Joka vuosi se vaan tapahtuu. Taas on vappuviikonloppu tulossa ja koulussa naamiaiset. Ei kersalle kelpaa äidin tekeleet, vaan pitää käydä ostelemassa kaiken maailman rekvisiitat.
Miksette pidä koulua ihan tavallissesti, olisi yksi stressi vähemmän!
Vappunaamiaiset
10
3312
Vastaukset
- koira ja häntä
ja häntä se taas heiluttaa koiraa... lapsenhan on aina pakko saada kaikki mitä haluaa?
- tarja
kyllä meillä kelpaa joku omatekemä naamio tai asu tai edellisten vuosien entiset...
Ainoa mikä minua ärsyttää näissä juhlissa on,on se että "voi tuoda pikkunaposteltavaa".
Luulen että lapset olisivat tyytyväisiä ihan ilman näitä napostelujakin...- tarja
meillä on jo koulun puolesta simat,munkit ja käsittääkseni vielä sipsitkin ja juhlat on heti ruokatunnin jälkeen niin minusta on täysin tarpeetonta (meidän tapauksessa) enää ostella lisukkeita.
Ja toisille kenelle tuo asun miettiminen oli ongelmallista niin tuokaan ei ole aina mahdollista että käypä Tiimarista kun kaikilla ei se Tiimari ole nurkan takana...
- meillä
Meidän lasten koulussa ei vaadita naamiaisasua vaan pelkästään vappuhattu, lapset ovat tehneet niitä itsekin koulussa. Naamiasasun saa kuulemma laittaa, mutta opettaja oli sanonut ettei ehdottomasti saa ruikuttaa vanhempia ostamaan tätä tilaisuutta varten pukua.
- similar
"Pikkunaposteltava" on tietenkin ainakin meillä se tärkein juttu. Tiimarista sai naamarin 50 sentillä. Näin meillä.
- Nimetön
Omassa koulussani on usein harkittu vappuriehasta ja naamiaisista luopumista. Syynä tosin on, että toimintapisteiden ja koristelujen tekeminen ovat normaalia koulutyötä raskaampaa ja aikaavievempää meille opettajille. Mutta. Koulumme entiset oppilaat, jotka muuten käyvät silloin tällöin tervehtimässä meitä opettajia sanovat aina, että koulumme vaput olivat ihaninta koulussa retkien lisäksi.Vappurieha on tapahtuma, jota lapset innolla odottavat joka vuosi ja siksi emme henno siitä luopua. Riehaan kuuluu pikkunaposteltava sekä karnevaalipukeutuminen. Itsekin, yli 20 vuotta naamiaisasuja päälleni keksinyt, olen saman pulman edessä joka kerta: mitä päälle? Kaupasta en ole koskaan mitään ostanut, joskus kirpparilta. Nyt lainasin kaverilta. Valmiit kaupasta ostetut asut ovat tylsiä. Vappurieha on lapselle tärkeä, ihana hauska ja poikkeava tapahtuma normaalista puurtamisesta. Älä pilaa sitä lapseltasi!Älä sorru ostamaan , vaan kaiva komeroita, soittele tutuille, aina jostain löytyy jotain! Minäkin, aikuinen ihminen olen aina jotain löytänyt! Mukaan otettavan naposteltavan määrän ja laadun sinä aikuisena itse säädät.
- mää
eikö lapsilla saisi olla välillä hauskaakin koulussa?
- neljän äiti
Meillä esikoispoika puhunut jo monta viikkoa tulevista vappunaamiaisista. Ostimme hänelle 8 eurolla naamiaispuvun. Ei minun mielestä ole liikaa. Ja pikkunaposteltavaa myös ostettiin. En ymmärrä mikä joillakin on näitä naamiaisia vastaan. Minun mielestäni on kiva että rankan koulutalven jälkeen järjestetään lapsille välillä myös jotain hauskaa. Miksei yhtä päivää vuodesta voi käyttää johonkin muuhun kuin opiskeluun? Mielestäni tämä yhden päivän "rentoutumispäivä" auttaa lapsia jaksamaan puurtaa vielä viimeisen kuukauden ahkerasti ennen kesälomaa. Miksi veisimme ilon lapsilta?
- goppel
Laitoin pojan 9 vee tänään kouluun hyvillä mielin.
Vappu-asuksi keksittiin vanhat farkut joista lahkeet leikattiin repaleisiksi, paidaksi vanha t-paita,jonka poika itse leikkeli repale-paidaksi, päähän sidottiin huivi niinkuin kunnon merirosvoilla konsanaan. Vielä koruja kaulaan ja ranteisiin, viimeistely kajalkynällä:iso arpi poskeen.
Evääksi muutama keksi ja mehua.
Kivaa oli ollut :-))
Ei sen aina tarvi olla niin monimutkaista ja kallista.
- vammautuneen
näköinen.. silmät muurautuneena umpeen... ruhjeen näköisiä naamaan.. käsi pakettiin ja jalka lastaan... pyörätuoli tekee säväyksen... halpaa ja helppoa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214