Hei!
Onko täällä yhtään testausta työkseen tekevää tai joskus tehnyttä? Millaista työ on käytännössä? Itsekseen pakertamistako tiukasti koneen ääressä? Ollaanko työssä myös kontaktissa asiakkaaseen? Kerro mitä pidät työstäsi ja miten olet uralle päätynyt. Mitä hyviä ja huonoja puolia näet työssäsi? Mitä työ mielestäsi vaatii tekijältään?
ohjelmisto-/ sovellustestaajan työ
6
3039
Vastaukset
- Julle-72
Itse päädyin firman uudelleenjärjestelyiden seurauksena ohjelmistosuunnittelijan tehtävistä testajaksi noin puoli vuotta sitten. Voi sanoa, ettei työ voisi enää tylsempää olla...-tässä ollaan koneita, jotka testaa valmiiden speksien mukaisia testejä. Siitä lähtien kun tähän tulin, on nukuttanut töissä ihan kamalasti.
Ehkä tämä jollekkin saattaisi sopiakin, mutta itse olen ajatellut hakeutua firman johtajaksi tai johonkin muuhun parempaan hommaan lähiaikoina.- jos suunnittelijan hommista...
testaajaksi joutunut.
- Mutta
jos suunnittelijan hommista... kirjoitti:
testaajaksi joutunut.
Toisaalta tuossahan menee kohta ura-mittari ympäri, ja sitten löytääkin itsensä siltä TJ:n pallilta ;-)
- Ohjelmistotestaaja
Senkun painaa nappia testeristä ja surffailee sen aikaa kun testeri rouskuttaa.
Itsenäistä hommaa on.
Satunnaisesti voi joutua olemaan yhteydessä testerivalmistajiin.
Se kehen on yhteydessä riippuu kai vähän mitä testaa. - ex-testaaja
Testaus on hyvin usein se ensimmäinen homma mitä ihminen ohjelmistofirmaan tullessaan laitetaan tekemään.
Ja niinkuin tuossa joku jo sanoikin, on testaustyö on usein rutiininomaista ja tylsää. Täytyy kuitenkin muistaa, että testaus on erittäin tärkeä (ja suuri) osa ohjelmistokehitysprosessia, eikä sitä saisi laiminlyödä. Vastuullista työtä siis.- Näin on
Vastoin yleistä luuloa järjestelmien testaus, testaussuunnittelu, testitulosten analysointi, vikojen etsintä, järjestelmän ylläpito ja konffaaminen eivät ole silkkaa apinatyötä. Testaajat voivat olla organisaatiossa ainoat, jotka oikeasti tietävät jotain järjestelmän toiminnasta ja sen käytöstä ja se, kuka ratkoo tekniset ongelmat asiakasrajapinnassa.
Myöskään vastoin yleistä luuloa ohjelmistosuunnittelijan/koodaajan työ ei aina ole kovin vaikeaa: luetaan valmiista speksistä mitä softakikkareeseen tulee sisään ja mitä pitäisi tulla ulos -> toteutetaan algoritmi käyttäen valmiita kirjastoja muutamaa parametriä muuttaen ja voila, valmista tuli. Siitä on luovuus kaukana ja on muuten TYLSÄÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713