Lekalleko hommia?

Fujitsu

Onko muille käynyt näin? Ja mikä nyt avuksi kun ei läppäri enää avaudu millään? Kävi nääs silleen, että viime perjantai/lauantaina kun käytin Trend Micron virusscanneria netistä, niin sehän jumitti koko koneen. Tästä aiheesta uutisoi MikroPc sähkeissään http://mikropc.net/uutiset/index.jsp?categoryId=atk&day=20050426#w200504260047437908 ja mullehan kävi just niin että kone meni aivan juntturaan.
Oisko kellään vielä vinkkiä, miten saan koneen taas toimimaan? Trend Micro tuskin auttaa kuitenkaan tässä tilanteessa. Toisaalta tässä oli taas opetuskin, että älä luota ilmaisohjelmiin sillä hyväähän ei voi saada halvalla saati sitten ilmaiseksi ;)

6

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkiz

      ...huonoja ole. Löytyy niitä vikoja, vikoj,voki maksullisistakin. Mullakin on ollut esim. ZA:n ilmainen versio jo kuusi vuotta eikä ole ongelmia ollut. Ei kyllä muidenkaan kanssa.
      Jotkut ohjelmat eivät toistensa kanssa pelaa kunnolla, oli sitten ilmainen tai maksullinen.

      • Fujitsu

        Niin, eivätpä toki kaikki, mutta mulla vaan sattuu olemaan huonoa tuuria kuukauden sisällä jo toisesta, jolla olen saanut koneen sekaisin. Ensimmäinen oli Tune Up Utilities tai jotain sinne päin ja nyt tämä. No sehän on vaan sitä huonompaa tuuria. Onhan niitä aina ennenkin ollut maanantaiyksilöitä, koska niitä ihmiset tekevät.

        Mutta siihen peruskysymykseen palatakseni vielä, se koneen käynnistysongelma vaivaa ikävä kyllä vieläkin. Siihen jos jollain olisi apua, niin olisin taas ikionnellinen.

        Olenkohan vähän addiktoitunut?


    • CrackerZ

      Oletko kokeillut buuttausta vikasietotilaan tai CD:ä. (Oletan nyt, että käyttiksenä on XP)

      • Kiitos CrackerZ vinkistäsi. Ennen tämän yhteyden avaamista oli tuokin mahdollisuus mielessäni eli kai jokin telepaattinen olettamus kanssasi ja vieläpä melkein samaan aikaan kun sinä viestisi laitoit sivulle.

        Ja sitten siihen olettamukseesi, se on tietysti nykyajan mukainen, sillä eihän kukaan modernin tietokonemaailman jo tuttipulloiästä saakka imeneenä voi kuvitellakaan, että kenelläkään enää olisi käytössä fossiiliajoilta W98 tai jopa W95. Sillä olen pärjännyt, ja sitäkin olen käyttänyt alusta lähtien isdn-yhteyden kanssa moitteettomasti noin kahdeksan vuoden ajan. Mutta nyt laajakaistan tullessa kuvaan, alkaakin vaikeudet tulla kuvaan. Uskokaa tai älkää, tämäkin teksti on teille välittynyt teille tällä kymmenvuotiaalla 'reliikillä' ;) eikä ole tarvinnut viruksia niillä yhteyksillä imuttaa koneelleen.

        Näistä kokemuksista johtuen selvä päätelmä on ollutkin, että autoinsinöörit ovat it-insinöörejä viisaampia. No miksikö, hehän osaavat vuodesta toiseen suunnitella toimivia autoja, jotka sentään vielä sadan vuoden ensikokemustenkin jälkeen kulkevat pyörillä ja vieläpä pyöreillä sellaisilla sekä aina vaan maan pinnallakin ;) Pää pilvissä kulkevat it-insinöörit ja -nörtit ovat aina kaiken uuden viehätyksen huumassaan luoneet uusia järjestelmiä, jotka eivät kuitenkaan hyvin toimi vanhempien järjestelmien kanssa. Olenkohan paljonkin väärässä?


      • CrackerZ
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Kiitos CrackerZ vinkistäsi. Ennen tämän yhteyden avaamista oli tuokin mahdollisuus mielessäni eli kai jokin telepaattinen olettamus kanssasi ja vieläpä melkein samaan aikaan kun sinä viestisi laitoit sivulle.

        Ja sitten siihen olettamukseesi, se on tietysti nykyajan mukainen, sillä eihän kukaan modernin tietokonemaailman jo tuttipulloiästä saakka imeneenä voi kuvitellakaan, että kenelläkään enää olisi käytössä fossiiliajoilta W98 tai jopa W95. Sillä olen pärjännyt, ja sitäkin olen käyttänyt alusta lähtien isdn-yhteyden kanssa moitteettomasti noin kahdeksan vuoden ajan. Mutta nyt laajakaistan tullessa kuvaan, alkaakin vaikeudet tulla kuvaan. Uskokaa tai älkää, tämäkin teksti on teille välittynyt teille tällä kymmenvuotiaalla 'reliikillä' ;) eikä ole tarvinnut viruksia niillä yhteyksillä imuttaa koneelleen.

        Näistä kokemuksista johtuen selvä päätelmä on ollutkin, että autoinsinöörit ovat it-insinöörejä viisaampia. No miksikö, hehän osaavat vuodesta toiseen suunnitella toimivia autoja, jotka sentään vielä sadan vuoden ensikokemustenkin jälkeen kulkevat pyörillä ja vieläpä pyöreillä sellaisilla sekä aina vaan maan pinnallakin ;) Pää pilvissä kulkevat it-insinöörit ja -nörtit ovat aina kaiken uuden viehätyksen huumassaan luoneet uusia järjestelmiä, jotka eivät kuitenkaan hyvin toimi vanhempien järjestelmien kanssa. Olenkohan paljonkin väärässä?

        Noo tässä räpelletty jo DOS:a ja wintoosa 3.0 lähtien :D


      • CrackerZ kirjoitti:

        Noo tässä räpelletty jo DOS:a ja wintoosa 3.0 lähtien :D

        Niinhän se onkin, että ne tekee jotka hyvin osaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe