Kissan äkkikuolema

Anonyymi

Hei,

Meidän perheen elämän yhtä kauheimmista viikoista eletään täällä enkä tiedä miten saisin itkun loppumaan, surkean olon.

Meidän rakas kissamme kuoli yllättäen ma-ti välisenä yönä vasta 5-vuotiaana todennäköisesti sydänkohtaukseen (hcm). Pari vuotta sitten eläinlääkärissä kerrottiin että pientä sivuääniä kuuluu mutta ei hätää koska todella pientä mutta jos kissa alkaa oireilemaan niin sitten ultrataan.
Kissamme oli iloinen, söi hyvin, leikki hieman ja nukkui kyllä paljon, välillä oksenteli/pissasi matolle, joskus tuli kuivia yskiä mutta kaikki nämä siis satunnaisesti 2 vuoden aikana eli ei siis eläinlääkärin mukaan syytä huoleen.
Halusimme kisullemme seuraa ja pari viikkoa sitten meille muutti kissanpentu, mentiin pari päivää hitaasti hajuja vaihdellen ja sitten he pääsivät tutustumaan. Kissamme otti hyvi mä uuden tulokkaan vastaan leikkivätkin jopa toki välillä pientä läpsyä ja sähinää.

Nyt syytän ja soimaan itseäni! Eli kissamme tosiaan yöllä (heräsimme tähän) meni portaita alas (kuului siis kolme kolina ääntä eli ei siis kävellyt) suoraan eteisen lattialle ja siihen jäi. Mies juoksi heti kissan luo, teki parhaansa elvyttääkseen kunnon melkein heti perästä tulin perästä ja tajusin jo kissan kuolleen, viimeiset liikkeet olivat olleet kuoleman jälkeisinä sätkyjä. :”(
Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Miksi eläinlääkäri ei sivuäänen takia pyytänyt meitä menemään ultraan? Voiko kaatuminen rappusissa aiheuttaa tälläistä kun kova lattia kuitenkin eteisessä? … tuntuisi vaan hölmöltä kun kolme vuotta täällä jo asuttu.
Olisiko kyseessä voinut olla joku toinen kuin sydänkohtaus.
ONKO SIIS teillä kokemuksia tälläisestä?

11

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teetä kissallesi ruumiinavaus niin tiedät kuoleman syyn. Me maallikot joudumme asiantuntioihin luottamaan ja kissojen suhteen on parasta köydä pieneläimiin erikoistuneella eläinlääkärillä eikä millään konitohtorilla. Itse syyllistän itseäni 5v sitten kuolleen kissani takia. Uskoin eläinlääkäriä, vaikka itse epäilin. Syyllisyydentunto ei ole kadonnut minnekään. Kuitenkin, meidän on pakko eksperttejä eli eläinlääkäreitä uskoa. Jatkossa kysyn kyllä toisenkin mielipiteen.

    • Anonyymi

      Pienet on murheet, jos kissan kuolema vie elämän raiteiltaan.

      • Anonyymi

        Kissa oli meille ihan yhtäläinen perheenjäsen kuin kuka muukin kyllä sen poissaolon huomaa. Olen itse vuoden sisällä menettänyt niin paljon ettet arvaakaan joten pienet ei ole murheet vaan todella turhautunut kaikkeen paskaan ja siitä syntyvään pelkoon suruun.


      • Anonyymi

        Ehkä ei siis sinulla veisi mutta onneksi me ihmiset ollaan erilaisia


      • Anonyymi

        Olipas kurja, tahditon kommentti. Miksi pitää ilkeillä?


    • Anonyymi

      Osanotto suruun. Todennäköisin kuolinsyy on se HCM. Ei joutunut kokemaan kauan kärsimystä.
      HCM ei ole parannettavissa, ennuste siinä on aina huono, eli juuri tuo mitä kissallenne tapahtui.
      Jos haluatte avauttaa ja tutkituttaa kuolinsyyn, kysykää eläinlääkäriltä missä tutkimus voidaan tehdä.
      Sääli uuden kissan vuoksi- mutta kun tokenette vähänkin, ottakaa sille kaveri.
      Ja lakkaa syyttelemästä itseäsi- olette toimineet aivan niinkuin pitikin, eli normaalia touhua, ja el ohjeitten mukaan.
      Se sairaus on vain sellainen- tappava.
      Ja vielä, itkekää toki. Muistelkaa. Aikaa ei voi ostaa. Ei edes lääkäriltä, ei eläinlääkäriltäkään tuossa tap.

      • Anonyymi

        Kiitos tuhannesti ihanasta vastauksestasi. Olen jutellut eläinlääkärin kanssa koska tosiaan taisin olla niin shokissa kun kaikki tapahtui yllättäen että oma pää tarvitsi kunnon keskustelun niin tapahtuneesta kuin myös sairaudesta.


    • Anonyymi

      Aika pienetkin asiat johtavat isoon suruun. Itse olen sitä mieltä että jos kissa kaatuisi rappusissa niin varmaan vammoja siitä tulisi mutta en usko että kuolema kuitenkaan, kun kissat selviää kaikesta tosi hyvin. Meilläkin on kuollut kissoja ja se johtaa kyllä suruun, mutta esimerkiksi kissan vanhuuteen kuoleminen on helpompi ottaa mutta sitten nuoren kissan äkillinen kuolema saattaa hyvinkin olla todella rankkaa. Tsemppiä sinne

      • Anonyymi

        Juurikin tämä! Olen itse juuri vuosi sitten vienyt viimeiselle piikille 17-vuotiaan kissaherran munuaisten vajaatoiminnan ja epäiltyjen kasvainten takia. Se tietenkin oli myös rankkaa mutta ns ymmärrettävempää. Tämä tilanne taas….aivan päinvastainen.

        Mutta kiitos kun kirjotit noista rappusista, olen itse järkeillyt ja tullut kokoajan samaan tulokseen. Sitä van hakemalla hakee ns vikoja omistajana itsestään.


    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Kissa on perheenjäsen, jos ei enemmänkin. Siis tunnen olevani palveluskuntaa. Ja jos minun kuningatarellani ja prinssilläni olisi joku vaiva, olisin todella huolissani.

      Otan osaa menetyksesi johdosta!
      Kissoilla on samoja sairauksia kuin ihmisilläkin ja kissojen elinajanennuste on muutenkin pienempi. Et olisi voinut enempää tehdä.

      Hyvät muistot kyllä kantavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe