Olin yhteydessä verotoimistoon,veroprosentin nousun vuoksi. Kyseessä on eläketulo ja olen saaanut 1220.21 puhtaana käteen kuussa. Yllättäen verotusta nostettiin 3.5% eli käteen jäävä summa oli 1170.84,eli korotus on 49,37/kk ja vuodessa 502.44euroa.Keskustelin puhelimessa mies puoleisen henkilön kanssa,kysymykseni mihin perustuu tämä veroprosentin nousu.
Virkailija ei osannut asiaan vastata.
Laitoin kirjeen verotoimiston johtajattarelle, ei vastausta. Viranomaisen tulee vastata kysyjälle,lain mukaan.
Ainoa valitusinstanssi on Oikeusministeriö.
Voiko tätä kutsua palveluksi?
Lahden Veroviraston palvelu
12
919
Vastaukset 12
- Anonyymi
Olen kuullut ,että kun siellä toimistossa tehdään virhe ,sitä ei korjata.
Tapauksessasi on virhe. Vie asia Oïkeusministeriöön. - Anonyymi
Milloin laitoit kirjeen? Onko jo pitkä aika?
- Anonyymi
3 viikkoa sitten.
- Anonyymi
Onko aloittaja saanut vastausta verottajalta???????????????
- Anonyymi
Tämä verotoimiston johtaja ei tunnu tietävän omaa asemaansa. Kuka valitsee veroviraston johtajan,olisiko aika vaihtaa johtajaa.
- Anonyymi
Kannattaa mennä verotoimistoon, ottaa kaikki paperit mukaan. Ainakin vuonna 2021 pitäisi eläkkeensaajien verotuksen pysyä suunnilleen samana. Kannattaa googlata netistä eläkkeensaajan veroprosentti. Siellä myös laskuri jossa voi laskea oman veroprosenttinsa. Kuitenkin mennä veeovirastoon.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaa viedä asiansa mahdollisimman korkealle päätäntä virastolle.
- Anonyymi
Verovirasto laittoi tiedon ,veronkorotus 3.5 %,täytyyhän pieneläkeläisenkin osallistua pakolaisten elatukseen.
- Anonyymi
Joko olet vienyt asian oikeusminiteriöön? Vai onko sinulle vastattu.
Sinun ei kannata mennä verotoimistoon rukoilemaan ,kun olet sinne soittanut ja johtaja on kirjeensä saanut. - Anonyymi
Kirje on lähtenyt verohallinnon Palvelupäälikölle.
- Anonyymi
Lopputulos; Verottaja ei ole vastannut mihinkään tiedusteluun. Ehkä on niin että pieneläkeläiset on rymä jolle ei vastausta tarvi antaa.
- Anonyymi00013
Hauska lukea viestiketjua mihin sama ihminen on spämmännyt ja esittänyt, että muut vastaavat hänen viesteihin :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459