Koti pysyy siistinä, kunhan siivoaa heti sotkunsa pois. Itse olen tätä ajattelutapaa noudattanut aina, ja ottaa jostain syystä kupoliin sellaiset ihmiset, jotka kerää tiskivuoren, yms sotkua monta päivää, ennen kuin pitävät ns siivouspäivän, ja sitten smaa sotkeminen alkaa jälleen. Mitä se on, laiskuutta?
Esim nyt vaikkapa kahvinkeitin. Minä huuhtelen pannun heti kun kahvit on juotu, ja samalla heitän suodatinpussin ja purut roskikseen, sekä virautan suodatinsuppilon. Ja näin kahvinkeitin on puhtaana seuraavaa käyttökertaa varten.
Yllättävän monella on tapana jättää kahvit sinne pannuun ja suodatinpussi puruineen sinne suppiloon. Sitten kun seuraavan kerran keität kahvia, niin pitää ensin pestä pannu ja sitten putsata suodatin ja purut pois, ja vasta sitten pääsee kahvinkeittopuuhiin. Joskus olen yhden kaverin luona nähnyt homehtuneet kahvinpurut suodattimessa, kun ei ollut viikkoon keittänyt kahvia.
Yleensä tuollainen kahvinkeittimen käyttötyyli heijastuu myös muuhun siivoustapoihin. Kaikessa näkyy, että siivoaminen siirretään tuonnemmaksi. Esim roskapussi viedään eteiseen haisemaan mutta ei roskikseen asti. Astioita kerätään tiskivuoreksi ja konetta ei jakseta heti tyhjätä. Vaatteita lojuu lattialla, pyykkikori on täynnä likaisia pyykkejä. Ketsuppitahroja on pöytätasoilla, ruoanmuruja lattialla, vain siksi koska heti ei huvita siivota.
Itse siivoan kaiken aina samantien, en kerää astioita pöydille, vaan laitan suoraan tiskikoneeseen. Pieni vaiva, eikä tarvi pitää erikseen siivouspäiviä. Ja ärsyttää suunnattomasti kaikki laiskat sotkijat, en ymmärrä sellaista tyyliä. Miksi ei voi siivota heti, kun se on silloin kaikkein helpointa ja pienin vaiva.
Kodin siistinä pysyminen
Anonyymi
1
130
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä sinä.
Vinkkinä: muiden ihmisten sotkuiset asunnot ja ikävät tavat lakkaavat ärsyttämästä sinua kun pysyt jatkossa kotonasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505237Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.753020Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3041580Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751204Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781146Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391124Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611095- 1301082
- 1711064
- 49944