Veli kuoli vuosi, ei lapsia.

Anonyymi

Sisko ilmoitti että pitää laittaa allekirjoitus lomakkseen ja varat jaetaan kahden kuukauden päästä.

Ei tiedä tarkalleen minkä varoja on, ei kerrottu!

14

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

'Pyydä perukirja nähtäväksi niin asiat selviää.

• Anonyymi

Pyydän sen perunkirjan!

Kiitos!

• Anonyymi

Eivät näytä minulle sitä perunkirjaa!

Alkuperäinen kirjoittaja!

• Anonyymi

Lain mukaan kaikille osakkaille on annettava perukirja nähtäväksi.

Uhkaile oikeustoimilla jos eivät anna,toinen vaihtoehto on se että pyydät verottajalta perukirjan kopion..osakkaana sulla on oikeus siihen.

Onko sut edes kutsuttu perukirjoituksiin?
      Jos ei niin taas mennään lain väärällä puolella.

• Anonyymi

Ei ole kutsuttu perunkirjoitukseen!

• Anonyymi

Pitää laittaa allekirjoitus pankin lomakkeella , että varat voidaan jakaa,
        Voiko ne jakaa varat ilman minun allekirjoitusta?

• Anonyymi

Ei ole kutsuttu perunkirjoituksiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää laittaa allekirjoitus pankin lomakkeella , että varat voidaan jakaa,
        Voiko ne jakaa varat ilman minun allekirjoitusta?

Varat voi jakaa ilman pankin valtakirjaakin jos joku osakkaista hakee pesänjakajaa käräjäoikedesta mutta se maksaa niin ei varmaan kannatta jos pieni perintö kyseessä.

Jos olet jo allekirjoittanut pankin valtakirjan kuolinpesän asioiden hoitamista varten niin voit halutessasi ilmoittaa pankkiin että perut valtakirjan valtuutuksen omalta osaltasi jolloin valtuutus lakkaa kaikkien osakkaiden osalta.

• Anonyymi

ilmoitin että jos peruskirjoitusta viiko sisällä , niin otan yhteyttä lakimiehen.

Heti tuli ilmoitus, että lähetetään!

• Anonyymi

Perunkirjoitus ei ole mikään leikkimielinen tapahtuma, vaan lain vaatimaa ja säänneltyä toimintaa, jossa väärin toimimalla seuraa sanktioita.

--

Ellei pesän osakkaita ole kutsuttu perunkirjoitus, tilaisuus ei täytä sille laissa säädettyjä vaatimuksia, eikä perukirjaa silloin voida hyväksyä perintöverotuksen perusteeksi. Henkilökohtaiseen velkavastuuseen voivat joutua pesän osakkaat, joiden voidaan katsoa osallistuneen vainajan omaisuuden hoitoon.

Perintökaaressa ei ole säädetty uskotuille miehelle erityisiä kelpoisuusvaatimuksia, vaan omaisuuden hoitaja saa valita itse uskotut miehet. Uskottujen miesten tulee olla yleisistä oikeudellisista periaatteista johtuen täysivaltaisia ja oikeustoimikelpoisuudeltaan rajoittamattomia, ja parhaiten esteettömiä. Uskottujen miesten vastuu jälkikäteen tietoon tulleista tiedoista perustellaan yleisillä rikosoikeudellisilla periaatteilla, jonka mukaan he olisivat avunantajia pesän ilmoittajan rikokseen jättäessään ilmoittamatta merkityksellisistä tiedoista.

Perintökaaressa on säädetty rangaistus sille, joka tahallansa salaa tai ilmoittaa vilpillisesti jotain perunkirjoituksessa. Rangaistus voi olla sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta. Erittäin raskauttavien asianhaarojen vallitessa voidaan tuomita enintään kahdeksi vuodeksi vankeuteen. Uskottujen miehien vastuu voi olla myös vahingonkorvausvastuuta tai jopa rikosvastuuta rikoslain
      nojalla.

Rikoslain mukaan se joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

--

Sekä pesänilmoittaja että uskotut miehet saattavat siis joutua asiassa sekä vero-oikeudelliseen että rikosoikeudelliseen vastuuseen asiassa. Ellei asia tule muutoin julki, asiaa pitää käsitellä asianomistaja-asiana eli asiasta pitää käynnistää poliisin suorittama esitutkinta.

• Anonyymi

"Sekä pesänilmoittaja että uskotut miehet saattavat siis joutua asiassa sekä vero-oikeudelliseen että rikosoikeudelliseen vastuuseen asiassa. "

Lakimiehellä "uhkailu" tai lakimiehen suora "ensiapu" on usein tehokas tapa edistää asiaansa, ellei vastapuoli ole ammattirikollinen.

• Anonyymi

"Perintökaaressa on säädetty rangaistus sille, joka tahallansa salaa tai ilmoittaa vilpillisesti jotain perunkirjoituksessa."

Perintökaaressa ei ole säädetty rangaistusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Perintökaaressa on säädetty rangaistus sille, joka tahallansa salaa tai ilmoittaa vilpillisesti jotain perunkirjoituksessa."

Perintökaaren 20 luvun 11 §
        https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1965/19650040#L20

"Joka perunkirjoituksessa tahallansa salaa tai vilpillisesti ilmoittaa jotakin, tuomittakoon sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Jos asianhaarat ovat erittäin raskauttavat, olkoon rangaistus vankeutta enintään kaksi vuotta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puutu aikuisten juttuihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe