Mikä minun on

Anonyymi

Mulla oli 11 vuotta kierukka, jonka aikana ei tullut kertaakaan kuukautisia.
Puolitoista kuukautta sitten aloin vuotamaan kirkasta verta runsaasti. Menin e-neuvolaan jossa oli tarkoitus vaihtaa kierukka. No vanha poistettiin, mutta uutta ei voitu laittaa, koska lääkäri diagnosoi mulla kohtutulehduksen ( oli mädän näköistä pahanhajuista vuotoa ja kohtu oli arka). Sain kahden viikon antibioottikuurin.
No pari päivää meni ja alkoi valtaisat vatsakivut ja hakeuduin päivystykseen. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja löysi jonkun patin kohdunsuulta.
Laittoi kiireellisenä lähetteen gynen polille, mihin pääsinkin muutaman päivän päästä.
Mulle tehtiin ultra, ei näkynyt mitään pattia. Otettiin papakoe ja kohdun irtosolunäyte ja laitettiin uusi kierukka.
Vuotoja oli kokoajan, kirkasta verta, tummanruskeaa tai mädännäköistä.
Viikko kierukan laiton jälkeen alkoi taas kauheat vatsakivut ja eikun päivystykseen.
Sieltä lähetettiin isompaan sairaalaan ja taas tutkittiin ja otettiin verikokeita. Mitään ei löytynyt. Otettiin myös vatsan tt-kuvaus, siinäkään ei mitään. Kierukka poistettiin.
Nyt on eilisestä asti tullut kirkasta verta ”litratolkulla”. Vatsa on myös aika ajoin kipeä.
Fsh testin mukaan vaihdevuodet ovat alkaneet (fsh55), eikä munasarjat enää toimi.
Mitä hittoo tää vuoto on?
Hemoglobiini oli laskenu muutamassa kuukaudessa 137->111. Ja varmaan laskee taas kun vuodan niin paljon.
Nyt en enää tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos tää jatkuu.
Papakokeen ja irtosolunäytteen tulokset saan kahden viikon päästä.
Niin ja ikää mulla on 51.

2

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Omituista, ettet saanut jatkohoito-ohjeita. Minä ainakin ottaisin yhteyttä sinne e-neuvolaan tai vähintään terveyskeskukseen.

• Anonyymi

Joillain vaihdevuosien alkumetreillä vuoto käy ihan hillittömäksi ennen kuin hiipuu. Myoomat ovat tavallinen syy (hyvänlaatuisia kasvaimia kohdussa) ja jos kierukka ei enää käy, yksi vaihtoehto on kohdunpoisto. Siihen loppuu vuoto, minulle sopi aivan loistavasti. Voin todella hyvin. Komplikaatioriski on kuitenkin olemassa aina, kun leikataan. Hyvä arvio kokeneelta gynekirurgilta on siinä tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      87
      4362
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      198
      3584
    3. 202
      2961
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      69
      2800
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      54
      2699
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      78
      1250
    7. 60
      1226
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1052
    9. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      963
    10. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      58
      949
    Aihe