Expected kenneli

Anonyymi

Olisiko kokemuksia kennelistä. Muutakin kuin niitä dm sairaus tai kantajuus?

13

2562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En luota.

    • Anonyymi

      Helsinkissäkö kasvattaa vai joensuun lähellä? soittamaalla kaiketi selvii. olosuhteen..... ainakin voi kysyä että onko ..... hmm millaiset hmmm

      • Anonyymi

        Ei varmaan kannata miettiä muiden asioita jollei osaa edes äidinkieltään ja joka topaan pitää käydä vihjomassa ja hokemassa mystisesti "hmmm".

        Mitähän sinullekaan kenenkään asiat kuuluvat?
        Mitäköhän järkeviä sellaiset itse muka tietävät jotka eivät osaa edes äidinkieltään sen vertaa että osaisivat kotimaansa pääkaupungin taivuttaa? Kannattaisiko pitäytyä pois ns koirankasvatusasioista ja muiden asioiden rääpimisestä jollei itsellä ole edes peruskoulun oppimäärä selvästikään hallussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan kannata miettiä muiden asioita jollei osaa edes äidinkieltään ja joka topaan pitää käydä vihjomassa ja hokemassa mystisesti "hmmm".

        Mitähän sinullekaan kenenkään asiat kuuluvat?
        Mitäköhän järkeviä sellaiset itse muka tietävät jotka eivät osaa edes äidinkieltään sen vertaa että osaisivat kotimaansa pääkaupungin taivuttaa? Kannattaisiko pitäytyä pois ns koirankasvatusasioista ja muiden asioiden rääpimisestä jollei itsellä ole edes peruskoulun oppimäärä selvästikään hallussa?

        Koirien kasvatus on julkista "työtä".. ihme avautuminen taas yllä. Totta kai saa ja pitää keskustella julkisesti, ja avoimesti.
        Miksi sun pitää henkilökohtaisuuksiin mennä? eikö ole taitoa asialliseen keskusteluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien kasvatus on julkista "työtä".. ihme avautuminen taas yllä. Totta kai saa ja pitää keskustella julkisesti, ja avoimesti.
        Miksi sun pitää henkilökohtaisuuksiin mennä? eikö ole taitoa asialliseen keskusteluun?

        Puhut avoimen ja asiallisen keskustelun puolesta samalla, kun mustamaalaat kollegoitasi anonyyminä ja ilmiannat eri mieltä olevien kommentit. Luuletko saavasi hyväksyntää kennelpiireissä tällä toiminnalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut avoimen ja asiallisen keskustelun puolesta samalla, kun mustamaalaat kollegoitasi anonyyminä ja ilmiannat eri mieltä olevien kommentit. Luuletko saavasi hyväksyntää kennelpiireissä tällä toiminnalla?

        Minulle, eikä varmaan muillekaan, avaudu tämä kryptinen kirjoitus. Asian vierestä, vahvat ihmiset harvoin hakevat joukkohyväksyntää, -teinit sen sijaan paljonkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien kasvatus on julkista "työtä".. ihme avautuminen taas yllä. Totta kai saa ja pitää keskustella julkisesti, ja avoimesti.
        Miksi sun pitää henkilökohtaisuuksiin mennä? eikö ole taitoa asialliseen keskusteluun?

        Koiria ei kasvata täällä liki kukaan työksi. Niitä on muutama harva Suomessa. :D

        Minusta taasen on ihme avautumista tulla nettiin tekemään kennelkiusaamis-postauksia ja sitten osan rodun ihmisistä tapaan tulla niiden postausten alle itse hokemaan höpöjä ja "hmmm" joka paikkaan. Ja etenkin jos on niin kykenemätön ja osaamaton ihminen itse ettei osaa tuon vertaa edes omaa äidinkieltään kannattaa miettiä onko itse muka mikään osaaja arvostelemaan muiden tavallisia normaaliharrastuksia. Jos sen netti- ja kennelkiusaamisen harrastuksenne sijasta menisitte vähän hoitamaan omia asioitanne eli opiskelemaan äidinkieltänne?

        Jos ei ole kanttia keskustella jalostusasioista nimelläsi ryhmissä eikä ymmärrystä puhu niistä yleistasolla asiallisesti, niin ole hilijaa. Tuskin sinä siellä hmmmsi kanssa mikään olet kenen mielipide voisi ketään kiinnostaakin.


    • Anonyymi

      Olen eri kirjoittaja, mutta kyllä kasvatus ja kasvatusvalinnat on julkista puuhaa niin kauan, kuin http://jalostus.kennelliitto.fi toimii ja on avoinna kaikille. Ja luojan kiitos on ja toivottavasti tulee aina olemaan, vaikkei sekään aina näytä täyttä totuutta.

      Kyllä kenneleistä ja jalostuksesta, jopa niistä huonoista jalostusvalinnoistakin pitää saada puhua muualla kuin jossain rodun faceryhmässä, mistä saa bannit, jos erehtyy kritisoimaan jonkun jalostusvalintoja tai sanoo huonon sanan rodun terveydestä. On tullut nähtyä ja kerran jopa itse koettukin!

      https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=EXPECTED&R=189
      Eihän tuon kennelin koirat ihan pjaskalle näytä. Ei tosin tietoa tämän. Toki kasvattien 44% C-lonkkaisuus on siinä rajamailla, että onko tulos hyvä vai huono. Siitä ei ainakaan matka ole pitkä huonoon, mutta noin ylipäätään on on kehuittavasti kasvattien terveyttä tutkittu.

      • Anonyymi

        Jäi lause kesken, tässä korjattuna:

        Eihän tuon kennelin koirat ihan pjaskalle näytä. Ei tosin tietoa tämän *rodun terveystilanteesta*. Toki kasvattien 44% C-lonkkaisuus on siinä rajamailla, että onko tulos hyvä vai huono. Siitä ei ainakaan matka ole pitkä huonoon, mutta noin ylipäätään on kehuttavasti kasvattien terveyttä tutkittu.


    • Anonyymi

      Monesti kannattaa ennemmin harkita kennelinpitäjää, kuin kenneliä. Miten energiat kohtaa, onko arvomaailma samankaltainen. Ihan vinkiksi vain kaikille.

    • Anonyymi

      En luota pitäjään.

    • Anonyymi

      Ulkomuotokeskeistä jalostamista, mielestäni. Osta muualta jos saat.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe