tulevaisuus, paniikki, ahdistus

Anonyymi

Menin 9-luokan jälkeen lukioon ja olin muutenkin ihan innoissani siitä, kummiskin vähän ajan kuluttua mulle alko tulee paniikkikohtauksia ja samal hirvee ahistus ja stressi. En nukkunu öisin yhtää, pienesti vaan torkahtelin ja kun heräs nii kaikki ajatukset hyökkäs samantien päälle. Vähän aikaa kestin, mut sit oli pakko luovuttaa. Menin kymppiluokalle. Noh sama paska jatku. Yöllä saan kyllä nyt nukuttua mutta varmaan jäi sieltä lukiosta joku trauma. Pelottaa et se olo tulee jossainvaiheessa elämää takas mikä oli siellä lukiossa.
Meen kympin jälkeen amikseen, ei mitään hajua mihin. Sekin ahdistaa. Mulla ei oo mitään hajua mille alalle menisin. Kertokaa mulle onko sillä niinkään väliä nyt minkä koulun käy? Sitä ku mietin nii tuntuu et elämä kaatuu.. Musta tuntuu jo nyt et mun tulevaisuus tulee olee täyttä paskaa ja kaikki on jo pilalla.
Päivisin tuntuu että en jaksa tehä mitään. Heti kun pitäis alkaa tekemään jotain nii mun pää räjähtää.
Oon käyny koulukuraattorilla ja lääkärissä. Silti kaikki on ihan perseestä.
Mulla on ollu myös tutustumisia moneen eri kouluun mut mikään ei nappaa. Ne tutustumiset on ihan tuskaa, siellä varsinki iskee se kauhee ahdistus. Mikään ei tunnu omalta jutulta. Kaikista eniten mua pelottaa se et ku meen johonki amikseen, niin jos se ei ookkaa yhtää mun juttu nii mulle tulee se sama ahistus mikä lukiossa.
Tiktokista ku katon muitten nuorten videoita koulunkäynnistä niin mietin vaan et miten noi jaksaa. Miten te jaksatte?
En mä jaksais enää tätä

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Susta tulee jotakin mitä ei vielä tiedä. Monet käy ammiksia ja silti ajautuvat eri aloille kun mitä oppi oli. Jotkut erikoistuvat oppimansa läheiseen ammattiin.
      Jos et tiedä niin kokeile tullia? Tullissa on jänniä hommia tai poliisissa?
      Tosin pitää olla palvelualttiutta jotta voisi olla hyvä hommassaan.
      Riippuu mistä tykkäät? On urheilu opistoja ja vaikka leipurin hommia. Leipurin hommaakin on loputtomasti sillä ihmiset syö aina. Joku saattaa viihtyä hautausurakoitsijan autokuskina. Mitä sillä on lopulta väliä mitä tekee kunhan jotain tekee, koska se pitää elämän virkeänä ja pysyy henkisesti kasassa.

    • Anonyymi

      Pitäisköhän sun hakea sairaslomaa jos opinnot ei edisty ja ahdistaa. Voisiko välivuosi tulla kyseeseen saa rauhassa miettiä mitä alkaa opiskella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe