Näköjään ei saa sanoa niin kuin asiat ovat

Anonyymi

Sellaiseksi on mennyt suomalainen yhteiskunta. Ei saa lapsille näyttää mitä kiusaaminen todellisuudessa aiheuttaa, vaan asioita pitää silotella. Vaikka nämä tietyt lapsukaiset ovat niin taidokkaita että päivittäin osallistuvat elinikäisten traumojen tuottamiseen kiusaamalla. Aikuinen traumatisoituu ihan samalla tavalla jos häntä päivittäin haukutaan, tulee nyrkistä ja pelottaa aina mennä työpaikalle, he ovat kuitenkin paremmin suojeltuja, koska esimerkiksi rikosoikeudellinen vastuu koskee aikuisia ja väkivallan tekijä voi saada tuomion sairaista teoistaan! Toisin kuin 13-14vuotias elämän tuhoaja, pääsee kuin koira veräjästä, ilman mitään sanktioita ja tietää tasantarkkaan että haukkuminen ja lyöminen yms on väärin. Joten rikosoikeudellinen vastuu tulisi alentaa 13 ikävuoteen ja laissa kirjattava kiusaaminen kielletyksi. Näin aletaan saavuttamaan enemmän rauhaa kouluihin jos kiusaamisesta rangaistaan laissa kunnolla ja jos jollain aikuisella tai lapsella on mielenterveyshäiriöitä kiusaamisen eli henkisen ja fyysisen väkivallan takia niin se on fakta, että tämmöistä kiusaaminen aiheuttaa ja siinä on turha sitten halveksua että ei tuosta hullusta kannata välittää varsinkin jos on itse ollut aiheuttamassa kiusaamisella mielenterveyshäiriöitä! Se on fakta että kiusaaminen aiheuttaa mielenterveyshäiriöitä ja jopa itsemurhia. Totuus ei pala tulessakaan.

10

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jälleen kerran rivi toisensa jälkeen turhaa huutelua. Ilman mitään konkreettista keinoa ratkaista ongelma. Tietty tuollaisen muutoksen voisi tehdä, mutta tuo aiheuttaisi yhden ison ongelman. Nimittäin poliisi ei voi toimia rankaisijana rikosjutuissa. Nämä pitäisi kaikki viedä yksitellen oikeuteen, ja käsittely siellä voisi venyä pitkäksi. Oikeusistuimet ruuhkautuisivat, koska juttuja tulisi aina vaan lisää. Tuomiot eivät kuitenkaan olisi muuta, kuin sakkoja. Sellainen ihminen, jolla ei tuloja, ei hänelle voida tuomita, kuin pienin mahdollinen sakkorangaistus. Vankeustuomioon vaaditaan huomattavasti isompaa rikosta. Suomi on kuitenkin sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, että täällä ei pidetä lapsivankeja. Tämä sinun ideasi nimenomaan liippaa läheltä sitä, ja rikkoisi todennäköisesti tätä sopimusta. Asia ei ole todellakaan ole niin mustavalkoinen, kuin annat ymmärtää. Kasva vielä muutama vuosi, ja opi ymmärtämään asioiden yhteys.

      • Anonyymi

        No mitäpä itse ehdotat ongelman ratkaisuksi?

        Pitäisi jäädä rikosrekisteriin jokin pysyvä merkintä, joka vaikeuttaisi esimerkiksi unelma ammatin saamista... niin sitten ehkä nuoret alkaisi miettimään että kannattaako kiusata

        Minun tekstini ei ollut mitään turhaa huutelua, vaan omien tunteiden purkamista, näyttämällä totuuden siitä miten paljon kiusaaminen satuttaa ja ehkä näin saisin vedottua myös kiusaajien tunteisiin ja saada edes muutaman kiusaajan lopettamaan toimintansa. Kirjoitin tänne aiemmin useammat pitkät tekstit, mutta koko keskustelu poistettiin vaikka siinä ei mielestäni mitään epäasiallista ollut. Kovin sanakääntein kirjotin kyllä, mutta en edes ymmärrä miksi pitäisi lässyttää ihmiselle joka päivästä toiseen tuhoaa toisen elämää ja kyllä nuoretkin ansaitsee saada asioista totuudenmukaisen kuvan, ei heitä tarvitse suojella totuudelta vaikka se olisi miten raaka. Tämä on minun mielipide ja mielestäni ainut oikea, koska vain tuomalla totuus julki voidaan saada aitoja muutoksia aikaan! Shitin jauhaminen ei auta.

        Kiusaajien tulisi myöskin aina joutua vaihtamaan koulua, eikä kiusattujen. Joten ehkä se kun yksi kiusaajista tippuu ringistä pois, niin saa myös muut lopettamaan kiusaamisen koska eivät halua itse samaa kohtaloa ja se tuntuu surkealta kun ystäväporukka hajoaa.

        Koskelan tapaus oli liikaa ja eikä ainut, joten jo ihan siksi vaaditaan laki kouluväkivaltaa vastaan ja tuntuvat sanktiot.

        Mutta veikkaan, että kiusaaminen ei ikinä lopu täysin. Tänne syntyy aina häiriintyneitä yksilöitä jotka kokevat oikeudekseen tehdä muiden elämästä helvetin, eivät piittaa siitä että uhrin elämä on yhtä arvokas kuin hänenkin. Sitten ihmiset joiden elämä on pilattu väkivallalla, joko selviävät siitä tai jäävät ikuisesti sairaiksi ja katkeriksi. :( tää on ihan sairasta että maailman pitää olla tälläinen...

        Ei minun tarvitse kasvaa enää, löytyy päästä aikuisen aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäpä itse ehdotat ongelman ratkaisuksi?

        Pitäisi jäädä rikosrekisteriin jokin pysyvä merkintä, joka vaikeuttaisi esimerkiksi unelma ammatin saamista... niin sitten ehkä nuoret alkaisi miettimään että kannattaako kiusata

        Minun tekstini ei ollut mitään turhaa huutelua, vaan omien tunteiden purkamista, näyttämällä totuuden siitä miten paljon kiusaaminen satuttaa ja ehkä näin saisin vedottua myös kiusaajien tunteisiin ja saada edes muutaman kiusaajan lopettamaan toimintansa. Kirjoitin tänne aiemmin useammat pitkät tekstit, mutta koko keskustelu poistettiin vaikka siinä ei mielestäni mitään epäasiallista ollut. Kovin sanakääntein kirjotin kyllä, mutta en edes ymmärrä miksi pitäisi lässyttää ihmiselle joka päivästä toiseen tuhoaa toisen elämää ja kyllä nuoretkin ansaitsee saada asioista totuudenmukaisen kuvan, ei heitä tarvitse suojella totuudelta vaikka se olisi miten raaka. Tämä on minun mielipide ja mielestäni ainut oikea, koska vain tuomalla totuus julki voidaan saada aitoja muutoksia aikaan! Shitin jauhaminen ei auta.

        Kiusaajien tulisi myöskin aina joutua vaihtamaan koulua, eikä kiusattujen. Joten ehkä se kun yksi kiusaajista tippuu ringistä pois, niin saa myös muut lopettamaan kiusaamisen koska eivät halua itse samaa kohtaloa ja se tuntuu surkealta kun ystäväporukka hajoaa.

        Koskelan tapaus oli liikaa ja eikä ainut, joten jo ihan siksi vaaditaan laki kouluväkivaltaa vastaan ja tuntuvat sanktiot.

        Mutta veikkaan, että kiusaaminen ei ikinä lopu täysin. Tänne syntyy aina häiriintyneitä yksilöitä jotka kokevat oikeudekseen tehdä muiden elämästä helvetin, eivät piittaa siitä että uhrin elämä on yhtä arvokas kuin hänenkin. Sitten ihmiset joiden elämä on pilattu väkivallalla, joko selviävät siitä tai jäävät ikuisesti sairaiksi ja katkeriksi. :( tää on ihan sairasta että maailman pitää olla tälläinen...

        Ei minun tarvitse kasvaa enää, löytyy päästä aikuisen aivot.

        "Ei minun tarvitse kasvaa enää, löytyy päästä aikuisen aivot."

        Btw... Aikuisten etenkin pitäisi osata kehittyä ja kasvaa. Tuo on se asenne mikä pahentaa yhteiskuntaa eniten, kun aikuisilla on sellainen asennevamma, ettei heidän tarvitse kasvaa tai kehittyä. Oli aihe mikä hyvänsä. Heidän ei tarvitse tehdä tai muuttaa mitään, etenkään itsessään, koska he ovat aikuisia.
        He ajattelevat, että varsinkaan nuoria (/teinejä) ei pidä kuunnella, koska ne eivät ole aikuisia vaan päättävät mitä nuoret on TAI päätetään nuorten asioista - kuin ne olisi vähempiarvoisempi laji tai vain villiä karjaa.
        Nuorikin on tarkoituksella aikuisilla keskustelussa laaja termi niin voi sitten syyttää toista vain nuoreksi ja tyhmäksi, kuten esim tässä teidän lyhyessä keskustelussa tapahtui näin "Kasva vielä muutama vuosi, ja opi ymmärtämään asioiden yhteys."

        Molemmat olette aikuisia joista on enemmän haittaa kuin hyötyä noilla perus asenteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäpä itse ehdotat ongelman ratkaisuksi?

        Pitäisi jäädä rikosrekisteriin jokin pysyvä merkintä, joka vaikeuttaisi esimerkiksi unelma ammatin saamista... niin sitten ehkä nuoret alkaisi miettimään että kannattaako kiusata

        Minun tekstini ei ollut mitään turhaa huutelua, vaan omien tunteiden purkamista, näyttämällä totuuden siitä miten paljon kiusaaminen satuttaa ja ehkä näin saisin vedottua myös kiusaajien tunteisiin ja saada edes muutaman kiusaajan lopettamaan toimintansa. Kirjoitin tänne aiemmin useammat pitkät tekstit, mutta koko keskustelu poistettiin vaikka siinä ei mielestäni mitään epäasiallista ollut. Kovin sanakääntein kirjotin kyllä, mutta en edes ymmärrä miksi pitäisi lässyttää ihmiselle joka päivästä toiseen tuhoaa toisen elämää ja kyllä nuoretkin ansaitsee saada asioista totuudenmukaisen kuvan, ei heitä tarvitse suojella totuudelta vaikka se olisi miten raaka. Tämä on minun mielipide ja mielestäni ainut oikea, koska vain tuomalla totuus julki voidaan saada aitoja muutoksia aikaan! Shitin jauhaminen ei auta.

        Kiusaajien tulisi myöskin aina joutua vaihtamaan koulua, eikä kiusattujen. Joten ehkä se kun yksi kiusaajista tippuu ringistä pois, niin saa myös muut lopettamaan kiusaamisen koska eivät halua itse samaa kohtaloa ja se tuntuu surkealta kun ystäväporukka hajoaa.

        Koskelan tapaus oli liikaa ja eikä ainut, joten jo ihan siksi vaaditaan laki kouluväkivaltaa vastaan ja tuntuvat sanktiot.

        Mutta veikkaan, että kiusaaminen ei ikinä lopu täysin. Tänne syntyy aina häiriintyneitä yksilöitä jotka kokevat oikeudekseen tehdä muiden elämästä helvetin, eivät piittaa siitä että uhrin elämä on yhtä arvokas kuin hänenkin. Sitten ihmiset joiden elämä on pilattu väkivallalla, joko selviävät siitä tai jäävät ikuisesti sairaiksi ja katkeriksi. :( tää on ihan sairasta että maailman pitää olla tälläinen...

        Ei minun tarvitse kasvaa enää, löytyy päästä aikuisen aivot.

        Tätä ongelmaa ei yksi tai kaksi ihmistä pysty ratkaisemaan. Ongelma on ollut olemassa lähes niin pitkään, kun on ollut ihmisiä. Aina on joku tehnyt toiselle jotain vääryyttä. Tämä sivusto ei ole sieltä parhaasta päästä käsitellä vakavia asioita, koska suurin osa viesteistä on pelkkää provoilua. Ylläpitoa, kun ei tee ihmiset vaan automatiikka, mikä toimii tiettyjen sääntöjen perusteella. Esim. yksi voi olla se, että jostain viestistä tulee riittävän monta ilmoitusta, se poistetaan. Lakimuutokset eivät ole kuitenkaan mitään läpihuutojuttuja. Esim. kansalaisaloitteen pitää saada 50 000 allekirjoitusta, että se etenee eduskunnan käsittelyyn. Aika isosta määrästä on kyse. Tuo reitti voisi olla parempi, kuin sekopäiden täyttämä S24. Ei kukaan näitä viestejä lue vakavasti/tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ongelmaa ei yksi tai kaksi ihmistä pysty ratkaisemaan. Ongelma on ollut olemassa lähes niin pitkään, kun on ollut ihmisiä. Aina on joku tehnyt toiselle jotain vääryyttä. Tämä sivusto ei ole sieltä parhaasta päästä käsitellä vakavia asioita, koska suurin osa viesteistä on pelkkää provoilua. Ylläpitoa, kun ei tee ihmiset vaan automatiikka, mikä toimii tiettyjen sääntöjen perusteella. Esim. yksi voi olla se, että jostain viestistä tulee riittävän monta ilmoitusta, se poistetaan. Lakimuutokset eivät ole kuitenkaan mitään läpihuutojuttuja. Esim. kansalaisaloitteen pitää saada 50 000 allekirjoitusta, että se etenee eduskunnan käsittelyyn. Aika isosta määrästä on kyse. Tuo reitti voisi olla parempi, kuin sekopäiden täyttämä S24. Ei kukaan näitä viestejä lue vakavasti/tosissaan.

        Totta. Varsinkin kun täällä on yksi s.alla, joka on karilla miehensä kanssa vuosia vanhoollisuskollaan missioinut omaan pussiin muka kiusattujen puolella. Yrittäen kerätä vain omia lampaitaan, niin ei mihinkään voi luottaa tai mitään ottaa tosissaan tässä aiheessa.
        Haavoittuneet on liian usein helppo kohde monelle, siksi pedaritkin pyörii täällä metsästämässä kun ei ole kaiken lisäksi edes mitään valvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Varsinkin kun täällä on yksi s.alla, joka on karilla miehensä kanssa vuosia vanhoollisuskollaan missioinut omaan pussiin muka kiusattujen puolella. Yrittäen kerätä vain omia lampaitaan, niin ei mihinkään voi luottaa tai mitään ottaa tosissaan tässä aiheessa.
        Haavoittuneet on liian usein helppo kohde monelle, siksi pedaritkin pyörii täällä metsästämässä kun ei ole kaiken lisäksi edes mitään valvontaa.

        Kaikki kiusaajat rikosvastuuseen. Kovempia tuomioita vaan kiusanhengille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Varsinkin kun täällä on yksi s.alla, joka on karilla miehensä kanssa vuosia vanhoollisuskollaan missioinut omaan pussiin muka kiusattujen puolella. Yrittäen kerätä vain omia lampaitaan, niin ei mihinkään voi luottaa tai mitään ottaa tosissaan tässä aiheessa.
        Haavoittuneet on liian usein helppo kohde monelle, siksi pedaritkin pyörii täällä metsästämässä kun ei ole kaiken lisäksi edes mitään valvontaa.

        Uskovaisille on lopulta aika helppo laittaa se luu kurkkuun, tai ainakin saada ne suuttumaan oikein kunnolla. Ei tarvitse, kuin pikkuisen tökkiä ja härnätä. Mulle ei ole jehovat tai muutkaan uskaltautuneet ovelle sen jälkeen, kun menin kerran avaamaan oven lihaveitsi toisessa kädessä. Helvettiäkös tulevat soittamaan kelloa, kun olin ruokaa laittamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisille on lopulta aika helppo laittaa se luu kurkkuun, tai ainakin saada ne suuttumaan oikein kunnolla. Ei tarvitse, kuin pikkuisen tökkiä ja härnätä. Mulle ei ole jehovat tai muutkaan uskaltautuneet ovelle sen jälkeen, kun menin kerran avaamaan oven lihaveitsi toisessa kädessä. Helvettiäkös tulevat soittamaan kelloa, kun olin ruokaa laittamassa.

        Oli lähellä ettet saanut turpaasi.

        Jahve


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli lähellä ettet saanut turpaasi.

        Jahve

        Lähetkö kokeilemaan sen suhteen?


    • Anonyymi

      Sananvapaus ei tarkoita sitä, että mitä tahansa saa sanoa.
      Sananvapauteen kuuluu vastuu.
      Jokaisen kunnia ja yksityiselämä on turvattu myös perustuslaissa.
      Sananvapauteen kuuluu kärjekkäiden, provosoivien ja jopa loukkaavien ilmaisujen esittäminen, kunhan ei ylitetä sitä, mitä voidaan pitää yleisesti hyväksyttävänä.

      Törkyturpia on aina ollut, mutta heilläkin on vastuu sanomisistaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe