Käyttis tarpeen mukaan

Anonyymi

Aika turhaa vääntöä täällä, sekä Windows että Linux-distrot on hyviä omiin tarkoituksiinsa. Windows on normaalissa desktop/peli -käytössä paras ja hyvin tuettu. Itse tykkään käyttää Windowsia siksi, että siihen saa suoraan natiivisti esim. Adoben ohjelmistot, kuten Acrobat Readerin oman softani testaamista varten (Acrobat on nuuka PDF-tiedoston virheistä ja siksi hyvä).

Linux-distro toki taas toimii myös desktop-käytössä, etenkin jos tarve on vain netin surffailu ja pankkiasiointi. Mutta Linuxit neän että ne on paremminkin kuin joku Jeep maastossa, Windows (henkilöautona) on siellä heti jumissa, tällä tarkoitan esim. pilvi-alustat, pilvessä pyörivät softat ja softan kehitys, eli Linux on oman softan kehityksessä ja testaamista paras vaihtoehto.

Tähän saumaan Windows ja WSL2 toimii kuin kynttilät kakkuun :)

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kommentti, tosin korjaisin tuosta sen että minun mielestäni Windows 10 sopii vain kevyeeseen desktop-käyttöön (kuten mainitsemasi nettisurffailu) ja Linux on paljon parempi varsinaiseen desktop-käyttöön.

      Minulla on kaksi tietokonetta: Windows 10 ja Debian 11 (Linux).

      Nykyään Windows 10 on minulla lähes pelkästään pelaamista varten, sekä joitain harvinaisia ohjelmia jotka vaativat Windowsin.

      Debian 11 on sitten pääkone kaikkeen muuhun, myös kaikkeen desktop-käyttöön.

    • Anonyymi

      Ubuntu sopii kaikeen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe