Elokuussa Seelantiin

DimeNZ

G'Day mates!

Olen lähdössä elokuun lopussa Uuteen-Seelantiin working holiday -ohjelmaan kuudeksi kuukaudeksi. Lennot ja viisumi ovat jo plakkarissa. Innosta puhkuen odotan pääseväni laskettelemaan ja surffaamaan saman päivän aikana. U-S on varmasti ainoa paikka jossa sen voi tehdä! En ole ehtinyt miettiä työpaikkoja tai minne päin siellä aion mennä. Kuudessa kuukaudessa ehtii kyllä kiertämään kummankin saaren. Jos joku on käynyt paikanpäällä kertokaa ihmeessä ehdotuksia nähtävyyksistä tai tapahtumista.
Entäpä sitten:
Missä ilmoitellaan kämpistä, mieluiten soluasunnoista, lehdissä, netissä?
Missä olisi sukellusfirmoja ja saisiko niistä ulkomaalainen töitä, olen jonkun verran harrastanut alaa Suomessa

Kirjoitelkaa, jos olette käyneet paikan päällä tai menossa samaan aikaan.

7

4537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päksä

      Hei.

      Olen itsekkin varmaan menossa uuteen seelantiin, mutta lokakuun loppupuolella ainakin näillä näkymin.
      Oletko menossa yksin?
      Koska minä olen ja olen miettinyt samoja asioita noista asunnoista ja työpaikoista ja kaikesta.
      Minä en ole vielä hakenut working holiday viisumia, mistä kautta olet se hakenut?
      Olen nimittäin katsellut esitteitä allianssilta ja work and traveliltä.
      Kumpikohan olisi parempi? Vai olisiko vielä lisää vaihtoehtoja?
      Mutta vastailkaa ja odotan itsekkin todella mielenkiinnolla matkaani sinne.

      • DimeNZ

        Yksin on lähdettävä, kun yleensä matkustamisesta kiinnostunut kaverini ei suostunut lähtemään mukaan. Tekee muka lopputyötään :)

        Ensimmäisenä kävin kyselemässä Ultima travelsin kautta heidän Work & Travel -ohjelmaansa. Sitä kautta matkustamisessa olisi monta etua, tärkeimpänä 24/7 hätäpuhelin. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, kun näin lentolippujen hinnat (alk. 2300 €).

        Päätin tehdä asiat yksinkertaisemmin selailin U-S:nin maahanmuuttoviraston sivuja http://www.immigration.govt.nz (etsi Working Holiday) ja laitoin hakupaperit ja passin suoraan Hollantiin Uuden-Seelannin Euroopan konttoriin. Sieltä tuli todella nopeasti (< 4 päivää) passi takaisin, jossa oli kiinnitettynä viisumi.

        STA-travelsilla on vielä tämän viikon voimassa todella halvat lennot Aucklandiin (alk. 1113€). Tietenkään aina ei kannata hankkia halvinta, mutta Ultimaan verrattuna hinta on puolet vähemmän ja yli jäävällä rahalla elelee monta viikkoa.


      • päksä
        DimeNZ kirjoitti:

        Yksin on lähdettävä, kun yleensä matkustamisesta kiinnostunut kaverini ei suostunut lähtemään mukaan. Tekee muka lopputyötään :)

        Ensimmäisenä kävin kyselemässä Ultima travelsin kautta heidän Work & Travel -ohjelmaansa. Sitä kautta matkustamisessa olisi monta etua, tärkeimpänä 24/7 hätäpuhelin. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, kun näin lentolippujen hinnat (alk. 2300 €).

        Päätin tehdä asiat yksinkertaisemmin selailin U-S:nin maahanmuuttoviraston sivuja http://www.immigration.govt.nz (etsi Working Holiday) ja laitoin hakupaperit ja passin suoraan Hollantiin Uuden-Seelannin Euroopan konttoriin. Sieltä tuli todella nopeasti (< 4 päivää) passi takaisin, jossa oli kiinnitettynä viisumi.

        STA-travelsilla on vielä tämän viikon voimassa todella halvat lennot Aucklandiin (alk. 1113€). Tietenkään aina ei kannata hankkia halvinta, mutta Ultimaan verrattuna hinta on puolet vähemmän ja yli jäävällä rahalla elelee monta viikkoa.

        Hei taas ja kiitos tiedoista!
        pitää käydä selailemassa vaihtoehtoja mitä kannattaisi tehdä.
        Niin minäkin olen koittanut kysellä kavereiltani, että haluaisiko kukaan lähteä, mutta kaikilla on aina omia juttuja!
        mutta kyllähän sitä pärjää yksinkin.

        ajattelin itse olla maassa n. vuoden verran ainakin näillä näkymin, mutta olisihan se hyvä juuri tietää jotain "tuttuja" sieltä sitten kun sinne tulee ja varsinkin suomesta, että olisi hyvä olla yhteydessä sitten enemmän?
        ja oma kämppä olisi hyvä olla olemassa.


      • DimeNZ
        päksä kirjoitti:

        Hei taas ja kiitos tiedoista!
        pitää käydä selailemassa vaihtoehtoja mitä kannattaisi tehdä.
        Niin minäkin olen koittanut kysellä kavereiltani, että haluaisiko kukaan lähteä, mutta kaikilla on aina omia juttuja!
        mutta kyllähän sitä pärjää yksinkin.

        ajattelin itse olla maassa n. vuoden verran ainakin näillä näkymin, mutta olisihan se hyvä juuri tietää jotain "tuttuja" sieltä sitten kun sinne tulee ja varsinkin suomesta, että olisi hyvä olla yhteydessä sitten enemmän?
        ja oma kämppä olisi hyvä olla olemassa.

        Perustin Yahoo groupsiin uuden ryhmän Suomalaiset Uudessa-Seelannissa, jos haluat liittyä sähköpostilistalle meilaa sähköpostiviesti osoitteeseen:
        [email protected]


      • Päksä
        DimeNZ kirjoitti:

        Perustin Yahoo groupsiin uuden ryhmän Suomalaiset Uudessa-Seelannissa, jos haluat liittyä sähköpostilistalle meilaa sähköpostiviesti osoitteeseen:
        [email protected]

        Hei.
        liityin siihen yahoo groupsiin, se on kyllä todella hyvä kun teit sellaisen,mutta ei tässä muutakuin reissua odotellaan :)
        ajattelin tässä vähän ruveta kyselemään, että oletko minkä ikäinen ja oletko mies vai nainen?
        en tässä rupea sen enempää utelemaan kuitenkaan :)


    • Kiwipilot

      Hei,

      Itse muutin neljä viikkoa sitten NZ:iin vaimoni kanssa. Itse aloitin lentäjäopinnot Christchurchissa ja vaimollani on Work & Holiday -viisumi. Asuntoja kannattaa katsella paikallisista lehdistä ja kiint.väl.firmoista. Moni luottaa ns. flatting -vaihtoehtoon, eli suomeksi sanottuna kimppakämppään. Itse asumme Chc:n keskustassa, 3h k kh maksaa 800€ kuussa. Hinta on kova, mutta asunto on paikallisen mittapuun mukaan hieno. Hinta ei ole kallis jos sen vaikka jakaa kolmen henkilön kesken. Vesi ei maksa mitään, sähkö noin 50€ kuussa. Ruoka on halpaa ja ennenkaikkea todella laadukasta.

      Paikalliset ovat mukavia, mutta liikenteen kanssa saa olla tarkkana, eikä vain vasemmanpuoleisuuden kanssa, sillä paikalliset ajavat välillä miten sattuu. Auton ostoa kannattaa harkita jos viipyy maassa yli kaksi kuukautta. Japanilaiset tuontiautot ovat naurettavan halpoja ja bensa maksaa 0,7€ litralta.

      Näin neljän viikon jälkeen voin suositella maata lämpimästi kaikille matkailusta kiinnostuneille.
      Täällä riittää näkemistä ja tekemistä vpitemmäksikin aikaa. Ja sen verran vielä, että täältä asiaa seurattuani nämä W&H -matkoja kauppaavat firmat kyllä vievät aika kohtuuttoman siivun matkan budjetista, sillä fiksu ja avoin ihminen kyllä saa asiansa täällä järjestykseen ja löytää itselleen töitä. Vaimoni koemuksiin perustuen en maksaisi penniäkään em. puljuille.

      Lopuksi haluan sanoa, että jos joku saa menopaluu lipun NZ:iin n.1100€:lla, kannattaa todellakin tarttua tarjoukseen.

    • Uskomatonta

      Siis mä olin Australiassa wtc:n kautta ja lupaukset olivat aivan tyhjiä.. AI että mitä sillä ylimääräisellä tonnilla olisi saanut aikaan mitä niille maksoin. Siis työtakuu mm. 8 tuntia pahvilaatikoiden avaamista ja se oli siinä. Eivät he teille töitä löydä ja ilmaista nettiä surkeilla koneilla joutuu odottamaan 3-4 tuntia, 30 min. saat sitten sitä nettiä käyttää..

      TÄYTTÄ KUSETUSTA!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe