Hänen mukaansa räjähtäen kasvava velkavuori uhkaa romahtaa, kun korot lähtevät nousuun

Anonyymi

Velanmaksun aika on Timo Heinosen mukaan entistä lähempänä.

Kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen kirjoittaa sivuillaan huolestaan palveluista, jotka on rakennettu velkarahan varaan.

Hänen mukaansa ”räjähtäen kasvava velkavuori uhkaa romahtaa, kun korot lähtevät nousuun”.

– (Sanna) Marinin hallitus keskustan tuella lisää menoja joka suuntaan välittämättä, että niiden rahoittamiseksi ei ole näköpiirissä eikä edes tehty käytännössä yhden yhtä toimea. Talouskasvumme on nyt erittäin vahvaa, mutta tästäkään huolimatta tai ehkä juuri tämän takia hallitus ei kykene tekemään rakenteellisia uudistuksia ja työllisyystoimia.

– Ratkaisu kaikkiin eteen tuleviin ongelmiin on näyttänyt olleen aina lisävelanotto ja uuden velkarahan jakaminen. Myös hallituksen sisäiset kiistat on ratkottu kerta toisensa jälkeen jakamalla lisävelkarahaa vuoron perään keskustan, vihreiden, SDP:n ja vasemmistoliiton läheisille kohteille.

Kansanedustaja toteaa, että ”jos jääkaapin täyttää joka päivä pikavipillä niin lopulta ei jääkaappiin jääkään enää muuta kuin valo”. Hänen mielestään Marinin hallituksen pitäisi uskaltaa tehdä hyvinvointiyhteiskunnan rahoitusperustaa vahvistavia toimia.


Kansanedustaja vetoaa: Älkää sitten ampuko tämän viestin tuojaa
JUHA-PEKKA TIKKA | 01.11.2021 | 07:50- päivitetty 01.11.2021 | 07:26

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Timo Heinonen vihaa vasemmistoa sen huomaan kuinka puhuu eduskunnassa.

      Olen äänestänyt joskus kokoomusta. kokoomusta mutta perehdyttäni mihin on kokoomus hallitukset johtaneet, määrätyssä mielessä valtiovarainministerinä on onnistuneet kun on luja päämisteri, Lipponen, Sipilä...
      Holkerin hallitus oli historian surkein eikä parempi ollu 2011-2015 hallitus, Sipilä pelasti heidän sotkut, nyt tämä hallitus paikkalee.

      Kokoomus kurittaa huonompi osaisia, Heinonen hyvä esimerkki.

      • Anonyymi

        Kukahan nyt vihaa ja ketä? Mietipä sitä tuon edellisen luettuasi.


    • Anonyymi

      Valtonen että muut kokoomukselaiset ryöpyttää hallitusta tuhoisasta velanotosta, pelkkää poliittista propakandaa.
      Valtosenen talous näkemyksen kumosivat aiemmin talousasiantuntijat.
      Aamuteeveessä tänään Valltonen tuli hyllytetyksi Vanhasen ja Lindtmanin toimesta, otamme huomattavasti vähemmän velkaa mitä vajaa vuosi sitten ennakoitiin.
      Toiseksi talouskasvu lisää valtion kassa plusvetoiseti jota ei ole vielä huomioitu.

      Alottaja tees perustelusi uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe