''Normipaino''?

Anonyymi

En tiiä lukeeko näitä enää kukaa mut jos lukee nii voisko joku vastata mikä on ns ''normipaino'' ku oon 14v tyttö n 160cm ja joku 70kg? BMI näyttää 28,10 eli lievän ylipainon loppupuolella :/. Oon siis aina verrannu itteeni muihin ja hävenny mun painoo vaikka kropan kanssa oon välillä ihan ok...

6

291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70kg eittämättä ylittää ylipainon rajan.

• Anonyymi

Vaikka sun paino on ylipainoa niin ei se mitään! Oot tosi nuori (mun ikäinen lol xD) ja toivon että rakastaisit omaa kehoasi parhaasi mukaan ainakin 18-vuotiaaksi asti. Sä kasvat vielä eikä mun mielestä ole mitään järkeä pudottaa painoa juuri nyt. Kaikenlisäksi meille on ainakin koulussa sanottu että 14-vuotiaana tytöt on kaikista epävarmimpia itsestänsä. Pidä huoli itsestäsi okei? :3 Sä riität just sellaisena, kun sä nyt oot! Ja jos haluat laihduttaa niin oo tosi tosi tosi varovainen! Mun yks kaveri sairastui vahingossa syömishäiriöön ja voin sanoa, että mun kaverille ei enää kuulu niinkään hyvää..joten sitä reittiä en suosittele! Vaan liikut vähän enemmän ja syöt lautasmallin mukaisesti! Kyllä sun paino hiljalleen tasaantuu sit normaalipainoon :D <3 Mutta edelleen en suosittele laihduttamista ollenkaan. Parasta ois jos eläisit vähän aikaa vielä ihan rauhassa, ja keskittyisit vaikka kouluun ja mielenterveyteen! Voit sit joskus myöhemmin aikuisena murhetia painoa. Toivottavasti tää auttoi. monet pojat tykkää vähän pyöreämmistä tytöistä ;D mun kaveri joka on vähän isokokoisempi kuin sä, sai poikaystävän just pari viikkoa sitten. Joten senkään puolesta sun ei tarvi murehtia! :) <3
      Tsemppii tulevaisuuteen x3

• Anonyymi

Toi on kyllä täysin totta. Mielummin sellainen vähän pyöreempi tyttö joka on iloinen, tyytyväinen itseensä, itsevarmempi ja osaa kantaa itseänsä, kuin joku koko ajan painoa tarkkaileva epävarma tyyppi vaikka olisikin laiha ja hyvännäköinen.

• Anonyymi

Vaikka sulla vähän ylipainoa oiskin, nii ei se mitään! <33 sä oot just täykky sellasena ku oot! ❣️ Ja hei, ei toi oo paljoo ylipainoa, ite oon vähän alipainonen ja mä voin sanoo, se ei oo kivaa… mulle ei maistu ruoka, vaan suorastaan inhottaa se, oon muutenki tosi nirso enkä mitä vaan suuhuni suostu laittaa, ja se on huono juttu. Ja ei toi nyt paljoa ylipainoo oo, kannattaa vaa muistaa noissa painoindeksilaskureissa, et käytät sitä lasten ja nuorten (https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille), koska nuorten ei kuulu käyttää sitä aikuisten, se on tarkotettu aikuisille, niin toivon että oot käyttänyt tota lasten ja nuorten, jos et niin käytä sitä ens kerralla <3 Mutta ei tosissaan kannata lähtee laihuttaa/vähentämään syömistä, en suosittele! Oot niin täydellinen just nyt! ❤️

• Toi teidän kehopositiivisuuspsykoosi pilaa monien elämän.

• Painoon vaikuttaa elintavat, geenit yms ja jos on omasta kaunis ja sujut itsensä kanssa niin ei kannata lähteä laihduttamaan. Mutta jos haluaa välttämättä niin kannattaa tehdä se terveellisillä tavoilla ja kunnollisesti, koska se voi nopeastikkin johtaa syömishäiriöön jos vääristä syistä lähtee laihduttamaan. BMI ei kerro kaikkea ihmisestä. Ihan mikä tahansa paino on hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      48
      2287
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      72
      2183
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      124
      1998
    4. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      44
      1912
    5. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      396
      1735
    6. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      106
      1683
    7. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      2
      1622
    8. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1514
    9. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      185
      1128
    10. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      987
    Aihe