Lesbot ja transnaiset

Anonyymi

Eilisen hesarin kolumnin aiheuttaman mölyn innoittamana kysymys lesboille, eli vain naisista pitäville naisille : haluaisitko harrastaa seksiä transnaisen kanssa? Onko sillä väliä? Transnainenhan on nainen, ainakin henkisesti, läheskään kaikkihan ei halua tehdä leikkauksia.

Itse lesbona en missään nimessä halua sekstailla transnaisen kanssa, on leikkaukset tehty tai ei.

196

2896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos rakastuisin transnaiseen, niin kyllä, sitten kun sellaisen aika olisi.

    • Anonyymi

      Minulta ei kysytty mutta totta kai voin olla transtaustaisen naisen kanssa, jos ulkonäkö, persoona ja vartalo miellyttää omia kieroja preferenssejäni, kuten sopivan kokoiset tissit ja vagina. Kokonaisuus ratkaisee. En sentään ole transvastainen kuten AP.

      • Anonyymi

        Selvähän se 🥺


    • Anonyymi

      En käsitä mitä eroa rekkalesbojen ja femmelesbojen väliseen suhteeseen?

      • Anonyymi

        Tiedät varmaan biologiasta sen verran, että maskuliinisilla naisilla ei ole syntyessä penistä. Heillä on vagina kuten femmenaisilla. Ei kukaan lepakko halua nuolla peniksestä tehtyä pildeä.... Ja varsinkin kun suurin osa ei edes leikkauta paikkojaan. Ihan turha lähtee itkemään siinä vaiheessa jos halut lopahtaa lepakoilta.


      • Anonyymi

        Transtaustaiset naiset ovat yleensä paljon feminiinisempiä hyvin poikamaisiin lesboihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varmaan biologiasta sen verran, että maskuliinisilla naisilla ei ole syntyessä penistä. Heillä on vagina kuten femmenaisilla. Ei kukaan lepakko halua nuolla peniksestä tehtyä pildeä.... Ja varsinkin kun suurin osa ei edes leikkauta paikkojaan. Ihan turha lähtee itkemään siinä vaiheessa jos halut lopahtaa lepakoilta.

        Kaikki lepakot ei halua nuolla kenenkään alapäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transtaustaiset naiset ovat yleensä paljon feminiinisempiä hyvin poikamaisiin lesboihin verrattuna.

        Itse en viehäty heistä. Olematta karkea niin kyllä miehinen/epämääräinen ääni, romuluisuus ja ajatus peniksestä on mulle liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varmaan biologiasta sen verran, että maskuliinisilla naisilla ei ole syntyessä penistä. Heillä on vagina kuten femmenaisilla. Ei kukaan lepakko halua nuolla peniksestä tehtyä pildeä.... Ja varsinkin kun suurin osa ei edes leikkauta paikkojaan. Ihan turha lähtee itkemään siinä vaiheessa jos halut lopahtaa lepakoilta.

        Ei lesbot halua miehen kasvoja ja naisen sukupuolielimiä. Lesbot haluavat naisen kasvot ja naisen sukupuolielimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lesbot halua miehen kasvoja ja naisen sukupuolielimiä. Lesbot haluavat naisen kasvot ja naisen sukupuolielimet.

        Rekkalesboilla todellakin usein miehekkäät kasvot, kuten P. Saisiolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en viehäty heistä. Olematta karkea niin kyllä miehinen/epämääräinen ääni, romuluisuus ja ajatus peniksestä on mulle liikaa.

        Jännä ennakkoluulo että kaikki olisivat tuollaisia. Monista et huomaisi mitään eroa. Mieluiten ottaisin kuuman tnaisen kuin tupakoivan ja alkoholin kyllästetyn cisnaisen, minkä äänikin on möreämpi kuin edellä mainitulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä ennakkoluulo että kaikki olisivat tuollaisia. Monista et huomaisi mitään eroa. Mieluiten ottaisin kuuman tnaisen kuin tupakoivan ja alkoholin kyllästetyn cisnaisen, minkä äänikin on möreämpi kuin edellä mainitulla.

        Ei kaikki ole mutta heitä on kuitenkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ole mutta heitä on kuitenkin paljon.

        Ja sitten on paljon niitä jotka menevät läpi etkä edes tiedä heidän olevan transtaustaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lepakot ei halua nuolla kenenkään alapäätä.

        Mä haluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkalesboilla todellakin usein miehekkäät kasvot, kuten P. Saisiolla!

        Vanhoilla naisilla usein on


    • Anonyymi

      Minusta on tosi keinotekoista ja luonnotonta kysyä "harrastaisitko seksiä tämmöisen tai tuommoisen kanssa". Tärkeintä on viehätys ja yhteys, seksi on piste iin päälle ja se on kahden ihmisen intiimi asia.

    • Anonyymi

      Minusta on vähän keinotekoista väittää että sukupuolella ja elimillä ei ole väliä. Ei tietenkään kaikille ole mutta varmaan suurimalle osalle on. Jos on hetero, sillä on väliä ja jos on lesbo niin sillä on väliä. Panseksuaaleille sillä ei kai ole väliä.

      • Anonyymi

        Kai panseksuaaleillekin persoonalla on väliä. Pelkät sukupuolielmet ja kasvot tuskin kovinkaan pitkällle riittävät.


      • Anonyymi

        Osittain kaunis korulause. Tapa korostaa omaa suvaitsevaisuuttakin, kuten lause "en rajoita rakkautta". Monilla on varmasti preferenssejä ja mieltymyksiä jotka liittyvät kehoon ja sukupuoleen. Eri asia, ollaanko näistä tietoisia, minkälainen kertomus jaetaan itsestä mediassa, myönnetäänkö näitä asioita itselle tai toisille, missä kontekstissa puhutaan, onko itse tutkinut omaa seksuaalisuuttaan riittävästi tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain kaunis korulause. Tapa korostaa omaa suvaitsevaisuuttakin, kuten lause "en rajoita rakkautta". Monilla on varmasti preferenssejä ja mieltymyksiä jotka liittyvät kehoon ja sukupuoleen. Eri asia, ollaanko näistä tietoisia, minkälainen kertomus jaetaan itsestä mediassa, myönnetäänkö näitä asioita itselle tai toisille, missä kontekstissa puhutaan, onko itse tutkinut omaa seksuaalisuuttaan riittävästi tms.

        Randomesimerkkinä vaikka nainen joka seurustelee joko missimäisten naisten kanssa tai ns. perinteisesti komeiden miesten kanssa.😄 Hahah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Randomesimerkkinä vaikka nainen joka seurustelee joko missimäisten naisten kanssa tai ns. perinteisesti komeiden miesten kanssa.😄 Hahah.

        Naisellisuus ei ole synonyymi missimäiselle. Kyllä naisellinen voi olla ilman missimäisyyttä ja missiyttäkin.

        Tuskin kukaan lesbo sanoo, että sukupuolella ei ole väliä. Tottakai on, myöskin ja erityisesti lesboille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisellisuus ei ole synonyymi missimäiselle. Kyllä naisellinen voi olla ilman missimäisyyttä ja missiyttäkin.

        Tuskin kukaan lesbo sanoo, että sukupuolella ei ole väliä. Tottakai on, myöskin ja erityisesti lesboille.

        En puhunut lesboista, vaan heistä jotka hokee että sukupuolella tai ulkonäöllä ei ole väliä.


      • Anonyymi

        Toi on totta. Sillä on väliä minkälainen vartalo on mutta ei sillä onko toinen cis vain transtaustainen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on totta. Sillä on väliä minkälainen vartalo on mutta ei sillä onko toinen cis vain transtaustainen nainen.

        "Transtaustaisuus" transnaisessa usein näkyy ja kuuluu, ja lesbona en yksinkertaisesti viehäty miehisistä ominaisuuksista tai sellaisista jotka niistä muistuttavat. Se ei ole transfobiaa. Kyse on henkilökohtaisesta halun ja seksuaalisuuden alueesta, mitä en voi itse valita "suvaitsevaisuuden" vaatimuksista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Transtaustaisuus" transnaisessa usein näkyy ja kuuluu, ja lesbona en yksinkertaisesti viehäty miehisistä ominaisuuksista tai sellaisista jotka niistä muistuttavat. Se ei ole transfobiaa. Kyse on henkilökohtaisesta halun ja seksuaalisuuden alueesta, mitä en voi itse valita "suvaitsevaisuuden" vaatimuksista huolimatta.

        Henk. koht haluissa ei mitään vikaa. Ongelma tulee siinä, jos ihastut ihmiseen, joka ehkä kertoo trans taustastaan, minkä jälkeen tyrmäät hänet vain sen takia, vaikka muuten kaikki olisi ok.
        Koska todellisuudessa on aika paljon kauniita naisia, joilla sattuu olevaan transtausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henk. koht haluissa ei mitään vikaa. Ongelma tulee siinä, jos ihastut ihmiseen, joka ehkä kertoo trans taustastaan, minkä jälkeen tyrmäät hänet vain sen takia, vaikka muuten kaikki olisi ok.
        Koska todellisuudessa on aika paljon kauniita naisia, joilla sattuu olevaan transtausta.

        Aivan, mainitussa ihastumistilanteessa olisi hyvä pohdiskella omia asenteita sukupuolesta. Mutta treffikumppanille on syytä olla rehellinen tästäkin asiasta. Joillekin meistä esim. genitaalit on myös tärkeä osa sukupuolista ilmaisua ja seksuaalista nautintoa, kun paria ja treffiseuraa hakee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mainitussa ihastumistilanteessa olisi hyvä pohdiskella omia asenteita sukupuolesta. Mutta treffikumppanille on syytä olla rehellinen tästäkin asiasta. Joillekin meistä esim. genitaalit on myös tärkeä osa sukupuolista ilmaisua ja seksuaalista nautintoa, kun paria ja treffiseuraa hakee.

        Kyllä, jokaisella meistä on ennakkoluulonsa moniin asioihin, ihmisiin jne. Omatkin kiinnostuksen kohteet naisissa rajaa todella marginaaliin. Mitä tulee rehellisyyteen, se ei tarkoita toisella olevan velvollisuutta kertoa t taustastaan, tai varsinkaan genitaaleistaan. Jokainen tekee päätöksensä. Se miten katsoo parhaaksi kertoa itsestään sopivalla hetkellä, riippuu myös tapaamastaan ihmisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jokaisella meistä on ennakkoluulonsa moniin asioihin, ihmisiin jne. Omatkin kiinnostuksen kohteet naisissa rajaa todella marginaaliin. Mitä tulee rehellisyyteen, se ei tarkoita toisella olevan velvollisuutta kertoa t taustastaan, tai varsinkaan genitaaleistaan. Jokainen tekee päätöksensä. Se miten katsoo parhaaksi kertoa itsestään sopivalla hetkellä, riippuu myös tapaamastaan ihmisestä.

        Ei ole velvollisuutta kertoa tietenkään, toki transtaustaisen täytyy ottaa huomioon oma turvallisuus kun itsestään kertoo. Rehellisyys voi lisätä luottamusta kuitenkin heti alussa. Halusin vain tuoda lesbon näkökulman asiaan.
        Itsellänikin on tiettyjä odotuksia ja preferenssejä naisten suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mainitussa ihastumistilanteessa olisi hyvä pohdiskella omia asenteita sukupuolesta. Mutta treffikumppanille on syytä olla rehellinen tästäkin asiasta. Joillekin meistä esim. genitaalit on myös tärkeä osa sukupuolista ilmaisua ja seksuaalista nautintoa, kun paria ja treffiseuraa hakee.

        No, näitä on, jotka kirjoittaa lesbolle, että olen mies ja sitten ihmettelee kun mies ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole velvollisuutta kertoa tietenkään, toki transtaustaisen täytyy ottaa huomioon oma turvallisuus kun itsestään kertoo. Rehellisyys voi lisätä luottamusta kuitenkin heti alussa. Halusin vain tuoda lesbon näkökulman asiaan.
        Itsellänikin on tiettyjä odotuksia ja preferenssejä naisten suhteen.

        Transmies on eri asia kuin transnainen. Lesbo ei ihastu mieheen ja transmieheys kyllä näkyy jo selvästi ulkonäöstä joten miten erehdystä ei voi tulla.


    • En voi sanoa never ever, mutta mielummin bionainen. Minua ei silikonitissit viehätä, eikä myöskään miesmäisyys kropassa naisella (tarkoitan muotoja) eikä myöskään runsas meikkaaminen mikä näyttäisi olevan transnaisille melko tavallista. Eikä myöskään mittava kauneuskirurgia, millä muokataan rajusti kehoa. Peppuliftit, naaman modifiointi yms.

      • Anonyymi

        Heteromiehet eivät ole moksiskaan silikonitisseistä ja huulista.
        Päinvastoin kiihottuvat enemmän!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heteromiehet eivät ole moksiskaan silikonitisseistä ja huulista.
        Päinvastoin kiihottuvat enemmän!

        Ei ole totta, tunnen heteromiehiä joista ne on yök.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ei ole totta, tunnen heteromiehiä joista ne on yök.

        Älä yleistä Kultsu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä yleistä Kultsu.

        Kultsu?! :S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä yleistä Kultsu.

        "Heteromiehet eivät ole moksiskaan silikonitisseistä ja huulista.
        Päinvastoin kiihottuvat enemmän!"

        -Tässä yleistettiin, en minä. Minä oikaisin yleistystä kertomalla, että tunnen heteromiehiä joista ne on yök.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Heteromiehet eivät ole moksiskaan silikonitisseistä ja huulista.
        Päinvastoin kiihottuvat enemmän!"

        -Tässä yleistettiin, en minä. Minä oikaisin yleistystä kertomalla, että tunnen heteromiehiä joista ne on yök.

        Yleisesti tykkäävät suosion perusteella.
        Yleistät yökkääjät yleiseksi osaksi hetero miehiä.
        OK?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti tykkäävät suosion perusteella.
        Yleistät yökkääjät yleiseksi osaksi hetero miehiä.
        OK?

        En, vaan muistutan ettei kaikki heteromiehet tykkää silikoneista.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Kultsu?! :S

        Ei s ja lopeta tuo s:n kiusa, ei kuulu teidän elämään mitenkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei s ja lopeta tuo s:n kiusa, ei kuulu teidän elämään mitenkää.

        Sarkasmi? Kyllähän se tahtoo kuulua 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi? Kyllähän se tahtoo kuulua 😄

        Sitä ei vaan kaikki osaa. Sarkasmia. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        En, vaan muistutan ettei kaikki heteromiehet tykkää silikoneista.

        Älä sekoile yleistäjä sanan käytössä!


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Sitä ei vaan kaikki osaa. Sarkasmia. :)

        Lesboilla ja naisellisilla homoilla heikko huumorintaju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sekoile yleistäjä sanan käytössä!

        Kyllä se on joku muu joka ei selvää suomea ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lesboilla ja naisellisilla homoilla heikko huumorintaju.

        Entäs bisseillä?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Kyllä se on joku muu joka ei selvää suomea ymmärrä.

        Tuntee siirtoa.
        Projisointi ongelmasi!


      • Anonyymi

        Kuinka monta transnaista tunnet/olet tavannut voidaksesi tehdä ton tyyppisiä yleistyksiä?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ei ole totta, tunnen heteromiehiä joista ne on yök.

        Tää palsta ei ole heteromiesten palsta, heille sitä riittää muuallakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta transnaista tunnet/olet tavannut voidaksesi tehdä ton tyyppisiä yleistyksiä?

        Yleistykset ei koske kaikkia, mutta ollakseen naisellinen vaatii aika paljon modifiointia aikuisen miehen naisellistaminen. Monet transnaiset ei näytä ikinä naisille.

        Miksi olen aiheesta kiinnostunut ja tekemisissä mm. keskusteluissa transihmisten kanssa, olen itsekin transihminen.


      • Suatana kirjoitti:

        Yleistykset ei koske kaikkia, mutta ollakseen naisellinen vaatii aika paljon modifiointia aikuisen miehen naisellistaminen. Monet transnaiset ei näytä ikinä naisille.

        Miksi olen aiheesta kiinnostunut ja tekemisissä mm. keskusteluissa transihmisten kanssa, olen itsekin transihminen.

        Niin montako transnaista olen tavannut, niin tähän mennessä kolme nenätysten. Niin, että olen ollut ihan puheissakin, etten vaan kävellyt ohitse. Yksikään heistä ei näytä naiselle hiukkaakaan.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Yleistykset ei koske kaikkia, mutta ollakseen naisellinen vaatii aika paljon modifiointia aikuisen miehen naisellistaminen. Monet transnaiset ei näytä ikinä naisille.

        Miksi olen aiheesta kiinnostunut ja tekemisissä mm. keskusteluissa transihmisten kanssa, olen itsekin transihminen.

        Huikkaan sivusta kysymään oletko AFAB?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huikkaan sivusta kysymään oletko AFAB?

        Juu. Assigned female at birth but identify with masculinity, transmasc.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Juu. Assigned female at birth but identify with masculinity, transmasc.

        Anteeksi tyhmä kysymykseni, en ole kuullut tuosta transmaskuliini-määritelmästä. Ei ole pakko, mutta mieluusti kuulisin sinulta, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Kiitos kun sivistät meikäläistä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi tyhmä kysymykseni, en ole kuullut tuosta transmaskuliini-määritelmästä. Ei ole pakko, mutta mieluusti kuulisin sinulta, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Kiitos kun sivistät meikäläistä :)

        Eipä siinä sen kummempaa ole, kuin että transmaskuliini identifioituu fyysistä sukupuoltaan päinvastoin toiseen sukupuoleen. Transmiehetkin ovat yleensä transmaskuliinisia, muttei tarvitse identifioitua mieheksi ollakseen maskuliini.

        Psyykkinen ja/tai fyysinen olemus on maskuliininen. Päinvastoin kuin oletetaan naiseksi syntyneellä olevan. Ei binääriset lumpsahtaa tähän myös.

        Mä en varsinaisesti identifioidu selkeesti naissukupuoleen mutten myöskään täysin miessukupuoleenkaan. Killun siinä välillä, mutta enemmän kallellaan maskuliiniin suuntaan, koska maskuliineiksi mielletyt asiat (huomio mielletyt) tuntuu luontevimmilta.

        Vaikka persoonani on maskuliinimpi mitä femiini, niin tunnustan silti syntymä sukupuoleni olevan nainen. Ainoastaan identiteetti ja erinäiset dysforiat on se määrittelevä seikka. Noin muuten voin hyvin olla määrittelemätönkin.

        Miesmäisesti käyttäytyvä nainen.

        Transmaskuliini asiaa löytyy googlettamalla ja tolkullisesti enkuksi.

        Toivottavasti kerroin selkeesti. Mulla on jäätävä päänsärky ja flunssa, tuntuu ettei kulje mikään mitenkään.


      • Suatana kirjoitti:

        Eipä siinä sen kummempaa ole, kuin että transmaskuliini identifioituu fyysistä sukupuoltaan päinvastoin toiseen sukupuoleen. Transmiehetkin ovat yleensä transmaskuliinisia, muttei tarvitse identifioitua mieheksi ollakseen maskuliini.

        Psyykkinen ja/tai fyysinen olemus on maskuliininen. Päinvastoin kuin oletetaan naiseksi syntyneellä olevan. Ei binääriset lumpsahtaa tähän myös.

        Mä en varsinaisesti identifioidu selkeesti naissukupuoleen mutten myöskään täysin miessukupuoleenkaan. Killun siinä välillä, mutta enemmän kallellaan maskuliiniin suuntaan, koska maskuliineiksi mielletyt asiat (huomio mielletyt) tuntuu luontevimmilta.

        Vaikka persoonani on maskuliinimpi mitä femiini, niin tunnustan silti syntymä sukupuoleni olevan nainen. Ainoastaan identiteetti ja erinäiset dysforiat on se määrittelevä seikka. Noin muuten voin hyvin olla määrittelemätönkin.

        Miesmäisesti käyttäytyvä nainen.

        Transmaskuliini asiaa löytyy googlettamalla ja tolkullisesti enkuksi.

        Toivottavasti kerroin selkeesti. Mulla on jäätävä päänsärky ja flunssa, tuntuu ettei kulje mikään mitenkään.

        Ja minä en ole siis sukupuoleni suhteen tekemässä korjaamisia. En käytä testoja, en mitään muutakaan prosessia käy läpi minkään tahon kanssa.

        Synnyin naisena ja kuolen naisena, on vaan ehkä hyvä tietää että poikkean perinteisestä oletusarvoisesta naisesta. Tiedän olevani nainen, ok. En vaan jotenkin tunne itseäni naiseksi, naismaisesti.

        On ollut vaikeaa välillä olla poikkeava nainen naismaisten naisten keskuudessa. Siksi olenkin viihtynyt paremmin miesten seurassa. Helpompaa ja ymmärrän paremmin heidän kotkotuksiaan. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ja minä en ole siis sukupuoleni suhteen tekemässä korjaamisia. En käytä testoja, en mitään muutakaan prosessia käy läpi minkään tahon kanssa.

        Synnyin naisena ja kuolen naisena, on vaan ehkä hyvä tietää että poikkean perinteisestä oletusarvoisesta naisesta. Tiedän olevani nainen, ok. En vaan jotenkin tunne itseäni naiseksi, naismaisesti.

        On ollut vaikeaa välillä olla poikkeava nainen naismaisten naisten keskuudessa. Siksi olenkin viihtynyt paremmin miesten seurassa. Helpompaa ja ymmärrän paremmin heidän kotkotuksiaan. :)

        Kiitos vastauksesta. Hyvin selkeästi sait asian kerrottua :). Tykkään sun rehellisyyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Hyvin selkeästi sait asian kerrottua :). Tykkään sun rehellisyyydestä.

        Hyvä. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eipä siinä sen kummempaa ole, kuin että transmaskuliini identifioituu fyysistä sukupuoltaan päinvastoin toiseen sukupuoleen. Transmiehetkin ovat yleensä transmaskuliinisia, muttei tarvitse identifioitua mieheksi ollakseen maskuliini.

        Psyykkinen ja/tai fyysinen olemus on maskuliininen. Päinvastoin kuin oletetaan naiseksi syntyneellä olevan. Ei binääriset lumpsahtaa tähän myös.

        Mä en varsinaisesti identifioidu selkeesti naissukupuoleen mutten myöskään täysin miessukupuoleenkaan. Killun siinä välillä, mutta enemmän kallellaan maskuliiniin suuntaan, koska maskuliineiksi mielletyt asiat (huomio mielletyt) tuntuu luontevimmilta.

        Vaikka persoonani on maskuliinimpi mitä femiini, niin tunnustan silti syntymä sukupuoleni olevan nainen. Ainoastaan identiteetti ja erinäiset dysforiat on se määrittelevä seikka. Noin muuten voin hyvin olla määrittelemätönkin.

        Miesmäisesti käyttäytyvä nainen.

        Transmaskuliini asiaa löytyy googlettamalla ja tolkullisesti enkuksi.

        Toivottavasti kerroin selkeesti. Mulla on jäätävä päänsärky ja flunssa, tuntuu ettei kulje mikään mitenkään.

        Miesmäisesti käyttäytyvä ja ulkoisesti miesmäinen nainen.

        Valitettavasti voin todeta, ei millään pahalla, mutta näitä miesmäisiä naisia mahtuu suomalaiseen lesbo-ja biskeneen 13 tusinaan. Joten ikävä kyllä, et todellakaan ole tuon ryhmän sisällä mitenkään poikkeava tai uniikki. Pikemminkin hukut siihen stereotyyppiseen massaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesmäisesti käyttäytyvä ja ulkoisesti miesmäinen nainen.

        Valitettavasti voin todeta, ei millään pahalla, mutta näitä miesmäisiä naisia mahtuu suomalaiseen lesbo-ja biskeneen 13 tusinaan. Joten ikävä kyllä, et todellakaan ole tuon ryhmän sisällä mitenkään poikkeava tai uniikki. Pikemminkin hukut siihen stereotyyppiseen massaan.

        Olenhan mä ihmisenä ja persoonana uniikki yksilö. Eikä kukaan ole edes saman näköinen, edes samalla vaatetuksella tai hiusmallilla. Kyllä meistä jokainen on uniikki ja rakkaalleen sitäkin varmemmin. :)

        Ja se riittää.


      • Anonyymi

        Siis haukutko naista jolla ei ole muotoja (sun mielestä, en tiedä mikä on tarpeeksi muotoja sun kriteereissä) miesmäiseksi kropaltaan?
        Tai mitä mä edes kysyn koska olihan toi selvää haukkumista/arvostelua naisista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis haukutko naista jolla ei ole muotoja (sun mielestä, en tiedä mikä on tarpeeksi muotoja sun kriteereissä) miesmäiseksi kropaltaan?
        Tai mitä mä edes kysyn koska olihan toi selvää haukkumista/arvostelua naisista...

        Ehkä sun raskas luonne, iso ego ja omahyväisyys tekevät susta uniikin, vaikka ulkoisesti oletkin tavallinen ja tylsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis haukutko naista jolla ei ole muotoja (sun mielestä, en tiedä mikä on tarpeeksi muotoja sun kriteereissä) miesmäiseksi kropaltaan?
        Tai mitä mä edes kysyn koska olihan toi selvää haukkumista/arvostelua naisista...

        Makunsa kullakin. Sinun ulkonäöstä en tiedä, eikä kiinnosta tietääkkään. Kauniita, fiksuja naisia löytyy kyllä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Makunsa kullakin. Sinun ulkonäöstä en tiedä, eikä kiinnosta tietääkkään. Kauniita, fiksuja naisia löytyy kyllä.

        Haikailet kauniiden, fiksujen naisten perään?


        Mä kyllä tarkoitin että aika ilkeää haukkua naisia jolla ei olisi muotoja miesmäiseksi.....
        Mutta makunsa kullakin jos pitää tuollaisesta kirjoittelusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haikailet kauniiden, fiksujen naisten perään?


        Mä kyllä tarkoitin että aika ilkeää haukkua naisia jolla ei olisi muotoja miesmäiseksi.....
        Mutta makunsa kullakin jos pitää tuollaisesta kirjoittelusta.

        Miehillä harvemmin on naisellisia muotoja, muotoja joista tykkään. Koirat haukkuu. Minä kerroin makuni. Siitä voi toki suuttua.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Miehillä harvemmin on naisellisia muotoja, muotoja joista tykkään. Koirat haukkuu. Minä kerroin makuni. Siitä voi toki suuttua.

        Sinulle siis itsellesi ei kelpaa transmaskuliini nainen? Miksi ei? Oletko siis suvaitsematon? Miksi muille pitäisi kelvata kun sinulle ei kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle siis itsellesi ei kelpaa transmaskuliini nainen? Miksi ei? Oletko siis suvaitsematon? Miksi muille pitäisi kelvata kun sinulle ei kelpaa?

        Miksi pitäisi kelvata ylipäänsä kukaan? Kaikilla on mieltymyksensä eikä se liity mitenkään suvaitsemattomuuteen.

        Muut saa nääs vapaasti tykätä mistä tykkää. Suvaitsematon ei ajattele näin, kun minä vaan sen mielestä pitää tykätä siitä mistä käsketään tykkäämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle siis itsellesi ei kelpaa transmaskuliini nainen? Miksi ei? Oletko siis suvaitsematon? Miksi muille pitäisi kelvata kun sinulle ei kelpaa?

        Kelpaako sulle kuka vaan? Jos ei, oletko suvaitsematon?

        Joku tykkää munlaisesta, joku sunlaisesta, joku jostain ihan erilaisesta kun mä tai sä. Simppeliä. Kunhan vakka löytää kantensa, happy.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Miksi pitäisi kelvata ylipäänsä kukaan? Kaikilla on mieltymyksensä eikä se liity mitenkään suvaitsemattomuuteen.

        Muut saa nääs vapaasti tykätä mistä tykkää. Suvaitsematon ei ajattele näin, kun minä vaan sen mielestä pitää tykätä siitä mistä käsketään tykkäämään.

        Et vastannut kysymykseen. Kelpaako itsellesi transmaskuliini ja jos ei kelpaa niin miksi ei? Miksi muille pitäisi kelvata sellainen mikä sinulle itsellesi ei kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen. Kelpaako itsellesi transmaskuliini ja jos ei kelpaa niin miksi ei? Miksi muille pitäisi kelvata sellainen mikä sinulle itsellesi ei kelpaa?

        Kälä kälä. Älä jaksa.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Miehillä harvemmin on naisellisia muotoja, muotoja joista tykkään. Koirat haukkuu. Minä kerroin makuni. Siitä voi toki suuttua.

        Eli sinulle itsellesi ei kelpaa transmaskuliini. Miksi ei? Sinähän olet suorastaan saarnannut täällä transmaskuliinien ylivertaisuudesta ja upeudesta sekä koet ilmeisesti olevasi transaktivisti.

        Outoa, että transaktivistille ja transmaskuliinin puolesta puhujalle ei itselleen kelpaa transmaskuliini.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulle itsellesi ei kelpaa transmaskuliini. Miksi ei? Sinähän olet suorastaan saarnannut täällä transmaskuliinien ylivertaisuudesta ja upeudesta sekä koet ilmeisesti olevasi transaktivisti.

        Outoa, että transaktivistille ja transmaskuliinin puolesta puhujalle ei itselleen kelpaa transmaskuliini.

        Lopeta jo se paskanjauhaminen. Rasittavaa jänkkäämistä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Kälä kälä. Älä jaksa.

        Argumentit loppuivat?

        Katsopa peiliin. Kelpaako sinulle itsellesi sellainen, joka sieltä peilistä katsoo sinua? Jos ei kelpaa, niin miksi ei? Miksi kuitenkin muille pitäisi kelvata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulle itsellesi ei kelpaa transmaskuliini. Miksi ei? Sinähän olet suorastaan saarnannut täällä transmaskuliinien ylivertaisuudesta ja upeudesta sekä koet ilmeisesti olevasi transaktivisti.

        Outoa, että transaktivistille ja transmaskuliinin puolesta puhujalle ei itselleen kelpaa transmaskuliini.

        Tulen tähän jakamaan omaa ilosanomaani, että myös transtyypeille on ihan oma palsta. Heppa vaan nimimerkille ja hyvää jatkoa toisaalla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Argumentit loppuivat?

        Katsopa peiliin. Kelpaako sinulle itsellesi sellainen, joka sieltä peilistä katsoo sinua? Jos ei kelpaa, niin miksi ei? Miksi kuitenkin muille pitäisi kelvata?

        Nyt Minna 5v. en jaksa sinun kyselyikääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Argumentit loppuivat?

        Katsopa peiliin. Kelpaako sinulle itsellesi sellainen, joka sieltä peilistä katsoo sinua? Jos ei kelpaa, niin miksi ei? Miksi kuitenkin muille pitäisi kelvata?

        Jokainen tykkää mistä tykkää. Ei ole kyse kelpaamisesta. Ja lopeta toi jankkaaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulen tähän jakamaan omaa ilosanomaani, että myös transtyypeille on ihan oma palsta. Heppa vaan nimimerkille ja hyvää jatkoa toisaalla!

        Ihme pipo kireellä sakkia täällä. Pillun puute vaivaa ja kiukuttaa?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Nyt Minna 5v. en jaksa sinun kyselyikääsi.

        Vihaat siis kaikkia heitä, joille peilikuvasi kaltainen ei kelpaa, mutta itsellesi ei kelpaa peilikuvasi kaltainen, mutta muille pitäisi kelvata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulen tähän jakamaan omaa ilosanomaani, että myös transtyypeille on ihan oma palsta. Heppa vaan nimimerkille ja hyvää jatkoa toisaalla!

        On se kumma, että transmaskuliinien puolesta puhujalle itselleen ei kelpaa transmaskuliini. Jotenkin ideologialta putoaa pohja pois. Teot ja sanat ristiriidassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, että transmaskuliinien puolesta puhujalle itselleen ei kelpaa transmaskuliini. Jotenkin ideologialta putoaa pohja pois. Teot ja sanat ristiriidassa.

        Mikä transmaskuliini transnainen on? Hän on transfemiini.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ihme pipo kireellä sakkia täällä. Pillun puute vaivaa ja kiukuttaa?

        ”Jokainen saa tykätä mistä tykkää”.

        Ilmeisesti ei saa kun vedät herneet nenään jos ei jollekin kelpaa transmaskuliini. Itsehän toki saat sanoa, ettei sinulle kelpaa transmaskuliini, mutta muut eivät saa sanoa ettei heille kelpaa transmaskuliini.


      • Anonyymi

        Kuulema ilkeä luonne karkoittaa pois muut. Ilmeisesti ei koske omaa ilkeyttäsi?


      • Suatana kirjoitti:

        Mikä transmaskuliini transnainen on? Hän on transfemiini.

        Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Butchit ja femmet on kautta aikain viehtyneet toisistaan. Suosittelen perehtymään siihen transmaskuliinin sisältöön vielä ajatuksella.

        Trans sanankin merkitykseen. Ymmärrät sanan mitä ilmeisemmin liian jyrkästi.


      • Anonyymi

        Muistaakseni olin lukevinani, että et itse katso ulkonäköä vaan luonnetta. No, jos ulkonäöllä ei ole väliä niin miksi transmaskuliini aktivistille ei itselleen kelpaa transmaskuliini?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni olin lukevinani, että et itse katso ulkonäköä vaan luonnetta. No, jos ulkonäöllä ei ole väliä niin miksi transmaskuliini aktivistille ei itselleen kelpaa transmaskuliini?

        Älykääpiölle on turha selittää, ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Kysyt kuin lapsi älyttömiä kysymyksiä.


      • Anonyymi

        Itselläsihän ei ole ilkeää luonnetta?

        Eli itsellesi ei kelpaa ilkeä ihminen, mutta oletat, että muille ihmisille pitäisi kelvata yhtä ilkeä ihminen kuin itse olet? Sitten ihmettelet ja vedät herneet nenään jos jollekin ei kelpaa yhtä ilkeä ihminen kuin sinä itse? Kuitenkin jos itsellesi ei kelpaa ilkeä ihminen niin siinä ei ole mielestäsi mitään ihmeellistä. Logiikkasi ontuu.


      • Anonyymi

        Näin se vaan on, että sisäinen kauneus/rumuus heijastuu ulkoiseen olemukseen ja käytökseen aina tavalla tai toisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsihän ei ole ilkeää luonnetta?

        Eli itsellesi ei kelpaa ilkeä ihminen, mutta oletat, että muille ihmisille pitäisi kelvata yhtä ilkeä ihminen kuin itse olet? Sitten ihmettelet ja vedät herneet nenään jos jollekin ei kelpaa yhtä ilkeä ihminen kuin sinä itse? Kuitenkin jos itsellesi ei kelpaa ilkeä ihminen niin siinä ei ole mielestäsi mitään ihmeellistä. Logiikkasi ontuu.

        Olen ilkeä vain ilkimyksille, jotka tahallaan härnää ja ärsyttää kääntäen kaiken sanomani väärinpäin. Niin metsä vastaa kun..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vaan on, että sisäinen kauneus/rumuus heijastuu ulkoiseen olemukseen ja käytökseen aina tavalla tai toisella.

        Myrkkysammakot on kauniita, värikkäitä mutta myrkyllisiä.

        Tuollainen itsensä naamioiminen paremmaksi ihmiseksi ja sillä hurskastelu on juuri sitä, myrkyllisyyttä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Olen ilkeä vain ilkimyksille, jotka tahallaan härnää ja ärsyttää kääntäen kaiken sanomani väärinpäin. Niin metsä vastaa kun..

        Kyllä me kaikki tiedetään tämä sinun käänteinen psykologiasi. Kiusataan, haukutaan, vainotaan ja härnätään niitä kaikista kivoimpia, ihanempia, kiltimpiä, kauniimpia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me kaikki tiedetään tämä sinun käänteinen psykologiasi. Kiusataan, haukutaan, vainotaan ja härnätään niitä kaikista kivoimpia, ihanempia, kiltimpiä, kauniimpia ihmisiä.

        Vähän niin kuin mä tykkään susta niin paljon niin vedän sua hiuksista ja koska mä rakastan sua niin paljon niin mä huudan koko maailmalle kuinka karsee ihminen sä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me kaikki tiedetään tämä sinun käänteinen psykologiasi. Kiusataan, haukutaan, vainotaan ja härnätään niitä kaikista kivoimpia, ihanempia, kiltimpiä, kauniimpia ihmisiä.

        Puhut itsestäsi. Kiva tietää, että joku on noin tykästynyt minuun, ettei irti pääse vaan hakemalla hakee mun huomiotani, joko hyväällä tai pahalla.

        Vähän epätoivoista kuitenkin koittaa kääntää omat jutut toisen jutuiksi.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Myrkkysammakot on kauniita, värikkäitä mutta myrkyllisiä.

        Tuollainen itsensä naamioiminen paremmaksi ihmiseksi ja sillä hurskastelu on juuri sitä, myrkyllisyyttä.

        Ja itsehän et naamioiitseäsi millään tavoin? Muuten vaan kerran päivässä profiilikuva vaihtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itsehän et naamioiitseäsi millään tavoin? Muuten vaan kerran päivässä profiilikuva vaihtuu?

        Yhteen vuoteen mahtuu monta sataa päivää. Joten onhan siinä tekemistä kun joka päivä vaihtaa oman profiilikuvan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja itsehän et naamioiitseäsi millään tavoin? Muuten vaan kerran päivässä profiilikuva vaihtuu?

        Mikä ei liity naamioitumiseen mitenkään, vaan harrastukseeni kuvanmuokkaus. Ei mun tarvi esittää mitään. Voin olla ihan itseni, sekö ärsyttää?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mikä ei liity naamioitumiseen mitenkään, vaan harrastukseeni kuvanmuokkaus. Ei mun tarvi esittää mitään. Voin olla ihan itseni, sekö ärsyttää?

        ”Ei mun tarvii esittää mitään”. Juu, ei niin, ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ei mun tarvii esittää mitään”. Juu, ei niin, ei.

        Ei. Eli syy sun kiukutteluun selvisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ei mun tarvii esittää mitään”. Juu, ei niin, ei.

        Mitä mun sun mielestä sitten pitäisi olla ja esittää, että olisit tyytyväinen ja hiljaa?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mikä ei liity naamioitumiseen mitenkään, vaan harrastukseeni kuvanmuokkaus. Ei mun tarvi esittää mitään. Voin olla ihan itseni, sekö ärsyttää?

        Yhdessä vuodessa on yli 300 päivää. Kun joka päivä vaihdat yhä uuden ja uuden profiilikuvan niin se tekee seuraavat 10 vuotta yli 3000 profiilikuvaa.

        Tulet siis tekemään seuraavan 10 vuoden aikana yli 3000 profiilikuvaa. Melkein 4000 profiilikuvaa.

        On siinä jollakin viitseliäisyyttä. Suoranainen pakkomielle jopa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä vuodessa on yli 300 päivää. Kun joka päivä vaihdat yhä uuden ja uuden profiilikuvan niin se tekee seuraavat 10 vuotta yli 3000 profiilikuvaa.

        Tulet siis tekemään seuraavan 10 vuoden aikana yli 3000 profiilikuvaa. Melkein 4000 profiilikuvaa.

        On siinä jollakin viitseliäisyyttä. Suoranainen pakkomielle jopa?

        Onko sulla yleensäkin ottaa muiden harrasteista ja tekemisistä kierroksia ja omia ongelmiasi vai olenko minä sinun mielitietty? :D


      • Suatana kirjoitti:

        Onko sulla yleensäkin ottaa muiden harrasteista ja tekemisistä kierroksia ja omia ongelmiasi vai olenko minä sinun mielitietty? :D

        *yleensäkin tapana ottaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä vuodessa on yli 300 päivää. Kun joka päivä vaihdat yhä uuden ja uuden profiilikuvan niin se tekee seuraavat 10 vuotta yli 3000 profiilikuvaa.

        Tulet siis tekemään seuraavan 10 vuoden aikana yli 3000 profiilikuvaa. Melkein 4000 profiilikuvaa.

        On siinä jollakin viitseliäisyyttä. Suoranainen pakkomielle jopa?

        Mulle kuvanmuokkaus on rentouttavaa, huvittelun muoto. Mutta minä taidan olla sulle pakkomielle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntee siirtoa.
        Projisointi ongelmasi!

        Se on suorastaan surullsta jos henkilö itse ei tajua projisoivansa asioitansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun raskas luonne, iso ego ja omahyväisyys tekevät susta uniikin, vaikka ulkoisesti oletkin tavallinen ja tylsä.

        Oma epävarmuus, joka heijastuu isona egona, projisointi, epärehellisyys, ilkeys, kenties kateus, raskas, perästä vedettävä luonne, jopa röyhkeys, varmasti tekee säväyksen keneen tahansa:)

        Tässä voi nähdä, miksi kannattaa rakastaa terveellä tavalla ensin itseään ja sitten vasta muita.

        Jos rakastaa itseään terveellä tavalla ja hyväksy itsensä sellaisena kuin on, ei ole mitään tarvetta suurennella omaa egoaan peitelläkseen omaa epävarmuuttaan ja tykkäämisenkin voi osoittaa ihan aikuismaisesti, psyykkisesti terveen ihmisen tavoin eikä tarvitse huudella muita hulluiksi vaikka omasta päästä viiraa eniten.


      • Anonyymi

        Haluaisitko yrittää kommunikoida kuten aikuiset? Käyttäydyt tosi aggressiivisesti ja jankkaat, se on tympeää. Lisäksi et taida olla lesbo ollenkaan, joten rähiset väärällä foorumilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko yrittää kommunikoida kuten aikuiset? Käyttäydyt tosi aggressiivisesti ja jankkaat, se on tympeää. Lisäksi et taida olla lesbo ollenkaan, joten rähiset väärällä foorumilla.

        En välttämättä halua kommunikoida ollenkaan tärä tätin kanssa. Jutelkoo niiden parempien naisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulen tähän jakamaan omaa ilosanomaani, että myös transtyypeille on ihan oma palsta. Heppa vaan nimimerkille ja hyvää jatkoa toisaalla!

        Tämä palstan edellinen transaktivisti paljastuikin myöhemmin kouluampumista suunnittelevaksi ja joutui sittemmin Niuvaniemeen..


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Puhut itsestäsi. Kiva tietää, että joku on noin tykästynyt minuun, ettei irti pääse vaan hakemalla hakee mun huomiotani, joko hyväällä tai pahalla.

        Vähän epätoivoista kuitenkin koittaa kääntää omat jutut toisen jutuiksi.

        Mut mieti Suatana, oliko kiva kun hän vähän tukisti sua 👌 …vähän kiihottavaa. Hän osaa selvästi muutakin kuin kerjätä huomioo😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut mieti Suatana, oliko kiva kun hän vähän tukisti sua 👌 …vähän kiihottavaa. Hän osaa selvästi muutakin kuin kerjätä huomioo😜

        En kiihotu sekopäistä, enkä vääristelijöistä.


      • Useilla trans naisilla kuitenkin tissit ja kropan muodot tulee hormooneista eikä mistään leikkauksista.

        Kauneuskirurgia ei ole transiuden kanssa sama asia


    • Anonyymi

      Mun villi veikkaus on että aika monelle naiselle (ei kaikille tosin) suuntauksesta riippumatta kumppanin sukuelimet ei ole niin tärkeitä. Jos haluaa penetraatiota on sträppi. Jos ei tykkää että penis on sisällä niin tehdään jotain muuta. Tiedän heteronaisia jotka enemmän miehen takia antaa suuseksiä/harrastaa yhdyntöjä, penis sisällä ei tunnu kummoiseltakaan eikä visuaalisestikaan innosta. Muut seksitavat tai kokonaan muut osa-alueet suhteessa ovat enemmän kiinnostavia.

      • Anonyymi

        Toi on sun arvailua kuten sanotkin. Toinen näkökulma on sitten se, että esim lesboja saattaa etoa penikset. Ei yleisesti miehillä ja ihmisillä, mutta seksitilanteessa, vaikka ei olisi kyse itse penetraatiohommista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on sun arvailua kuten sanotkin. Toinen näkökulma on sitten se, että esim lesboja saattaa etoa penikset. Ei yleisesti miehillä ja ihmisillä, mutta seksitilanteessa, vaikka ei olisi kyse itse penetraatiohommista.

        Mutta dildot kelpaavat.
        Naisilla kaksimielisyys sukupuoliominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta dildot kelpaavat.
        Naisilla kaksimielisyys sukupuoliominaisuus.

        Dildo on vähän eri asia.. Ja useimmat käyttävät vain sormia, sillä se tuntuu paljon paremmalta kun pystyy painelemaan just oikeesta kohtaa ja oikealla voimakkuudella. Ja vaikka nuolla samalla. Osa ei harrasta penetraatiota ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dildo on vähän eri asia.. Ja useimmat käyttävät vain sormia, sillä se tuntuu paljon paremmalta kun pystyy painelemaan just oikeesta kohtaa ja oikealla voimakkuudella. Ja vaikka nuolla samalla. Osa ei harrasta penetraatiota ollenkaan.

        Miehet voi käyttää kondomeja.
        Sama kuin dildo silloin se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet voi käyttää kondomeja.
        Sama kuin dildo silloin se.

        Jaa sinulle on sama asia? Jos olet bisse/pan, ehkä näin. Onnittelut. 😉
        Väännän rautalangasta:
        Mies ja penis ja dildoa käyttävä nainen ovat kaksi täysin eri asiaa. Mies ei kelpaa lesbolle seksikumppaniksi, dildoa/sträppiä käyttävä nainen voi käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa sinulle on sama asia? Jos olet bisse/pan, ehkä näin. Onnittelut. 😉
        Väännän rautalangasta:
        Mies ja penis ja dildoa käyttävä nainen ovat kaksi täysin eri asiaa. Mies ei kelpaa lesbolle seksikumppaniksi, dildoa/sträppiä käyttävä nainen voi käydä.

        Omituista.
        Elämä on.🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta dildot kelpaavat.
        Naisilla kaksimielisyys sukupuoliominaisuus.

        Niin.. naisen keho, naisen mieli ja aivot.
        Seksi ei ole pelkästään genitaaleista riippuvainen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. naisen keho, naisen mieli ja aivot.
        Seksi ei ole pelkästään genitaaleista riippuvainen asia.

        Nainen peniksellä.
        Onhan niitä syntyjään olemassa.
        Löydätköhän joskus.


    • Anonyymi

      Noin avoin syrjintä on rasistista ja halpamaista . Haaste raastupaan liennee seuraava askel

      • Anonyymi

        Luomulesbot syrjivät keinoheteronaisia😤


    • Anonyymi

      Trollailuksihan se meni tämäkin ketju, mutta vastatakseni kysymykseesi: yksikään lesbo ei halua olla mieheksi syntyneen kanssa. Osa väittää toisin ettei vaan tule foobikon leimaa, mutta todellisuudessa valitsevat aidon naisen 100% tapauksista. Kumma kun kukaan ei ole vaatimassa heteromiehiä olemaan transien kanssa, mutta lesboille tätä tyrkytetään jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Totta puhut. Lesbot ja panseksuaalit on kaksi eri täysin eri asiaa.


      • Anonyymi

        Tollanen terf meininki on aika surullista mutta tosiasiassa lähellekään kaikki lesbot eivät ole terffejä, etkä todellakaan siis selitä asiaasi kaikkien lesbojen puolesta.
        Tekstisi vaikuttaa kuin umpihomeisen cisheteromieheltä näkemykseltä, joka ei vielä ymmärrä sukupuolen kokonaisuuden käsitettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollanen terf meininki on aika surullista mutta tosiasiassa lähellekään kaikki lesbot eivät ole terffejä, etkä todellakaan siis selitä asiaasi kaikkien lesbojen puolesta.
        Tekstisi vaikuttaa kuin umpihomeisen cisheteromieheltä näkemykseltä, joka ei vielä ymmärrä sukupuolen kokonaisuuden käsitettä.

        En allekirjoita edellisen kirjoittajan jyrkkää kantaa jne, mutta kiinnostaisi tietää mistä asemasta käsin kirjoittaja antaa tässä terf-leimoja toisille?
        Senkö takia, että olet itse a) trans b) sulla on omakohtaista kokemusta transnaisten deittailusta c) olet jonkinsortin aktivisti sateenkaarivähemmistöjen asiassa.


      • Anonyymi

        Laskette butchit naisiksi.
        Se on hassua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskette butchit naisiksi.
        Se on hassua.

        Johtuen varmaan naisanatomiasta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollanen terf meininki on aika surullista mutta tosiasiassa lähellekään kaikki lesbot eivät ole terffejä, etkä todellakaan siis selitä asiaasi kaikkien lesbojen puolesta.
        Tekstisi vaikuttaa kuin umpihomeisen cisheteromieheltä näkemykseltä, joka ei vielä ymmärrä sukupuolen kokonaisuuden käsitettä.

        Se mitä olen ystävieni kanssa asiasta keskustellut, niin aika selkeä on ollut mielipide asiaan. Yksikään ei kokenut suhdetta transnaiseen kovinkaan mahdolliseksi, varsinkaan jos ei ole käynyt korjausleikkauksissa. Itse koen, että ehkä voisi olla mahdollista ihastua, mutta juttu tössäisi seksiin (joka on tärkeää itselleni). Rehellisesti, luulen että on pitkälti sananhelinää, jos lesbo sanoo että ei ole väliä onko trans vai ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuen varmaan naisanatomiasta....

        Eli transseksuaalit kelpaavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En allekirjoita edellisen kirjoittajan jyrkkää kantaa jne, mutta kiinnostaisi tietää mistä asemasta käsin kirjoittaja antaa tässä terf-leimoja toisille?
        Senkö takia, että olet itse a) trans b) sulla on omakohtaista kokemusta transnaisten deittailusta c) olet jonkinsortin aktivisti sateenkaarivähemmistöjen asiassa.

        En transnainen, ei kokemusta deiteistä ja liian laiska olemaan oikea aktivisti. Sitä vain tietää asioita hieman laajemmin ja hetkellinen oikeudenmukaisuuden taju nostaa päätään.
        Terfeilyn merkkinä voi jo pitää kirjoituksissa esiintyvää transnaisten väheksyntää, missä paistaa ymmärtämättömyys, ilman halua ymmärtää. Se ettei tunnusta transtaustaisten naisten olevan naisia ja kieltää heidän identiteetin siltä osin, on jo terfeilyä.
        Ymmärrettävä asia, ettei joku halua olla toisen kanssa, jos on omaan makuun ns. väärät genitaalit. Myöskin jokaisella on oikeus valita deittikumppaninsa noin muuten.

        Asiasta nousi kohu BBC:n artikkelin jälkeen, missä muunmuassa nainen väitti, että transnaiset painostaisivat lesboja seksiin ja tuomitsisivat transfobisiksi, jos eivät suostu kanssakäymiseen. Tämä nainen on tehnyt myös manifestin, jossa tiedottaa, että kaikki transnaiset on tapettava ja kehottaa väkivaltaa heitä kohtaan. Syyttää pedofiliasta ja satanallisesta toiminnasta.
        Mainittakoot, että tämä kyseinen transvihamielinen nainen itse on todettu sarjaraiskaajaksi, kohdistuen muihin naisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli transseksuaalit kelpaavat!

        *transsukupuoliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En transnainen, ei kokemusta deiteistä ja liian laiska olemaan oikea aktivisti. Sitä vain tietää asioita hieman laajemmin ja hetkellinen oikeudenmukaisuuden taju nostaa päätään.
        Terfeilyn merkkinä voi jo pitää kirjoituksissa esiintyvää transnaisten väheksyntää, missä paistaa ymmärtämättömyys, ilman halua ymmärtää. Se ettei tunnusta transtaustaisten naisten olevan naisia ja kieltää heidän identiteetin siltä osin, on jo terfeilyä.
        Ymmärrettävä asia, ettei joku halua olla toisen kanssa, jos on omaan makuun ns. väärät genitaalit. Myöskin jokaisella on oikeus valita deittikumppaninsa noin muuten.

        Asiasta nousi kohu BBC:n artikkelin jälkeen, missä muunmuassa nainen väitti, että transnaiset painostaisivat lesboja seksiin ja tuomitsisivat transfobisiksi, jos eivät suostu kanssakäymiseen. Tämä nainen on tehnyt myös manifestin, jossa tiedottaa, että kaikki transnaiset on tapettava ja kehottaa väkivaltaa heitä kohtaan. Syyttää pedofiliasta ja satanallisesta toiminnasta.
        Mainittakoot, että tämä kyseinen transvihamielinen nainen itse on todettu sarjaraiskaajaksi, kohdistuen muihin naisiin.

        Lesbouden ja lesbojen väheksymisen merkkinä voidaan jo pitää kaikenlaisen bi-ja heteroseksin,-seksuaalisuuden ja -romanttisuuden tuuppuuttamisena nimenomaan lesbojen palstalla. Kun bi-ja transihmisilke on kuitenkin omat palstat niin osoitat vaan syrjiväsi ja väheksyväsi lesboja tunkemalla jatkuvalla syötöllä lesbojen palstalle ja lesbojen mieliin bisseyttä ja transsukupuolisuutta. Näin osoitat paitsi syrjiväsi ja väheksyväsi lesboutta ja lesboja niin myös yrität aivopestä lesboista bissejä tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbouden ja lesbojen väheksymisen merkkinä voidaan jo pitää kaikenlaisen bi-ja heteroseksin,-seksuaalisuuden ja -romanttisuuden tuuppuuttamisena nimenomaan lesbojen palstalla. Kun bi-ja transihmisilke on kuitenkin omat palstat niin osoitat vaan syrjiväsi ja väheksyväsi lesboja tunkemalla jatkuvalla syötöllä lesbojen palstalle ja lesbojen mieliin bisseyttä ja transsukupuolisuutta. Näin osoitat paitsi syrjiväsi ja väheksyväsi lesboutta ja lesboja niin myös yrität aivopestä lesboista bissejä tavalla tai toisella.

        Vähän niin kuin saamelaisten keskustelupalstalle kirjoittelisit vain ja ainoastaan kaikkea ei saamelaisuuteen viittaavaa jatkuvalla syötöllä ja syyttäisit saamelaisia suvaitsemattomiksi, suomalaisten vihaajiksi ja jopa pedofiileiksi ja raiskaajiksi, koska eivät suostu luopumaan saamelaisuudestaan.

        Tai jos menisit heteromiehenä tarkoituksella lesbojen bileisiin ja alkaisit määkyä kovaan ääneen kuinka lesbot ovat suvaitsemattomia kun heteromies ei kelpaa heille vaikka samaan aikaan toisaalla olisi kymmeniä tuhansia bileitä heteromiehille ja naisille, mutta yksikään heteronainen ei kiinnostaisi heteromiestä. Sitten alat määkymään kun naisille ei kelpaa mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli transseksuaalit kelpaavat!

        Mites sitä kirjoitettiin toisaalla.. Että jokaisella on oma maku ja jokainen saa tykätä siitä mistä haluaa. Vai miten se meni.

        Sitten kun sanoo, ettei halua transmiesten kanssa seurustella niin johan muuttuu ääni kellossa ja yhtäkkiä ei se enää olekaan niin, että jokainen saa tykätä siitä mistä haluaa sillä jos menee sanomaan, että ei halua lesbona seurustella transmiesten kanssa niin johan alkaa huuto, että kuinka sä vihaat transihmisiä ja kuinka sä syrjit transihmisiä ja et sä saa sanoa tollee, että sä et halua seurustella lesbona transmiehen kanssa. Eli yhdenlainen mielipide vain kelpaa.

        Luulis, että olis itsestäänselvää ettei lesbot halua seurustella miesten tai transmiesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbouden ja lesbojen väheksymisen merkkinä voidaan jo pitää kaikenlaisen bi-ja heteroseksin,-seksuaalisuuden ja -romanttisuuden tuuppuuttamisena nimenomaan lesbojen palstalla. Kun bi-ja transihmisilke on kuitenkin omat palstat niin osoitat vaan syrjiväsi ja väheksyväsi lesboja tunkemalla jatkuvalla syötöllä lesbojen palstalle ja lesbojen mieliin bisseyttä ja transsukupuolisuutta. Näin osoitat paitsi syrjiväsi ja väheksyväsi lesboutta ja lesboja niin myös yrität aivopestä lesboista bissejä tavalla tai toisella.

        Sekoitat seksuaalisuuden ja sukupuolen. Kukaan ei ole väheksynyt lesboja ja heissä on myös transnaisiakin.

        -sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän niin kuin saamelaisten keskustelupalstalle kirjoittelisit vain ja ainoastaan kaikkea ei saamelaisuuteen viittaavaa jatkuvalla syötöllä ja syyttäisit saamelaisia suvaitsemattomiksi, suomalaisten vihaajiksi ja jopa pedofiileiksi ja raiskaajiksi, koska eivät suostu luopumaan saamelaisuudestaan.

        Tai jos menisit heteromiehenä tarkoituksella lesbojen bileisiin ja alkaisit määkyä kovaan ääneen kuinka lesbot ovat suvaitsemattomia kun heteromies ei kelpaa heille vaikka samaan aikaan toisaalla olisi kymmeniä tuhansia bileitä heteromiehille ja naisille, mutta yksikään heteronainen ei kiinnostaisi heteromiestä. Sitten alat määkymään kun naisille ei kelpaa mies.

        Sori mutta noi ei edes ole mitään esimerkkejä liittyen tähän asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat seksuaalisuuden ja sukupuolen. Kukaan ei ole väheksynyt lesboja ja heissä on myös transnaisiakin.

        -sama

        Tuleeko minusta rasisti jos annan pakit mustalle miehelle? Ilmeisesti. Entä kun annan pakit transmiehelle niin sehän tarkoittaa sitä että vihaan transihmisiä enkä hyväksy heidän ihmisoikeuksiaan, suorastaan syrjin transmiehiä ja jopa olen pedofiili ja raiskari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sitä kirjoitettiin toisaalla.. Että jokaisella on oma maku ja jokainen saa tykätä siitä mistä haluaa. Vai miten se meni.

        Sitten kun sanoo, ettei halua transmiesten kanssa seurustella niin johan muuttuu ääni kellossa ja yhtäkkiä ei se enää olekaan niin, että jokainen saa tykätä siitä mistä haluaa sillä jos menee sanomaan, että ei halua lesbona seurustella transmiesten kanssa niin johan alkaa huuto, että kuinka sä vihaat transihmisiä ja kuinka sä syrjit transihmisiä ja et sä saa sanoa tollee, että sä et halua seurustella lesbona transmiehen kanssa. Eli yhdenlainen mielipide vain kelpaa.

        Luulis, että olis itsestäänselvää ettei lesbot halua seurustella miesten tai transmiesten kanssa.

        Taidat olla väärässä ketjussa kun kohkaat (t)miehistä. Täällä on kyse ihan (t)naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla väärässä ketjussa kun kohkaat (t)miehistä. Täällä on kyse ihan (t)naisista.

        Kyllä tuo nimimerkki Suatana aloitti ihan itse kouhkaamisen ja nimenomaan transmiehistä ja transmaskuliinisuudesta eikä suinkaan transnaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo nimimerkki Suatana aloitti ihan itse kouhkaamisen ja nimenomaan transmiehistä ja transmaskuliinisuudesta eikä suinkaan transnaisista.

        Nimimerkki Suatana veti herneet nenään kun transmaskuliini tai transmies ei kelpaakaan lesboille. Egoon sattuu kun miehekkäänä ei kelpaakaan lesboille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo nimimerkki Suatana aloitti ihan itse kouhkaamisen ja nimenomaan transmiehistä ja transmaskuliinisuudesta eikä suinkaan transnaisista.

        Mitä helvettiä taas vönkytät?!?! Multa kysyttiin olenko AFAB, johon vastasin kuten vastasin ja jatkokysymyksessä pyydettiin kertomaan mitä on transmasc.

        Pitäiskö mun olla epäkohteliaasti vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jotta sinä vamma apina et saa slaagia?

        Suksi nyt suolle, sinä se sitä turpaas soitat ja värittelet kaikki asiat päin vittuas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En transnainen, ei kokemusta deiteistä ja liian laiska olemaan oikea aktivisti. Sitä vain tietää asioita hieman laajemmin ja hetkellinen oikeudenmukaisuuden taju nostaa päätään.
        Terfeilyn merkkinä voi jo pitää kirjoituksissa esiintyvää transnaisten väheksyntää, missä paistaa ymmärtämättömyys, ilman halua ymmärtää. Se ettei tunnusta transtaustaisten naisten olevan naisia ja kieltää heidän identiteetin siltä osin, on jo terfeilyä.
        Ymmärrettävä asia, ettei joku halua olla toisen kanssa, jos on omaan makuun ns. väärät genitaalit. Myöskin jokaisella on oikeus valita deittikumppaninsa noin muuten.

        Asiasta nousi kohu BBC:n artikkelin jälkeen, missä muunmuassa nainen väitti, että transnaiset painostaisivat lesboja seksiin ja tuomitsisivat transfobisiksi, jos eivät suostu kanssakäymiseen. Tämä nainen on tehnyt myös manifestin, jossa tiedottaa, että kaikki transnaiset on tapettava ja kehottaa väkivaltaa heitä kohtaan. Syyttää pedofiliasta ja satanallisesta toiminnasta.
        Mainittakoot, että tämä kyseinen transvihamielinen nainen itse on todettu sarjaraiskaajaksi, kohdistuen muihin naisiin.

        Kiitoa asiallisesta vastauksesta. Tässä keskustelussa moni näyttää sekoittavan asioita ja suuttuvan oman identiteettinsä mukaan. 😏


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mitä helvettiä taas vönkytät?!?! Multa kysyttiin olenko AFAB, johon vastasin kuten vastasin ja jatkokysymyksessä pyydettiin kertomaan mitä on transmasc.

        Pitäiskö mun olla epäkohteliaasti vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jotta sinä vamma apina et saa slaagia?

        Suksi nyt suolle, sinä se sitä turpaas soitat ja värittelet kaikki asiat päin vittuas.

        Voi voi kun ottaa ison egon päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun ottaa ison egon päälle.

        Pientä vielä tämä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mitä helvettiä taas vönkytät?!?! Multa kysyttiin olenko AFAB, johon vastasin kuten vastasin ja jatkokysymyksessä pyydettiin kertomaan mitä on transmasc.

        Pitäiskö mun olla epäkohteliaasti vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jotta sinä vamma apina et saa slaagia?

        Suksi nyt suolle, sinä se sitä turpaas soitat ja värittelet kaikki asiat päin vittuas.

        Loukkaannutko kun lesbo sanoo, että transmies ei kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaannutko kun lesbo sanoo, että transmies ei kelpaa?

        En. Ei kosketa mua mitenkään. Mä en ole transmies vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoa asiallisesta vastauksesta. Tässä keskustelussa moni näyttää sekoittavan asioita ja suuttuvan oman identiteettinsä mukaan. 😏

        Kukaan ei vaan sattumoisin nosta sitä asiaa, että transihmisellä saattaa olla kuuppa niin sekaisin, niin kuin usein onkin, valitettavaa, mutta totta, viimeistään hormonihoidot vetää psyykkeen niin sekaisin ja jos muutenkin henkilöllä on psyyke ja identiteetti sekaisin, niin heikko itsetunto, että se ei kestä sitä tosiasiaa jos ei lesbolle kelpaa ja tästä syystä transihminen saattaa ajatella, että kaikki lesbot on tapettava, koska hän transihmisenä ei kelpaa heille.

        Todellisuudessa, ei lesboillekaan kaikki lesbot kelpaa niin kuin ei heteroillekaan kelpaa kaikki heterot ja suurin osa silti, ne päästään terveemmät, eivät lähde tappamaan toista vaikka ei kelpaakaan toiselle.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        En. Ei kosketa mua mitenkään. Mä en ole transmies vieläkään.

        Mutta loukkaannut kun lesbo kirjoittaa, että transmaskuliini binainen ei kelpaa?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        En. Ei kosketa mua mitenkään. Mä en ole transmies vieläkään.

        Kuten kirjoitit itse, jokaisella on oma maku ja saa olla maku niin miten se sitten niin paljon sinun p’settäsi kutittaa jos joku ei viehäty transmaskuliinista binaisesta tai jollekin lesbolle niin kuin todennäköisemmin useimmille lesboille ei kelpaa binainen vaan ensisijassa lesbo?

        Kaikkia ei katsos millään voi miellyttää ja eikä me muutkaan lesbot kelvata kaikille lesboille vai kelpaako itsellesi kuka vaan? Kelpaako itsellesi varattu transmaskuliini binainen? Kelpaako itsellesi maskuliini lesbo? Jos ei, niin pitäiskö minun siitä loukkaantua? Mielestäni ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta loukkaannut kun lesbo kirjoittaa, että transmaskuliini binainen ei kelpaa?

        En loukkaannu, vaan loukkaannun asioiden vääristelystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitit itse, jokaisella on oma maku ja saa olla maku niin miten se sitten niin paljon sinun p’settäsi kutittaa jos joku ei viehäty transmaskuliinista binaisesta tai jollekin lesbolle niin kuin todennäköisemmin useimmille lesboille ei kelpaa binainen vaan ensisijassa lesbo?

        Kaikkia ei katsos millään voi miellyttää ja eikä me muutkaan lesbot kelvata kaikille lesboille vai kelpaako itsellesi kuka vaan? Kelpaako itsellesi varattu transmaskuliini binainen? Kelpaako itsellesi maskuliini lesbo? Jos ei, niin pitäiskö minun siitä loukkaantua? Mielestäni ei.

        Evvk viehättyykö joku teistä tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitit itse, jokaisella on oma maku ja saa olla maku niin miten se sitten niin paljon sinun p’settäsi kutittaa jos joku ei viehäty transmaskuliinista binaisesta tai jollekin lesbolle niin kuin todennäköisemmin useimmille lesboille ei kelpaa binainen vaan ensisijassa lesbo?

        Kaikkia ei katsos millään voi miellyttää ja eikä me muutkaan lesbot kelvata kaikille lesboille vai kelpaako itsellesi kuka vaan? Kelpaako itsellesi varattu transmaskuliini binainen? Kelpaako itsellesi maskuliini lesbo? Jos ei, niin pitäiskö minun siitä loukkaantua? Mielestäni ei.

        Mulle kelpaisi tällä hetkellä tasan yksi nainen, ei kukaan muu. Ja häntä en saa nyt enkä koskaan, sillä hän on hetero. Mutta ainoa nainen joka on mun mielessäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitit itse, jokaisella on oma maku ja saa olla maku niin miten se sitten niin paljon sinun p’settäsi kutittaa jos joku ei viehäty transmaskuliinista binaisesta tai jollekin lesbolle niin kuin todennäköisemmin useimmille lesboille ei kelpaa binainen vaan ensisijassa lesbo?

        Kaikkia ei katsos millään voi miellyttää ja eikä me muutkaan lesbot kelvata kaikille lesboille vai kelpaako itsellesi kuka vaan? Kelpaako itsellesi varattu transmaskuliini binainen? Kelpaako itsellesi maskuliini lesbo? Jos ei, niin pitäiskö minun siitä loukkaantua? Mielestäni ei.

        Eikä mulla ole ongelmia löytää naista itselleni. Niitä kiinnostuneita on ollut tarjolla useamman kerran, mulle ei vaan kaikki kelpaa. Joten en mä ole yhtään huolissani kelpaamisestani. Tiedän että kelpaan.

        Se ei kuitenkaan riittäisi, kun sen toisenkin pitäisi kelvata.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mitä helvettiä taas vönkytät?!?! Multa kysyttiin olenko AFAB, johon vastasin kuten vastasin ja jatkokysymyksessä pyydettiin kertomaan mitä on transmasc.

        Pitäiskö mun olla epäkohteliaasti vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jotta sinä vamma apina et saa slaagia?

        Suksi nyt suolle, sinä se sitä turpaas soitat ja värittelet kaikki asiat päin vittuas.

        Olet kyllä kamalin trolli tällä palstalla ikinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä kamalin trolli tällä palstalla ikinä.

        Kamalin voin olla vaan en trolli.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eikä mulla ole ongelmia löytää naista itselleni. Niitä kiinnostuneita on ollut tarjolla useamman kerran, mulle ei vaan kaikki kelpaa. Joten en mä ole yhtään huolissani kelpaamisestani. Tiedän että kelpaan.

        Se ei kuitenkaan riittäisi, kun sen toisenkin pitäisi kelvata.

        Sinulle siis ei kelpaa kuka vaan. Pitäisikö minun nyt sitten loukkaantua tästä ja haukkua sinut lesbofoobikoksi, lesboja ja binaisia vihaavaksi? Vihaat siis lesboja, binaisia, heteromiehiäkin ja ennen kaikkea transihmisiä kun he eivät kelpaa sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle siis ei kelpaa kuka vaan. Pitäisikö minun nyt sitten loukkaantua tästä ja haukkua sinut lesbofoobikoksi, lesboja ja binaisia vihaavaksi? Vihaat siis lesboja, binaisia, heteromiehiäkin ja ennen kaikkea transihmisiä kun he eivät kelpaa sinulle.

        Mistä vitusta sinä vedät noita aasimaisia päätelmiä?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mulle kelpaisi tällä hetkellä tasan yksi nainen, ei kukaan muu. Ja häntä en saa nyt enkä koskaan, sillä hän on hetero. Mutta ainoa nainen joka on mun mielessäni.

        Ja vielä äsken kirjoitit, että olet tukevasti varattu ja kukaan muu ei kiinnosta sinua ja seuraa et ole etsimässä. Valehteletkin vielä. Profiilissasi muuten lukee, että olet rehellinen. Eipä taida olla totta.

        Eli olet oikeasti seuraa vailla ja kokeilet näin trollaamalla ja heittäytymällä pelleksi saada seuraa ja saada ihmiset kiinnostumaan sinusta.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eikä mulla ole ongelmia löytää naista itselleni. Niitä kiinnostuneita on ollut tarjolla useamman kerran, mulle ei vaan kaikki kelpaa. Joten en mä ole yhtään huolissani kelpaamisestani. Tiedän että kelpaan.

        Se ei kuitenkaan riittäisi, kun sen toisenkin pitäisi kelvata.

        Veikkaampa, että jos sinulla ei olisi vaikeuksia löytää naista niin et alentuisi näin typerään, lapselliseen ja epätoivoiseen pelleilyyn ja trollailuun. Tapansa kullakin iskeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä äsken kirjoitit, että olet tukevasti varattu ja kukaan muu ei kiinnosta sinua ja seuraa et ole etsimässä. Valehteletkin vielä. Profiilissasi muuten lukee, että olet rehellinen. Eipä taida olla totta.

        Eli olet oikeasti seuraa vailla ja kokeilet näin trollaamalla ja heittäytymällä pelleksi saada seuraa ja saada ihmiset kiinnostumaan sinusta.

        Niinhän mä olenkin rehellinen. Just kerroin rehellisen tilanteenkin. En tietenkään mä mitään voi tehdä, kun olen varattu ja pettää en halua, enkä edes vois kun mielitiettyni on hetero.

        Eikä hän täällä palloile. En ole täältä ketään vailla, keskustelemassa vaan. Mutta puupää ei ymmärrä, kuin oman ahtaan maailmansa vaikka kuin selittäisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaampa, että jos sinulla ei olisi vaikeuksia löytää naista niin et alentuisi näin typerään, lapselliseen ja epätoivoiseen pelleilyyn ja trollailuun. Tapansa kullakin iskeä.

        Veikkaat muutenkin häviöllä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Kamalin voin olla vaan en trolli.

        Kirjoitatko vielä jonkun toisen tietokoneelta ja esiinnyt jonkun toisen valokuvilla kun et kehtaa omana itsesnäsi esiintyä? Ei siinä nykypäivönä pitäisi mitään hävettävää olla, että myöntää olevansa sinkku ja etsivänsä seuraa.

        Jos ei kehtaa olla oma itsensä niin miten sitä ihmissuhteessakaan pärjää kun ei kehtaa antaa itsestään mitään korkeintaan vaan feikkirooleja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko vielä jonkun toisen tietokoneelta ja esiinnyt jonkun toisen valokuvilla kun et kehtaa omana itsesnäsi esiintyä? Ei siinä nykypäivönä pitäisi mitään hävettävää olla, että myöntää olevansa sinkku ja etsivänsä seuraa.

        Jos ei kehtaa olla oma itsensä niin miten sitä ihmissuhteessakaan pärjää kun ei kehtaa antaa itsestään mitään korkeintaan vaan feikkirooleja?

        Ihan on oma nassuni. Ja oma kännykkäni, mites sulla, sairaalakone ja mömmönaama?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ihan on oma nassuni. Ja oma kännykkäni, mites sulla, sairaalakone ja mömmönaama?

        Taitaa olla jonkin muun kone. Kenties kaverin kone tai sairaalan kone?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ihan on oma nassuni. Ja oma kännykkäni, mites sulla, sairaalakone ja mömmönaama?

        Kukas se mömmönaama olikaan, sinä vai se sinun kumppanisi? Vahvasti vaikuttaa siltä, että sinä. Ei taida enää kumppanin kone olla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jonkin muun kone. Kenties kaverin kone tai sairaalan kone?

        Puhut itsestäsi jatkuvasti. Meillä kaikilla ei taida mennä yhtä kehnosti kun sulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se mömmönaama olikaan, sinä vai se sinun kumppanisi? Vahvasti vaikuttaa siltä, että sinä. Ei taida enää kumppanin kone olla?

        Katsos peiliin niin muistuu taas mieleen totuus.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ihan on oma nassuni. Ja oma kännykkäni, mites sulla, sairaalakone ja mömmönaama?

        Mihin se sinun kumppani yhtäkkiä hävisi. Äskenhän vielä olit varattu. Kuoliko jo kumppanisi vai mikä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se sinun kumppani yhtäkkiä hävisi. Äskenhän vielä olit varattu. Kuoliko jo kumppanisi vai mikä?

        Neuvoisin lääkäreitäsi vaihtamaan lääkitystä, tuo sun nykyinen ei tunnu toimivan.


      • Juo omat myrkkys vaan ihan itse.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Katsos peiliin niin muistuu taas mieleen totuus.

        Tunteeko hauras itsetuntosi pönkitystä kun haukut kaikki muut pystyyn? Sillä tavallako isket ihmisiä ja pidät ihmissuhteita yllä, haukkumalla muita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunteeko hauras itsetuntosi pönkitystä kun haukut kaikki muut pystyyn? Sillä tavallako isket ihmisiä ja pidät ihmissuhteita yllä, haukkumalla muita?

        Eiköhän tämä mun antama terapiatunti tullut täyteen. Voi poistua.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Juo omat myrkkys vaan ihan itse.

        Taisit olla se sama tyyppi, joka aikoinaan haukkui kaikki tervepäiset hulluksi. Nyt sitten itse olet siellä hullujen huoneella. Potilaana etkä suinkaan töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit olla se sama tyyppi, joka aikoinaan haukkui kaikki tervepäiset hulluksi. Nyt sitten itse olet siellä hullujen huoneella. Potilaana etkä suinkaan töissä.

        Että lapsen sanoin ”se, joka haukkuu on ite”.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eiköhän tämä mun antama terapiatunti tullut täyteen. Voi poistua.

        Jaa-a. Että vielä vallanhaluinen tyyppi vielä, jolla tarve käskyttää ja komennella muita.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eiköhän tämä mun antama terapiatunti tullut täyteen. Voi poistua.

        Meinaatko tuolla käytöksellä saada paljonkin kavereita ja naisia itsellesi?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Neuvoisin lääkäreitäsi vaihtamaan lääkitystä, tuo sun nykyinen ei tunnu toimivan.

        Tällä samalla tavallako kohtelet kumppaniasi ja kavereitasi? He ovat hulluja ja sinä terve? Kaikki on muiden syytä ja sinussa ei ole vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Että vielä vallanhaluinen tyyppi vielä, jolla tarve käskyttää ja komennella muita.

        Niin, että puolisohan se on mömmöjen käyttäjä etkä suinkaan sinä? Kaveri on hullu ja sinä terve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että puolisohan se on mömmöjen käyttäjä etkä suinkaan sinä? Kaveri on hullu ja sinä terve?

        Ei taida tuolla kohtelulla paljoa onnellista parisuhdetta olla eikä kavereitakaan.. Aina vika on muissa, muut ne on hulluja ja mömmöjen käyttäjiä!


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Eiköhän tämä mun antama terapiatunti tullut täyteen. Voi poistua.

        Tämäkö on tapasi iskeä naisia: uuden naisen tavattua alat hirveästi haukkumaan muita ihmisiä ja korostamaan omaa erinomaisuuttasi kas näin: ” Mun puoliso on ihan hullu. Se syö mömmöjä ja on ihan sekaisin. Tässä mun vieressä on mun kaveri. Se on aika hullu. Päästään sekaisin. Sekin syö mömmöjä. Kaikki syö mömmöjä. Mutta enhän minä! ”

        Meinaatko, että tällä tavoin isketään naisia?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Puhut itsestäsi jatkuvasti. Meillä kaikilla ei taida mennä yhtä kehnosti kun sulla.

        Tällä tavoinko siellä kotonakin parisuhdeasiat keikautetaan ylösalaisin käänteisellä psykologialla, kas näin:

        ”Mun puoliso ei anna mulle seksiä. Se on ihan hullu. Se syö mömmöjä.”

        Kas vain. Puolison mielipide on ihan päinvastainen, kas näin: ”hei, sä et koskaan nuku edes mun vieressä. Ethän sä edes halua mua.”

        Ai niin, mut joo. ”Se puoliso on vaan hullu ja se syö niitä mömmöjä. Eikä se haluu seksiä.” Juu, ei. Ne muut on vaan niitä hulluja ja minussahan ei ole mitään vikaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tavoinko siellä kotonakin parisuhdeasiat keikautetaan ylösalaisin käänteisellä psykologialla, kas näin:

        ”Mun puoliso ei anna mulle seksiä. Se on ihan hullu. Se syö mömmöjä.”

        Kas vain. Puolison mielipide on ihan päinvastainen, kas näin: ”hei, sä et koskaan nuku edes mun vieressä. Ethän sä edes halua mua.”

        Ai niin, mut joo. ”Se puoliso on vaan hullu ja se syö niitä mömmöjä. Eikä se haluu seksiä.” Juu, ei. Ne muut on vaan niitä hulluja ja minussahan ei ole mitään vikaa!

        Rauhotu jo hyvä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tavoinko siellä kotonakin parisuhdeasiat keikautetaan ylösalaisin käänteisellä psykologialla, kas näin:

        ”Mun puoliso ei anna mulle seksiä. Se on ihan hullu. Se syö mömmöjä.”

        Kas vain. Puolison mielipide on ihan päinvastainen, kas näin: ”hei, sä et koskaan nuku edes mun vieressä. Ethän sä edes halua mua.”

        Ai niin, mut joo. ”Se puoliso on vaan hullu ja se syö niitä mömmöjä. Eikä se haluu seksiä.” Juu, ei. Ne muut on vaan niitä hulluja ja minussahan ei ole mitään vikaa!

        Kavereitakin kohdellaan tähän tyyliin selän takana: ”Hei, tiiätsä sen ja sen? Ai jaa, se on ihan hullu! Ei kannata olla sen kaa. Se on ihan hullu (ei ole). Oikein mömmöjen käyttäjä (ei ole). ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kavereitakin kohdellaan tähän tyyliin selän takana: ”Hei, tiiätsä sen ja sen? Ai jaa, se on ihan hullu! Ei kannata olla sen kaa. Se on ihan hullu (ei ole). Oikein mömmöjen käyttäjä (ei ole). ”

        Sitten kirjoitetaan tämä sama nettiin. Vielä ihan varmuuden vuoksi puolison/kaverin/uuden heilan koneelta, ettei vaan jää kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kirjoitetaan tämä sama nettiin. Vielä ihan varmuuden vuoksi puolison/kaverin/uuden heilan koneelta, ettei vaan jää kiinni!

        Uuden panon koneelta kirjoitetaan kaikkea paskaa, ettei vaan jää kiinni ja samalla tehdään vaikutusta uuteen panoon haukkumalla muita! Haukkumisellahan se ego suurenee ja paranee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden panon koneelta kirjoitetaan kaikkea paskaa, ettei vaan jää kiinni ja samalla tehdään vaikutusta uuteen panoon haukkumalla muita! Haukkumisellahan se ego suurenee ja paranee!

        Ilmeisesti erittäin huono kaveri kun pitää varta vasten hulluksi haukkua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko minusta rasisti jos annan pakit mustalle miehelle? Ilmeisesti. Entä kun annan pakit transmiehelle niin sehän tarkoittaa sitä että vihaan transihmisiä enkä hyväksy heidän ihmisoikeuksiaan, suorastaan syrjin transmiehiä ja jopa olen pedofiili ja raiskari.

        Onko jokin syy miksi olet jostain syystä ottanut ketjussa esiin saamelaiset, heteromiehet, mustat miehet ja transmiehet? Varsinkin kun ollaan kaikki yhtä mieltä, ettei lesbot ole miesten kanssa. Nyt oli kyse edelleen transtaustaisista naisista, jotka voi olla lesboja, bi tai mitä vain.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mitä helvettiä taas vönkytät?!?! Multa kysyttiin olenko AFAB, johon vastasin kuten vastasin ja jatkokysymyksessä pyydettiin kertomaan mitä on transmasc.

        Pitäiskö mun olla epäkohteliaasti vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jotta sinä vamma apina et saa slaagia?

        Suksi nyt suolle, sinä se sitä turpaas soitat ja värittelet kaikki asiat päin vittuas.

        Itse kysyin silkasta mielenkiinnosta AFAB:n. Jokin toinen kysyi tranmasc:sta. Kieltämättä tämäkin ketju ollut sekamelska ton erään toksisen anon takia, jolla aina samat vänkäämiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse kysyin silkasta mielenkiinnosta AFAB:n. Jokin toinen kysyi tranmasc:sta. Kieltämättä tämäkin ketju ollut sekamelska ton erään toksisen anon takia, jolla aina samat vänkäämiset.

        Joo, ja se on ihan okei minusta kysyä ja saada vastaus, olkoon mikä hyvänsä palsta. Kuitenkin vähemmistö asiaa käsitellään. :)

        Mä tulistun välillä herkästi tuollaisista vänkyröistä, mitkä ihan tahalleen vänkyröi ja vääristelee toisen sanomiset mielensä mukaan. Ei tee mieli asiallisesti enää avata mitään moiselle, vaikka muuten mielummin asiallisesti keskustelisinkin.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Joo, ja se on ihan okei minusta kysyä ja saada vastaus, olkoon mikä hyvänsä palsta. Kuitenkin vähemmistö asiaa käsitellään. :)

        Mä tulistun välillä herkästi tuollaisista vänkyröistä, mitkä ihan tahalleen vänkyröi ja vääristelee toisen sanomiset mielensä mukaan. Ei tee mieli asiallisesti enää avata mitään moiselle, vaikka muuten mielummin asiallisesti keskustelisinkin.

        Vähän tuntuu kyseessä olevan tietyn ikäinen nainen jyrkillä mielipiteillään ja hyvin sekavalla ajatuksenjuoksulla kulkeva mieli. Kovan luokan provo. Tietysti jos tykkää haastella niin mikäpä siinä aikaa kulutella. En tiedä miksi itsekään jaksan tolkuttaa sellaisille yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tuntuu kyseessä olevan tietyn ikäinen nainen jyrkillä mielipiteillään ja hyvin sekavalla ajatuksenjuoksulla kulkeva mieli. Kovan luokan provo. Tietysti jos tykkää haastella niin mikäpä siinä aikaa kulutella. En tiedä miksi itsekään jaksan tolkuttaa sellaisille yhtään mitään.

        Ei niihin pitäisi mitenkään kiinnittää huomiota, mutta joskus ärsyyntyy ja tarttuu taistoon. Turhaahan se on. Ei siitä mitään hyötyä ole.


    • Anonyymi

      Minulla ei ketään mitään vastaan, kaikki elävät niinkuin omaksi parhaakseen ajattelevat. Mutta lesbona ja NAISEEN ❤ rakastuneena 🙂. Jos joku tuntee olevansa väärässä sukupuolessa ja haluaa siihen muutoksen, niin ihan ok hänelle, mutta kun....esim.minä en pysty ajattelemaan kuitenkaan tälläistä ihmistä naisena, sen vaan vaistoo, eikä toimi 🙂. Mut kaikki tavallaan 🙂. Mut et aletaa säätää et , lesbot ei hyväksy ja ollaan muka rasisteja, eikä hyväksytä. Ei se mene niin , lesbonainen haluaa oikean naisen , ei jotain mikä itse kuvittelee olevansa omassa päässään nainen. Mutta aivan ihanaa jos joku niin haluaa, ja tuntee olonsa hyväksi "naisena " ❤. Mut ei pidä alkaa vaatia lesboilta mitään 🙂

      • Anonyymi

        Ei sinun tarvitse seurustella kenenkään kanssa, mutta pakko nyt huomauttaa, että vaikka poikkeuksia todellakin on, hyvin suuri osa meistä transtaustaisista luetaan arkielämässä ihan tavallisiksi miehiksi tai naisiksi. On paljon meitä, joista se tausta ei näy päälle yhtään mitenkään, varsinkaan vaatteet päällä. Esimerkiksi minä olen ollut samassa työpaikassa parikymppisestä ja olen nyt yli 40, parrakas perheenisä. Työkavereilleni ei tulisi mieleenkään, että "mikään transhommeli" voisi koskea minua millään lailla. Lesbot eivät tietenkään ihastu minuun, enkä usko, että ihastuisivat miehennäköiseen ihmiseen vaikka tietäisivätkin, ettei mulla ole penistä. Minuun ihastuvat heteronaiset ja homot, sellaisetkin, jotka ajattelevat, etteivät ikinä voisi ihastua transmieheen, koska eihän sellainen mikään mies ole ja näkeehän sen nyt kauas. Näin vaimonikin ajatteli ennen kuin kerroin hänelle taustastani.


    • Välillä näen tällaisia palstoja jotka on kirjoitettu keskusteluksi siitä olenko minä ja muut minun laiseni haluttavia ja ajattelen olisiko parempi vai esittää miestä loppu elämääni.

      Nämä aiheet eivät ole edes pahimpia mitä tulee vastaan useita kertoja viikossa mutta kun kokonainen palsta puhuu siitä miten ei näe minua naisena yms. minua ahdistaa.

      Sinulla ei ole velvoitetta panna transnaista tai seukata trans naisen kanssa mutta kun tällaisia kirjoitetaan, syrjäytätte osaa omasta yhteisöstänne ja kuvainnollisesti syljette heidän päälleen. Seuraavan kerran kun mietitte kirjoittavanne kuinka trans naiset kuvottavat tai eivät ole naisia niin jättäkää vaan kirjoittamatta.

    • Anonyymi

      Itse seurustelen transnaisen kanssa. Ihan yhtä naisia ne on siinä missä muutkin naiset.

      • Anonyymi

        Veikkaan että olet itse bi/pan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että olet itse bi/pan.

        Olen kylläkin umpilesbo, avara katseinen vain.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe