Moro !
Pitäs alkuvuodesta palata n. 6 kuukaudeksi koulun penkille. Olen ollut aiemmin työelämässä samalla työnantajalla 10  vuotta ja nyt kouluttaudun firman sisällä uuteen ammattiin. 
Minulla on voimassaolevia maksuhäiriömerkintöjä, jotka poistuvat muistaakseni vasta 2023 tienoilla. 
Kaikki lainani /ulosottoni olen kuitenkin maksanut pois ja hankkinut kaikkiin luottotietoyhtiöiden maksuhäiriömerkintöihin sen maksettu - referenssimerkinnän. 
Näitä merkintöjä oli aikanaan vaan niin paljon ja pitkään että minulla oli ilmeisesti vakava maksuhäiriö. Saattaa olla edelleen. 
Ainakaan automatisoidusta luottotietotarkistuksesta ei toivoakaan päästä läpi, mutta kun yksi vakuutusyhtiö sitten pienen "suostuttelun" jälkeen suostui käymään luottotietojani manuaalisesti läpi, totesivat, että sinähän olet lainasi ja asiasi hoitanut, saat vakuutuksen ilman ennakkomaksua. 
Nyt pitäisi sitten sitä opintolaina hakea. Saan varmasti kelasta sen valtiontakauksen ja sitten hakemaan. 
Mites, jos en kuitenkaan esim. Kahdesta ensimmäisestä pankista saa tästä huolimatta opintolainaa, niin kuulemma voin sitten hakea kelasta toimeentulotukea ?! Se varmasti myönnetään tällaisessa tilanteessa ?! 
Kokemuksia ?
Opintolaina maksuhäiriöiselle
Anonyymi
2
454
Vastaukset
- Anonyymi
S-Pankki myöntää lainaa, itselle tuli päätös alle kahdessa päivässä vaikka on maksuhäiriömerkintä.
 - Anonyymi
Onko opintovapaa ja aikuiskoulutustuki poissuljettu vaihtoehto?
Elikkä jos koulutus täyttää opintovapaan edellytykset eli on julkisen valvonnan alaista, niin sinulla on oikeus saada opintovapaata työnantajalta ja opintovapaalla aikuiskoulutustukea. Googlaile hakusanat opintovapaa ja aikuiskoulutustuki 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1285305Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1935007"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste863486Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093008Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan302384SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei62157Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2551830Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan41445- 1081374
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821355