Koneessa on kaksi identistä SSD levyä.
Tällä hetkellä levyllä 1 on / -osio ja swap, levyllä 2 on /home osio.
Tarkoitus olisi toteuttaa RAID1, niin että vaikka toinen levy hajoaisi/sen poistaisi koneesta kokonaan, niin käyttöjärjestelmä ei hajoaisi ja kaikki toimisi ja Linux buuttaisi ongelmitta.
Miten tämä kannattaisi lähteä toteuttamaan? Pitääkö käyttöjärjestelmä asentaa uudestaan? Miten osiointi kannattaa toteuttaa? Miten SWAP osiot toteutetaan? Osaako swap myös käyttää raidia?
Osa ohjeista netissä on että vain tietyt osiot raidataan, mutta itse haluan raidata koko levyn. Niin, että toisen levyn poisto kokonaan koneesta ei rikkoisi mitään.
Raid 1 ja Debian 11
Anonyymi
1
87
Vastaukset
- Anonyymi
No, ensin kaikki samalle levylle. Sitten selvittämään, mikä levyn formaatti on(ext4, btrfs,..). Sitten lukemaan vaikkapa md-raidista - sillä saa tuon ainakin tehtyä.
btrfs:n kanssa voi lukea "using btrfs with multiple devices" wikin ja sieltä miten raid1:n kanssa menetellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201