Vihdoin vapaa veloista!

Anonyymi

3 vuotta siinä meni noin about. 20 000-25 000 euro tuli maksettua ulosoton kautta. Päälle vielä vapaaehtoiset lyhennykset monien paskafirmojen jälkiperinnöistä. Pakko kuitenkin huomauttaa että perintätoimistojen kanssa sovitut maksusuunnitelmat onnistuivat todella helposti. Monelle kävi pieni summa (20-30e) ja päälle korkojen jäädytys.

Velat tullut hankittua nuoruuden hölmöilyistä. Laskin että velkaa oli alkujaan noin 12-13000 euroa. Eli on nämä korot suomen maassa aivan naurettavat :D. Velat hommattu siis ennen korkokattoa. Onko tänäpäivänä nämä 29-39 % korot enään edes laillisia? Risicumin velassa mulla ollu 29% ja kyseessä siis 2000e kukutusluotto.

Mutta siis todella tänään alkoi uusi elämä puhtaalta pöydältä. Velkaa ei ole euroakaan enää mihinkään ja ikää siis 26 V.

11

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnea uuteen aikaan!
      Itselläni samat velkamäärät ja niissäkin korkojen osuus suurempi kuin alkupääomavelka. Otettu ne lainat kolmisen vuotta sitten pakkotilanteessa. Poskettomia korkoja kaikissa, yli 70% jopa ja useammassa. En usko ehtiväni maksaa velkoja loppuun, olen jo kuoleman kynnyksellä.

    • Anonyymi

      Voisit ostaa myös velkojalle kukkapuskan ja esittää toivotuksen ”anteeksi, että kesti näin kauan ja tuotin teille mielipahaa, yritän jatkossa olla tarkempi”

    • Anonyymi

      Kiitoksia !

      Joo nyt odotellaan uutta maksuhäiriö lakia meneekö läpi. Muuten velat vanhenevat vasta 2022 loppuvuonna. Itselleni oikeastaan sama meneekö vai ei, mutta mietin muita velallisia. Nämä 4 vuoden määräajat on aivan hanurista. Ei taida euroopassa olla muualla tätä systeemiä paitsi suomessa.

      • Anonyymi

        Kyllä se laki menee läpi, mutta Suomessa on paljon tahoja, jotka haluaisivat sen voimaantulon tapahtuvan vasta, kun positiivinen luottorekiseri aloittaa toimintansa.

        Odottavan aika on pitkä. Se pätee niin velkojaan kuin velalliseenkin.


    • Anonyymi

      Siis mitäs ihmettä, alunperin velkaa oli 12-13000 euroa? Käsitä jutustasi että olet maksellut suoraan verlkojille kaikki ja korkojen kanssa 20 000-25 000 euroa ??

      Miksi ihmessä et hakenut takuusäätiöltä lainaa jota saa max 35 000e? Olisit säässtänyt sen 10 000e ??

      Tai toinen vaihtoehto, miksi ihmessä et laskenut velkoja ulosottoon jo ihan alkuvaiheessa jos kerta luottotiedotkin on menneet ?? Ulosotossa nääs korko VAIN 7-8% oikeudenkäyntikulut, about max 160e / velka. Tok uo:ssa 2 ekaa vuottamenee uo-maksuja mutta nekin olisit kuolettanut noilla mainitsemillasi ylimääräisillä maksuilla.

      • Anonyymi

        Alkuun en käynyt töissä, vaan kasvoivat uo:ssa korkoa juuri tuön 7-8 %. Ja kun perintäfirmat kitkuttelee ja myyvät velkoja eteenpäin, niin ennen korkokattoa nuo olivat aivan naurettavia. Eräskin 2000e lasku joka jäi pystyyn, niin uo:hon mennessä oli tullut perintäkuluja / tuomio maksut yms niin noin 14-1600 euron välillä, Käsittääkseni tänäpäivänä ei ole enää mahdollista ?

        Tietenkin kaikkein fiksuinta olisi ollut ilmoittaa aluksi kaikille velkojille että laittakaa ulosottoon, mutta nuori ja tyhmä niin minkäs teet. No ohi on nyt.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuun en käynyt töissä, vaan kasvoivat uo:ssa korkoa juuri tuön 7-8 %. Ja kun perintäfirmat kitkuttelee ja myyvät velkoja eteenpäin, niin ennen korkokattoa nuo olivat aivan naurettavia. Eräskin 2000e lasku joka jäi pystyyn, niin uo:hon mennessä oli tullut perintäkuluja / tuomio maksut yms niin noin 14-1600 euron välillä, Käsittääkseni tänäpäivänä ei ole enää mahdollista ?

        Tietenkin kaikkein fiksuinta olisi ollut ilmoittaa aluksi kaikille velkojille että laittakaa ulosottoon, mutta nuori ja tyhmä niin minkäs teet. No ohi on nyt.,

        Olen miettinyt, miksi perintätoimistot myyvät velkoja, sillä pääomittamisesta ei tule juurikaan vastoin yleistä luuloa lisätuloja.

        Voi olla että jos ja kun perintäkulut pääomituksen yhteydessä lisätään pääomaan, ne ovat ulosotossa etuoikeusasemassa perintäkuluihin nähden, Tässä on ehkä se syy.


    • Anonyymi

      Turhaa hosua velkojen kanssa, jos sitä saa vaikka sydärin tai covidin tulevaisuudessa?⏳

      • Anonyymi

        Juurikin näin. ja toisaalta kyllä typerää maksaa velkaa velalalla. Kitkuttamalla pääsee loppupeleissä nopeammin taloudellisesti parempaan kuin velalla.


    • Anonyymi

      Oliko useampi velkoja? Millä kuukasierillä makselit?

      Itellä alkusaldo 17000e rapiat ja nyt 2v maksellu 650-700e/kk riippuen aina lisistä.
      Jälellä n. 9000e. Velkojia joku 10 mistä 3 nelinumeroisia. Onneks uo maksut lähti veke, mut _helvetin_ hidasta tällä lyhennysmäärällä. Pitäs olla joku 1200e/kk lyhennys saatana

      • Anonyymi

        Iltaa!

        joo ihan perseestä toi lyhennys. tuntuu et maksaa paljon joka kuukausi mutta kun korot juoksee ja ekat 2v on taulukko maksut niin eine paljoa lyhene. Mutta sullakin enää 9000e, niin nopeasti se menee :D viimeiset 2kk tuntui kyl ikuisuudelta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe