Laivahotelli ei mahdu Helsinkiin

Anonyymi

Laivahotelli ei sovi Helsingin hallinnollisten rajojen sisäpuolelle. Tähän tulokseen päätyi Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunta torstaina.

Hilton International Co olisi halunnut sijoittaa kelluvan hotellin Helsingin pohjoisrannan T-laiturin ulkopuolelle.

Hotellin pituus olisi 108 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 20. Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”-risteilijää.

Hotellissa olisi 300 vierashuonetta. Ravintola olisi erillisellä lautalla, jonka pituus olisi 73 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 11 metriä. Tässä osassa olisi useita ravintolasaleja, keittiö, baari, uima-allas ja tarpeelliset aulatilat.

Hilton International Co:n mukaan pyrkimyksenä on välttää korkeita tonttikustannuksia. Laituriin kiinnitysoikeuden pituudeksi anoja toivoi 50:ttä vuotta.

31

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tekemistä asian Laivamatkat ja risteilyt kanssa?

    • Anonyymi

      Aika pieni. Kyllä siihen pitäisi vähintään Oasis-luokan laivahotelli saada.

    • Anonyymi

      Diibadaabaa:)) Ei ole stadin viskaalit käsitelleet.

      ''Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”..''

      Tuon kiulun syväys oli 6,9m joten Halkolaituriin ei pääsisi, Tervasaaren rantaan loppuisi seilaus:)

    • Anonyymi

      Millaisia risteilyjä se tekisi?

    • Anonyymi

      Ruoppaa Vuosaaren väylän leveämmäksi, niin mahtuu.

    • Anonyymi

      Tulisko Länsisatamaan? Sinne kun pääsee ilmatteks ratikalla.

      • Anonyymi

        Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.

        Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.

        Todella älykästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.

        Todella älykästä!

        Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?

        Vaihtelun vuoksi. Esimerkiksi 9 kuukautta kestävällä risteilyllä alkaa sama hytti jo tympimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.

        Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.

        15.08.2021 Mein Schiff 1 kävi Helsingissä, ihan nyöreillä ommeltiin kiinni laituriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.

        ''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
        Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
        Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
        Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
        Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 m

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        Junalaiva missä 50 metriä pitkiä toisiinsa kytkettyjä kelluvia vaunuja luikertelisi helposti salmen läpi vaikka kilometrin pituisena. Jostain syystä vaan eivät ole käytössä täällä päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        ''Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.''

        Tai mennä Länsisatamaan;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''

        Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))

        Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.

        Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.

        Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.

        Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.

        Kaasuturbiinikoneet, mutta jotain poltettiin;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.

        Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.

        Tietty kaasulöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty kaasulöpöä.

        Höyrystettyä dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyrystettyä dieseliä.

        Muistaakseni flambeerattiin.


    • Anonyymi

      Malmin lentokenttä on tyhjänä. Sinne mahtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9354
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2910
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      38
      2695
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2571
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1975
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1371
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1234
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1221
    Aihe