Pk-seudun kuljetusyritykset

Anonyymi

Osaako kukaan vinkata hyviä firmoja joissa palkka tulisi ajallaan ja täysmääräisenä?
Voi myös vinkata niitä huonoja joita välttää.
T.kohta valmistuva alanvaihtaja.

63

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki kuljetusyritykset on luuseri buljuja.

      • Anonyymi

        Kannattaa pyrkiä mahdollisimman suureen yritykseen kuljetusalalla. Autot ovat peruskauraa ,mutta se palkka ratkaisee. Ainoa ongelma on ettei hyvissä yrityksissä vapaudu työpaikkoja kuin silloin kun joku jää eläkkeelle. Pitää myös muistaa sellaiset yritykset jotka eivät ole kuljetusyrityksiä ovat hyviä vaihtoehtoja työpaikkana. Esimerkiksi Arla Suomi osuusmeijeri jolla on yrityksen perusajatuksena oma kuljetusorganisaatio ja omat kuljettajat varsinkin pääkaupunkiseudulla. Sielläkin on tilanne se ,että työurat ovat todella pitkiä yli 40 vuotta. Silti moni nuori uusi kuljettaja on napannut työpaikan vuosien varrella ja viihtyy todella hyvin. Joka kevät käynnistyy tuurajien hankkimiskampanja joka voi johtaa vakinaiseen työpaikkaan.
        Siis ei kannata aina kytätä kuljetusyritysten työpaikkoja ,vaan pitää olla avoin kaikille työpaikoille jossa kyse on kuljettajan työstä. Joku spesiaali homma kuljettajana ihan muun alan yrityksessä voi olla se elämini duuni ,jossa viihdyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pyrkiä mahdollisimman suureen yritykseen kuljetusalalla. Autot ovat peruskauraa ,mutta se palkka ratkaisee. Ainoa ongelma on ettei hyvissä yrityksissä vapaudu työpaikkoja kuin silloin kun joku jää eläkkeelle. Pitää myös muistaa sellaiset yritykset jotka eivät ole kuljetusyrityksiä ovat hyviä vaihtoehtoja työpaikkana. Esimerkiksi Arla Suomi osuusmeijeri jolla on yrityksen perusajatuksena oma kuljetusorganisaatio ja omat kuljettajat varsinkin pääkaupunkiseudulla. Sielläkin on tilanne se ,että työurat ovat todella pitkiä yli 40 vuotta. Silti moni nuori uusi kuljettaja on napannut työpaikan vuosien varrella ja viihtyy todella hyvin. Joka kevät käynnistyy tuurajien hankkimiskampanja joka voi johtaa vakinaiseen työpaikkaan.
        Siis ei kannata aina kytätä kuljetusyritysten työpaikkoja ,vaan pitää olla avoin kaikille työpaikoille jossa kyse on kuljettajan työstä. Joku spesiaali homma kuljettajana ihan muun alan yrityksessä voi olla se elämini duuni ,jossa viihdyn.

        No näin se menee elämässä. Kannattaa pitää silmät auki ja tarttua haasteeseen oli sitten kyse kuljetusyrityksestä tai jostain muusta toimijasta, yksityisestä kunnallisesta, esim. Helsingin kaupunki ja sen yritys Stara eli entinen rakennusvirasto. Kuljetuskalusto on todella hienoa,olisi ilo tehdä näillä menopeleillä töitä. kannattaa todella pitää silmät auki ja olla valmiita ottamaan työpaikka vastaan myös ei kuljetusyrityksistä. On naurettavaa vierastaa kuljettajan töissä muita firmoja kuin kuljetusliikkeitä( joku ilkeä sanoisi kusetusliikkeitä),mutta se en ole minä. Se oma unelmien työpaikka vaan pitää löytää itse. Näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin se menee elämässä. Kannattaa pitää silmät auki ja tarttua haasteeseen oli sitten kyse kuljetusyrityksestä tai jostain muusta toimijasta, yksityisestä kunnallisesta, esim. Helsingin kaupunki ja sen yritys Stara eli entinen rakennusvirasto. Kuljetuskalusto on todella hienoa,olisi ilo tehdä näillä menopeleillä töitä. kannattaa todella pitää silmät auki ja olla valmiita ottamaan työpaikka vastaan myös ei kuljetusyrityksistä. On naurettavaa vierastaa kuljettajan töissä muita firmoja kuin kuljetusliikkeitä( joku ilkeä sanoisi kusetusliikkeitä),mutta se en ole minä. Se oma unelmien työpaikka vaan pitää löytää itse. Näin se on.

        Kuskilla pitää olla särmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskilla pitää olla särmää.

        Kyllä on isoisakin firmoissakin on ankarä kuskipula, nuoret ei enään lähde hulunhommaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on isoisakin firmoissakin on ankarä kuskipula, nuoret ei enään lähde hulunhommaan.

        Onneksi Viron ja Puolanpojat auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Viron ja Puolanpojat auttaa.

        Viron, Puolan,Latvian ja Liettuan pojat eivät auta kun kyseessä on kuljettajantyö jossa painopiste on hyvässä asiakaspalvelussa ja hyvässä suomenkielen taidossa. On monia
        kuljetusalan tehtäviä joissa kuljettajan käytös ja asioiden ymmärtäminen on A ja O ja se onnistuu ainoastaan kun kyseessä on kuljettaja joka puhuu suomea. Myös sellaiset virolaiset kuljettajat jotka puhuvat hyvää suomenkieltä pärjäävät työssä ja hyvä niin ei olla ulkomaa-vastaisia ihmisiä. Tämä koko asia ei ole mikään vitsailun aihe. Miksi ala ei kiinnosta suomalaisia ? Miksi rakennusala ei kiinnosta suomalaisia? Miksi terveydenhuoltoala ei kiinnosta suomalaisia. En ymmärrä mikä meissä suomalaisissa on vikana kun mikään perinteinen ammatti ei kiinnosta pätkän vertaa nuoria.
        Onko se helppo elämä??? Digimaailma ja pelien koodaustyö??? mitä mitä.
        Kyllä meidän on pakko hyväksyä se tosiasia ,että työperäistä maahanmuuttoa on lisättävä jos halutaan ,että kaikki hommat sujuvat tulevaisuudessa vaikka olisimme todella isänmaallisia . Jos nuoret aikuiset eivät halua tehdä perinteisiä ammatteja niin jonkun ne pitää sitten kuitenkin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viron, Puolan,Latvian ja Liettuan pojat eivät auta kun kyseessä on kuljettajantyö jossa painopiste on hyvässä asiakaspalvelussa ja hyvässä suomenkielen taidossa. On monia
        kuljetusalan tehtäviä joissa kuljettajan käytös ja asioiden ymmärtäminen on A ja O ja se onnistuu ainoastaan kun kyseessä on kuljettaja joka puhuu suomea. Myös sellaiset virolaiset kuljettajat jotka puhuvat hyvää suomenkieltä pärjäävät työssä ja hyvä niin ei olla ulkomaa-vastaisia ihmisiä. Tämä koko asia ei ole mikään vitsailun aihe. Miksi ala ei kiinnosta suomalaisia ? Miksi rakennusala ei kiinnosta suomalaisia? Miksi terveydenhuoltoala ei kiinnosta suomalaisia. En ymmärrä mikä meissä suomalaisissa on vikana kun mikään perinteinen ammatti ei kiinnosta pätkän vertaa nuoria.
        Onko se helppo elämä??? Digimaailma ja pelien koodaustyö??? mitä mitä.
        Kyllä meidän on pakko hyväksyä se tosiasia ,että työperäistä maahanmuuttoa on lisättävä jos halutaan ,että kaikki hommat sujuvat tulevaisuudessa vaikka olisimme todella isänmaallisia . Jos nuoret aikuiset eivät halua tehdä perinteisiä ammatteja niin jonkun ne pitää sitten kuitenkin tehdä.

        Pitää nyt vain ymmärtää ,että se osa ihmisistä jotka eivät jatka korkeakouluopiskeluihin lukion jälkeen ja joilla ei jo tuossa vaiheessa selkeää kuvaa mitä haluavat elämältä niin ollaan täysin hukassa. Ihmiset jotka 2 asteen opiskelujen jälkeen ihan ammattikoulupohjalta haluavat pärjätä niin varmasti pärjäävät jos oma tahtotila elämässä pärjäämiseen on todella vahva. On todella paljon ihmisestä itsestään kiinni miten elämässä pärjää. Jotenkin nyky nuorissa on sellainen typerä ajatus ,että itse ei tarvitse tehdä mitään oman menestymisen eteen. Sairasta. Kuljetusalalla pärjää varmasti ja ne hyvät työpaikat osuu kohdalle jos oma asenne on sellainen ,että haluan edetä omalla valitsemallani ammatiuralla eteenpäin.
        Kyllä nämä meidän huippukokit TV:stä tutut ovat edenneet omalla uralla ihan samalla kaavalla eli töitä tekemällä tähän meille kaikille tutuiksi TV kokki rooliin. Menestyminen ja alalla pärjääminen tulee kovalla työllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää nyt vain ymmärtää ,että se osa ihmisistä jotka eivät jatka korkeakouluopiskeluihin lukion jälkeen ja joilla ei jo tuossa vaiheessa selkeää kuvaa mitä haluavat elämältä niin ollaan täysin hukassa. Ihmiset jotka 2 asteen opiskelujen jälkeen ihan ammattikoulupohjalta haluavat pärjätä niin varmasti pärjäävät jos oma tahtotila elämässä pärjäämiseen on todella vahva. On todella paljon ihmisestä itsestään kiinni miten elämässä pärjää. Jotenkin nyky nuorissa on sellainen typerä ajatus ,että itse ei tarvitse tehdä mitään oman menestymisen eteen. Sairasta. Kuljetusalalla pärjää varmasti ja ne hyvät työpaikat osuu kohdalle jos oma asenne on sellainen ,että haluan edetä omalla valitsemallani ammatiuralla eteenpäin.
        Kyllä nämä meidän huippukokit TV:stä tutut ovat edenneet omalla uralla ihan samalla kaavalla eli töitä tekemällä tähän meille kaikille tutuiksi TV kokki rooliin. Menestyminen ja alalla pärjääminen tulee kovalla työllä.

        Istumatyö tappaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istumatyö tappaa

        Kyllä meidän on pakko hyväksyä se tosiasia ,että Penttejä on liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meidän on pakko hyväksyä se tosiasia ,että Penttejä on liian vähän.

        Kyllä kuskeja on, mutta ei ole kuskeja jolla on särmää.


    • Anonyymi

      Kuljetusalalla on jatkuvasti ongelmia
      https://yle.fi/uutiset/3-11622717

      • Anonyymi

        JOKA kolmannella kuljetusyrityksellä on ollut vaikeuksia löytää pätevää henkilökuntaa vuoden sisällä, kertoo kuljetusyrittäjiä edustavan Suomen kuljetus ja logistiikka ry:n (Skal) tuore Kuljetusbarometri.

        Skalin mukaan rekrytointivaikeudet ovat lisääntyneet koronavirustilanteen helpotettua. Barometrissa noin kuudennes vastanneista on sitä mieltä, että osaavia kuljettajia on hyvin saatavilla.

        Vastaajista 43 prosenttia taas kertoo, että osaavan työvoiman heikko saatavuus estää yrityksen kasvua. Lisäksi valtaosa kertoo, että tuuraajien heikko saatavuus vaikeuttaa yrityksen toimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOKA kolmannella kuljetusyrityksellä on ollut vaikeuksia löytää pätevää henkilökuntaa vuoden sisällä, kertoo kuljetusyrittäjiä edustavan Suomen kuljetus ja logistiikka ry:n (Skal) tuore Kuljetusbarometri.

        Skalin mukaan rekrytointivaikeudet ovat lisääntyneet koronavirustilanteen helpotettua. Barometrissa noin kuudennes vastanneista on sitä mieltä, että osaavia kuljettajia on hyvin saatavilla.

        Vastaajista 43 prosenttia taas kertoo, että osaavan työvoiman heikko saatavuus estää yrityksen kasvua. Lisäksi valtaosa kertoo, että tuuraajien heikko saatavuus vaikeuttaa yrityksen toimintaa

        Niin tässä kerrotte juuri sitä asiaa , mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti. Miksi ihan hyvät perusammatit Suomessa ei kiinnosta suomalaisia. Autonkuljettaja, sairaanhoitajantyö, perushoitaja,sosiaalityöntekijä, kokki, ravintolatyöntekijä ,rakennusmies ei löydy tekijöitä . Sitten täällä on kirjoittajia joilla on suuri huoli jos EU alueelta tulee kuljettajia Suomeen. No hemmetti kai nyt sitten jonkun on ne työt kuitenkin tehtävä. Ei muuten yhteiskunta toimi. Kyllä aivan varmasti jokainen yrittäjä palkkaisi suomalaisen kuskin jos vain saisi jo ihan sen kannalta että kalusto pysyy ehjänä ja kuljetuksen tilaajalta ei tulisi valituksia toimituksien onnistumisesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tässä kerrotte juuri sitä asiaa , mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti. Miksi ihan hyvät perusammatit Suomessa ei kiinnosta suomalaisia. Autonkuljettaja, sairaanhoitajantyö, perushoitaja,sosiaalityöntekijä, kokki, ravintolatyöntekijä ,rakennusmies ei löydy tekijöitä . Sitten täällä on kirjoittajia joilla on suuri huoli jos EU alueelta tulee kuljettajia Suomeen. No hemmetti kai nyt sitten jonkun on ne työt kuitenkin tehtävä. Ei muuten yhteiskunta toimi. Kyllä aivan varmasti jokainen yrittäjä palkkaisi suomalaisen kuskin jos vain saisi jo ihan sen kannalta että kalusto pysyy ehjänä ja kuljetuksen tilaajalta ei tulisi valituksia toimituksien onnistumisesta .

        Niin kysynkin vaan miksi kuljetusyritykset eivät hyödynnä armeijasta tulevia ammattipäteviä kuljettajia, sellaisia todella reippaita . meidän firma on palkannut joka kevät kesätuurajiksi ja osa on jatkanut hommia. Todella hyviä kuskeja. Miksi armeijan rekrypäiviä yrittäjät ei hyödynnä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kysynkin vaan miksi kuljetusyritykset eivät hyödynnä armeijasta tulevia ammattipäteviä kuljettajia, sellaisia todella reippaita . meidän firma on palkannut joka kevät kesätuurajiksi ja osa on jatkanut hommia. Todella hyviä kuskeja. Miksi armeijan rekrypäiviä yrittäjät ei hyödynnä????

        Hyvä huomio, toten totta armeija kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia eli kaksi kärpästä samalla iskulla varusmiespalvelus ja ammattipätevyys. Onkohan missään muussa maassa noin nerokas keksintö kaksi asiaa yhdellä koulutuksella. Miksi yrittäjät eivät hyödynnä tätä mahdollisuutta saada laadukas nuori kuljettajalupaus? Olen kuullut tällaisista rekrypäivistä varuskunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio, toten totta armeija kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia eli kaksi kärpästä samalla iskulla varusmiespalvelus ja ammattipätevyys. Onkohan missään muussa maassa noin nerokas keksintö kaksi asiaa yhdellä koulutuksella. Miksi yrittäjät eivät hyödynnä tätä mahdollisuutta saada laadukas nuori kuljettajalupaus? Olen kuullut tällaisista rekrypäivistä varuskunnissa.

        Niin sitä ei voi ymmärtää yritykset eivät hyödynnä niitä alalle tulevia innokkaita varusmiehiä. kun minä keväällä toukokuussa 1985 pääsin armeijasta Kaartin pataljoonasta mechelinkadulta Helsingissä niin varuskunnan ilmoitustaululla oli useita kuljetusliikkeitä jotka olivat kiinnostuneita uusista kuljettajista. Silloin ei ollut kännyköitä, ei internettiä oli vain lähinnä lankapuhelin. Nyt on vaikka mitä digi-aika ja yrittäjät eivät osaa hyödyntää tätä valtavaa mahdollisuutta vaikka varuskunnat tällaisen mahdollisuuden tarjoavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä ei voi ymmärtää yritykset eivät hyödynnä niitä alalle tulevia innokkaita varusmiehiä. kun minä keväällä toukokuussa 1985 pääsin armeijasta Kaartin pataljoonasta mechelinkadulta Helsingissä niin varuskunnan ilmoitustaululla oli useita kuljetusliikkeitä jotka olivat kiinnostuneita uusista kuljettajista. Silloin ei ollut kännyköitä, ei internettiä oli vain lähinnä lankapuhelin. Nyt on vaikka mitä digi-aika ja yrittäjät eivät osaa hyödyntää tätä valtavaa mahdollisuutta vaikka varuskunnat tällaisen mahdollisuuden tarjoavat.

        Siis jos nyt ymmärrät niin armeija kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia.Ja ison joukon joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos nyt ymmärrät niin armeija kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia.Ja ison joukon joka vuosi.

        Ei armeeja auta akuutiin kuskipulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei armeeja auta akuutiin kuskipulaan.

        Monet kuskit on alkoholistuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet kuskit on alkoholistuneet.

        Armeija auttaa nimenomaan akuttiin kuskipulaan. Yrittäjät eivät vain osaa hyödyntää tätä hyvää mahdollisuutta. Armeijan käyneet kuskit joilla on ammattipätevyys on juuri sitä porukkaa jotka haluavat kuljetusalalle . Jostain käsittämättömästä syystä kuljetusyrittäjät eivät osaa hyödyntää tätä armeijan tarjoamaa mahdollisuutta ja osallistua rekrypäiville ja tuoda oma asia selväksi halukkuuden palkata vapautuva varusmies omaan firmaan. Fiksu kuljetusyritys ottaa yhteyttä varuskuntaan ja kertoo,että olisi kiinnostunut palkkaamaan palveluksesta vapautuvan nuoren miehen/ naisen. Ei se muuta vaadi, ei puolustusvoimia tarvitse pelätä. Me veronmaksajat tämänkin arvokkaan toiminnan kustannamme.
        Sitten tälle maailman parantajalle . Moni ihminen tässä maailmassa on alkoholisoitunut. Lääkäri,pappi,talonpoika ,lukkari........ liian moni,mutta alkoholismi ei liity työtehtäviin vaan se on henkilökohtainen ongelma. Joillakin ihmisillä se on geeneissä altistua kyseiselle vakavalle sairaudelle. Valtava kunnioitus seuraaville henkilöille Heikki Silvennoinen ja Ismo Alanko . Heillä oli munaa sanoa alkoholille täysi stoppi vaikka ovat julkisuuden henkilöitä ja houkutukset on varmasti suuret bileissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armeija auttaa nimenomaan akuttiin kuskipulaan. Yrittäjät eivät vain osaa hyödyntää tätä hyvää mahdollisuutta. Armeijan käyneet kuskit joilla on ammattipätevyys on juuri sitä porukkaa jotka haluavat kuljetusalalle . Jostain käsittämättömästä syystä kuljetusyrittäjät eivät osaa hyödyntää tätä armeijan tarjoamaa mahdollisuutta ja osallistua rekrypäiville ja tuoda oma asia selväksi halukkuuden palkata vapautuva varusmies omaan firmaan. Fiksu kuljetusyritys ottaa yhteyttä varuskuntaan ja kertoo,että olisi kiinnostunut palkkaamaan palveluksesta vapautuvan nuoren miehen/ naisen. Ei se muuta vaadi, ei puolustusvoimia tarvitse pelätä. Me veronmaksajat tämänkin arvokkaan toiminnan kustannamme.
        Sitten tälle maailman parantajalle . Moni ihminen tässä maailmassa on alkoholisoitunut. Lääkäri,pappi,talonpoika ,lukkari........ liian moni,mutta alkoholismi ei liity työtehtäviin vaan se on henkilökohtainen ongelma. Joillakin ihmisillä se on geeneissä altistua kyseiselle vakavalle sairaudelle. Valtava kunnioitus seuraaville henkilöille Heikki Silvennoinen ja Ismo Alanko . Heillä oli munaa sanoa alkoholille täysi stoppi vaikka ovat julkisuuden henkilöitä ja houkutukset on varmasti suuret bileissä.

        Kuorma-autokorttien suosio romahtanut
        Harva autokouluun menijä ajaa enää kuorma-autokorttia. Osa Kainuun autokouluista onkin luopunut tai aikoo luopua raskaasta opetuskalustosta kokonaan.
        Kaksi vuotta sitten voimaan tullut ajokorttiuudistus lisäsi tuntuvasti opetuksen hintaa, kun kuorma-autokortin suorittamiseen tarvitaan 10 lisätuntia ajo-opetusta. Myös armeijassa ja aikuiskoulutuskeskuksessa tapahtuva kuorma-auto-opetus on vähentänyt autokoulujen kysyntää.

        Tulevaisuus huolestuttaa Kajaanin autokoulun Sampo Juntusta.

        - Määrät ovat vähentyneet huomattavasta, mutta jonkin verran toimintaa vielä on. Tulevaisuudessa kuorma-autokorttia ei enää autokoulussa ajeta. Eli samalla kun poliitikot valittavat rahapulaa, kuorma-autoilijat koulutetaan verovaroin. Jos toiminta jatkuu samanlaisena, olisi toivottavaa, että autokouluja tuettaisiin jatkossa kuorma-autoilijoiden kouluttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuorma-autokorttien suosio romahtanut
        Harva autokouluun menijä ajaa enää kuorma-autokorttia. Osa Kainuun autokouluista onkin luopunut tai aikoo luopua raskaasta opetuskalustosta kokonaan.
        Kaksi vuotta sitten voimaan tullut ajokorttiuudistus lisäsi tuntuvasti opetuksen hintaa, kun kuorma-autokortin suorittamiseen tarvitaan 10 lisätuntia ajo-opetusta. Myös armeijassa ja aikuiskoulutuskeskuksessa tapahtuva kuorma-auto-opetus on vähentänyt autokoulujen kysyntää.

        Tulevaisuus huolestuttaa Kajaanin autokoulun Sampo Juntusta.

        - Määrät ovat vähentyneet huomattavasta, mutta jonkin verran toimintaa vielä on. Tulevaisuudessa kuorma-autokorttia ei enää autokoulussa ajeta. Eli samalla kun poliitikot valittavat rahapulaa, kuorma-autoilijat koulutetaan verovaroin. Jos toiminta jatkuu samanlaisena, olisi toivottavaa, että autokouluja tuettaisiin jatkossa kuorma-autoilijoiden kouluttamisesta.

        Ei nuoria kiinnosta yölinjalla työ. valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuoria kiinnosta yölinjalla työ. valitettavasti.

        Pitkälinja, siitä tulee rahaa.
        Pitkänlinjan ajaminen on rahaksta ja mukavaa työtä.
        Helsinki-Rovaniemi-Helsinki kolme kertaa viikossa on sopiva työmäärä.

        Autonkuljettajan ammatti takaa korkean yhteiskunta aseman ja paksun lompakon.

        t. Tifoso


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkälinja, siitä tulee rahaa.
        Pitkänlinjan ajaminen on rahaksta ja mukavaa työtä.
        Helsinki-Rovaniemi-Helsinki kolme kertaa viikossa on sopiva työmäärä.

        Autonkuljettajan ammatti takaa korkean yhteiskunta aseman ja paksun lompakon.

        t. Tifoso

        Auton kuljettaminen on älykääpiön iksinkertainen työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuorma-autokorttien suosio romahtanut
        Harva autokouluun menijä ajaa enää kuorma-autokorttia. Osa Kainuun autokouluista onkin luopunut tai aikoo luopua raskaasta opetuskalustosta kokonaan.
        Kaksi vuotta sitten voimaan tullut ajokorttiuudistus lisäsi tuntuvasti opetuksen hintaa, kun kuorma-autokortin suorittamiseen tarvitaan 10 lisätuntia ajo-opetusta. Myös armeijassa ja aikuiskoulutuskeskuksessa tapahtuva kuorma-auto-opetus on vähentänyt autokoulujen kysyntää.

        Tulevaisuus huolestuttaa Kajaanin autokoulun Sampo Juntusta.

        - Määrät ovat vähentyneet huomattavasta, mutta jonkin verran toimintaa vielä on. Tulevaisuudessa kuorma-autokorttia ei enää autokoulussa ajeta. Eli samalla kun poliitikot valittavat rahapulaa, kuorma-autoilijat koulutetaan verovaroin. Jos toiminta jatkuu samanlaisena, olisi toivottavaa, että autokouluja tuettaisiin jatkossa kuorma-autoilijoiden kouluttamisesta.

        Teille kaikille jotka kerrotte sitä kuinka autokoulussa kuorma-autokortin suorittaminen on hiipunut ja koulutus uhkaa loppua juuri siellä Kajaani/kuusamo akselilla kokonaan. Totta kai kuorma-autokortin ajaminen hiipuu autokouluissa ,koska sillä kortilla saa korkeintaan heppatyttö kuskata kuljetusautolla omaa hevosta( ei kaverin tai naapurin) tai sitten torikauppias kuljettaa vihanneksiaan ja pottuja torille. Kuorma-autokortilla ei nykyisin tee yhtään mitään ilman ammattipätevyyden suorittamista. Ja Yksityiset autokoulut eivät järjestä ammattipätevyyteen liittyvää koulutusta. That´s it. Ammattikuljettajien koulutus on nykyisin ammattikouluissa, aikuiskoulutuskeskuksissa, armeijassa . Ammattipätevyys saavutetaan ainoastaan opiskelemalla . On aivan oikein ,että ammattipätevyys kuljetusalalle koulutetaan verovaroin oppilaitoksissa tai armeijassa. Meillä on uusi laki joka velvoittaa kaikkia Suomen kansalaisia käymään peruskoulun jälkeen 2-asteen koulutuksen ja kuljetusalalle on tosi hyvä asia ,että alaa voi opiskella peruskoulun jälkeen oppilaitoksissa sillä näin kuljettajan työ mielletään yhtä tärkeäksi kuin muutkin alat mitä ammattioppilaitoksissa opetetaan. Se on ainoa tapa millä kuljettajan ammatti saadaan siihen arvoon,joka sille kuuluu. Välillä tuntuu ,että muut ihmiset arvostavat työtämme enemmän kuin me itse. Teemme tärkeää työtä,pitäkää se mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuoria kiinnosta yölinjalla työ. valitettavasti.

        Ei nuoria kiinnosta yölinja....... Herää poloinen lapsuutesi unelmien laulun lumoista Tapsa Rautavaara: Yölinjalla. Suomi on täynnä satoja ,tuhansia erilaisia työtehtäviä kuljetusalalla. Kukkien toimitusta kukkakauppoihin, jäätelöä kioskeihin(tyttöjen naurattamista), multaa hautausmaalle, veneiden kuskausta....... vain mielikuvitus on rajana. löydä oma unelmaduunisi kuljetusalalla. Etsivä kyllä löytää se,kun vain jaksaa nähdä vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuoria kiinnosta yölinja....... Herää poloinen lapsuutesi unelmien laulun lumoista Tapsa Rautavaara: Yölinjalla. Suomi on täynnä satoja ,tuhansia erilaisia työtehtäviä kuljetusalalla. Kukkien toimitusta kukkakauppoihin, jäätelöä kioskeihin(tyttöjen naurattamista), multaa hautausmaalle, veneiden kuskausta....... vain mielikuvitus on rajana. löydä oma unelmaduunisi kuljetusalalla. Etsivä kyllä löytää se,kun vain jaksaa nähdä vaivaa.

        Oppikaa nyt hemmetissä arvostamaan omaa työtänne. Annatte itsestänne täysin ääliökuvan. Vaikka sairaanhoitajilla on huono palkka niin silti he arvostavat omaa työtänsä. Missä on kuskien itsetunto..... kaljalasin pohja vaahdossa. Todella surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppikaa nyt hemmetissä arvostamaan omaa työtänne. Annatte itsestänne täysin ääliökuvan. Vaikka sairaanhoitajilla on huono palkka niin silti he arvostavat omaa työtänsä. Missä on kuskien itsetunto..... kaljalasin pohja vaahdossa. Todella surullista.

        T otta ! miten nuoret kuljettajan alut täällä mollaa omaa työtään. Puhutaan yksinkertaisesta työstä eikä osata sitäkään kirjoittaa oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T otta ! miten nuoret kuljettajan alut täällä mollaa omaa työtään. Puhutaan yksinkertaisesta työstä eikä osata sitäkään kirjoittaa oikein.

        Koko kuljetusala on aivan p e r s e e s t ä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kuljetusala on aivan p e r s e e s t ä.

        Kumipyörät pyörittävät koko yhteiskuntaamme, eivät vain kauppaa ja teollisuutta. Ilman maantiekuljetuksia kauppa, teollisuus, energiahuolto, polttoaineiden saanti, jätehuolto, vesihuolto, lääkkeiden saanti ja koko terveydenhuolto pysähtyisivät. Lentokoneet, laivat ja junat pysähtyisivät jo pelkästään polttoaineen loppuessa.

        Tiekuljetukset voivat olla myös osa logistista ketjua: sama lasti saattaa kulkea niin vesireiteillä, rautateillä, lentorahtina kuin kuorma-autollakin. Mutta tavara ei kulje vesiteitse, rautateillä tai lentorahtinakaan ilman kuorma-autoja, vaan kaikki muut kuljetusmuodot tarvitsevat toimiakseen maantiekuljetuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumipyörät pyörittävät koko yhteiskuntaamme, eivät vain kauppaa ja teollisuutta. Ilman maantiekuljetuksia kauppa, teollisuus, energiahuolto, polttoaineiden saanti, jätehuolto, vesihuolto, lääkkeiden saanti ja koko terveydenhuolto pysähtyisivät. Lentokoneet, laivat ja junat pysähtyisivät jo pelkästään polttoaineen loppuessa.

        Tiekuljetukset voivat olla myös osa logistista ketjua: sama lasti saattaa kulkea niin vesireiteillä, rautateillä, lentorahtina kuin kuorma-autollakin. Mutta tavara ei kulje vesiteitse, rautateillä tai lentorahtinakaan ilman kuorma-autoja, vaan kaikki muut kuljetusmuodot tarvitsevat toimiakseen maantiekuljetuksia.

        Rekkakuskin ongelmat ja murheet
        http://usvaaputkeen.com/rekkakuskin-ongelmat-ja-murheet/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löytää nuoria kuljetusalalle?

        Rekkakuskin työ ei ole valkoihiselle, sen nuoret tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkakuskin työ ei ole valkoihiselle, sen nuoret tietää.

        Jälleen kaksi kirjoitusta kirjoittajilta joilla on pallo täysin hukassa, onko pelkkää v..tuilu päätarkoitus??.1. kirjoitus Nuoria löytyy kuljetusalalle kun peruskoulussa on hyvä ammatinvalintaohjaaja joka ohjaa sellaiset nuoret logistiikka-alan opintoihin joille pulpetissa istuminen on myrkkyä,mutta jotka haluavat toimintaa. Heille 2.asteen koulutus.
        Sitten armeijaan saapuvat nuoret joilla on tulevaisuus auki työn osalta. Puolustusvoimat voisivat markkinoida paremmin armeijan / ammattipätevyyden yhdistämistä tehokkaana pakettina. Armeijasta valmistuneet kuljettajat ovat kovaa valuttaa työnantajan silmissä edelleen. 1950-1990 luvuilla armeija oli ns. kuljettajien ammattikorkeakoulu ja on sitä edelleen. Kova koulu jossa autokoulun ajokortilla ei ollut mitään arvoa. Luulot pois aloikkailta. Ja sitten ei pidä unohtaa aikuiskoulutuskeskuksia jotka kouluttavat kuljettajiksi ammatin vaihtajia . Olen lukenut lehdistä juttuja ,että jopa akateemisen uran luonneita ihmisiä ovat opiskelleet uuden ammatin eli palveluammatin kuljettajana.
        Iso joukko maahanmuuttajia ovat opiskelleet kuljetaksi ja pärjäävät todella hyvin työtehtävissä, myös afrikasta tulleet. Jos joukossa on joku epäpätevä niin ei pidä leimata kaikkia maahanmuuttajia epäonnistuneiksi kuljettajiksi. Tälle toiselle kirjottajalle tiedoksi rekkakuskin (yhdistelmäkuljettajan) työ on edelleen pääsääntöisesti valkoisen henkilön työtä vaikka tämä jälkimmäinen kirjoittaja toista väittää. Eli väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Se suuri muutos on tapahtunut ,että yhä useammin yhdistelmän ratissa on nuori nainen samoin on käynyt maansiirtoautojen ratissa. löytyy nuori nainen.
        Näin maailma muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kaksi kirjoitusta kirjoittajilta joilla on pallo täysin hukassa, onko pelkkää v..tuilu päätarkoitus??.1. kirjoitus Nuoria löytyy kuljetusalalle kun peruskoulussa on hyvä ammatinvalintaohjaaja joka ohjaa sellaiset nuoret logistiikka-alan opintoihin joille pulpetissa istuminen on myrkkyä,mutta jotka haluavat toimintaa. Heille 2.asteen koulutus.
        Sitten armeijaan saapuvat nuoret joilla on tulevaisuus auki työn osalta. Puolustusvoimat voisivat markkinoida paremmin armeijan / ammattipätevyyden yhdistämistä tehokkaana pakettina. Armeijasta valmistuneet kuljettajat ovat kovaa valuttaa työnantajan silmissä edelleen. 1950-1990 luvuilla armeija oli ns. kuljettajien ammattikorkeakoulu ja on sitä edelleen. Kova koulu jossa autokoulun ajokortilla ei ollut mitään arvoa. Luulot pois aloikkailta. Ja sitten ei pidä unohtaa aikuiskoulutuskeskuksia jotka kouluttavat kuljettajiksi ammatin vaihtajia . Olen lukenut lehdistä juttuja ,että jopa akateemisen uran luonneita ihmisiä ovat opiskelleet uuden ammatin eli palveluammatin kuljettajana.
        Iso joukko maahanmuuttajia ovat opiskelleet kuljetaksi ja pärjäävät todella hyvin työtehtävissä, myös afrikasta tulleet. Jos joukossa on joku epäpätevä niin ei pidä leimata kaikkia maahanmuuttajia epäonnistuneiksi kuljettajiksi. Tälle toiselle kirjottajalle tiedoksi rekkakuskin (yhdistelmäkuljettajan) työ on edelleen pääsääntöisesti valkoisen henkilön työtä vaikka tämä jälkimmäinen kirjoittaja toista väittää. Eli väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Se suuri muutos on tapahtunut ,että yhä useammin yhdistelmän ratissa on nuori nainen samoin on käynyt maansiirtoautojen ratissa. löytyy nuori nainen.
        Näin maailma muuttuu.

        On sairasta kun maailma kääntyy ylösalaisin. Miehiä ei kiinnosta kuljetustyö joka on ollut aina miesten perusammatti. Kaikista naisista tulee nykyisin äijiä ja tunkevat "miesten" töihin ja kyykyttävät sitten kotonakin miehet maanrakoon. Surullinen kehitys. Ja kaikki johtuu vain siitä,että nyky perus Jantteri on niin patalaiska ,että pelkkä pelien koodaus ja pelaamien kiinnostaa ja työnteko ei olleenkaan. " ei jaksa............."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sairasta kun maailma kääntyy ylösalaisin. Miehiä ei kiinnosta kuljetustyö joka on ollut aina miesten perusammatti. Kaikista naisista tulee nykyisin äijiä ja tunkevat "miesten" töihin ja kyykyttävät sitten kotonakin miehet maanrakoon. Surullinen kehitys. Ja kaikki johtuu vain siitä,että nyky perus Jantteri on niin patalaiska ,että pelkkä pelien koodaus ja pelaamien kiinnostaa ja työnteko ei olleenkaan. " ei jaksa............."

        Totta töriset. Jos menet nuorena kunnalle töihin niin sinulla on varma huono palkkainen eläke virka vakaasti 65 v asti. Kuljetusala on aivan toinen juttu. Ne jotka haluavat aidosti pärjätä ja olla tosi särmiä kuljettajia tekevät varmasti kohtuullista tiliä ja pärjäävät siinä missä muutkin palkansaajat aina on parantamisen varaa,mutta hyvin menee. Hyvät työpaikat etsitään ja niissä viihdytään sitten.
        Sitten on tämä porukka joita työnteko ei todellakaan kiinnosta. Sitten on tosi hyvä juttu ainakin omasta mielestä tylyttää koko ammattikuntaa. Missä viiraa onko päässä vikaa. Miksi lataa paskaa 70 000 kuljetusalalle toimivalle kuljettajalle jotka viihtyvät omassa työssään. Ei ne sairaanhoitajatkaan pasko omaan pesään vaikka palkka on huono?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta töriset. Jos menet nuorena kunnalle töihin niin sinulla on varma huono palkkainen eläke virka vakaasti 65 v asti. Kuljetusala on aivan toinen juttu. Ne jotka haluavat aidosti pärjätä ja olla tosi särmiä kuljettajia tekevät varmasti kohtuullista tiliä ja pärjäävät siinä missä muutkin palkansaajat aina on parantamisen varaa,mutta hyvin menee. Hyvät työpaikat etsitään ja niissä viihdytään sitten.
        Sitten on tämä porukka joita työnteko ei todellakaan kiinnosta. Sitten on tosi hyvä juttu ainakin omasta mielestä tylyttää koko ammattikuntaa. Missä viiraa onko päässä vikaa. Miksi lataa paskaa 70 000 kuljetusalalle toimivalle kuljettajalle jotka viihtyvät omassa työssään. Ei ne sairaanhoitajatkaan pasko omaan pesään vaikka palkka on huono?

        Olen samaa mieltä. Ei sairaahoitajat, perushoitajat ja muut ammatissa olevat ole haukkuneet omaa työtään tällä foorumilla. Miksi kuljetusala on niin tyhmää ,että he haukkuvat omaa alaansa. Isäni oli kuljettaja ja elämänsä työssä. Pikku tyttönä ja vähän isompanakin olin usein mukana keikoilla ne oli todella hauskoja keikkoja hyvä mieli jäi aina. Siksi opiskelin peruskoulun jälkeen kuljetusalaa ja toimin nyt kuljettajana unelmieni ammatissa . Työssäni on perusasiat joita noudatan ja sitten itse päätän muutoin työpäivän kulun. On todella hienoa ,että saan itse päättää suurimman osan työpäivästäni. Olen introvertti-ihminen ja tällainen kuljettajantyö on unelmieni työ jossa minulla on päätösvalta miten teen työni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Ei sairaahoitajat, perushoitajat ja muut ammatissa olevat ole haukkuneet omaa työtään tällä foorumilla. Miksi kuljetusala on niin tyhmää ,että he haukkuvat omaa alaansa. Isäni oli kuljettaja ja elämänsä työssä. Pikku tyttönä ja vähän isompanakin olin usein mukana keikoilla ne oli todella hauskoja keikkoja hyvä mieli jäi aina. Siksi opiskelin peruskoulun jälkeen kuljetusalaa ja toimin nyt kuljettajana unelmieni ammatissa . Työssäni on perusasiat joita noudatan ja sitten itse päätän muutoin työpäivän kulun. On todella hienoa ,että saan itse päättää suurimman osan työpäivästäni. Olen introvertti-ihminen ja tällainen kuljettajantyö on unelmieni työ jossa minulla on päätösvalta miten teen työni.

        Aivan sairas ala, ei mitään säänölliiistä työaikaa, asut kopissa, en ihmettele jo nuoret karttaa alaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sairas ala, ei mitään säänölliiistä työaikaa, asut kopissa, en ihmettele jo nuoret karttaa alaa.

        Rekkamiehen työ on muuttunut ratkaisevasti. Työtä valvotaan uudenlaisen teknologian avulla voimakkaammin kuin aiemmin. Kuskien tulee myös päivittää ammattitaitoaan yhä useammin. Nämä muutokset vievät pohjaa työhön liittyvältä vapaudelta
        https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4092775-vapaus-rekkamiehen-tyossa-on-naennaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkamiehen työ on muuttunut ratkaisevasti. Työtä valvotaan uudenlaisen teknologian avulla voimakkaammin kuin aiemmin. Kuskien tulee myös päivittää ammattitaitoaan yhä useammin. Nämä muutokset vievät pohjaa työhön liittyvältä vapaudelta
        https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4092775-vapaus-rekkamiehen-tyossa-on-naennaista

        Tämä Kansan Uutisten artikkeli oli tyypillistä Taistolaiskommunistien propagandaa 1970-luvulta. On uskomatonta miten tällaista tekstiä julkaistaan nykypäivänä. On aivan järjen vastaista,että nämä nykytoimet joilla on pyritty parantamaan kuljettajien työoloja viranomaisten toimesta ahneita työnantajia vastaan onkin yllättäen kommunistien hampaissa rekkakuskin vapauden riistämistä ja vapauden riistoa. Demarit pettää aina on vanha hokema,mutta että kommunistitkin pettää on uusi asia.
        Digipiirturi ja nyt 2020 parannettu piirturi ( tulossa etävalvonta piirturi jolla poliisi pystyy tarkistamaan pysäyttämättä auton onko noudatettu työaikalakeja) Tällä kaikella tähdätään siihen ,että lakeja noudatetaan ja tiellä on kaikilla turvallista liikkua. Turvallisuus edellä aina. Väsynyt kuljettaja rekan ratissa on tikittävä aikapommi.
        Rekkakuskien ja kaikkien kuskien työ on muuttunut vuosien saatossa aina parempaan suuntaan juuri lainsäädännön siivittämänä. Tilaajavastuulaki edellyttää tilaajalta paljon
        ja ainakin keskisuuret ja isot yritykset noudattavat kirjaimellisesti lakia.
        Myös yrityksen sisäistä valvontaa satelliittiseurantalaitteilla ja reaaliaikaisena yhteyden pitoa auton ja terminaalin välillä voi pitää hyvänä asiana silloin kun kaikki yrityksessä puhaltavat yhteen hiileen ja kaikilla työntekijöillä on sama päämäärä: menestyminen alalla. Kyttäämiselle iso keskisormi ! Nykyteknologia oikein käytettynä on hieno asia myös kuskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Kansan Uutisten artikkeli oli tyypillistä Taistolaiskommunistien propagandaa 1970-luvulta. On uskomatonta miten tällaista tekstiä julkaistaan nykypäivänä. On aivan järjen vastaista,että nämä nykytoimet joilla on pyritty parantamaan kuljettajien työoloja viranomaisten toimesta ahneita työnantajia vastaan onkin yllättäen kommunistien hampaissa rekkakuskin vapauden riistämistä ja vapauden riistoa. Demarit pettää aina on vanha hokema,mutta että kommunistitkin pettää on uusi asia.
        Digipiirturi ja nyt 2020 parannettu piirturi ( tulossa etävalvonta piirturi jolla poliisi pystyy tarkistamaan pysäyttämättä auton onko noudatettu työaikalakeja) Tällä kaikella tähdätään siihen ,että lakeja noudatetaan ja tiellä on kaikilla turvallista liikkua. Turvallisuus edellä aina. Väsynyt kuljettaja rekan ratissa on tikittävä aikapommi.
        Rekkakuskien ja kaikkien kuskien työ on muuttunut vuosien saatossa aina parempaan suuntaan juuri lainsäädännön siivittämänä. Tilaajavastuulaki edellyttää tilaajalta paljon
        ja ainakin keskisuuret ja isot yritykset noudattavat kirjaimellisesti lakia.
        Myös yrityksen sisäistä valvontaa satelliittiseurantalaitteilla ja reaaliaikaisena yhteyden pitoa auton ja terminaalin välillä voi pitää hyvänä asiana silloin kun kaikki yrityksessä puhaltavat yhteen hiileen ja kaikilla työntekijöillä on sama päämäärä: menestyminen alalla. Kyttäämiselle iso keskisormi ! Nykyteknologia oikein käytettynä on hieno asia myös kuskille.

        Tyypillistä kommunistien toimintaa,halu luoda kaaosta ihmisissä jotka eivät ole asioiden oikeasta laidasta selvillä. kaikki uudistukset kuljetusalan lainsäädännössä tähtää siihen ,että kuljettajilla olisi parempi,turvallisempi työympäristö tehdä työtä kohtuudella ,kuten muutkin ihmiset tekevät. Ei uusien innovaatioiden avulla kuskien työntekoa tarkkailla yhtään sen enempää kuin muiden alojen työntekijöiden työntekoa. Kyllä perus jakelukuskilla on aivan varmasti ihan se sama vapaus työssään kuin aina aikaisemminkin.On täysin älytöntä luoda kuvaa ,että iso veli valvoo 24/7 kun on kuljettaja.Äärivasemmisto haluaa aina luoda kuvaa,että lainsäädäntö ja työnantaja on duunarin pahimpia vihollisia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuskilla pitää olla särmää, muuten ei tule yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Kannattaa ennen työhakemusta aina katsoa finderistä yrityksen liikevaihto, jos on miinuksella niin se aina näkyy työntekijöiden kohtelussa, palkassa ja kaluston huoltamattomuutena.

      Yrityksen nettisivut, millaisella kalustolla ajetaan, paljonko työntekijöitä ja liikevaihto, nämä kun tarkistaa niin pääsee jo pitkälle.
      Keskisuuret-suuret firmat yleensä parhaita, pienissä on suurempi riski joutua kusetetuksi.

      Älä mene vuokrafirman kautta. Työvoimapulaa on joten kannattaa kilpailuttaa itsensä, työntekijänmarkkinat joten itse voi sanella työsopimuksen ehdot.

      • Anonyymi

        Omien kuljetusalalta kerättyjen puheiden ja tietojen perusteella hyviä firmoja minne kannattaa hakea on esim.

        -Kantola & koramo, kaukokiito rahtia

        -Lassila & Tikanoja, jätteiden ajoa (roskakuskina ainakin muutama vuosi sitten saattoi tehdä vielä hyvää tiliä, urakkalisää)

        -A. Järvimäki Oy, paljon elintarvike ajoja

        -Hurrikaanit Oy, lokakuski

        -Posti Oy, paska maine mutta kyllä raskaankaluston kuljettajat akt tes palkan saa ja välillä todella leppoisaa työtä.

        Siinä nyt on jo muutama hyvä vaihtoehto. Iso lista olisi myös firmoista minne ei todellakaan kannata hakea, mutta en nyt viitsi niitä tähän kun saisi vielä jonkun syytteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien kuljetusalalta kerättyjen puheiden ja tietojen perusteella hyviä firmoja minne kannattaa hakea on esim.

        -Kantola & koramo, kaukokiito rahtia

        -Lassila & Tikanoja, jätteiden ajoa (roskakuskina ainakin muutama vuosi sitten saattoi tehdä vielä hyvää tiliä, urakkalisää)

        -A. Järvimäki Oy, paljon elintarvike ajoja

        -Hurrikaanit Oy, lokakuski

        -Posti Oy, paska maine mutta kyllä raskaankaluston kuljettajat akt tes palkan saa ja välillä todella leppoisaa työtä.

        Siinä nyt on jo muutama hyvä vaihtoehto. Iso lista olisi myös firmoista minne ei todellakaan kannata hakea, mutta en nyt viitsi niitä tähän kun saisi vielä jonkun syytteen.

        Orjista on huutava puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orjista on huutava puute.

        Ei ole tunkua rekkapentiksi, päinvastoin nuoret hakeutuu normaaliin töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien kuljetusalalta kerättyjen puheiden ja tietojen perusteella hyviä firmoja minne kannattaa hakea on esim.

        -Kantola & koramo, kaukokiito rahtia

        -Lassila & Tikanoja, jätteiden ajoa (roskakuskina ainakin muutama vuosi sitten saattoi tehdä vielä hyvää tiliä, urakkalisää)

        -A. Järvimäki Oy, paljon elintarvike ajoja

        -Hurrikaanit Oy, lokakuski

        -Posti Oy, paska maine mutta kyllä raskaankaluston kuljettajat akt tes palkan saa ja välillä todella leppoisaa työtä.

        Siinä nyt on jo muutama hyvä vaihtoehto. Iso lista olisi myös firmoista minne ei todellakaan kannata hakea, mutta en nyt viitsi niitä tähän kun saisi vielä jonkun syytteen.

        Postin omilla kuskeilla on helppoa, alihankkijat laitetaan sitten juoksemaan ja kovaa. Eli mielummin suoraan talon omille kirjoille kuin alihankkijalle.


    • Anonyymi

      Sekin on yksi vaihtoehto että menee sellaiseen yritykseen missä ajetaan 'omaa' tavaraa. Esim. Rautakauppa, rakennusliike yms on yleensä helppoa hommaa, ei ole aikataulutettu yms. Voi olla säännöllinen työaika. Leivän ajoon ei missään nimessä, ihan pelle touhua, hälykoodit täytyy tietää yms.

    • Anonyymi

      Ensimmäisen työpaikan kohdalla, voi joutua tinkimään palkasta.
      -96 kun menin ekaan paikkaan oli päiväpalkka ja siellä ei päässyt edes tessin perustuntipalkalle, enkä pääsisi tänä päivänäkään. Viihdyin 4kk ja sitten löyty firma mikä maksoi 50% ylitöistä ja puolipäirahan, siellä olin 1,5v ja sitten löyty firma mistä saa ilta,yö, 50%, 100% ja päivärahat.
      Tässä talossa ollut hommissa yli 20v ja kaikki kuskit ollut yli 10v.
      Kaikki on firmat on samanlaisessa ajossa ja samalla "huolitsijalla", niin vaan toiset pystyy maksamaan lain mukaan ja toiset vedättää. Eka esimerkki on konkassa, mihin lie hassannut rahat.

      • Anonyymi

        Aika entinen ei koskaan enää palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika entinen ei koskaan enää palaa.

        Yksi poliisille asetetuista liikenneturvallisuustyön painopistealuista 2021 on raskaan liikenteen valvonta. Valvonnan tavoitteena on sekä liikenneturvallisuuden parantaminen että harmaan talouden ja kuljetusrikollisuuden torjunta.


    • Anonyymi

      Kyllä on vaikea kunnollista kuskia löytää, kaikennäkösiä huihapeleita suurinosa.

      • Anonyymi

        Ei tämänpäivän nuoria kiinnosta kuljetusala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämänpäivän nuoria kiinnosta kuljetusala.

        Et voi yleistää kaikkia nuoria. Kyllä alalle kiinnostuneita nuoria on jos esimerkiksi joku läheinen on tehnyt pitkän uran kuljetusalalla. On jo lapsuudesta asti elänyt ja nähnyt miten kuljetusalalla toimitaan. Sitten kuljetusyrittäjien lapset hyvin usein jatkavat vanhempien viitoittamalla tiellä kuten maatalousyrittäjätkin tehdään sukupolvenvaihdos yrityksessä.
        Sitten on tämä iso joukko nuoria naisia jotka haluavat tulla miesten alalle ,koska ajo-hommat kiinnostavat. Jotkut pärjäävät todella hyvin ja ovat hyviä työntekijöitä ja sitten on tietysti kokeilijoita,jotka lähtevät muihin töihin. Moni nuori nainen tulee alalle juuri siitä syystä,että miesten kanssa on mukava tehdä töitä. On reilu meininki. Monilla naisvaltaisilla aloilla on naisten kesken epämiellyttävä ilmapiiri,puhutaan pahaa toisista selän takana jne. ovat ahdistavia työyhteisöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämänpäivän nuoria kiinnosta kuljetusala.

        Tämänpäivän nuoria ei kiinnosta kuljetus-ala, hoiva-ala, elintarviketeollisuuden työpaikat, sairaanhoitajien hommatkin ei kiinnosta. Mikään perinteinen laatuammatti ei kiinnosta. Pojat ovat innostuneet tietokonepeli alasta, tytöt poseeramisesta sosiaalisessa mediassa.
        Iso pyöreä pylly kuviin ja sillä mennään elämässä eteenpäin. Ei ymmärretä sitä ettei olla ikuisesti nuoria. Pyöreään pyllyyn tulee selluliittia ja tietokonepelitkin alkaa pojilla tympiä.Sitten 30-kymppisinä ollaankin ihan h-moilasia ja ihan pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänpäivän nuoria ei kiinnosta kuljetus-ala, hoiva-ala, elintarviketeollisuuden työpaikat, sairaanhoitajien hommatkin ei kiinnosta. Mikään perinteinen laatuammatti ei kiinnosta. Pojat ovat innostuneet tietokonepeli alasta, tytöt poseeramisesta sosiaalisessa mediassa.
        Iso pyöreä pylly kuviin ja sillä mennään elämässä eteenpäin. Ei ymmärretä sitä ettei olla ikuisesti nuoria. Pyöreään pyllyyn tulee selluliittia ja tietokonepelitkin alkaa pojilla tympiä.Sitten 30-kymppisinä ollaankin ihan h-moilasia ja ihan pihalla.

        Näin se elämä kohtelee kaltoin myös naisia.Kuitenkin meidän opinahjoilla on valtava vastuu siitä,että saamme uusia innokkaita kuljettajia myös tulevaisuudessa. Miten saadaan peruskoulun jälkeen nuoria opiskelemaan alaa. Miten varusmieskoulutus houkuttelee opiskelemaan kuljettajan ammattipätevyyttä. No ainakin naispuoliset varusmiehet ovat olleet tosi kiinnostuneita varusmiespalvelun lisänä hankkimaan ammatin. Hyvä niin.
        Kuljettajan ammatti on hyvä ammatti jos työnanataja on rehellinen työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se elämä kohtelee kaltoin myös naisia.Kuitenkin meidän opinahjoilla on valtava vastuu siitä,että saamme uusia innokkaita kuljettajia myös tulevaisuudessa. Miten saadaan peruskoulun jälkeen nuoria opiskelemaan alaa. Miten varusmieskoulutus houkuttelee opiskelemaan kuljettajan ammattipätevyyttä. No ainakin naispuoliset varusmiehet ovat olleet tosi kiinnostuneita varusmiespalvelun lisänä hankkimaan ammatin. Hyvä niin.
        Kuljettajan ammatti on hyvä ammatti jos työnanataja on rehellinen työnantaja.

        Kuljettajan ammatti ei ole valkoihoisen ammatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajan ammatti ei ole valkoihoisen ammatti.

        Eli olet sitä mieltä ,että jatkossa kuljettajan ammattiin tähtäävistä nuorista pitäisi valita ainoastaan opiskelupaikkoihin värilliset maahanmuuttajat eli ihon värillä on merkitystä ??
        Ymmärsinkö oikein tämän kirjoituksesi/mielipiteesi. Kirjoituksesi oli rasistinen ,koska pyrit ihonväriin liittyen luomaan kuvaa ettei valkoihoinen ihminen ole tervetullut alalle.
        Onneksi olet mielipiteinesi kanssa yksin, yksinäinen trolli pelle jolla ei ole edes B ajokorttia taskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet sitä mieltä ,että jatkossa kuljettajan ammattiin tähtäävistä nuorista pitäisi valita ainoastaan opiskelupaikkoihin värilliset maahanmuuttajat eli ihon värillä on merkitystä ??
        Ymmärsinkö oikein tämän kirjoituksesi/mielipiteesi. Kirjoituksesi oli rasistinen ,koska pyrit ihonväriin liittyen luomaan kuvaa ettei valkoihoinen ihminen ole tervetullut alalle.
        Onneksi olet mielipiteinesi kanssa yksin, yksinäinen trolli pelle jolla ei ole edes B ajokorttia taskussa.

        Voi, että ihka terveiset täältä itä-rajalta. Vai ollaan siellä jossain päin Suomea ihan sitä mieltä ettei valkoinen suomalainen mies kehtaa ajella kuorma-autolla vaikka olisi se kuninkaallinen menopeli Kaania alla. Ite olen valinnut kuitenkin kyseisen ammatin ja saakeli suomalaisella Sisulla(MB) ajelen. Muuten todella asiallinen menopeli.Vanhemmilla on maatila ja olisi se sellainen maailman ihme jos joku maahanmuuttaja ilmestyisi Valion auton ratissa tilatankin tyhjäksi imemään.Kyllä ainakin Valion autoissa on ollut tähän asti ihan perusjantterit suomesta. Sinänsä minulla ei ole mitään kielteistä maahanmuuttajiin,sillä niitä kyllä tarvitaan,jotta eläkkeet tulevaisuudessa saadaan maksetuksi eläkeläisille.Ei kuitenkaan pidä aliarvoida suomalaisen aikuisen tahtoa tehdä laadukaasta kuljettajan työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, että ihka terveiset täältä itä-rajalta. Vai ollaan siellä jossain päin Suomea ihan sitä mieltä ettei valkoinen suomalainen mies kehtaa ajella kuorma-autolla vaikka olisi se kuninkaallinen menopeli Kaania alla. Ite olen valinnut kuitenkin kyseisen ammatin ja saakeli suomalaisella Sisulla(MB) ajelen. Muuten todella asiallinen menopeli.Vanhemmilla on maatila ja olisi se sellainen maailman ihme jos joku maahanmuuttaja ilmestyisi Valion auton ratissa tilatankin tyhjäksi imemään.Kyllä ainakin Valion autoissa on ollut tähän asti ihan perusjantterit suomesta. Sinänsä minulla ei ole mitään kielteistä maahanmuuttajiin,sillä niitä kyllä tarvitaan,jotta eläkkeet tulevaisuudessa saadaan maksetuksi eläkeläisille.Ei kuitenkaan pidä aliarvoida suomalaisen aikuisen tahtoa tehdä laadukaasta kuljettajan työtä.

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ihmettelen tätä viestiketjua jossa pyritään jatkuvasti kertomaan ettei suomalaiset nuoret ole tervetulleita kuljetusalalle,koska ovat suomalaisia. Kuljetusala ja sen vetovoima on kiinni innostuneiden nuorien halusta tulla alalle. Se halu syntyy lapsuuden kokemuksista kuorma-auton kyydissä, Iskä on tehnyt pitkän uran alalla ja niin edelleen . Kuljetusalan työ on luontaista osa elämää suomalaisessa yhteiskunnassa ja todella tärkeä osa sitä..Miksi täällä kirjoittava porukka on niin kielteistä alaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ihmettelen tätä viestiketjua jossa pyritään jatkuvasti kertomaan ettei suomalaiset nuoret ole tervetulleita kuljetusalalle,koska ovat suomalaisia. Kuljetusala ja sen vetovoima on kiinni innostuneiden nuorien halusta tulla alalle. Se halu syntyy lapsuuden kokemuksista kuorma-auton kyydissä, Iskä on tehnyt pitkän uran alalla ja niin edelleen . Kuljetusalan työ on luontaista osa elämää suomalaisessa yhteiskunnassa ja todella tärkeä osa sitä..Miksi täällä kirjoittava porukka on niin kielteistä alaa kohtaan.

        Kantasuomalaisia kuskeiksi yksinkertaseski ei riitä nyt eikä varsinkaan tulevasuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe