Lahjalistoista vielä

ani123

Tämä ei ihan suoraan liity hää-asiaan mutta kysynpä kuitenkin:

Olenko se vain minä, vai onko aika paksua laittaa lahjalista 25-vuotis synttärikutsuun? Sankari ei aioa tarjota edes juomia tai mitään, lämmittää saunan ja kutsuu kaikki kaverit kylään. Ei huvita mennä koko bileisiin, lahjakin tuli jätkälle ostettua jo ennen kutsua kun ei tullut mieleenkään, että joku laittaa synttäreille lahjalistan! Kyllä kai ihmiset itte kysyy, jos eivät mitään keksi tai haluavat ostaa jotain isompaa...

Samalla miehellä vaimoineen oli häissä lahjalista, jolta ei löytynyt yhtään alle 50 e tuotetta. Kuitenkaan häihin ei saanut edes ottaa avecia mukaan. Alkaa ottamaan päähän tuo rahastus. Lahjalista on minusta aina vähän tönkkö, mutta häissä kyllä ymmärrän sen - kunhan listalta sitten löytyy halvemmankin hintaluokan lahjoja meille opiskelijoille ym. Tämän pariskunnan toiminta on kuitenkin jo minusta aika törppöä!

Mielipiteitä?

5

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka

      typeriä ihmisiä!! Toivottavasti tuo ei oo totta, mitä kirjotit, mutta uskon sen olevan, kerta nykyihimiset on niin ahaneita kakkoja, että kehtaavat tehdä mitä vain (näköjään). Oo estyny menemästä tuommosiin hyötymiskemuihin! Tai vie lahja, jonka olet jo ostanut: saa kait sitä viijä semmosenki, lahjalistahan on vain informatio, että tätä minulla ei vielä ole. Mutta että 25-vuotis kemuihin!! Anna mun kaikki kestää!! Ja ehottomasti häälahjatoivelistaankin useamman hintaluokan juttuja, kuten itsekin olit sitä mieltä.

      • ani123

        Mä jo aattelin, että olenko jotenkin niuho tai pihi... aion kyllä mennä, mutta todellakin vien sen lahjan, jonka jo ostin. Oliskin pitänyt ostaa joku kunnon vittuilulahja... tekisi mieli jättä menemättä, mutta muuten ovat kyllä hyviä kavereita.

        Tämä ahneus vaan on aina vaivannut. Muuten meidän porukassa kavereille tarjotaan baarissa eikä pennejä lasketa, he eivät tarjoa ikinä (vastaan ottavat kyllä...). Muistin myös, etten ole ikinä saanut heiltä synttäri/valmistujaislahjaa. Ei sillä, minua onkin kiinnostanut lähinnä kavereiden näkeminen, ei tavara. Silti alan saada tarpeekseni, varsinkin kun tämä pariskunta on porukkamme vanhin ja ovat myös ainoita, joilla opiskelut on ohi ja kummallakin hyvä työ...


      • käytöstä...
        ani123 kirjoitti:

        Mä jo aattelin, että olenko jotenkin niuho tai pihi... aion kyllä mennä, mutta todellakin vien sen lahjan, jonka jo ostin. Oliskin pitänyt ostaa joku kunnon vittuilulahja... tekisi mieli jättä menemättä, mutta muuten ovat kyllä hyviä kavereita.

        Tämä ahneus vaan on aina vaivannut. Muuten meidän porukassa kavereille tarjotaan baarissa eikä pennejä lasketa, he eivät tarjoa ikinä (vastaan ottavat kyllä...). Muistin myös, etten ole ikinä saanut heiltä synttäri/valmistujaislahjaa. Ei sillä, minua onkin kiinnostanut lähinnä kavereiden näkeminen, ei tavara. Silti alan saada tarpeekseni, varsinkin kun tämä pariskunta on porukkamme vanhin ja ovat myös ainoita, joilla opiskelut on ohi ja kummallakin hyvä työ...

        Juu, eiköhän tästä ole kaikki samaa mieltä, että liian pitkälle menee 25-vuotiaan lahjatoiveet! Häissä lahjalistan ymmärtää, koska niihin vierailla on tapana tuoda arvokkaita lahjoja ja on harmi jos tulee päällekkäisyyksiä. Mutta täytyy olla tosi ahne tyyppi jos odottaa ystäviensä tuovan 25-vuotislahjoiksi arvokasta kamaa. Varsinkin jos suurin osa vieraista on opiskelijoita. Ehdottaisin että sovitte porukalla, että kukaan ei osta lahjoja listalta jos muut vieraat ovat asiasta samaa mieltä. Eiköhän ne ole. ;)


      • veitikka
        ani123 kirjoitti:

        Mä jo aattelin, että olenko jotenkin niuho tai pihi... aion kyllä mennä, mutta todellakin vien sen lahjan, jonka jo ostin. Oliskin pitänyt ostaa joku kunnon vittuilulahja... tekisi mieli jättä menemättä, mutta muuten ovat kyllä hyviä kavereita.

        Tämä ahneus vaan on aina vaivannut. Muuten meidän porukassa kavereille tarjotaan baarissa eikä pennejä lasketa, he eivät tarjoa ikinä (vastaan ottavat kyllä...). Muistin myös, etten ole ikinä saanut heiltä synttäri/valmistujaislahjaa. Ei sillä, minua onkin kiinnostanut lähinnä kavereiden näkeminen, ei tavara. Silti alan saada tarpeekseni, varsinkin kun tämä pariskunta on porukkamme vanhin ja ovat myös ainoita, joilla opiskelut on ohi ja kummallakin hyvä työ...

        yrittänyt itekkin vaivihkaa "koulia" pihejä/ahneita kavereitani... Jos jotain tarjotaan niille, niin kyllä vastaan otetaan, mutta jos niiden pitäis jotain olla omastaan antamassa, niin kyllä jo hinta osataan sanoa ja oman työn osuus arvioida. Ei tosin (lähellekään kaikki) kaverini ole tällaisia, onneksi! Mutta aina jokunen mukaan mahtuu. Tuollon ei kyllä ite tee mieli olla jakamassa/antamassa/lahjoittamassa mitään ko. henkilölle. Vaikka kavereiden yllättäminen pienillä muistamisilla ihan arkenakin on mukavaa. :)

        Ja mitä vielä syntymäpäiviin tulee, niin jos ite pitäsin 25-vuotis kemut (täytän nimittäin seuraavaksi 25v ü), niin en varmaan sanois etes kenellekään, että on synttärit, pyytäsin vaan porukkaa käymään. Tosin muutama kaver muistaa syntymäpäiväni, ja jos he toisivat lahjan, olisi se jokin pieni, ehkä hupilahjakin. :)


    • sen

      siis mitä? tään on yhtä törkeetä kuin tutulle tullut 50v synttärikutsu, missä oli tilinumero ja viesti: En aio juhlia, mutta muistamista varten tilinumeroni!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe