KÖYHYYS ON SUOMESSA LISÄÄNTYNYT - SILTI MONI PITÄÄ SITÄ IHMISEN OMANA VIKANA

Anonyymi

Nyt persut, menkää itse asiaan ja lopettakaa pilkkajankkaaminen.

Köyhät voisivat myös kirjoitella tänne.

20

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene töihin!!

      • Anonyymi

        Paljonko maksat palkkaa? Oletko hyvä työnantaja?


    • Anonyymi

      Köyhyys on saatu syntymä lahjana, eikä siihen ole muuta lääkettä kun avustukset valtiolta!

      • Anonyymi

        Ei noita linkkejä kukaan avaa. En minä ai nakaan. Kerro sisältö tai kopioi klippi.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tolisko näitä aloituksia kirjoittelee? SDP jakaa miljarditolkulla meidän rahoja muille maille vierahille. Siinä se raaka totuus meidän köyhistä. SDP toliskoja täynä. Elä syytä PS puoluetta nehän ajaa meidän etua ei etelän velttojen.

      • Anonyymi

        Varakkaille yrittäjille Lintilä niitä on jakanut. Tai sellaisille, joilla yrityksen edellytykset ovat olleet huonot alunperinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakkaille yrittäjille Lintilä niitä on jakanut. Tai sellaisille, joilla yrityksen edellytykset ovat olleet huonot alunperinkin.

        minä avasin tämän ketjun, kun on omaa kokemusta ja muiden kokemusta


    • Anonyymi

      Ehdottaisin, että vähän tutustuisitte tietoon. Hyviä hakusanoja ovat

      köyhyys Suomessa
      köyhyys Suomessa 2021
      lapsiperheiden köyhyys

      Toistenne haukkumisen sijaan voisitte sitten miettiä, mitä juuri Hämeenlinnassa voisi tehdä. Kansanedustajalle voisi jättää valtakunnan asiat.

      • Anonyymi

        Sipilän hallituksen aiheuttaman sosiaaliturvaleikkausjärkytyksen jälkeen me köyhät olemme olleet hiljaa. Ei ole ollut aihetta valittaa, kun pari vuotta sitten hallitus vaihtui ja sosiaaliturva palautettiin entiselleen. Kansaneläkeindeksikin reagoi taas hintojen nousuun.

        En oikein tiedä, kehtaanko työttömänä mitään muita parannuksia vaatia. Pitäisi kai saada niitä pieniä eläkkeitä jonkin verran nostettua, kun koronan tultua jäi luvattujen korotusten teko kesken.


    • Anonyymi

      En ole rikas. Halitsen rahan käytön. Tarkoitaa en matkustele,en lomaile, en tuhlaa pieniä rahoijan elokuva, teatterit ymm viihteet. En osta Temaa. Arabiaa,en omista nahka sohvaa, Minulla ei isoa taulu TV,Ei älypuhelinta. Lisäksi menen sinne minne jaksan kävellä tai pyörällä polkea.Asun siis yksin itä-Helsinki. 3 v-siten lopetin ihmisten autamisen,kun sanoivat ei rahaa ymm puute oli. Jopa eläkellä olevia 2 naista,Joilla koti makoi aikuiset lapset. Toivat sosun tuilla puolet rahaa talouksiin.Joista kehtasivat yksinäiseltä lainaa joka kuun loppu rahaa.Kun eläke päivät joka kun alku heillä.Sama asia nainen vuosia kävi kotini,nyt 37v.kotini tuli kun pers auki.Kuitenkin kotinsa avo- mies ja tällä hetkellä aikuinen lapsi 19v.Eli ainakin 3-sosun tulot. Pitää pärjätä,Eikä käytää epatiaa tuntevaa ihmistä hyväksi,kun itse rahan käytöä ei halitse. Ohjeistan ihmiset myllypuron ruokakassi jonoon 3x. vikossa ja enää en kestitä kotini muita.Jos ei ulkona sovi tavata se oli siinä.Köyhys sitä on monen laista.OIKEAA KÖYHYTÄÄ,KUIN KÖYHÄKSI TEKEYTYVIÄ.

      • Anonyymi

        Vanhemmalta sisarelta jääneitä vaatteita olen käyttänyt vanhempanakin ihmisenä.


    • Anonyymi

      Viimeksi olen matkustanut vähän yli kaksikymppisenä Interraililla pätkätöistä saadulla palkalla. Nyt olen yli viisikymppinen. Kaikki rahani ovat menneet asuntolainan ja lainaosuuksien maksuun. En ole hankkinut perhettä sillä elämä on ollut pätkätyötä ja avioerot ovat muutenkin yleisiä ja erossa köyhyys yleensä lisääntyy. Olen säästänyt 90- luvulla hankkimiani vaatteita, joita käytän edelleen sillä en ole lihonut niistä ajoista. Silloin vielä saattoi löytää kestäviä, malliltaan ajattomia, laadukkaita vaatteita.

    • Anonyymi

      En ole hankkinut ajokorttia. Ostan käyttötavaroita ja vaatteita kirppiksiltä. Ravintoloissa ja elokuvissa käynti on minulle vierata. Kirjat kirjastosta, kirpputoreilta tai antikvariaateista. Nettiäkin käytän kirjastossa, sillä älypyhelimella ei aivan kaikkea verkkoasiointiin liittyvää osaa hoitaa. Omaa verkossa olevaa tietokonetta ei ole.

    • Anonyymi

      Suoritin toisen asteen opinnot ja tutkinnon iltaopintoina tehden päivisin pätkätöitä. Oma perhetaustani on köyhä ja epävakaa, joten en ole vieläkään päässyt parempipalkkaisiin töihin tutkinnostani huolimatta. En osaa vaatia liikoja ja epäröin pätevyyttäni työpaikkoihin.

      • Anonyymi

        Yhteen työpaikkaan hakee kymmenittäin, jopa sadottain ihmisiä. Ektrovertit pärjäävät haastatteluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteen työpaikkaan hakee kymmenittäin, jopa sadottain ihmisiä. Ektrovertit pärjäävät haastatteluissa.

        Miksi työnantaja yleensä ottaa ekstrovertin? Typerää valita hölösuu jonka työt jää tekemättä.


    • Anonyymi

      Rikkaat on ahneita kakkiaisia, on moraalisesti paljon hienompaa tässä maailmassa olla köyhä. Ja jos ei olisi köyhiä, ei olisi myöskään elämää, maapallo ei kestäisi sitä, että kaikki kuluttaisivat kuin rikkaat kuluttavat.

    • Anonyymi

      Lopettakaa tuo iänikuinen purnaaminen. Saatte paljon rakkautta kuuntelemalla Rauni Pekkalan "Milaja" youtubesta. Tehkää hyvin.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe