Mikä minun on

Anonyymi

Mulla oli 11 vuotta kierukka, jonka aikana ei tullut kertaakaan kuukautisia.
Puolitoista kuukautta sitten aloin vuotamaan kirkasta verta runsaasti. Menin e-neuvolaan jossa oli tarkoitus vaihtaa kierukka. No vanha poistettiin, mutta uutta ei voitu laittaa, koska lääkäri diagnosoi mulla kohtutulehduksen ( oli mädän näköistä pahanhajuista vuotoa ja kohtu oli arka). Sain kahden viikon antibioottikuurin.
No pari päivää meni ja alkoi valtaisat vatsakivut ja hakeuduin päivystykseen. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja löysi jonkun patin kohdunsuulta.
Laittoi kiireellisenä lähetteen gynen polille, mihin pääsinkin muutaman päivän päästä.
Mulle tehtiin ultra, ei näkynyt mitään pattia. Otettiin papakoe ja kohdun irtosolunäyte ja laitettiin uusi kierukka.
Vuotoja oli kokoajan, kirkasta verta, tummanruskeaa tai mädännäköistä.
Viikko kierukan laiton jälkeen alkoi taas kauheat vatsakivut ja eikun päivystykseen.
Sieltä lähetettiin isompaan sairaalaan ja taas tutkittiin ja otettiin verikokeita. Mitään ei löytynyt. Otettiin myös vatsan tt-kuvaus, siinäkään ei mitään. Kierukka poistettiin.
Nyt on eilisestä asti tullut kirkasta verta ”litratolkulla”. Vatsa on myös aika ajoin kipeä.
Fsh testin mukaan vaihdevuodet ovat alkaneet (fsh55), eikä munasarjat enää toimi.
Mitä hittoo tää vuoto on?
Hemoglobiini oli laskenu muutamassa kuukaudessa 137->111. Ja varmaan laskee taas kun vuodan niin paljon.
Nyt en enää tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos tää jatkuu.
Papakokeen ja irtosolunäytteen tulokset saan kahden viikon päästä.
Niin ja ikää mulla on 51.

2

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Omituista, ettet saanut jatkohoito-ohjeita. Minä ainakin ottaisin yhteyttä sinne e-neuvolaan tai vähintään terveyskeskukseen.

• Anonyymi

Joillain vaihdevuosien alkumetreillä vuoto käy ihan hillittömäksi ennen kuin hiipuu. Myoomat ovat tavallinen syy (hyvänlaatuisia kasvaimia kohdussa) ja jos kierukka ei enää käy, yksi vaihtoehto on kohdunpoisto. Siihen loppuu vuoto, minulle sopi aivan loistavasti. Voin todella hyvin. Komplikaatioriski on kuitenkin olemassa aina, kun leikataan. Hyvä arvio kokeneelta gynekirurgilta on siinä tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      785
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      721
    Aihe