KÖYHYYS ON SUOMESSA LISÄÄNTYNYT - SILTI MONI PITÄÄ SITÄ IHMISEN OMANA VIKANA

Anonyymi

Nyt persut, menkää itse asiaan ja lopettakaa pilkkajankkaaminen.

Köyhät voisivat myös kirjoitella tänne.

18

478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mene töihin!!

• Anonyymi

Paljonko maksat palkkaa? Oletko hyvä työnantaja?

• Anonyymi

Köyhyys on saatu syntymä lahjana, eikä siihen ole muuta lääkettä kun avustukset valtiolta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ei noita linkkejä kukaan avaa. En minä ai nakaan. Kerro sisältö tai kopioi klippi.

• Anonyymi

Mikä ihmeen tolisko näitä aloituksia kirjoittelee? SDP jakaa miljarditolkulla meidän rahoja muille maille vierahille. Siinä se raaka totuus meidän köyhistä. SDP toliskoja täynä. Elä syytä PS puoluetta nehän ajaa meidän etua ei etelän velttojen.

• Anonyymi

Varakkaille yrittäjille Lintilä niitä on jakanut. Tai sellaisille, joilla yrityksen edellytykset ovat olleet huonot alunperinkin.

• Anonyymi

Ehdottaisin, että vähän tutustuisitte tietoon. Hyviä hakusanoja ovat

köyhyys Suomessa
      köyhyys Suomessa 2021
      lapsiperheiden köyhyys

Toistenne haukkumisen sijaan voisitte sitten miettiä, mitä juuri Hämeenlinnassa voisi tehdä. Kansanedustajalle voisi jättää valtakunnan asiat.

• Anonyymi

Sipilän hallituksen aiheuttaman sosiaaliturvaleikkausjärkytyksen jälkeen me köyhät olemme olleet hiljaa. Ei ole ollut aihetta valittaa, kun pari vuotta sitten hallitus vaihtui ja sosiaaliturva palautettiin entiselleen. Kansaneläkeindeksikin reagoi taas hintojen nousuun.

En oikein tiedä, kehtaanko työttömänä mitään muita parannuksia vaatia. Pitäisi kai saada niitä pieniä eläkkeitä jonkin verran nostettua, kun koronan tultua jäi luvattujen korotusten teko kesken.

• Anonyymi

En ole rikas. Halitsen rahan käytön. Tarkoitaa en matkustele,en lomaile, en tuhlaa pieniä rahoijan elokuva, teatterit ymm viihteet. En osta Temaa. Arabiaa,en omista nahka sohvaa, Minulla ei isoa taulu TV,Ei älypuhelinta. Lisäksi menen sinne minne jaksan kävellä tai pyörällä polkea.Asun siis yksin itä-Helsinki. 3 v-siten lopetin ihmisten autamisen,kun sanoivat ei rahaa ymm puute oli. Jopa eläkellä olevia 2 naista,Joilla koti makoi aikuiset lapset. Toivat sosun tuilla puolet rahaa talouksiin.Joista kehtasivat yksinäiseltä lainaa joka kuun loppu rahaa.Kun eläke päivät joka kun alku heillä.Sama asia nainen vuosia kävi kotini,nyt 37v.kotini tuli kun pers auki.Kuitenkin kotinsa avo- mies ja tällä hetkellä aikuinen lapsi 19v.Eli ainakin 3-sosun tulot. Pitää pärjätä,Eikä käytää epatiaa tuntevaa ihmistä hyväksi,kun itse rahan käytöä ei halitse. Ohjeistan ihmiset myllypuron ruokakassi jonoon 3x. vikossa ja enää en kestitä kotini muita.Jos ei ulkona sovi tavata se oli siinä.Köyhys sitä on monen laista.OIKEAA KÖYHYTÄÄ,KUIN KÖYHÄKSI TEKEYTYVIÄ.

• Anonyymi

Vanhemmalta sisarelta jääneitä vaatteita olen käyttänyt vanhempanakin ihmisenä.

• Anonyymi

Viimeksi olen matkustanut vähän yli kaksikymppisenä Interraililla pätkätöistä saadulla palkalla. Nyt olen yli viisikymppinen. Kaikki rahani ovat menneet asuntolainan ja lainaosuuksien maksuun. En ole hankkinut perhettä sillä elämä on ollut pätkätyötä ja avioerot ovat muutenkin yleisiä ja erossa köyhyys yleensä lisääntyy. Olen säästänyt 90- luvulla hankkimiani vaatteita, joita käytän edelleen sillä en ole lihonut niistä ajoista. Silloin vielä saattoi löytää kestäviä, malliltaan ajattomia, laadukkaita vaatteita.

• Anonyymi

En ole hankkinut ajokorttia. Ostan käyttötavaroita ja vaatteita kirppiksiltä. Ravintoloissa ja elokuvissa käynti on minulle vierata. Kirjat kirjastosta, kirpputoreilta tai antikvariaateista. Nettiäkin käytän kirjastossa, sillä älypyhelimella ei aivan kaikkea verkkoasiointiin liittyvää osaa hoitaa. Omaa verkossa olevaa tietokonetta ei ole.

• Anonyymi

Suoritin toisen asteen opinnot ja tutkinnon iltaopintoina tehden päivisin pätkätöitä. Oma perhetaustani on köyhä ja epävakaa, joten en ole vieläkään päässyt parempipalkkaisiin töihin tutkinnostani huolimatta. En osaa vaatia liikoja ja epäröin pätevyyttäni työpaikkoihin.

• Anonyymi

Yhteen työpaikkaan hakee kymmenittäin, jopa sadottain ihmisiä. Ektrovertit pärjäävät haastatteluissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteen työpaikkaan hakee kymmenittäin, jopa sadottain ihmisiä. Ektrovertit pärjäävät haastatteluissa.

Miksi työnantaja yleensä ottaa ekstrovertin? Typerää valita hölösuu jonka työt jää tekemättä.

• Anonyymi

Rikkaat on ahneita kakkiaisia, on moraalisesti paljon hienompaa tässä maailmassa olla köyhä. Ja jos ei olisi köyhiä, ei olisi myöskään elämää, maapallo ei kestäisi sitä, että kaikki kuluttaisivat kuin rikkaat kuluttavat.

• Anonyymi

Lopettakaa tuo iänikuinen purnaaminen. Saatte paljon rakkautta kuuntelemalla Rauni Pekkalan "Milaja" youtubesta. Tehkää hyvin.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Töistä lomautettu Jasmiina äimän käkenä Big Brother -voitosta - 30 000 euroa rikkaampana kotiin!

Hämmentynyt Jasmiina voitti kireässä kisassa Big Brother Suomi -realityn. Jasmiina sai äänistä 50,1% ja Aki 49,9%. Voittiko mielestäsi oikea kisaaja?
      Big Brother
      197
      8504
    2. Esko Eerikäinen tuo kolumbialaisen äitinsä tv:seen: Pieni Esko tuli vain 10-vuotiaana yksin Suomeen

Tiesitkö, että pieni Esko lähetettiin Kolumbian vaaroista yksin vain 10-vuotiaana Suomeen? Lähtiessään Kolumbiasta Esko sai äidiltään muistoksi yhden
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      6436
    3. Some liekeissä! Mikko Leppilampi jättää TTK:n - Kollegat ylistävät: "Huikea ja uniikki", "The best"

Mikko Leppilampi teki kyllä huikean uran Tanssii Tähtien Kanssa -juontajana, yhteensä 10 kautta. Mitä luulet, kuka mahtaa astua Leppilammen saappaisii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      3888
    4. Onko Saramon Pekka Kiira Korven nyksä?

Eikös Saramo lopettanut, Kiirahan sanoi, että ei ole urheilija ENÄÄ, voi olla entinen!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      3297
    5. Onnea Tanssii Tähtien Kanssa -kisan voitosta, Ernest Lawson!

TTK:n voitti pystymetsästä tanssiparketille tullut Ernest Lawson ja Anniina-ope. Valitsiko kansa oikein ja voittiko oikea pari, mitä mieltä olet? ht
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2226
    6. Pikkaraisen ulosanti instassa

Onko sillä kaikki kotona yläkerrassa... Miten lapsellisia kommentteja sillä on insta kuvissa. Laitan auringon nukkumaan. Mennään ostamaan kaunoluisti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1908
    7. Kyllä noita sun silmiä

kattelis mielellään.
      Ikävä
      69
      1578
    8. "MUKANA KU PERÄPUKAMA!!" Janni Hussi paljastaa uudet kuviot pörrökaverin kanssa somessa!

Oho! Janni Hussi paljastaa into piukena somessa uudesta aluevaltauksestaan. Postauksessa ei sanoja säästellä: https://www.suomi24.fi/viihde/mukana-ku-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      1536
    9. Olen rakastunut suhun

Joten kerro miten mun pitää toimia, että saan sun tunteet selville ilman kiusaantunutta ilmapiiriä? 💘
      Ikävä
      65
      1463
    10. Tässä täytyy olla jotakin erikoista

En voi ymmärtää muuten, miksi niin koukutat minua, ja minun kokemukseni on, että me kohtaamme jollakin syvällisemmällä tasolla. Eikä tunne muutu eikä
      Ikävä
      87
      1431
    Aihe