Moro !
Pitäs alkuvuodesta palata n. 6 kuukaudeksi koulun penkille. Olen ollut aiemmin työelämässä samalla työnantajalla 10 vuotta ja nyt kouluttaudun firman sisällä uuteen ammattiin.
Minulla on voimassaolevia maksuhäiriömerkintöjä, jotka poistuvat muistaakseni vasta 2023 tienoilla.
Kaikki lainani /ulosottoni olen kuitenkin maksanut pois ja hankkinut kaikkiin luottotietoyhtiöiden maksuhäiriömerkintöihin sen maksettu - referenssimerkinnän.
Näitä merkintöjä oli aikanaan vaan niin paljon ja pitkään että minulla oli ilmeisesti vakava maksuhäiriö. Saattaa olla edelleen.
Ainakaan automatisoidusta luottotietotarkistuksesta ei toivoakaan päästä läpi, mutta kun yksi vakuutusyhtiö sitten pienen "suostuttelun" jälkeen suostui käymään luottotietojani manuaalisesti läpi, totesivat, että sinähän olet lainasi ja asiasi hoitanut, saat vakuutuksen ilman ennakkomaksua.
Nyt pitäisi sitten sitä opintolaina hakea. Saan varmasti kelasta sen valtiontakauksen ja sitten hakemaan.
Mites, jos en kuitenkaan esim. Kahdesta ensimmäisestä pankista saa tästä huolimatta opintolainaa, niin kuulemma voin sitten hakea kelasta toimeentulotukea ?! Se varmasti myönnetään tällaisessa tilanteessa ?!
Kokemuksia ?
Opintolaina maksuhäiriöiselle
Anonyymi
2
353
Vastaukset
- Anonyymi
S-Pankki myöntää lainaa, itselle tuli päätös alle kahdessa päivässä vaikka on maksuhäiriömerkintä.
- Anonyymi
Onko opintovapaa ja aikuiskoulutustuki poissuljettu vaihtoehto?
Elikkä jos koulutus täyttää opintovapaan edellytykset eli on julkisen valvonnan alaista, niin sinulla on oikeus saada opintovapaata työnantajalta ja opintovapaalla aikuiskoulutustukea. Googlaile hakusanat opintovapaa ja aikuiskoulutustuki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818