''Normipaino''?

Anonyymi

En tiiä lukeeko näitä enää kukaa mut jos lukee nii voisko joku vastata mikä on ns ''normipaino'' ku oon 14v tyttö n 160cm ja joku 70kg? BMI näyttää 28,10 eli lievän ylipainon loppupuolella :/. Oon siis aina verrannu itteeni muihin ja hävenny mun painoo vaikka kropan kanssa oon välillä ihan ok...

6

69

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70kg eittämättä ylittää ylipainon rajan.

    • Anonyymi

      Vaikka sun paino on ylipainoa niin ei se mitään! Oot tosi nuori (mun ikäinen lol xD) ja toivon että rakastaisit omaa kehoasi parhaasi mukaan ainakin 18-vuotiaaksi asti. Sä kasvat vielä eikä mun mielestä ole mitään järkeä pudottaa painoa juuri nyt. Kaikenlisäksi meille on ainakin koulussa sanottu että 14-vuotiaana tytöt on kaikista epävarmimpia itsestänsä. Pidä huoli itsestäsi okei? :3 Sä riität just sellaisena, kun sä nyt oot! Ja jos haluat laihduttaa niin oo tosi tosi tosi varovainen! Mun yks kaveri sairastui vahingossa syömishäiriöön ja voin sanoa, että mun kaverille ei enää kuulu niinkään hyvää..joten sitä reittiä en suosittele! Vaan liikut vähän enemmän ja syöt lautasmallin mukaisesti! Kyllä sun paino hiljalleen tasaantuu sit normaalipainoon :D <3 Mutta edelleen en suosittele laihduttamista ollenkaan. Parasta ois jos eläisit vähän aikaa vielä ihan rauhassa, ja keskittyisit vaikka kouluun ja mielenterveyteen! Voit sit joskus myöhemmin aikuisena murhetia painoa. Toivottavasti tää auttoi. monet pojat tykkää vähän pyöreämmistä tytöistä ;D mun kaveri joka on vähän isokokoisempi kuin sä, sai poikaystävän just pari viikkoa sitten. Joten senkään puolesta sun ei tarvi murehtia! :) <3
      Tsemppii tulevaisuuteen x3

      • Anonyymi

        Toi on kyllä täysin totta. Mielummin sellainen vähän pyöreempi tyttö joka on iloinen, tyytyväinen itseensä, itsevarmempi ja osaa kantaa itseänsä, kuin joku koko ajan painoa tarkkaileva epävarma tyyppi vaikka olisikin laiha ja hyvännäköinen.


    • Anonyymi

      Vaikka sulla vähän ylipainoa oiskin, nii ei se mitään! <33 sä oot just täykky sellasena ku oot! ❣️ Ja hei, ei toi oo paljoo ylipainoa, ite oon vähän alipainonen ja mä voin sanoo, se ei oo kivaa… mulle ei maistu ruoka, vaan suorastaan inhottaa se, oon muutenki tosi nirso enkä mitä vaan suuhuni suostu laittaa, ja se on huono juttu. Ja ei toi nyt paljoa ylipainoo oo, kannattaa vaa muistaa noissa painoindeksilaskureissa, et käytät sitä lasten ja nuorten (https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille), koska nuorten ei kuulu käyttää sitä aikuisten, se on tarkotettu aikuisille, niin toivon että oot käyttänyt tota lasten ja nuorten, jos et niin käytä sitä ens kerralla <3 Mutta ei tosissaan kannata lähtee laihuttaa/vähentämään syömistä, en suosittele! Oot niin täydellinen just nyt! ❤️

      • Toi teidän kehopositiivisuuspsykoosi pilaa monien elämän.


    • Painoon vaikuttaa elintavat, geenit yms ja jos on omasta kaunis ja sujut itsensä kanssa niin ei kannata lähteä laihduttamaan. Mutta jos haluaa välttämättä niin kannattaa tehdä se terveellisillä tavoilla ja kunnollisesti, koska se voi nopeastikkin johtaa syömishäiriöön jos vääristä syistä lähtee laihduttamaan. BMI ei kerro kaikkea ihmisestä. Ihan mikä tahansa paino on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe