VW rynnii valmistajien ykköspaikalla sähköautojen voimalla: VW 22.000 - Toyota 13.000

Anonyymi

Sähköautot ovat jo melkein puolet VW:n (merkkikohtaisesta) myynnistä. VW siirtyminen sähköaikaan on sujunut loistavasti koska vanhakantaisten polttisten laaja valikoima on sekin vielä hyvässä iskussa.
Ylivoimainen ykköspaikka on ansaittu tässäkin kuussa. Niinkuin jo vuosikymmenien ajan.

VW 22.000
VW 8.904
Skoda 7.668
Audi 3.417
Seat 1.741

Toyota: 13.000
Toyota 12.863
Lexus 237

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2021

120

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ero vaan kasvaa ja sekö Toyotan omapoikaa riepoo.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin?

        https://www.keski-uusimaa.fi/uutissuomalainen/3472902

        Toyota on menneisyyden vanki latauskelvottomilla tuotteillaan. Tojon ykköspaikka perustuu ainoastaan siihen että se tekee vanhanaikaisia tuotteita joihin sirupula ei ole vaikuttanut niin paljoa.
        Kun VW saa sirupulan selvitettyä niin tojo jää kauaksi taakse eikä siitä ole enää paluuta. Ilman sähköautoja ei nykyään ole mitään saumaa pärjätä kun tuotanto normalisoituu.


    • Anonyymi

      Toyota hakkaa päätään seinään niillä itselatautuvillaan.

      • Anonyymi

        Ei oikeastaan hakkaa kun on kääntänyt katseensa ja rahansa täysin sähköautojen kehittämiseen. Latauskelvottomia myydään sellaisina kun ne ovat niin kauan kunnes tojon sähköautot ovat valmiit ja sitten niille annetaan niskalaukaus.

        Aivan sama kuvio kuin minkä VW on kertonut olevan VW:n roadmap. Se ero vaan että VW aloitti tuon homman jo kymmene vuotta sitten ja tekee jo toisen sukupolven sähköautoja kun tojolla on vasta ensimmäinen tulossa tuotantoon.


    • Anonyymi

      Eihän Toyota edes satsaa sähköön, ei niitä sähköautoja osta kuin Pässinpäät, Toyota myy autoja fiksuille.

      • Anonyymi

        Teroko fiksu, hihii!
        Kuitenkin maailman päättäjät ovat valinneet sähköauton ja sillä pelastetaan ilmastoa.
        Toyotakin tulee joskus perästä jahka saavat kopioitua sellaisen, nyt joutuvat ostamaan niitä muilta, kuten mm. Subaru ja PSA.


      • Anonyymi

        Sori vaan, mutta teille " fiksuille" ei tulla kovin kauaa enää polttomoottorisia Toyotoita myymään, ne kun näet nimittäin tullaan kieltämään. Tiesitkö, arvon kumipää, että maailman parhaaksi autoksi on tänä vuonna valittu sähköauto? Toyota on niiiiin last season, kun vaan olla voi, kertoo sinulle luottamuksella kuuskytkolme vuotias, " vähän" enemmän erimerkkisiä autoja ajanut kuin sinä. Jos nähtäisiin, voisit hypätä kanssani kehään, katsottaisiin kuinka Aasia -Eurooppa matsissa käy, vaikka ikää on minulle kertynytkin. Sen verran on vielä Suomi voimissaan, että toyboyt pidetään kurissa ja Herran nuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta teille " fiksuille" ei tulla kovin kauaa enää polttomoottorisia Toyotoita myymään, ne kun näet nimittäin tullaan kieltämään. Tiesitkö, arvon kumipää, että maailman parhaaksi autoksi on tänä vuonna valittu sähköauto? Toyota on niiiiin last season, kun vaan olla voi, kertoo sinulle luottamuksella kuuskytkolme vuotias, " vähän" enemmän erimerkkisiä autoja ajanut kuin sinä. Jos nähtäisiin, voisit hypätä kanssani kehään, katsottaisiin kuinka Aasia -Eurooppa matsissa käy, vaikka ikää on minulle kertynytkin. Sen verran on vielä Suomi voimissaan, että toyboyt pidetään kurissa ja Herran nuhteessa.

        Sähkölatauspaikkoja on harvassa ja niitä huolletaan huonosti, joten on enemmän kuin todennäköistä, että moni sähköautoilija jää jumiin jonnekin peräkylän Essoĺle lukuunottamatta ehkä Teslan extra range-autoversioiden omistajia. Kovilla pakkasilla kun tuo sähköautojen lataus putoaa kuin Felix Baumgartner 38696 metristä. Joten polttomoottori-Toyota on vielä pitkään välttämätön monelle pitkää matkaa ajavalle ennen kuin sähkölatauspaikkojen määrä ja niiden latauspaikkojen toimivuus on riittävällä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölatauspaikkoja on harvassa ja niitä huolletaan huonosti, joten on enemmän kuin todennäköistä, että moni sähköautoilija jää jumiin jonnekin peräkylän Essoĺle lukuunottamatta ehkä Teslan extra range-autoversioiden omistajia. Kovilla pakkasilla kun tuo sähköautojen lataus putoaa kuin Felix Baumgartner 38696 metristä. Joten polttomoottori-Toyota on vielä pitkään välttämätön monelle pitkää matkaa ajavalle ennen kuin sähkölatauspaikkojen määrä ja niiden latauspaikkojen toimivuus on riittävällä tasolla.

        Eihän Tojotaa ole koskaan ostettu pitkän matkan ajamista varten. Ei kestä auto, eikä ajajan terveys .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölatauspaikkoja on harvassa ja niitä huolletaan huonosti, joten on enemmän kuin todennäköistä, että moni sähköautoilija jää jumiin jonnekin peräkylän Essoĺle lukuunottamatta ehkä Teslan extra range-autoversioiden omistajia. Kovilla pakkasilla kun tuo sähköautojen lataus putoaa kuin Felix Baumgartner 38696 metristä. Joten polttomoottori-Toyota on vielä pitkään välttämätön monelle pitkää matkaa ajavalle ennen kuin sähkölatauspaikkojen määrä ja niiden latauspaikkojen toimivuus on riittävällä tasolla.

        Jostain syystä pitkää matkaa ajavat eivät yleensä valitse Tojotaa.


    • Anonyymi

      Ja enemmänkin VW:tä menisi, mutta osapula jarruttaa.

    • Anonyymi

      VW on kyllä miin ei ei hankinta, kusessa olet jos sellaseen sekaannut, mulla tulee kohta 10 vuotta viimesestä volkkarista js ompa ollu huoletonta aji muilla merkeillä, 1 ford, 2 ooppelia ja 2 peugeottia, ei kertaakaan mitään ongelmaa missään näistä, volkkareitten kanssa piti käydä lähes voikottsin korjaamolla js nekin oli uusina käyttöön otettu allekirjoittaneen toimesta koska ostan vain uutena ja oletan että toimii sen ajan mitä pari kolme vuotta niillä ajan, VW ollut paha pettymys, hirvee romupaska.

      • Anonyymi

        VW kusettaa asiakkaita, halvalla valmistaanylihintaa myy, tyhmät ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW kusettaa asiakkaita, halvalla valmistaanylihintaa myy, tyhmät ostaa.

        Mulla on menossa seitsemäs volkkari reilussa 25 vuodessa. Vanhin tallissa majaillut volkkari oli melkein 20 vuotias kupla ja yli kymmene vuotta vanhoja on ollut pari sen lisäksi.

        Koko tänä aikana korjauksiin olen käytänyt 230 euroa kun 12 vuotiaaseen Golfiin vaihdettiin vesipumppu.
        Ja tiedän tasan tarkaan kuinka paljon parempia autoja Volsut ovat ajaa ja käyttää kuin saman hintaluokan Tojottimet.

        Ja sama tilanne on hyvin monella volsun ostajalla. Päätös perustuu pitkään kokemukseen erittäi hyvästä autosta. Jos yksikin kuudesta edellisestä volsusta olisi ollut huono niin ajaisin nyt jollain toisella merkillä. En riisikipolla kuitenkaan. Se on täysin toimiessaankin niin hirveä hökötys ettei valksen miehen selkä taivu sellaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on menossa seitsemäs volkkari reilussa 25 vuodessa. Vanhin tallissa majaillut volkkari oli melkein 20 vuotias kupla ja yli kymmene vuotta vanhoja on ollut pari sen lisäksi.

        Koko tänä aikana korjauksiin olen käytänyt 230 euroa kun 12 vuotiaaseen Golfiin vaihdettiin vesipumppu.
        Ja tiedän tasan tarkaan kuinka paljon parempia autoja Volsut ovat ajaa ja käyttää kuin saman hintaluokan Tojottimet.

        Ja sama tilanne on hyvin monella volsun ostajalla. Päätös perustuu pitkään kokemukseen erittäi hyvästä autosta. Jos yksikin kuudesta edellisestä volsusta olisi ollut huono niin ajaisin nyt jollain toisella merkillä. En riisikipolla kuitenkaan. Se on täysin toimiessaankin niin hirveä hökötys ettei valksen miehen selkä taivu sellaiseen.

        Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta.

        "Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta."

        Juuri näin se menee. Pettynyt asiakas ei enää samaa merkkiä osta.

        Tästä vuosia jatkuneesta ylivoimaisesta dominoinnista voidaan päätellä kuinka moni Volsun ostaja on ollut pettynyt Volsuun autona.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237

        Joka vuosi, joka kuukausi VW tekemiä autoja ostetaan ylivoimaisesti eniten. Vaikka ne eivät ole niitä kaikkein halvimpia.

        Sitä voi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta.

        Älä vaan lähde ulkomaille, ne huijaa sua siellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta.

        Varo vaan puhelimesi kanssa, älä vastaa, joku siellä huijaa sinua kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus oli minulle se viimeinen niitti. Merkki vaihtui. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Huijarin uhriksi joutuminen ei kiinnosta.

        Pysy myöskin naisista kaukana, sehän on sinulle muutenkin helppoa, sillä nehän ne vasta huijaavatkin! Kyllä täällä tarkkana saa olla ettei tule huijatuksi! Minunkin K-kauppias se huijaa myymällä vanhentunutta tavaraa ja sen pelikoneet huijaa koska niistä ei ikinä voita mitään. Postinjakaja huijaa käymällä postilaatikolla eikä jätä muuta kuin mainoksia.


    • Anonyymi

      Suomalaisten lompakkoäänestyksen ylivoimainen ykkönen vuosikymmenestä toiseen.
      VW.

      • Anonyymi

        VW AG ja VW-automerkki ovat kaksi eri asiaa.
        Konsernin muut merkit ovat omia yhtiöitä ihan virallisestikin.

        Vähän samaan tapaan kuin vaikka Denon ja JBL mitkä ovat samaa konsernia mutta eri firmoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG ja VW-automerkki ovat kaksi eri asiaa.
        Konsernin muut merkit ovat omia yhtiöitä ihan virallisestikin.

        Vähän samaan tapaan kuin vaikka Denon ja JBL mitkä ovat samaa konsernia mutta eri firmoja.

        Volkswagen AG, kansainvälisesti tunnettu nimellä Volkswagen Group on saksalainen, liikevaihdolla mitattuna maailman suurin autoteollisuusyritys, suurin autonvalmistaja Euroopassa ja Saksan suurin yritys. Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG ja VW-automerkki ovat kaksi eri asiaa.
        Konsernin muut merkit ovat omia yhtiöitä ihan virallisestikin.

        Vähän samaan tapaan kuin vaikka Denon ja JBL mitkä ovat samaa konsernia mutta eri firmoja.

        Audi, Seat ja muut ovat VW AG:n tytäryhtiöitä. Ne eivät ole itsenäisiä yhtiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG ja VW-automerkki ovat kaksi eri asiaa.
        Konsernin muut merkit ovat omia yhtiöitä ihan virallisestikin.

        Vähän samaan tapaan kuin vaikka Denon ja JBL mitkä ovat samaa konsernia mutta eri firmoja.

        "VW AG ja VW-automerkki ovat kaksi eri asiaa."

        No shit Sherlock. Sulta ei sitten pysy mikään salassa.

        Aivan samalla tavalla Toyota on automerkki jota valmistaa Toyoyta Corp.

        Asioita voidaan vertailla joko merkkitasolla tai valmistajatasolla. Molemmat tasot ovat olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi, Seat ja muut ovat VW AG:n tytäryhtiöitä. Ne eivät ole itsenäisiä yhtiöitä.

        Aivan ne omistaa VW Group. ¨
        Hauskaa nähdä kuinka Toyotan omapoika kiemurtelee kuin mato koukussa kun yrittää kääntää faktoja toiseksi, hihii!


    • Anonyymi

      VW tuppaa tuomaan keskeneräisiä valmisteita markkinoille

      koska taas laatu pettää?

      • Anonyymi

        Takaisinkutsuilla mitattuna Toyota on ylivoimainen keskeneräisten tuotteiden markkinoille tuoja. Ja mikä pahinta, niitä ei saada valmiiksi edes takaisinkutsuilla, koska ne jätetään pääsääntöisesti tekemättä.
        Lähde: Trafi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaisinkutsuilla mitattuna Toyota on ylivoimainen keskeneräisten tuotteiden markkinoille tuoja. Ja mikä pahinta, niitä ei saada valmiiksi edes takaisinkutsuilla, koska ne jätetään pääsääntöisesti tekemättä.
        Lähde: Trafi

        Sen verran useasti ja nopeasti ne vaihtaa omistajaa ettei seuraavat omistajat tajua että auto pitäisi viedä ilmaiseen takaisinkutsuun eli paikkaukseen.


      • Anonyymi

        ID3. ssa oli ennen autojen luovutusta ohjelmissa puutteita ja ne paikattiin. Sen jälkeen ne luovutettiin myyntiin ja asiakkaille ja nykyisiä autojahan päivitellään ohjelmistojen puolesta ihan joka merkin toimesta ensimmäisten vuosien aikana ja joskus myöhemminkin. Uusin tapa on hoitaa ne etänä. Muuten VW:n autot ovat olleet hyvinkin valmiita. Toista on Toyotalla joka toimittaa autojaan ilman ruostesuojausta ja äänieristystä ja muutenkin niihin joudutaan tekemään huomattavia määriä korjauksia takaisinkutsuilla.


    • Anonyymi

      Aloituksessa kirjoitetaan valmistajien ykköspaikasta. Kuka valmistaa eniten autoja maailmassa? Aloituksessa ei kirjoiteta myydyistä autoista Suomeen. Konkurssikypsä firmahan VW Group käytännössä on ja Suomi marginaalimarkkina-alue.

      • Anonyymi

        Valmistajien suuruusjärjestys mitataan rekisteröintien määrällä ja tulos euroissa ta dollareissa. Muita mittareita ei käytetä. Mistään et löydä virallista tilastoa "myydyistä" autoista.


    • Anonyymi

      Miksi tämä asia on puolin tai toisin tärkeä teille?

      • Anonyymi

        Ei tämä asia ole tärkeä kuin itsetunnottomille Teroille joiden pitää yrittää jollain lieventää pettymystään Toyotaan. Ja joka kuukausi ottaa lisää kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä asia ole tärkeä kuin itsetunnottomille Teroille joiden pitää yrittää jollain lieventää pettymystään Toyotaan. Ja joka kuukausi ottaa lisää kipeää.

        Ja se on hauskaa miten Tero on kuin harakka joka ei pysty vastustamaan kiiltävää esinettä.
        Kun kertoo tämän yksinkertaisen faktan Trafin tilastosta niin Tero tulee takuuvarmasti nokkimaan sitä.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237

        Aivan kuin totuus muuttuisi nokkimalla sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on hauskaa miten Tero on kuin harakka joka ei pysty vastustamaan kiiltävää esinettä.
        Kun kertoo tämän yksinkertaisen faktan Trafin tilastosta niin Tero tulee takuuvarmasti nokkimaan sitä.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237

        Aivan kuin totuus muuttuisi nokkimalla sitä.

        Kuinka monta automwerkkiä noissa Vw:n lukemissa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on hauskaa miten Tero on kuin harakka joka ei pysty vastustamaan kiiltävää esinettä.
        Kun kertoo tämän yksinkertaisen faktan Trafin tilastosta niin Tero tulee takuuvarmasti nokkimaan sitä.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237

        Aivan kuin totuus muuttuisi nokkimalla sitä.

        Niinpä, miksi virallinen tilasto ei edes kelpaa sellaisenaan vilppivaginaluuserille vaan sitä pitää alkaa sorkkimaan joka ikisen julkaisun jälkeen vaikka ei mistään suunnasta saa edes myötäsääliä, eikä yksikään media kerro muusta kuin Toyotan etumatkasta ja johtoasemasta. Aika outoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta automwerkkiä noissa Vw:n lukemissa on?

        Ei muita kuin VW:n omistamia ja tekniikalla varustettuja merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, miksi virallinen tilasto ei edes kelpaa sellaisenaan vilppivaginaluuserille vaan sitä pitää alkaa sorkkimaan joka ikisen julkaisun jälkeen vaikka ei mistään suunnasta saa edes myötäsääliä, eikä yksikään media kerro muusta kuin Toyotan etumatkasta ja johtoasemasta. Aika outoa?

        Hihii, nyt Terolla kaatui murokippo. Eikä noissa luvuissa ole edes kaikkia VW:n merkkejä.
        Yhyy, Toyota on paras ja niitä on paljon, yhyy!!!! Näin Teron itsetunnon puute tulee taas ilmi.


    • Anonyymi

      VW on aika iso konserni, jos kaikki VW: n siipien suojassa olevat automerkit Scaniasta Bentleyhin niputettaisiin yhteen, niin mikähän olisi myytyjen autojen lukumäärä? Olisikohan vähän enemmän kuin tuolla koirankuonolaisten merkillä?

      • Anonyymi

        Niinpä ja jos onnistuisi ostamaan vielä muutaman kaatuvan konkurssimerkin lisää niin maailma pelastuisi. Mitäköhän iloa ja hyötyä siitä olisi kenellekään muulle kuin konserniröllille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja jos onnistuisi ostamaan vielä muutaman kaatuvan konkurssimerkin lisää niin maailma pelastuisi. Mitäköhän iloa ja hyötyä siitä olisi kenellekään muulle kuin konserniröllille?

        Onko Scania kaatumassa, kerro lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Scania kaatumassa, kerro lisää?

        Kyllä on tuoreessa muistissa vielä konkurssikypsä Saab-Scania, josta Saab kaatui general-motorsin syliin ja entisten merkkien kerhoon ja Scania klonkswakenille saattohoiton


      • Anonyymi

        Älä nyt sentään kuorma-autoja ala mukaan laskemaan. Tässä on kysy hlöautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja jos onnistuisi ostamaan vielä muutaman kaatuvan konkurssimerkin lisää niin maailma pelastuisi. Mitäköhän iloa ja hyötyä siitä olisi kenellekään muulle kuin konserniröllille?

        Hihii, alkaa Toyotan omapojan epätoivo olla hurjaa, hihii!
        Hyvin nuo Audi, Seat ja Skoda näyttää menestyvän.
        Voit vaikka ajatella, että ne on vain eri malleja ja niitähän riittää ja hyvin kelpaa ostajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tuoreessa muistissa vielä konkurssikypsä Saab-Scania, josta Saab kaatui general-motorsin syliin ja entisten merkkien kerhoon ja Scania klonkswakenille saattohoiton

        Naurettava Saab meni unholaan, mutta Scania on kova sana kuorma-autoissa ja merimoottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tuoreessa muistissa vielä konkurssikypsä Saab-Scania, josta Saab kaatui general-motorsin syliin ja entisten merkkien kerhoon ja Scania klonkswakenille saattohoiton

        Scania on suomen rekisteröidyin kuorma- ja linja-auto, joten levitä sinä vain itsesi parempaan asentoon, japsien toyboy!


    • Anonyymi

      "Kuinka monta automwerkkiä noissa Vw:n lukemissa on?"

      Kai sinullakin riittää sen veran laskutaitoa että osaat laskea tästä.

      VW 22.000
      VW 8.904
      Skoda 7.668
      Audi 3.417
      Seat 1.741

      Toyota: 13.000
      Toyota 12.863
      Lexus 237

      VW:n luvussa on neljä eniten rekisteröityä VW:n valmistamaa merkkiä ja Toyotalla kaksi kun tojon muita merkkejä ei Suomessa myydä.

      Hyvin yksinkertaista jos osaa lukea ja laskea.

    • Anonyymi

      Tässä esimerkki siitä miten myyntilukuja seurataan. Valmistajakohtiset luvut ovat aina se ensisjainen mittari. Merkkikohtaiset luvut eivät ole kovin kiinnostavia koska yhdellä valmistajalla on useita merkkejä eikä yksittäisen merkin myynnillä ole oikeastaan mitään merkitystä. Esim VW:lle on aivan sama ostaako Jorma Seatin, VW:n tai Skodan. Samaan laariin sataa ne kaikki.
      Siinä on ero ostaako Jorma Skodan vai Hondan.

      https://www.best-selling-cars.com/europe/2020-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

      • Anonyymi

        Ei minua, enkä usko että ketään täyspäistä autonsa ostajaa kiinnostaa pätkääkään jokin konserni kaikkine eri valmistajat merkkeineen kun se ostaa vain merkin eikä konsernia. Täyspäistä ei voi kiinnostaa muu kuin oman merkkinsä maine, ominaisuudet, arvon säilyminen laatu ja luotettavuus, jne. Rölli nyt vaan tuskassaan tekee omia tilastojaan itselleen joita ei kukaan julkaise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua, enkä usko että ketään täyspäistä autonsa ostajaa kiinnostaa pätkääkään jokin konserni kaikkine eri valmistajat merkkeineen kun se ostaa vain merkin eikä konsernia. Täyspäistä ei voi kiinnostaa muu kuin oman merkkinsä maine, ominaisuudet, arvon säilyminen laatu ja luotettavuus, jne. Rölli nyt vaan tuskassaan tekee omia tilastojaan itselleen joita ei kukaan julkaise.

        "Ei minua, enkä usko että ketään täyspäistä autonsa ostajaa kiinnostaa pätkääkään jokin konserni kaikkine eri valmistajat merkkeineen kun se ostaa vain merkin eikä konsernia. "

        Kuitenkin kun sinäkin puhut Toyotasta maailman suurinpana autonvalmistajana niin viittaat Toyota-konserniin. Et merkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei minua, enkä usko että ketään täyspäistä autonsa ostajaa kiinnostaa pätkääkään jokin konserni kaikkine eri valmistajat merkkeineen kun se ostaa vain merkin eikä konsernia. "

        Kuitenkin kun sinäkin puhut Toyotasta maailman suurinpana autonvalmistajana niin viittaat Toyota-konserniin. Et merkkiin.

        Toyota tekee autoja näillä eri merkeillä
        Daihatsu, Hino, Lexus, Ranz ja Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee autoja näillä eri merkeillä
        Daihatsu, Hino, Lexus, Ranz ja Toyota.

        Toyotan myyntilukuihin lasketaan aina kaikki nuo merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan myyntilukuihin lasketaan aina kaikki nuo merkit.

        "Toyotan myyntilukuihin lasketaan aina kaikki nuo merkit."

        Lapsikin ymmärtäisi tämän asian kertaselityksellä mutta terolle tämä asia on aina täysin uusi juttu joka kuukausi. Vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan myyntilukuihin lasketaan aina kaikki nuo merkit."

        Lapsikin ymmärtäisi tämän asian kertaselityksellä mutta terolle tämä asia on aina täysin uusi juttu joka kuukausi. Vuodesta toiseen.

        Millä tasolla älyn pitää olla että näin yksinkertainen asia on käsityskyvyn ulkopuolella?

        Kerroin tämän kolmevuotiaalle koiralleni ja se hiffasi asian jo kolmannella kierroksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan myyntilukuihin lasketaan aina kaikki nuo merkit."

        Lapsikin ymmärtäisi tämän asian kertaselityksellä mutta terolle tämä asia on aina täysin uusi juttu joka kuukausi. Vuodesta toiseen.

        Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. Etkö sitäkään tuota nyt tiennyt kun soperrat tuskassasi ihan sekopäisiä? Ottaisit vaan suosiolla sen pääsi pois sen natsihuijarin perserstä niin masennuskin helpottaisi eikä aina tarvitsisi panikoitua kun Trafi julkaisee tilastoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. Etkö sitäkään tuota nyt tiennyt kun soperrat tuskassasi ihan sekopäisiä? Ottaisit vaan suosiolla sen pääsi pois sen natsihuijarin perserstä niin masennuskin helpottaisi eikä aina tarvitsisi panikoitua kun Trafi julkaisee tilastoja

        "Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. "

        Tässä taas typeryys paistaa kuuhun saakka. Yhdellä automallilla on hyvin pieni rooli kun puhutaan merkki- tai valmistajakohtaisista luvuista jotka ovat se tärkein mittari.

        Niin Tojolla kuin VWlläkin on satoja automalleja. Yhden mallin myyntiluvut ovat vain pieni puro isossa kokonaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. Etkö sitäkään tuota nyt tiennyt kun soperrat tuskassasi ihan sekopäisiä? Ottaisit vaan suosiolla sen pääsi pois sen natsihuijarin perserstä niin masennuskin helpottaisi eikä aina tarvitsisi panikoitua kun Trafi julkaisee tilastoja

        Kuulutko Putinin taustajoukkoihin tuolla lapsellisella natsikortilla? Ilman saksalaisten apua Kannaksella ja ilman heidän aseapuaan sinäkin ajelisit nyt Mossella tai Ladalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. Etkö sitäkään tuota nyt tiennyt kun soperrat tuskassasi ihan sekopäisiä? Ottaisit vaan suosiolla sen pääsi pois sen natsihuijarin perserstä niin masennuskin helpottaisi eikä aina tarvitsisi panikoitua kun Trafi julkaisee tilastoja

        Se tuo sinun ihannoima idän ihmemaa Japani oli sodassa läntistä maailmaa vastaan ja tappoi, kidutti ja raiskasi Tyynenmeren kansoja. On sinullakin idolit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tuo sinun ihannoima idän ihmemaa Japani oli sodassa läntistä maailmaa vastaan ja tappoi, kidutti ja raiskasi Tyynenmeren kansoja. On sinullakin idolit!

        Ja kun japanilainen joutuu häpeään, niin harakiri on ainoa hyväksytty keino päästä siitä eroon. On se niin hieno kansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei minua, enkä usko että ketään täyspäistä autonsa ostajaa kiinnostaa pätkääkään jokin konserni kaikkine eri valmistajat merkkeineen kun se ostaa vain merkin eikä konsernia. "

        Kuitenkin kun sinäkin puhut Toyotasta maailman suurinpana autonvalmistajana niin viittaat Toyota-konserniin. Et merkkiin.

        Ja Toyota on ollut syytettynä ties mistä ja ruoste ja tulipalot on tämän päivän kuuma peruna, on siinä merkkimainetta kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikin jo tietää että pelkästään jo yksi Toyotan malli on ykkönen maailmassa merkistä ja sokeasta reetasta nyt puhumattakaan. Etkö sitäkään tuota nyt tiennyt kun soperrat tuskassasi ihan sekopäisiä? Ottaisit vaan suosiolla sen pääsi pois sen natsihuijarin perserstä niin masennuskin helpottaisi eikä aina tarvitsisi panikoitua kun Trafi julkaisee tilastoja

        Toyota on tehnyt yhdellä mallinimellä tuhat erilaista autoa, muut eivät samaa kehtaa tehdä, vaan uudistavat mallinimiään kun autot muuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tehnyt yhdellä mallinimellä tuhat erilaista autoa, muut eivät samaa kehtaa tehdä, vaan uudistavat mallinimiään kun autot muuttuvat.

        Eikös tuo taaviskoota ole ollut itäeuroopan helmen ja timantin mallinimenä jo varhaiskommunismista alkaen joskus neuvostoliiton alkuajoilta ja golffikin kutakuinkin jostain Aatun itsemurhan ja kaasukammiokurituksen kaudelta lähtien ja kuplavolkkaria tietääkseni ja muistaakseni valmistettiin samalla nimellä jo hevoskaudelta lähtien melkein tähän päivään asti mutta ei vaan silti ole kuningas Corollan lailla tullut menestystä kun eivät ole kelvanneet niinkuin maailman ykkösmalli. Miten niitä volkkarin malleja voisi laskea yhdeksi ja samaksi? Miltä kuulostaisi vaikka yhteenlaskettuna paskolftaaviafapia?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo taaviskoota ole ollut itäeuroopan helmen ja timantin mallinimenä jo varhaiskommunismista alkaen joskus neuvostoliiton alkuajoilta ja golffikin kutakuinkin jostain Aatun itsemurhan ja kaasukammiokurituksen kaudelta lähtien ja kuplavolkkaria tietääkseni ja muistaakseni valmistettiin samalla nimellä jo hevoskaudelta lähtien melkein tähän päivään asti mutta ei vaan silti ole kuningas Corollan lailla tullut menestystä kun eivät ole kelvanneet niinkuin maailman ykkösmalli. Miten niitä volkkarin malleja voisi laskea yhdeksi ja samaksi? Miltä kuulostaisi vaikka yhteenlaskettuna paskolftaaviafapia?

        Kiva katsoa Yle Areenasta maailmanlaajuisesti suosittua Karppia, kun siinä ei ajella vinku-intialaisilla autoilla kuten hurmoshenkisten Toyotalla. Ei, siellä ajellaan Mersuilla ja Opeleilla, ei Toyotoilla. Funtsatkaa nyt jotain poliisisarjaa jossa ajeltaisiin japanilaisilla, johan niille nauraisi naurismaan aidatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva katsoa Yle Areenasta maailmanlaajuisesti suosittua Karppia, kun siinä ei ajella vinku-intialaisilla autoilla kuten hurmoshenkisten Toyotalla. Ei, siellä ajellaan Mersuilla ja Opeleilla, ei Toyotoilla. Funtsatkaa nyt jotain poliisisarjaa jossa ajeltaisiin japanilaisilla, johan niille nauraisi naurismaan aidatkin.

        Saatana on jännä sarja, nytkin Karppi ajaa Opelilla takaa Jeepiä, eikä japseja näy missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä toinen esimerkki Euroopan viralliselta rekisterinpitäjältä:
        https://www.acea.auto/files/20211015_PRPC_2109_FINAL.pdf

        Ei tämä virallinen lista käännä toyotistien mielipidettä mihinkään suuntaan; Toyota on myydyin ja sillä selvä, sanovat myyntitilastot mitä hyvänsä. He ovat myyneet sielunsa Toyotalle, eivätkä pidä muita jumalia.


    • Anonyymi

      Myynti Suomessa

      VW 8904
      Toyota 12869

      Ei mitään erikoista.

      • Anonyymi

        Tässä ketjussa keskustellaan valmistajakohtaisista rekisteröintimääristä.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237


      • Anonyymi

        Sintti sinnittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa keskustellaan valmistajakohtaisista rekisteröintimääristä.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237

        Voivoivoi, nyt ei enää pelasta helmitaulukaan isossa kuvassa hippohiihtäjää koko maailman myynnissä. Harmin paikka kertakaikkiaan!


    • Anonyymi

      Saksalainen Adam Opel valmisti autoja kun japanilaiset vasta keksivät onnettomat syömäpuikkonsa ja Toyota jatkaa tätä japanilaisten keksintöjen perinnettä.

      • Anonyymi

        Nimenomaan valmisti. Pitäisikö tähdentää että valmisti niin kauan kuin pankki suostui olemaan mukana lopez laadun toteuttamisessa kunnes Alli ja Anssi kutsuivat saattohoitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan valmisti. Pitäisikö tähdentää että valmisti niin kauan kuin pankki suostui olemaan mukana lopez laadun toteuttamisessa kunnes Alli ja Anssi kutsuivat saattohoitoon

        Opel valmistaa sähköautoja kuten muutkin vakavasti otettavat valmistajat, mutta Toyota ei. Opel, kuten muutkin saksalaiset, ovat ajomukavuudessaan aivan toisissa ulottuvuuksissa, kuin tuo kälynen Toyotanne. Kirotstatonne ey olå vilagan paragnany, menkää kouluun.


    • Anonyymi

      Köster, tuo vanha kettu, kääntyisi haudassaan jos japsit tekisivät vastaavan poliisisarjan, jossa etsivät ajelisivat Corolloilla. Muistatteko tuon vanhan mainos renkutuksen: Corolla, Corolla. Suomen suosituin riisikuppi on Corolla?

    • Anonyymi

      Tunturin mopedimainos -70 luvulta vähän soveltaen : Ei voi olla mikään sen nolompaa, kuin japsiautolla ohjustaa!

    • Anonyymi

      Batman ja Toyota Yaris, or anyone else?

    • Anonyymi

      James Bond hyppäämässä autolla joen yli kierteellä Toyotalla?

    • Anonyymi

      Entä Riemu-Kuplan vastine Riemu- Corolla? Ootte niiiiiiiiiiiiiin noloja Toyotistit, menisitte muutamaksi vuodeksi nurkkaan häpeämään.

    • Anonyymi

      Mummo Ankan autokin oli sähköauto, Detroit Electric. Toyotan pienikaluiset eivät sen sijaan osaa vieläkään valmistaa sähköautoa joka kilpailisi länsiautojen kanssa, tai edes aasialaisten. Itä on itä, ja länsi on länsi, eivätkä ne koskaan kohtaa. Euroopan maat ovat länttä ja Aasian maat itää. Miten toyotistit saavat Toyotansa länsiautoksi?

    • Anonyymi

      Puolalainen Nikolaus Kopernikus, jonka patsaan sattumalta bongasin matkallani Krakowaan, oli ensimmäinen joka keksi että Maa kiertää Aurinkoa, eikä päinvastoin. Olen itse ollut Ursan jäsen 44 vuotta ja osaan arvostaa näitä aikansa tiedemiehiä. Minkälainen suhde ja tietämys tieteeseen on toyotisteilla?

      • Anonyymi

        Toyotistit tietävät että on olemassa alkuaine nimeltä vety. Hmm. Se on ihan hienosti tiedetty, ei ole turhaan veronmaksajien maksamaa koulunpenkkiä kulutettu. Vaan seuraava kymysys onkin jo piirun verran vaikeampi: Mistä sitä taian omaista vetyä oikein saataisiin? Voitaisiinko sitä pumpata maan alta kuten öljyä konsanaan, onhan universumin yleisin alkuaine? Ei, poijjaat! Se vety pitää aina ensin jostain valmistaa, ja se on vähän saatanan kallista touhua, kun kattokaas nääs, ensin pitää käyttää sähköä saatanalliset määrät saadakseen sitä vetyä, ja sitten pitää lotrata polttokennossa kauhialla hävikillä saadakseen taas takaisin sähköä. Ei kyl mun täytyy mennä maate.


    • Anonyymi

      Toyota 22.000
      Toyota 8.904
      Skoda 7.668
      Audi 3.417
      Seat 1.741

      Lähde: Traficom/tilastokeskus

      • Anonyymi

        Eikö teropojan kasetti taaskaan kestä todellisuutta?
        Tässä ei nyt valehtelu auta. VW on ylivoimaisesti ostetuin autonvalmistaja Suomessa.


    • Anonyymi

      Kauhean iso ero VW:n eduksi.

      • Anonyymi

        Paljon näköjään myy Toyota enemmän, kuin nuo kuksmannit yhteensä! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon näköjään myy Toyota enemmän, kuin nuo kuksmannit yhteensä! 😂

        Sitähän tässä sanottiin että ei taaskaan Teron kasetti kestä totuutta. Tässä oikeat luvut.

        VW 22.000
        VW 8.904
        Skoda 7.668
        Audi 3.417
        Seat 1.741

        Toyota: 13.000
        Toyota 12.863
        Lexus 237


    • Anonyymi

      Sitähän tässä sanottiin että ei taaskaan VW hönön kasetti kestä totuutta. Tässä oikeat luvut.

      Toyota22.000
      Toyota8.904
      Skoda 7.668
      Audi 3.417
      Seat 1.741

    • Anonyymi

      Kaiken maailman asioista ja autoista päädyitte sitten fanittamaan hajutonta ja mautonta Toyotaa. Jos autoista puhutaan, on olemassa Ferraria, Lamboa, Porschea, jenkkiklassikoita ja lukemattomia muita automaailman taideteoksia ja teille valopäille mahtavin auto mitä kuvitella saattaa on Toyota! Siis, vittu, Toyota! Ei, sanat loppuvat.

    • Anonyymi

      VW sähköautomallisto laajenee nelivetomalleilla joista löytyy yli 300hv.
      Voima puhuu.

    • Anonyymi

      Uutta sähköautomallia pukkaa joka viikko. Toyotalta odotetaan vielä sitä ensimmäistä.

    • Anonyymi

      Tässä ID.5 eli linjakas Coupeversio ID.4stä. Löytyy takavetoisena ja nelivetoisena. Tehoa 220-300hv.

      https://youtu.be/l78WzVBNzsY

      Lisää voittajia volkkarin mallistoon.

      • Anonyymi

        Ulkomuoto ei oikein minua lämmitä, siinä on jotain Toyotamaista turvoketta.


      • Anonyymi

        Voiko niihin ruksata huihausmoden vai kuuluuko vielä normivarustukseen? Entäs öljyn kulutus, polttaako vielä yli litran tuhannella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko niihin ruksata huihausmoden vai kuuluuko vielä normivarustukseen? Entäs öljyn kulutus, polttaako vielä yli litran tuhannella?

        Näyttää siltä että VWllä riittää tyytyväisiä ostavia asiakkaita vuodesta toiseen noin kaksi kertaa enemmän kuin tojon tekemille autoille. Vuodesta toiseen. Vuosikymmenestä toiseen.
        Suomalaiset luottavat VWn tekemiin autoihin ylivoimaisesti eniten. Ilman luottamusta ei laita vähäisiä rahojaan kalliiseen autoon.

        Vuosikymmenten ylivoinen ykköspaikka kertoo kaiken tarvittavan siitä kuinka VW dominoi Suomen markkinoita. Tyytyväinen asiakas palaa takaisin niinkuin VWn myyntiluvut osoittavat. 22.000 on aika paljon isompi luku kuin 12.000.


      • Anonyymi

        Samaa jargonia vaanvuodesta toiseen mutta selvään kysymykseen ei pysty rölli vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa jargonia vaanvuodesta toiseen mutta selvään kysymykseen ei pysty rölli vastaamaan.

        Mihin kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kysymykseen?

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä?

        Kysymyksiä on esitetty useita. Mitäköhän niistä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Minä olen kaikesta ihan pihalla, siis mistä on kymysys?

    • Anonyymi

      Pääasia on että oikeat luvut pysyvät etusivulla.

    • Anonyymi

      Pitäisiköhän lentää Tokioon ja vuokrata itselleen sellainen kirstu mihin mennä yöpymään? No, ei pitäisi.

      • Anonyymi

        Idioottiko olet? Ensin kysyt typerän kysymyksen johon itse vastaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottiko olet? Ensin kysyt typerän kysymyksen johon itse vastaat?

        Onko Japanin kyseenalaistaminen noin kova paikka? Kysyn ja vastaan itse: On se pienimunaisille, kuten aasialaisille itselleenkin.


    • Anonyymi

      Jos katsoo nettipornoa niin näkee miten naurettavan pienimunaisia onnettomia nylkyttäjiä japsit ovat. Siksi varmaan toyotistitkin hakeutuvat Toyotan ohjaimiin, eli soutamaan ja huopaamaan niiden kivikautisten manuaalien pariin, jos eivät halua japanilaista versiota automaattivaihteistosta, sitä kuminauhaversiota. Ei vittu! Kyl ootte noloja!

      • Anonyymi

        Sienet on ihan hyviä ja terveellisiäkin mutta kannattaa tarkkaan katsoa, mitkä pitää ryöpätä ja mitä voi sellaisenaan syödä. Vaarallisinta on kärpässienien syöminen. Myrkytyskeskuksen numero on verkossa.


    • Anonyymi

      Sähköautojen ja plugareiden ykkönen on tietenkin myös kokonaismyynnissä ykkönen.
      Latauskelvottomat kyykkäävät.

      • Anonyymi

        VW on kuningas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on kuningas

        Joo niinpä niin. Kuningas laaduttomuudessa, kuningas vikojen määrässä, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on kuningas

        Onneksi voi vielä itse valita automerkkinsä. Tiedän että kaikilla pikkuhitlereillä se ei ole mahdollista jos aikoo työpaikkansa pitää. Toimenkuvaan kuulunee myös muunnetun totuuden kertominen ja totuudesta vaikeneminen. Kiusallisten asioiden salaaminen ja kunniallisten ja rehellisten kilpailijoiden haukkuminen kun oman merkin maine on mitä on. Linnatuomioita, järkyttäviä sakkoja ja korvauksia, jne. Ja kahden vuoden takuu kaikelle sonnalle kun laatumerkeillä on jo 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi voi vielä itse valita automerkkinsä. Tiedän että kaikilla pikkuhitlereillä se ei ole mahdollista jos aikoo työpaikkansa pitää. Toimenkuvaan kuulunee myös muunnetun totuuden kertominen ja totuudesta vaikeneminen. Kiusallisten asioiden salaaminen ja kunniallisten ja rehellisten kilpailijoiden haukkuminen kun oman merkin maine on mitä on. Linnatuomioita, järkyttäviä sakkoja ja korvauksia, jne. Ja kahden vuoden takuu kaikelle sonnalle kun laatumerkeillä on jo 10 vuotta.

        Toyotan omapoika, mitä luvut 22000 ja 13000 sinulle kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika, mitä luvut 22000 ja 13000 sinulle kertoo?

        Kyllä tuollainen itkupotkuraivari ja eri merkkien yhteenlasku kertoo että vilppivagen myyjänkin päähän lienee asennettu joku huijausohjelma aivopesukoulutuksessa. Jos ei merkki menesty niin lasketaan muitakin mukaan ja laaditaan oma tilasto jota ei muualta löydy ja apinan raivolla postataan se päivittäin palstalle. Kova paikka kun ei huijaamallakaan saa muuta kuin linnaa ja kuven kaivuuta. Maailman velkaisimmalla on huijauskortin paljastuminen tullut ihanan kalliiksi ja maksajat leimautuneet höynäytetyiksi hölmöksi kun käyttäjävirheen lisäksi on tullut tehtyä ostovirhe. Vähän säälittäviä kun eivät saa edes mitään korvausta huijarilta vaikka ovat uhreja. No jenkit onneksi laittoi koijarin vastaamaan petoksesta kun ei tarvi nöyristellä niinkuin joku vasallivaltio kun on kyykyssä kukkaro käännettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollainen itkupotkuraivari ja eri merkkien yhteenlasku kertoo että vilppivagen myyjänkin päähän lienee asennettu joku huijausohjelma aivopesukoulutuksessa. Jos ei merkki menesty niin lasketaan muitakin mukaan ja laaditaan oma tilasto jota ei muualta löydy ja apinan raivolla postataan se päivittäin palstalle. Kova paikka kun ei huijaamallakaan saa muuta kuin linnaa ja kuven kaivuuta. Maailman velkaisimmalla on huijauskortin paljastuminen tullut ihanan kalliiksi ja maksajat leimautuneet höynäytetyiksi hölmöksi kun käyttäjävirheen lisäksi on tullut tehtyä ostovirhe. Vähän säälittäviä kun eivät saa edes mitään korvausta huijarilta vaikka ovat uhreja. No jenkit onneksi laittoi koijarin vastaamaan petoksesta kun ei tarvi nöyristellä niinkuin joku vasallivaltio kun on kyykyssä kukkaro käännettynä.

        "No jenkit onneksi laittoi koijarin vastaamaan petoksesta kun ei tarvi nöyristellä niinkuin joku vasallivaltio kun on kyykyssä kukkaro käännettynä."

        No näinhän siinä Tojolle kävi kun yritti vierittää ruostekorjaukset asiakkaisden maksettavaksi. Oikeus laittoi Tojon maksamaan niinkuin oikein onkin. Tojo itse yritti kusettaa asiakkaitaan ja joukkokanne tarvittiin että tojo saatiin ruotuun.

        https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE

        (Reuters) - Toyota Motor Corp 7203.T on sopinut jopa 3,4 miljardin dollarin sovintoratkaisusta liittovaltion ryhmäkanteeseen, jonka ovat nostaneet yhdysvaltalaiset lava-autojen ja maastoautojen omistajat, joiden rungot voivat ruostua läpi, kantajien asianajajat ovat kertoneet oikeuden asiakirjoissa.

        Ehdotettu ratkaisu kattaa noin 1,5 miljoonaa Toyotaa, joiden todettiin saaneen riittämättömän ruostesuojauksen, mikä saattaa johtaa riittävän vakavaan korroosioon vaarantaakseen niiden rakenteellisen eheyden, oikeuden asiakirjojen mukaan.

        Kantajien asianajajat sovintoratkaisua tukevissa oikeusasiakirjoissa arvioivat rungon vaihtojen arvon noin 3,375 miljardiksi dollariksi perustuen noin 15 000 dollarin kustannuksiin ajoneuvoa kohti ja tarkastusten noin 90 miljoonaksi dollariksi 60 dollarilla ajoneuvoa kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No jenkit onneksi laittoi koijarin vastaamaan petoksesta kun ei tarvi nöyristellä niinkuin joku vasallivaltio kun on kyykyssä kukkaro käännettynä."

        No näinhän siinä Tojolle kävi kun yritti vierittää ruostekorjaukset asiakkaisden maksettavaksi. Oikeus laittoi Tojon maksamaan niinkuin oikein onkin. Tojo itse yritti kusettaa asiakkaitaan ja joukkokanne tarvittiin että tojo saatiin ruotuun.

        https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE

        (Reuters) - Toyota Motor Corp 7203.T on sopinut jopa 3,4 miljardin dollarin sovintoratkaisusta liittovaltion ryhmäkanteeseen, jonka ovat nostaneet yhdysvaltalaiset lava-autojen ja maastoautojen omistajat, joiden rungot voivat ruostua läpi, kantajien asianajajat ovat kertoneet oikeuden asiakirjoissa.

        Ehdotettu ratkaisu kattaa noin 1,5 miljoonaa Toyotaa, joiden todettiin saaneen riittämättömän ruostesuojauksen, mikä saattaa johtaa riittävän vakavaan korroosioon vaarantaakseen niiden rakenteellisen eheyden, oikeuden asiakirjojen mukaan.

        Kantajien asianajajat sovintoratkaisua tukevissa oikeusasiakirjoissa arvioivat rungon vaihtojen arvon noin 3,375 miljardiksi dollariksi perustuen noin 15 000 dollarin kustannuksiin ajoneuvoa kohti ja tarkastusten noin 90 miljoonaksi dollariksi 60 dollarilla ajoneuvoa kohden.

        Kehitystä olisi jo sekin että tajuaisi korjaamiseen vaaditun summan verrattuna kymmenkertaisen summaan huijaus tuomion maksamiseen seitsemän vuoden vankeustuomiolla terästettynä ja vielä auto määrään suhteutettuna petos ja suunniteltu huijaaminen vaatii kyllä hyväuskoisilta hölmöiltä ja huijatuilta kärsivällisyttä ja rahaa. Iloista maksajaa huijari rakastaa!


    • Anonyymi

      Suomalaisten kuluttajien lompakkoäänestys on se lahjomaton mittari siitä mihin Suomen kansa luottaa. Ja se sanoma on ollut jo vuosikymmeniä sama. Suomalainen luottaa saksalaiseen laatuun. Vain laadun kautta voi rakentaa vuosikymmeniä kestävän ykkösaseman suomalaisten valintana omaksi autoksi.


      VW 22.000
      VW 8.904
      Skoda 7.668
      Audi 3.417
      Seat 1.741

      Toyota: 13.000
      Toyota 12.863
      Lexus 237

      https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2021

      • Anonyymi

        Sieltähän se taas putkahti, idiootin ikioma yhteenlaskettu monimerkkitilasto nolona ja pyytämättä. Ihan itse julkaistuna. Trafille riittä oikean ja virallisen tilaston julkaisu kerran kuukaudessa. Siellä Toyota vaan menee omia polkujaan kasvattaen etäisyyttä hitlerherkkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltähän se taas putkahti, idiootin ikioma yhteenlaskettu monimerkkitilasto nolona ja pyytämättä. Ihan itse julkaistuna. Trafille riittä oikean ja virallisen tilaston julkaisu kerran kuukaudessa. Siellä Toyota vaan menee omia polkujaan kasvattaen etäisyyttä hitlerherkkuun.

        Pakko laskea merkkejä yhteen kun vertailee valmistajakohtaisia rekisteröintilukuja.
        Ei kai edes sinulle ole ole uutinen että sekä VW että Toyota valmistavat autoja usealla eri merkillä.

        Valmostajakohtaiset luvut ovat ne suurimmat eli kyseessä on kunnkuuslaji.

        Merkki ja mallikohtaiset pikkuluvut ovat hippohiihtokisoja kuninkuuslajin rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko laskea merkkejä yhteen kun vertailee valmistajakohtaisia rekisteröintilukuja.
        Ei kai edes sinulle ole ole uutinen että sekä VW että Toyota valmistavat autoja usealla eri merkillä.

        Valmostajakohtaiset luvut ovat ne suurimmat eli kyseessä on kunnkuuslaji.

        Merkki ja mallikohtaiset pikkuluvut ovat hippohiihtokisoja kuninkuuslajin rinnalla.

        Laske sinä vaan merkkejäsi yhteen niin paljon kuin haluat. Meille täyspäisille on trafin virallinen kun ei mitkään suhmurointitilasto kiinnosta.


    • Anonyymi

      En ole vielä huomannut että vw "rynnii" kun se todellisuudessa on alkanut rämpimään meillä ja maailmalla. Ei huijaamallakaan päässyt kuin linnaan ja maailman medioitten otsikoihin. Ei sitä muuten maailman velkaisimmaksi pääsisikään.

      • Anonyymi

        Pikkusintti tojo sätkii 9.000 riisiritsan takamatkalla Suomen ylivoimaisesti suosituimpaan autonvalmistaja Volsuun nähden. Vuosi vuoden jälkeen aina sama ykkönen ja valtavalla marginaalilla.
        Nyt kun VW on jo valloittanut sähköautomarkinat niin ykkösasema vain vahvistuu. Tojo vasta yrittää epätoivoisesti saada ensimmäisiä sähköautoja markkinoille.
        Tässäkin taas nähdään että Toyota tulee nöyrästi VW:n perässä kun VW näyttää tietä. Tojo alkaa tekemään sähköautoja kun VW näytti että se on maailman suunta. VW ei alkanut koskaan tekemään latauskelvottomia koska ne olivat surkeita fossiilipolttimia.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe