Moi vaan, palstalla joku esitti, ettei lapsen vanhemmasta voi tulla ykainhuoltajaa toisen vanhemman kuoltua vaan leskeys jollain tavalla poissulkee yksinhuoltajuuden. Olen juuri itse tullut leskeksi ja minulla on nyt 15 lasta 2 vuohta täysin yksin elätettävänä.
Onko totta, etten voi saada ykainhuoltajalle kuuluvia Kelan suomia etuja, koska en pysty sopimaan ykainhuoltajuudesta kuolleen ruumiin eli edesmenneen puolisoni kanssa?
Hyvää halloweenia kaikille - olkaa kilttejä lapsillenne!
Yksinhuoltajuuden nääritelmä
13
141
Vastaukset
- Anonyymi
Lainsäädännöllä tosin voidaan jo lähes taata senmoinen huoltajuus jatkuvaksi. Jos tarvetta ilmenee. Lakiahan se vain on, eikö.
- Anonyymi
Yksinhuoltaja voi olla leski ja Kelan etuuksia ovat lesken eläke ja lapseneläke vanhemman kuoltua. Se suuruus määräytyy jotenkin kuolleeelle vanhemmalle kertyneeen eläkkeen mukaan ja tuo kullekin lapselle maksettava eläke sitten vähentää saamaasi leskeneläkettä. Lapsilisäthän tietenkin maksetaan kaikille, mutta sinä saat yksinhuoltajakorotuksen. PetePate
- Anonyymi
On hyvä, ettet ole töissä ja siten toteutat omalla valinnallasi "lapsiesi" etua lastenvalvojiesi sinulle antaman ilmoituksen mukaisesti!
- Anonyymi
Ei kaikki saa lesken eläkettä, mutta lapset saa aina lapsen eläkkeensä 18 ikävuoteen saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki saa lesken eläkettä, mutta lapset saa aina lapsen eläkkeensä 18 ikävuoteen saakka.
Onko joku tietty summa jokaiselle viidelletoista vai täytyykö jakaa sen vainajalle kertyneen eläkkeen mukaan? Jos sais vaikka parisataa per lätty niin ihan kiva.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272095
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221480Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis671179Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111099Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101097- 88962
- 80829
- 17817
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16741Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107681