Olin yhteydessä verotoimistoon,veroprosentin nousun vuoksi. Kyseessä on eläketulo ja olen saaanut 1220.21 puhtaana käteen kuussa. Yllättäen verotusta nostettiin 3.5% eli käteen jäävä summa oli 1170.84,eli korotus on 49,37/kk ja vuodessa 502.44euroa.Keskustelin puhelimessa mies puoleisen henkilön kanssa,kysymykseni mihin perustuu tämä veroprosentin nousu.
Virkailija ei osannut asiaan vastata.
Laitoin kirjeen verotoimiston johtajattarelle, ei vastausta. Viranomaisen tulee vastata kysyjälle,lain mukaan.
Ainoa valitusinstanssi on Oikeusministeriö.
Voiko tätä kutsua palveluksi?
Lahden Veroviraston palvelu
12
926
Vastaukset 12
- Anonyymi
Olen kuullut ,että kun siellä toimistossa tehdään virhe ,sitä ei korjata.
Tapauksessasi on virhe. Vie asia Oïkeusministeriöön. - Anonyymi
Milloin laitoit kirjeen? Onko jo pitkä aika?
- Anonyymi
3 viikkoa sitten.
- Anonyymi
Onko aloittaja saanut vastausta verottajalta???????????????
- Anonyymi
Tämä verotoimiston johtaja ei tunnu tietävän omaa asemaansa. Kuka valitsee veroviraston johtajan,olisiko aika vaihtaa johtajaa.
- Anonyymi
Kannattaa mennä verotoimistoon, ottaa kaikki paperit mukaan. Ainakin vuonna 2021 pitäisi eläkkeensaajien verotuksen pysyä suunnilleen samana. Kannattaa googlata netistä eläkkeensaajan veroprosentti. Siellä myös laskuri jossa voi laskea oman veroprosenttinsa. Kuitenkin mennä veeovirastoon.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaa viedä asiansa mahdollisimman korkealle päätäntä virastolle.
- Anonyymi
Verovirasto laittoi tiedon ,veronkorotus 3.5 %,täytyyhän pieneläkeläisenkin osallistua pakolaisten elatukseen.
- Anonyymi
Joko olet vienyt asian oikeusminiteriöön? Vai onko sinulle vastattu.
Sinun ei kannata mennä verotoimistoon rukoilemaan ,kun olet sinne soittanut ja johtaja on kirjeensä saanut. - Anonyymi
Kirje on lähtenyt verohallinnon Palvelupäälikölle.
- Anonyymi
Lopputulos; Verottaja ei ole vastannut mihinkään tiedusteluun. Ehkä on niin että pieneläkeläiset on rymä jolle ei vastausta tarvi antaa.
- Anonyymi00013
Hauska lukea viestiketjua mihin sama ihminen on spämmännyt ja esittänyt, että muut vastaavat hänen viesteihin :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95913
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34614Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
- 36512
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 25492
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok106477Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427