Nyt kun viljastakaan ei oikein saa kunnon hintaa niin eikös se kannattaisi jatkojalostaa ne ohrat ja laittaa mäski käymään.
Kunnasta osaajista ei ole pulaa. Senverran eri keittäjien tuotoksia olen maistanut ja joskus ihan juonuitkin että tästä ei homma jää kiinni.
Pytty porisemaan ja joku markkinoimaan tuotetta. Kun panostetaan tarpeeksi laatuun ja saadaan se pontikan perusmaku enempi taka-alalle niin johan avot kyllä maistuu. Nyt tarkoitan siis ihan laillista toimintaa tässä.
Luvat kuntoon ja silleen.
Uskovaisiakaan ei kunnassa ole haitaksiasti jotka sotkisi bisnestä.
Pontikankeitto
8
220
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa !
- Anonyymi
Eikös tällaista tehdä jo Koskenkorvalla!
Näyttäisi vain olevan huonolaatuista,kun ei mene kaupan.
Mutta tämä viljanviljeleminen ei niin huono ajatus olekkaan,jokainen voisi
viljellä omia autiopeltojaan ja myydä viljansa pystyyn,viljan ostajalle.
joka välittää vijat sitteen omille ostajilleen.Sadot saatavat jäädä 1h/2,500kg
on tämäkin tulo kotiapäin.
Osuuskuntaa vain pukkaa................. - Anonyymi
Ja isot tukiaiset yhteiskunnalta päälle.
- Anonyymi
Maksaako yhteiskunta tukiaisia?
Eikö Suomen valtio olekaan lopettanut Maito ja Viljely tukien maksamista tuotantotiloille.
Olen olettanut niiden maksun menneen EU:lle jolloin niitä anotaan.
Suomi varmaankin hyötyi näistä vienti ja tuonti tuista.
Varmaankin näitä autiotilojen peltoja kuvataan taivaalta käsin ja tuotantotilat saavat niistä
jonkunlaisen hyödyn ,joko joutomaina tai muutoin.Niiden seuranta saattaa olla retuperällä.
Tuollaiset 2.3ha peltotilat sulautuu hyvinkin joukkoon,varsinkin jakamattomina.
Seurataanko näistä maksettavia vuokriakaan kovin perustellusti.tuskin näistä mitään tuki
maksellaan.Taitaa olla liianpieni ha/koko.
Ps.Keskustako se yritti ottaa tukia molemmista EU:lta ja Suomen valtiolta yhtäaikaa ja nyt näyttää siltä että ovat kortisto-asiakkaita suurimmalta osin. Olisiko näin!
- Anonyymi
.utta kepu ja vihreät tulevat väliin
- Anonyymi
Maalimassa näkee nälkää 24miljoonaa ihmistä.Missä on Suomen päätäjät,joiden tulisi vaikuttaa Suomalaiseen viljanttuotantoon EU:n kautta.
- Anonyymi
Ei viiden miljoonan asukkaan Suomi voi koko maailmaa pelastaa, vaikka Ohisalo niin haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viiden miljoonan asukkaan Suomi voi koko maailmaa pelastaa, vaikka Ohisalo niin haluaa.
Vaan saataisi tämä viljankylvö tuloja tuottaa ja samalla auttaa Suomalaista kasvattamalla
kuntia ja kylijä.Suomessa oli näitä aikoja jolloin "Vilja ja Voi vuoret oikein kukoisti.
Olisi hyvä että saataisiin ,tuottamattomat pellot tuottamaan muutakin kuin "hiilinieluina"
joista näyttää että nyt niistä ei makseta mitään.Näyttää siltä että metsätkin kaadetaan,euro-ahneiden, maanomistajien taskuun jotka lapsineen odottaa "Hiilinielujen aukeamista taimikoin.Joo Maalimaa ei voi pelastaa vaan itsensä voisi.Näyttää kumminkin siltä että Suomalaiset syövät toisiansa ,viisaudessaan.!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882