laittaa linkiksi esimerkin kun koeajossa on todettu taajama kulutuksen olevan luokkaa alle 4litraa sadalle kilometrille . Mitkään Specsit kun eivät tue väitettäsi tuosta alhaisesta city kulutuksesta.
Elä suotta tuohon lankea. Sinulla on paljon kokemusta autoilusta mutta ei näköjään nettikirjoittelusta. Yo. kirjoitus on trolli. Silkkaa puutaheinää jolla yrittää provosoida. Saa lisää energiaa teilaavista kommenteista ja lataa vastauksena lisää puutaheinää vaikka loputtomiin. Yrittää päästä ns. ihon alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy vino pino tankkauskuitteja kilometreineen. Matkamittarivirhe korjattuna talvirenkailla ja kesärenkailla erikseen. Yariksen yllämainittuun 6-7 litran talvikulutukseen pääsee vastaavissa oloissa pääkaupunkiseudulla helposti. Kannattaa se moottori esilämmittää autossa kuin autossa.
Sinulla varmaankin todistusaineistona vain ajotietokoneen näyttämä lukuja? Näyttää se minullakin alimmillaan 3:lla alkavia lukuja.Elä puhu soopaa korollan ajo tieto kone näyttää paukku pakkasellakin sen tasan 3 litraa satasella ja son tarkka ja taivahan tosi kun se on tojota! Mikään sähkö vikanen saksan seisoja tai ranskan patonki ei tuohon vaan pysty! TAIVAHAN TOSI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy vino pino tankkauskuitteja kilometreineen. Matkamittarivirhe korjattuna talvirenkailla ja kesärenkailla erikseen. Yariksen yllämainittuun 6-7 litran talvikulutukseen pääsee vastaavissa oloissa pääkaupunkiseudulla helposti. Kannattaa se moottori esilämmittää autossa kuin autossa.
Sinulla varmaankin todistusaineistona vain ajotietokoneen näyttämä lukuja? Näyttää se minullakin alimmillaan 3:lla alkavia lukuja.Varmasti näin . Mielenkiintoista tämä, että pääkaupunkiseudulla pääsee helposti....
Kyllä on uskottava kun ihan suolipalstan ykkös trolli näin uskottelee . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä puhu soopaa korollan ajo tieto kone näyttää paukku pakkasellakin sen tasan 3 litraa satasella ja son tarkka ja taivahan tosi kun se on tojota! Mikään sähkö vikanen saksan seisoja tai ranskan patonki ei tuohon vaan pysty! TAIVAHAN TOSI!
Kokemuksen rinta äänellä on hieno HUUTAA.. Tai ainakin toivon näin olevan .
Jatka pois vain luen kyllä mutta en vastaa. Ehkä ensi kerralla ... voin vastata tai sitten en vastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä puhu soopaa korollan ajo tieto kone näyttää paukku pakkasellakin sen tasan 3 litraa satasella ja son tarkka ja taivahan tosi kun se on tojota! Mikään sähkö vikanen saksan seisoja tai ranskan patonki ei tuohon vaan pysty! TAIVAHAN TOSI!
Ei auta provo vaikka kuinka HUUTAA. Erikoinen ja omalaatuinen tapa provoilla . No jos haluaa näin "nautiskella" , niin toki jatka tätä turhanpäiväistä älä mölöä. Luen kyllä tai sitten en.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä puhu soopaa korollan ajo tieto kone näyttää paukku pakkasellakin sen tasan 3 litraa satasella ja son tarkka ja taivahan tosi kun se on tojota! Mikään sähkö vikanen saksan seisoja tai ranskan patonki ei tuohon vaan pysty! TAIVAHAN TOSI!
Hihii, että hönö jaksaa valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä puhu soopaa korollan ajo tieto kone näyttää paukku pakkasellakin sen tasan 3 litraa satasella ja son tarkka ja taivahan tosi kun se on tojota! Mikään sähkö vikanen saksan seisoja tai ranskan patonki ei tuohon vaan pysty! TAIVAHAN TOSI!
Paukkupakkasilla Corolla kulkee pelkällä bensalla ja kulutus pienimmillään 6.5-7.5.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paukkupakkasilla Corolla kulkee pelkällä bensalla ja kulutus pienimmillään 6.5-7.5.
Paukku pakkasilla toyota Yaris hybrid kulkee pienemmillään 4,5-5,2 litraa auto yaris 2020 pakkasta hieman yli kaksikymmentä astetta. Sitä en tiedä mitä tämä veisi kun pakkasta on yli 30astetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paukkupakkasilla Corolla kulkee pelkällä bensalla ja kulutus pienimmillään 6.5-7.5.
Hieman tuossa on asia virhettä . vaikka moottori käy se voi ainoastaan ladata akkua silloin liikutaan sähkömoottorin voimin , myöskin on mahdollista se että moottorin voima jakautuu
auton liikuttamiseen ja akun lataamiseen . yariksessa kyllä mennään pakkupakkasillakin pelkästään sähkömoottorilla , vaikka kyllä pienenpiä aikoja kuin kesällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta provo vaikka kuinka HUUTAA. Erikoinen ja omalaatuinen tapa provoilla . No jos haluaa näin "nautiskella" , niin toki jatka tätä turhanpäiväistä älä mölöä. Luen kyllä tai sitten en.
Ai eikö auta? Myönnetään, ei se ilmastonmuutokseen taikka muuhunkaan maailmantautiin auta mutta toimii ku luit sen ja tartuit peräti kahdella katkeralla viestillä! Onnistunut provo siis! Audimies voittaa jälleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksen rinta äänellä on hieno HUUTAA.. Tai ainakin toivon näin olevan .
Jatka pois vain luen kyllä mutta en vastaa. Ehkä ensi kerralla ... voin vastata tai sitten en vastaa.Hihii! Se juna meni jo! Kerkesit vastata peräti kahdesti ennenko kissaa ehdit sanoa! Onnistunut provo siis! Terolla keittää ja Audimies voittaa jälleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii! Se juna meni jo! Kerkesit vastata peräti kahdesti ennenko kissaa ehdit sanoa! Onnistunut provo siis! Terolla keittää ja Audimies voittaa jälleen!
En tiedä terosta mitään. mutta minua ei häiritse, lähinnä hymyilyttää tollon huutelut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä terosta mitään. mutta minua ei häiritse, lähinnä hymyilyttää tollon huutelut.
Reagoit jälleen provoon! Onneksi olkoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin . Mielenkiintoista tämä, että pääkaupunkiseudulla pääsee helposti....
Kyllä on uskottava kun ihan suolipalstan ykkös trolli näin uskottelee .Kyllä se näin on koska mä sanon niin! Oon vaan niin hyvä että oon oikeessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paukku pakkasilla toyota Yaris hybrid kulkee pienemmillään 4,5-5,2 litraa auto yaris 2020 pakkasta hieman yli kaksikymmentä astetta. Sitä en tiedä mitä tämä veisi kun pakkasta on yli 30astetta.
Varmasti! Muuan torniolainen opettaja kirvasi hybridi-jaristaan että vie saman kuin tavallinen 1.5-litranen bensa-auto. Mittasi kulutuksen tankkauksista ja vähensi matkamittarivirheen kilometrilukemasta.
- Anonyymi
Höyryvetureista tuli mieleen: Tojoihin voisi laittaa höyryviheltimen joka huutaa "TUUUUUUUUUUHNU!" Kaikki osaa varautua siihen että epävarma hidastelija lähestyy.
- Anonyymi
Yllättävän terävä huomio , kun ottaa huomioon kommentoijan lahjat.
On ilo lukea näinkin "viisaita"
- Anonyymi
Ihan sama mitä se Mummo-Ankan auto kuluttaa.
- Anonyymi
Joo sähköä se mummo ankan auto kuluttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo sähköä se mummo ankan auto kuluttaa.
Puolet sähköllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet sähköllä?
Ei . Mummo ankan auto oli täyssähköauto. lopeta valehteleminen . On tietenkin mahdollista
se että olet tietämätön trolli . Ehkä ensi kerralla provo onnistuu tai sitten ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei . Mummo ankan auto oli täyssähköauto. lopeta valehteleminen . On tietenkin mahdollista
se että olet tietämätön trolli . Ehkä ensi kerralla provo onnistuu tai sitten ei.Kyllä Mummo Ankka oli reilusti aikaansa edellä ja ajoi sähköautolla. Meluttomasti ja saasteettomasti.
https://autobild.fi/uutinen/oikea-mummo-ankan-auto-ei-voi-olla-totta-katso-hupaisa-video-6.182.119352.a6bb441c8e
- Anonyymi
Hihii! On se viihdyttävää miten paljon väninää, desilitrojen nyhräystä ja "taloudellisen ajon oppitunteja" Tojottimen arkielämän kulutuksen arvostelulla saakaan aikaan! Nälkämaan katajainen kansa se hynnäilee alinopeutta! Minä menen ohi! Hohohoo!
- Anonyymi
Onko pakko, näyttää kerralla koko tyhmyys ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakko, näyttää kerralla koko tyhmyys ?
On, liimasin audiini är äs-vunderpaumi tarrat lokasuojiin, kylä lähteeee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, liimasin audiini är äs-vunderpaumi tarrat lokasuojiin, kylä lähteeee!
Mä laitoin ralliteippaukset veeäräs-Sokotaani! Nyt meinaan lyö ens lumilla sutia todella lujaa, ihan lurahti rusinasopat pöksyyn! Mut se on vaan miehinen tuoksu kaalivankkurissa!
- Anonyymi
Hypridikelit tulossa. pakkasta vettä lunta. fossiilivapaasti tottakai. hehh. niuhoittajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812