2-vaiheinen tunnistautuminen

Onko missään palvelussa sellaista 2-vaiheista tunnistautumista jossa puhelimeen tulee viesti, ja siihen pitää lähettää puhelimella tekstiviestinä numerosarja/koodi jonka näkee kirjautumissivulla?

Itse oon nähny vain sellasia joissa tulee numerosarja tekstiviestillä, ja se kirjoitetaan nettisivulle.

Tuollasessahan nettihuijari voi tehdä feikkisivun ja laittaa sen hakukoneen kärkeen ja kun käyttäjä kirjautuu sivulle niin nettirikollinen kirjoittaa oikealle sivulle sen mitä feikkisivulle kirjoitetaan.

Sen sijaan puhelimella tekstiviestiin vastaaminen estäisi tuollaset huijaukset.
7434
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Ei itse asiassa estäisi, koska kun feikkisivulle syöttää tiedot, rikollinen syöttää ne oikealle sivulle ja odottaa että käyttäjä hyväksyy sen lähettämällä vastauksen viestiin. Rikollisen tarvii vain kirjoittaa/ohjelmoida huijaussivu näyttämään oikean sivun näyttämä koodi.

1Äänestä

Ei voi kommentoida.....

Äänestä
  • Tulee viesti:
    Ongelma kommentoinnissa on korjattu. Palvelu toimii jälleen normaalisti.

Hetken päästä kommentti poistuu

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tulee viesti:

EI OLE KORJATTU

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

EI OLE KORJATTU

EI OLE KORJATTU

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tulee viesti:

Ja höpöhöpö hyvin pelaa..

Äänestä

Teknisesti olisi mahdollista palvelimen varmistuvan asiakkaan olevan kirjautumista yrttävän tietokoneen välittömässä läheisyydessä, tai ainakin tietävän kuka on kirjautumista yrittämässä. Olisiko tämä kolmivaiheinen tunnistautuminen?

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Onko missään palvelussa sellaista 2-vaiheista tunnistautumista jossa puhelimeen tulee viesti, ja siihen pitää lähettää puhelimella tekstiviestinä numerosarja/koodi jonka näkee kirjautumissivulla?

Itse oon nähny vain sellasia joissa tulee numerosarja tekstiviestillä, ja se kirjoitetaan nettisivulle.

Tuollasessahan nettihuijari voi tehdä feikkisivun ja laittaa sen hakukoneen kärkeen ja kun käyttäjä kirjautuu sivulle niin nettirikollinen kirjoittaa oikealle sivulle sen mitä feikkisivulle kirjoitetaan.

Sen sijaan puhelimella tekstiviestiin vastaaminen estäisi tuollaset huijaukset.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu