Olen seurannut vajaan vuoden Kempeleellä lemmikkihoitolaa ja löytöeläintaloa pyörittävän Simo Tolosen facebookissa Vierashuoneen löytöeläimet ja Youtubessa Vierashuone Simo videoita. Simo tekee työtä kissojen siruttamisen, leikkaamisen ja asian puolesta ettei kissa ole vapaasti ulkoileva lemmikki. Valtavasti on loisia, viruksia (tulee ulkomailta) joihin ei tahdo lääkkeet purea Paljon kissoja jää autojen alle ja nääntyy viluun, nälkään ja sairauksiin Suomen ankarassa luonnossa. En voi olosuhteiden vuoksi hankkia lemmikkiä, mutta voi seurata kissaperheiden elämää, erilaisia kissoja videoiden kautta mukavan ja asialleen paneutuneen miehen opastuksella. Kuvan punaruskea Kiriliksi nimitetty pentu löytyi auton konepelin alta sairaana ja nälkäisenä. https://youtu.be/5UxpT4xnJb0
Iloa ja tietoa kissojen parissa!
5
3645
Vastaukset
- AnonyymiJuu. on hyvä että simo Tolonen koittaa saada kissan arvoa ylöspäin. Kissahan on isonakin mitä mukavin lemmikki. 
 Joskin vaatii paljon: mutta vaativa kissa myös antaa paljon, aivan varmasti koko kiintymyksensä omalle ihmiselleen.
- AnonyymiHieman kummastusta herättää kuitenkin. Ei tunnu tekevän minkään yhdistyksen kanssa yhteistyötä. Lehtijutun perusteella ei hoida populaatioita eikä ole näissä somejutuissakaan tuonur esiin että hoitaisi. 
- AnonyymiKäsittääkseni tekee työtä kissojen hyväksi,ja kissan arvon nostamiseksi koska pitää itse kissoista paljon. 
 Ja tekee mihin rahkeet ja tilat riittävät. Kannattaa kysyä itseltään jos kysyttävää,pn puhetaitoinen.
 Niillä korkeuksilla ei ehdi ankarien talvien takia syntyä populaatioita luontoon. Mitä järkeä on pohjoiseen roudata eteläsuomen populaatioita?
 Pitäisikö hänen pystyä vastaamottamaan niitä populaatioita,tai hakemaan?
 Outoa,jos näin on. Hänellehän kuuluu määrätyn alueen löytöeläinten vastaanottaminen,ja pyörittää myös hoitolaa,sekä lemmikkitarvikekauppaa.
 Ja,tuo julki kossan arvoa. Itse seuraan usein livelähetyksiä.
 Kyllä siellä hoito ja tilat on kunnossa,ja osaaminen kissojen hoitoon korkealla tasolla,ja rläinlääkäriin pääsevät ja virikkeitä ja sapuskaa on vaikka kuin.
- AnonyymiLöytöeläinten hoito on hänelle työtä, josta yritys saa palkkion eli ihan liiketoimintaa. Ei ole mikään eläinsuojeluyhdistys, jossa tehdään hyväntekeväisyyttä. - AnonyymiJonkun nekin hoidettava! 
 Kalliiksi tulee vastuuton kissanpito Suomelle.
 Huolehtikaa jo Omistanne!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424905
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161693
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011428
- 1521311