Mikä minun on

Anonyymi

Mulla oli 11 vuotta kierukka, jonka aikana ei tullut kertaakaan kuukautisia.
Puolitoista kuukautta sitten aloin vuotamaan kirkasta verta runsaasti. Menin e-neuvolaan jossa oli tarkoitus vaihtaa kierukka. No vanha poistettiin, mutta uutta ei voitu laittaa, koska lääkäri diagnosoi mulla kohtutulehduksen ( oli mädän näköistä pahanhajuista vuotoa ja kohtu oli arka). Sain kahden viikon antibioottikuurin.
No pari päivää meni ja alkoi valtaisat vatsakivut ja hakeuduin päivystykseen. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja löysi jonkun patin kohdunsuulta.
Laittoi kiireellisenä lähetteen gynen polille, mihin pääsinkin muutaman päivän päästä.
Mulle tehtiin ultra, ei näkynyt mitään pattia. Otettiin papakoe ja kohdun irtosolunäyte ja laitettiin uusi kierukka.
Vuotoja oli kokoajan, kirkasta verta, tummanruskeaa tai mädännäköistä.
Viikko kierukan laiton jälkeen alkoi taas kauheat vatsakivut ja eikun päivystykseen.
Sieltä lähetettiin isompaan sairaalaan ja taas tutkittiin ja otettiin verikokeita. Mitään ei löytynyt. Otettiin myös vatsan tt-kuvaus, siinäkään ei mitään. Kierukka poistettiin.
Nyt on eilisestä asti tullut kirkasta verta ”litratolkulla”. Vatsa on myös aika ajoin kipeä.
Fsh testin mukaan vaihdevuodet ovat alkaneet (fsh55), eikä munasarjat enää toimi.
Mitä hittoo tää vuoto on?
Hemoglobiini oli laskenu muutamassa kuukaudessa 137->111. Ja varmaan laskee taas kun vuodan niin paljon.
Nyt en enää tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos tää jatkuu.
Papakokeen ja irtosolunäytteen tulokset saan kahden viikon päästä.
Niin ja ikää mulla on 51.

2

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omituista, ettet saanut jatkohoito-ohjeita. Minä ainakin ottaisin yhteyttä sinne e-neuvolaan tai vähintään terveyskeskukseen.

    • Anonyymi

      Joillain vaihdevuosien alkumetreillä vuoto käy ihan hillittömäksi ennen kuin hiipuu. Myoomat ovat tavallinen syy (hyvänlaatuisia kasvaimia kohdussa) ja jos kierukka ei enää käy, yksi vaihtoehto on kohdunpoisto. Siihen loppuu vuoto, minulle sopi aivan loistavasti. Voin todella hyvin. Komplikaatioriski on kuitenkin olemassa aina, kun leikataan. Hyvä arvio kokeneelta gynekirurgilta on siinä tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe