Milloin tamponit tytölle?

Anonyymi

Hei, olen 39 vuotias nainen ja minun tyttärelläni alkoi menkat 10 v. Tällä hetkellä hän on 11 ja on tähän mennessä käyttänyt vain siteitä. Mietin että milloin kertoisin tamponeista ja että voisiko hän käyttää niitä jo. Itse en saanut menkoista tietoa kun äitini menehtyi kun olin neljä.
Kiitos nyt jo avusta

9

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siteet tuon ikäiselle paras vaihtoehto.
      Tamponit ovat epämiellyttäviä.

    • Anonyymi

      Nykyajan 11-vuotias tyttö tuskin on pelkän äidin valistuksen varassa.

      Joka tapauksessa siteet on paras noin nuorelle. Tamponeiden aika on, kun tyttö itse niitä haluaa kokeilla.

    • Anonyymi

      Ei tamponeja! Markkinoilta löytyy kuukautisalushousuja eli menkkapikkareita ja sitten myös kuukuppeja. Moni nuori käyttää menkkapikkareita.

      • Anonyymi

        Pikkari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkari?

        eli pikkuhousut,alushousut. Menkkapikkuhousja myydään esim prismassa


    • Anonyymi

      Olen 40 v mies, luen juttujanne enkä osaa sanoa mitään asian eteen.

      Minun tekee mieli vitsailla aiheesta, mutta en aio tehdä niin.

      Toivotan kuitenkin onnea ja menestystä.

      Minä en ole törmännyt sellaiseen ongelmaan.

      • Anonyymi

        Sanon kuitenkin, että käyttäisin vain siteitä, vaikka olen mies.
        Side kuulostaa paremmalta kuin tamponi.


    • Anonyymi

      Itse antaisin tytön itse päättää, mitä haluaa kuukautissuojana käyttää.
      11-vuotiaalle kyllä ne siteet taitaa olla paras vaihtoehto.

      Uskoisin, että tytöt juttelevat myös ystävien kanssa keskenään näistäkin asioista, ainakin jo n. 40 vuotta sitten juteltiin, ja se oli vielä erilaista aikaa, vaikeampaa puhua aroista asioista.
      Nykyajan lapset ja nuoret ovat hyvinkin valveutuneita, me aikuiset ei sitä aina osata ajatella silleen.

    • Anonyymi

      Ilman muuta. Itse olen nyt 19 ja oli ihan kauheaa kun menkat alkoi 9 ja äitini kertoi tamponeista vasta kun olin 15. Käytin niitä salaa jo 11 eteempäin, koska ne ovat helpompia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe