On ihmisiä, jotka eivät kestä olla väärässä – eivät, vaikka he ainaisella oikeassa olemisen halullaan vaarantaisivat hienoja ihmissuhteita. Päteminen ei ole sen arvoista. Tunnetko (ainakin joskus) sisälläsi pakottavaa tarvetta todistaa että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä ?
(Kysymys on lainattu ja moneen kertaan muokattu ainakin 25:stä nettipalstasta ja kirjoituksesta ;)
Onko sinulla tarve päteä ja olla aina kaikessa oikeassa ?
21
57
Vastaukset
Jos koen, että olen jossain asiassa oikeassa, niin totta kait pidän pääni.
Mutta hyvin keposta on myös myöntää ja tunnustaa virheeni, jos paljastuu, että olenkin ollut väärässä. Ei ihmissuhteeni ole moisesta vaarantuneet,
Oikeastaan en ymmärrä, miten ne voisi moisesta asiasta vaarantua.
Tietysti kannattaa muistaa se, että sanalla päteä on monen monituista synonyymiä Suomenkin kielessä.
Jos haluaa tuoda esille asian oikean laidan,, ei se ole brassailua tai pröystäilyä tai pöyhkeilyä jne.- Anonyymi
Pahinta varmaan on ymmärtää ja oppia, että on luullut olevansa varma asiasta, mutta se onkin todistettu vääräksi. On myönnettävä itselleen virhe. Se on paha paikka. 😣
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahinta varmaan on ymmärtää ja oppia, että on luullut olevansa varma asiasta, mutta se onkin todistettu vääräksi. On myönnettävä itselleen virhe. Se on paha paikka. 😣
Mkr.Ei se ole kuin normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa, yksi tietää yhden asian ja toinen toisen, ei kukaan kaikkea voi tietää.
Nyt meillä on tämä google, josta voi tarkistaa asioita joista on keskustelussa erimielisyyksiä.
Mielipiteet saa tietysti jokainen omansa pitää, niistä on turhaa ruveta kinaamaan ja siihen ei googlestakaan ole apua.
- Anonyymi
Kuka myöntäisi olevansa besserwisser ?
Tuota minäkin heti kysyin, Ano 14.30. Kuka tunnustaa olevansa besserwisser ?,,))
Kova paikka on ollut huomata, että oma mielipide jostakin asiasta ei ole useinkaan yleispätevä, osatotuus korkeintaan.
Toisaalta, en siitäkään oikein tykkää, että ne, joilla on "varmat ja oikeat" mielipiteet tulevat opettamaan minua..))
"Olen valmis oppimaan, mutta en välitä tulla opetetuksi", tisi olla itse Churchill joka näin totesi.
- Anonyymi
Palstan opettaja antaa neuvoja mikä on hyvää ja kaunista mutta
vaikenee pätemisestä.- Anonyymi
Odotellllaan, kyllä kirjailijan näkemys pitää saada, ja tietysti myös ”kirjailijan”.
Anonyymi kirjoitti:
Odotellllaan, kyllä kirjailijan näkemys pitää saada, ja tietysti myös ”kirjailijan”.
Sain päteä taas tänään ihan itessei.
Keskipäivällä 4 km sauvakävelyä, jo vain tuli hyvä olo, täsmähoitoa selälle, auttaa, siinä olen oikeassa.
Iltapäivän pädin mimimaailmassani. Villa Kristan terassi sai ensilumen (valkeaa kissanhiekkaa) Jenni ja Komistus nukeille tein talviasut. Varastosta (Rustan pakkauksesta) kaivoin sukset, sauvat ja vesikelkan, lumiukon ja huurteisen puun.
Iltapäivällä elvistelin tekemälläni tonnikala-katkarapupizzalla, (paljon valkosipulia).
Lauantai illan ohje, se auttaa joka vaivaan, sauna ja jämäkät löylyt sekä terassilla kylymä kalja.
Kyllä korppis tietää.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Keskipäivällä 4 km sauvakävelyä, jo vain tuli hyvä olo, täsmähoitoa selälle, auttaa, siinä olen oikeassa.
Iltapäivän pädin mimimaailmassani. Villa Kristan terassi sai ensilumen (valkeaa kissanhiekkaa) Jenni ja Komistus nukeille tein talviasut. Varastosta (Rustan pakkauksesta) kaivoin sukset, sauvat ja vesikelkan, lumiukon ja huurteisen puun.
Iltapäivällä elvistelin tekemälläni tonnikala-katkarapupizzalla, (paljon valkosipulia).
Lauantai illan ohje, se auttaa joka vaivaan, sauna ja jämäkät löylyt sekä terassilla kylymä kalja.
Kyllä korppis tietää.Älä syö vehnää maha kasvaa
Saat savipuolen ja suolisolmun
Tonnikala on opiskelijamössöä - Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Kyllä korppis tietää.Pidä se kaljasi , kiljusi ja poikaystäväsi terassi, EVVK !!
Köyhän ruokaa tonnikala, olkoon vaikka kaurapuuron seassa.
- Anonyymi
Ei. Mutta varmaan 'esiintymis'tyylini on sellainen, että jotkut luulevat niiin. - Nm. Erimielinen
- Anonyymi
Tietäminen on sitä että tietää hakea oikeaa asiaa ei googlaamista
Googlaa
Mitä pitäisi tehdä, että saisi rahojaan takaisin, kun niitä on ahdettu Italiaan elvytyksenä - Anonyymi
En. Minä olen se joka hakee nurkkapaikan tilaisuudet tai juhla hetket tai eläkeläiskerhot.Täysin sivulisena näkymättömänä olen.Meitä on moneen junaan ihmisiä.Ne jotka kulkevat niissä joukoissa jossa saavat näkyvyttä ja ihmisiä jotka sitä näkyvyttä ei tarvitse. Nämä näkyvyyttä hakevat ihmiset:Omaavat todella heikon itse tunnon ja kävelevät hiljaisten yli.
- Anonyymi
Näkyvyyttä hakevat ihmiset on niitä röyhkeitä, jotka luulevat olevansa kaiken keskipiste
ja kaikkien mielenkiinnon kohde. Se olisi äärettömän tärkeää heille. Niin pieni on itsetunto heillä. - Anonyymi
Miksi jossain tilaisuuksissa tai varsinkaan palstoilla tarvitsisi hakea näkyvyyttä ja kuuluvuutta, kun elämä on sisältölrikasta ja antoisaa kokonaisuudessa, sitä ei tarvitse vakuutella. On itsevarmuus ja itsetuntemus kohdillaan tunkematta eturiviin.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jossain tilaisuuksissa tai varsinkaan palstoilla tarvitsisi hakea näkyvyyttä ja kuuluvuutta, kun elämä on sisältölrikasta ja antoisaa kokonaisuudessa, sitä ei tarvitse vakuutella. On itsevarmuus ja itsetuntemus kohdillaan tunkematta eturiviin.
Mikähän Suomen kohtalo olisi EU.ssa jos hyvän itsetunnon omaavat edustajamme olisivat kokouksissa täysin sivullisina, huomaamattomina , nurkkaan vetäytyvinä ja hiljaisina?
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Mikähän Suomen kohtalo olisi EU.ssa jos hyvän itsetunnon omaavat edustajamme olisivat kokouksissa täysin sivullisina, huomaamattomina , nurkkaan vetäytyvinä ja hiljaisina?
Eipä nuo ole saaneetkaan aikaan kuin velkoja ja velvotteita Suomelle. Tyhmyys ei muutu viisaudeksi, vaikka kuinka kovaa ja eturivistä huutaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä nuo ole saaneetkaan aikaan kuin velkoja ja velvotteita Suomelle. Tyhmyys ei muutu viisaudeksi, vaikka kuinka kovaa ja eturivistä huutaa.
Pakko nostaa sinulle hattua, viisas olet paljon viisaampi kuin meidän euro kansanedustajat.
Korppis pipo kourassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman velkaa Suomessa olisi kaatunut yrityksiä.
Ilman yrityksia Suomesta tulisi ent. Neuvostoliitto.
Petteri Orpo totesi eduskunnassa:
"Kerrankin olen samaa mieltä hallituksen kanssa,
Suomen on otettava velkaa".
Orpo tosin teki oharit.
Kun tuli elvytyspaketin äänestyksen aika, hän kehotti puoluettaan äänestämään tyhjää,
ettei "muka" kokoomus haluakaan sitä velkaa,
kun piti kalastella ääniä kunnallisvaaleja varten.
Sen jälkeenkin on haukkunut hallitusta velanotosta,
vaikka halusi yhtä lailla, jos ei enemmänkin sitä velkaa,
koska ajaa yritysten etua ja velka on yritysten etu.
Orpo teki äänestystilanteessa itsestään raukkamaisen opportunistisen nilkin.
- Anonyymi
Osa ihmisistä ei ole koskaan väärässä omasta mielestään.
- Anonyymi
Ei tänäänkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3194133Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3152555- 692240
- 791881
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4131644MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311419Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2111270Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221228"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341202- 661153