Koti pysyy siistinä, kunhan siivoaa heti sotkunsa pois. Itse olen tätä ajattelutapaa noudattanut aina, ja ottaa jostain syystä kupoliin sellaiset ihmiset, jotka kerää tiskivuoren, yms sotkua monta päivää, ennen kuin pitävät ns siivouspäivän, ja sitten smaa sotkeminen alkaa jälleen. Mitä se on, laiskuutta?
Esim nyt vaikkapa kahvinkeitin. Minä huuhtelen pannun heti kun kahvit on juotu, ja samalla heitän suodatinpussin ja purut roskikseen, sekä virautan suodatinsuppilon. Ja näin kahvinkeitin on puhtaana seuraavaa käyttökertaa varten.
Yllättävän monella on tapana jättää kahvit sinne pannuun ja suodatinpussi puruineen sinne suppiloon. Sitten kun seuraavan kerran keität kahvia, niin pitää ensin pestä pannu ja sitten putsata suodatin ja purut pois, ja vasta sitten pääsee kahvinkeittopuuhiin. Joskus olen yhden kaverin luona nähnyt homehtuneet kahvinpurut suodattimessa, kun ei ollut viikkoon keittänyt kahvia.
Yleensä tuollainen kahvinkeittimen käyttötyyli heijastuu myös muuhun siivoustapoihin. Kaikessa näkyy, että siivoaminen siirretään tuonnemmaksi. Esim roskapussi viedään eteiseen haisemaan mutta ei roskikseen asti. Astioita kerätään tiskivuoreksi ja konetta ei jakseta heti tyhjätä. Vaatteita lojuu lattialla, pyykkikori on täynnä likaisia pyykkejä. Ketsuppitahroja on pöytätasoilla, ruoanmuruja lattialla, vain siksi koska heti ei huvita siivota.
Itse siivoan kaiken aina samantien, en kerää astioita pöydille, vaan laitan suoraan tiskikoneeseen. Pieni vaiva, eikä tarvi pitää erikseen siivouspäiviä. Ja ärsyttää suunnattomasti kaikki laiskat sotkijat, en ymmärrä sellaista tyyliä. Miksi ei voi siivota heti, kun se on silloin kaikkein helpointa ja pienin vaiva.
Kodin siistinä pysyminen
Anonyymi
1
59
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä sinä.
Vinkkinä: muiden ihmisten sotkuiset asunnot ja ikävät tavat lakkaavat ärsyttämästä sinua kun pysyt jatkossa kotonasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019