Iisakin ristikot 10-12/2021 ja Iisakin ristikot albumi 2/2021

Keskustelua ja apua otsikossa mainittuihin lehtiin.

50

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on tallennettu 10/2021 Kuukauden Aulis sekä samasta lehdestä ristikko KALLISARVOISTA. Tällä hetkellä voin auttaa näissä ristikoissa.

      • Anonyymi

        Miksi laitat tänne haaveita Sanariksen palstalle pääsystä? Oletko täysin seksisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laitat tänne haaveita Sanariksen palstalle pääsystä? Oletko täysin seksisin?

        Kyse oli pieni vihje, jos joku voisi vinkata Sanarisin foorumissa asiasta jollakin tavoin - vaikka Googlen käyttämiseen liittyvänä vinkkinä.

        Suoranaista linkkiä sivuilleni sen paremmin kuin Suomi24:n ristikko-osastoon ei voi laittaa, sillä Sanarisin moderaattori poistaa sellaiset linkit. Hyvä jos ehtisivät minuutin verran sivuilla näkymään.

        En elättele toiveita päästä kirjoittamaan myös Sanarisin foorumissa. Siitä kommentissani ei ollut kyse. En ole töysin sekaisin. Olen minä tämän asian suhteen realisti. Itse asiassa tässä foorumissa joku muu on esittänyt epärealistisia ajatustuksia siitä, että voisin päästä takaisin Sanarisin foorumiin.

        Minulla on juuri nyt päivittäin n. 20 vakituista lukijaa foorumillani suurin piirtein saman verran satunnaisia kävijöitä. Eihän 30-50 kävijää/päivä suurta ristikkojoukkoa tavoita.

        Mutta jos on kiva pikkuporukka, kommunikointi voi olla kivaa. Ristikoissa auttamisessa en suurta joukkoa edes pysty palvelemaan. Siihen tarvittaisiin se, että muitakin ryhtyisi kanssani järjestelmävastaavaksi.

        Toivon vain, että muissa kuin PuPe-säikeissä olisi enemmän aktiivisuutta, jotta saisin omiin kysymyksiini vastauksia foorumillani eikä minun tarvitsisi käyttää tätä foorumia omien kysymysteni esittämiseen. Tällä hetkellä oman foorumini ei ole kaikilta osin riittävän aktiivinen, miksi kysyn myös täällä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse oli pieni vihje, jos joku voisi vinkata Sanarisin foorumissa asiasta jollakin tavoin - vaikka Googlen käyttämiseen liittyvänä vinkkinä.

        Suoranaista linkkiä sivuilleni sen paremmin kuin Suomi24:n ristikko-osastoon ei voi laittaa, sillä Sanarisin moderaattori poistaa sellaiset linkit. Hyvä jos ehtisivät minuutin verran sivuilla näkymään.

        En elättele toiveita päästä kirjoittamaan myös Sanarisin foorumissa. Siitä kommentissani ei ollut kyse. En ole töysin sekaisin. Olen minä tämän asian suhteen realisti. Itse asiassa tässä foorumissa joku muu on esittänyt epärealistisia ajatustuksia siitä, että voisin päästä takaisin Sanarisin foorumiin.

        Minulla on juuri nyt päivittäin n. 20 vakituista lukijaa foorumillani suurin piirtein saman verran satunnaisia kävijöitä. Eihän 30-50 kävijää/päivä suurta ristikkojoukkoa tavoita.

        Mutta jos on kiva pikkuporukka, kommunikointi voi olla kivaa. Ristikoissa auttamisessa en suurta joukkoa edes pysty palvelemaan. Siihen tarvittaisiin se, että muitakin ryhtyisi kanssani järjestelmävastaavaksi.

        Toivon vain, että muissa kuin PuPe-säikeissä olisi enemmän aktiivisuutta, jotta saisin omiin kysymyksiini vastauksia foorumillani eikä minun tarvitsisi käyttää tätä foorumia omien kysymysteni esittämiseen. Tällä hetkellä oman foorumini ei ole kaikilta osin riittävän aktiivinen, miksi kysyn myös täällä.

        Miksi et vinkkaa itse, vaan pummaat muilta apua? Miksi tämä palsta edes liittyy mitenkään siihen ettet itse uskalla vinkata Sanriksen palstalla omille sivuillesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vinkkaa itse, vaan pummaat muilta apua? Miksi tämä palsta edes liittyy mitenkään siihen ettet itse uskalla vinkata Sanriksen palstalla omille sivuillesi?

        No kun Eki on ajanut ulos, pyrin kunnioittamaan ulos ajamista.

        Asian liittyy myös toinen seikka. Kyllähän voisin yrittää laittaa itsekin jonkin Google-vinkin. Mutta jos nyt joku sattuisi tunnistamaan kirjoitustyylini, siitä tulisi sinne turhaa kirjoittelua. En nyt turhaa kirjoittelua halua sinne luoda.

        Olen sekä täällä että joskus omilla sivuillanikin yrittänyt tössä asiassa pummata apua. Joskus olen pyytönyt apua s-postillakin joiltakin nettitutuilta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kun Eki on ajanut ulos, pyrin kunnioittamaan ulos ajamista.

        Asian liittyy myös toinen seikka. Kyllähän voisin yrittää laittaa itsekin jonkin Google-vinkin. Mutta jos nyt joku sattuisi tunnistamaan kirjoitustyylini, siitä tulisi sinne turhaa kirjoittelua. En nyt turhaa kirjoittelua halua sinne luoda.

        Olen sekä täällä että joskus omilla sivuillanikin yrittänyt tössä asiassa pummata apua. Joskus olen pyytönyt apua s-postillakin joiltakin nettitutuilta.

        Eli olet täysi pelkuri ja haluat muiden hoitavan pakkomielteitäsi? Täytyy yhtyä erään toisen kirjoittajan päätelmään - VMP!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet täysi pelkuri ja haluat muiden hoitavan pakkomielteitäsi? Täytyy yhtyä erään toisen kirjoittajan päätelmään - VMP!

        Ei saa sanoa noin. Voi tulla epävarma olo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sanoa noin. Voi tulla epävarma olo.

        Ei minua 27.10.2021 16:26 mitenkään hetkauttanut. Vähän vain ihmettelin, että pitää peesata ensisijaista VMP-kirjoittajaa.

        Tämä asia on minulle dilemma. Ärsyttää niin ... Vuokila, joka on ... mustasukkainen omasta sivustostaan.

        Minusta Auliksen ristikoissa pitäisi ottaa HS-säikeiden linja myös Iisakin ristikoihin. Vihjeet SUKUNIMI, ETUNIMI ovat Iisakissakin ihan hirveää arvailua ja kokeilua. Tuoliin liittyvän tuotenimen löytyminen on sattuman kauppaa. Löysin noin puoli tusinaa samankaltaisen tuolin nimeä, mutta juuri Lehdon löytämää tuotemerkkiä en löytänyt vaikka kuinka googlasin.

        Ihan vaan toisten ratkojien auttamiseksi teki kyllä mieli uhmata Vuokilan porttikieltoa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei minua 27.10.2021 16:26 mitenkään hetkauttanut. Vähän vain ihmettelin, että pitää peesata ensisijaista VMP-kirjoittajaa.

        Tämä asia on minulle dilemma. Ärsyttää niin ... Vuokila, joka on ... mustasukkainen omasta sivustostaan.

        Minusta Auliksen ristikoissa pitäisi ottaa HS-säikeiden linja myös Iisakin ristikoihin. Vihjeet SUKUNIMI, ETUNIMI ovat Iisakissakin ihan hirveää arvailua ja kokeilua. Tuoliin liittyvän tuotenimen löytyminen on sattuman kauppaa. Löysin noin puoli tusinaa samankaltaisen tuolin nimeä, mutta juuri Lehdon löytämää tuotemerkkiä en löytänyt vaikka kuinka googlasin.

        Ihan vaan toisten ratkojien auttamiseksi teki kyllä mieli uhmata Vuokilan porttikieltoa.

        Edellisen jatkoa. Jos siis moderaattori päättelee, etyä yritetään ohjata Googlen avulla Suomi24:ään tai sivuilleni, vihje poistetaan. Tämä on mielestäni maksimaalisen mustasukkaista oman foorumin puolustamista. Ratkojien tarpeista ei välitetä. Tärkeintä Ekilke in vain keskustelun pitäminen omilka sivuillaan niin paljon kuin mahdollista.


    • Ihan kokeilumielessä laitoin Googlen käyttöön liittyvän vihjeen Ekin foorumiin. Googlen käyttö olisi ainakin minulla ensimmäiseksi linkiksi antanut linkin Suomi24:ään. Kommentti hävisi. Moderaattori taisi päätellä, että kommentti on minulta. Ekin ulospotkimispäätöstä en oikein pysty uhmaamaan, sillä modetaattori on kommenttien suhteen melko skarppina.

      • Anonyymi

        Keisari kokeilee kepillä jäätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keisari kokeilee kepillä jäätä.

        Niinhän inä tein. Minulla itselläni ei ole mustasukkaista tarvetta puolustaa omaa foorumiani kuten Eki tekee. Linkitän Ekin foorumiin ja tänne, jos se mielestäni palvelee ratkojien etua. Eki ei vastaavalla tavalla tee.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niinhän inä tein. Minulla itselläni ei ole mustasukkaista tarvetta puolustaa omaa foorumiani kuten Eki tekee. Linkitän Ekin foorumiin ja tänne, jos se mielestäni palvelee ratkojien etua. Eki ei vastaavalla tavalla tee.

        Tarkoittelin eilen HS säikeeseen ilmestynyttä testiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittelin eilen HS säikeeseen ilmestynyttä testiä.

        Siitä en tiedä mitään.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siitä en tiedä mitään.

        04.11.2021 19:55 jatkoa
        Kävin katsomassa. En minä sitä ole kirjoittanut. Mikähän motiivi tuon kirjoittajalla on ollut. Vähän saman tapaista minukso tekeytymistä kuin täälläkin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        04.11.2021 19:55 jatkoa
        Kävin katsomassa. En minä sitä ole kirjoittanut. Mikähän motiivi tuon kirjoittajalla on ollut. Vähän saman tapaista minukso tekeytymistä kuin täälläkin.

        Ettei vaan kuitenkin Keisarin tekele. Juonikas hänkin on. En kyllä olisi uskonut. Ainakin näyttelee tottelevaista kun houkuttelee muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettei vaan kuitenkin Keisarin tekele. Juonikas hänkin on. En kyllä olisi uskonut. Ainakin näyttelee tottelevaista kun houkuttelee muita.

        En lue enää nykyisin HS-säikeitä kun en Hesarin ristikoita enää ratko.

        Olen minä tämän sivuston juonitteluja itsekin kokeilut, mutta en minä juonitteluista pidä.

        Olen kyllä yrittänyt houkutella kirjoittamaan Sanarisin foorumiin vinkkauksia muille sivustoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettei vaan kuitenkin Keisarin tekele. Juonikas hänkin on. En kyllä olisi uskonut. Ainakin näyttelee tottelevaista kun houkuttelee muita.

        Pyysin poistamaan kommentin laittamalla kommentin yhteydeottolomakkeeseen.
        Tapio
        Testi
        Näyttäisi olevan poistettu.


    • Anonyymi
      • Tiedoksi 29.10.2021 21:05 kommentista
        Kirjoitin sen. En huomannut, että kirjautumisaika on päättynyt. Jos aloittaa kirjautuneena, saattaa huomaamatta kirjautuminen päättyä. Missään muuala kurjautuminen ei pääty näin pian.

        Joku kysyi kuvasta enkä osannut kertoa, mitä kuva esittää, kun en kuvaa netistä löytänyt.


      • Anonyymi 29.10.2021 21:05 liittyen

        Kun 29.10.2921 etsin tunnusta, en löytänyt kuvaa Googlella. 30.10.2022 löysin alueen lipusta yhden version, jossa on vihjeessä oleva kuva. Näyttää siltä, että alueella on useammanlaisia lippujs. Suomenkielinen Wikipedia näyttää alueelle eri lippua. Kyseessä on kaiketi jokin epävirallinen lippu.


    • Anonyymi

      Mikähän on iisakin s.11 ristikossa vasemmassa reunassa kuvan alla musta mieshahmo, käsi otsalla?
      Entä sen alapuolella suoristut ilman happea?


      • Noihin muuten olen antanut vinkit. sillä ristikko taitaa olla Toni Piiraisen TALVI YLLÄTTI?


    • Anonyymi

      Piilosanassa on vihje: Tässä lajissa hän pääsi korkeimmalle, aina mestariksi asti.
      (4 kirjainta)
      Mikä voisi olla ratkaisu, kun _i_a 2 piilokirjainta uupuu.

      • Anonyymi

        Virhe siinä on risteävissä. Pahoittelen.


      • Korkeushypyssä Nina Ranta oli Suomen mestari. Nina olisi anagrammi sanasta "aina".

        On kyllä turhan kauan aikaa siitä asiasta, sillä viimeinen mestaruus on vuodelta 1985. Useimmat löytävät ratkaisun vain hakukoneen avulla.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Korkeushypyssä Nina Ranta oli Suomen mestari. Nina olisi anagrammi sanasta "aina".

        On kyllä turhan kauan aikaa siitä asiasta, sillä viimeinen mestaruus on vuodelta 1985. Useimmat löytävät ratkaisun vain hakukoneen avulla.

        Korjaus edelliseen
        Pöh, eihän "nina" ole sanan "aina" anagrammi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Korkeushypyssä Nina Ranta oli Suomen mestari. Nina olisi anagrammi sanasta "aina".

        On kyllä turhan kauan aikaa siitä asiasta, sillä viimeinen mestaruus on vuodelta 1985. Useimmat löytävät ratkaisun vain hakukoneen avulla.

        Olikohan tuossa kommentissa mitään oikein? Ainakin anagrammi ja vastaus ovat pielessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan tuossa kommentissa mitään oikein? Ainakin anagrammi ja vastaus ovat pielessä.

        Kuten tunnistin oli moka. Jos vihjeessä olisi ollut sanan Nina anagrammi, ratkaisuehdotus olisi ollut mahdollinen. Tosin angrammi olisi noin lyhyestä sanasta huono piilovihje.

        Kun on kommentti "Virhe siinä on risteävissä. Pahoittelen" risteävistä sanoista saadut kirjaimet eivät taida olla I ja A, joten senkään puolesta NINA ei toimisi.

        Mestareita ja lajeja on pilvin pimein, joten en enää yritä arvata tietämättä oikeita risteäviä sanoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten tunnistin oli moka. Jos vihjeessä olisi ollut sanan Nina anagrammi, ratkaisuehdotus olisi ollut mahdollinen. Tosin angrammi olisi noin lyhyestä sanasta huono piilovihje.

        Kun on kommentti "Virhe siinä on risteävissä. Pahoittelen" risteävistä sanoista saadut kirjaimet eivät taida olla I ja A, joten senkään puolesta NINA ei toimisi.

        Mestareita ja lajeja on pilvin pimein, joten en enää yritä arvata tietämättä oikeita risteäviä sanoja.

        Ei siinä haeta nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä haeta nimeä.

        Saatetaan hakeakin. Issa on haikumestari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatetaan hakeakin. Issa on haikumestari.

        Varmat risteävistä saadut kirjaimet olisi tarpeen, ettei mene täydelliseksi hakuammunnaksi. Ilman niitä ei kannata arvuutella. Tarvitsisin ristikosta kuvan.



      • Anonyymi

      • Lisäys edelliseen 07.11.2021 08:27 kommenttiin

        Laitoin 04.11.2021 17:47 esitetyn kommentin esille edellä mainitun kommentin perään foorumiini, jos joku siellä voisi esittää vi kkejä.


      • Anonyymi

        Ei voi, koska et laita vajaita vastaussanoja esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi, koska et laita vajaita vastaussanoja esille.

        KAUPAN ETUOSA (4 kirjainta) sanan loppu AS.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        KAUPAN ETUOSA (4 kirjainta) sanan loppu AS.

        Millaisen vinkin haluat? Ainkin yksi selkeä vastaus tuli mieleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaisen vinkin haluat? Ainkin yksi selkeä vastaus tuli mieleen.

        Jotain vinkkiä kauppaan. Kysytäänkö jotain kauppaketjua vai jotain yleisnimeä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jotain vinkkiä kauppaan. Kysytäänkö jotain kauppaketjua vai jotain yleisnimeä.

        Kauppaketjua haetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauppaketjua haetaan.

        Niin arvelinkin, mutta mikään ketju ei nyt tule mieleen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niin arvelinkin, mutta mikään ketju ei nyt tule mieleen.

        Yksi tuli mieleen. Sitten MM on itselle tuiki tuntematon. Kun laitoin sen hakuu, en mitään mestaria löytänyt vaan vain huonekalujen myyjän tai valmistajan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yksi tuli mieleen. Sitten MM on itselle tuiki tuntematon. Kun laitoin sen hakuu, en mitään mestaria löytänyt vaan vain huonekalujen myyjän tai valmistajan.

        Nyt on paha sanoa enempää.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yksi tuli mieleen. Sitten MM on itselle tuiki tuntematon. Kun laitoin sen hakuu, en mitään mestaria löytänyt vaan vain huonekalujen myyjän tai valmistajan.

        On se ok. Ristikossa on ratkontavirheitä, miksi MM ei toimi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On se ok. Ristikossa on ratkontavirheitä, miksi MM ei toimi.

        07.11.2021 13:11 ja 07.11.2021 13:18 jatkoa

        Pitäisi aina huolellisesti tarkistaa, josko ratkaisusanoissa on virheitä.

        Kiitti vinkistä. Vinkistäsi oli se apu, että mietin vain kauppaketjujen nimiä. Kun vain yksi mielekäs löytyi, aloin katsoa ympäristöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on paha sanoa enempää.

        Onneksi ei tarvitse, sillä ongelmakohta selvisi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe